Veckans brott (ulvlek)

Efter att ha skummat igenom paddans inlägg så tycker jag nog fortfarande det känns som hon och glömmerallt är ulvar ihop. Paddan har rätt i att hon tidigt funderade på ett samband mellan glömmerallt och Lobelia. Det jag funderar på är om hon inte visste att lobelia var får.

Om hon misstänkte Lobelia mycket för att hon trodde att hon gjort en räddningsröst på glömmerallt. Hade det inte varit mer logisk att misstänka glömmerallt mer? istället för den som kanske räddade henne?

Sedan håller jag med LenaH här. Det visades att GA var ulv. Kanske är det likadant med paddan? Hon skrev till och med att hon tyckte fio var misstänkt. Kan paddan ha varit ulv som insåg att fio var storbonde och hoppades att fio skulle få röster på sig?

Du läser inte allt i leken eller? Isf kanske du ser att senare under kvällen kom jag på vad fio var ute efter att förmedla och jag släppte genast misstankarna när jag insåg det.

Det tidigare i ditt inlägg och jag redan förklarat tidigare.

Att du inte läser igenom allt gör att jag börjar bli mer och mer fundersam över dig.

Alltså :banghead: Jag hade börjat fundera på att rösta på @Idahoe eftersom jag tyckte att hon mest verkade smyga omkring och inte komma med något vettigt. Och så skriver hon plötsligt ett riktigt intressant inlägg. Hjälp vad jag är lost! :arghh:

Försökte sprida misstankar mot Habina?

Jag måste gå tillbaka och se vad Glömmerallt skrivit en gång till.
jag menar genom att lägga en röst på Habina i sista lynch så gör det ju att vi börjar fundera över Habina. Precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg - "Skulle kunna vara ett sätt att försöka kasta misstankar mot en god men det skulle även kunna vara ett försök att skaffa alibi till en kollega i lyan"

1. Snurrfian
3. Habina
4. bollen__
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai l
11. Paddington
12. Klara
15. Idahoe
17. Niyama

:angel:

Goda roller

Leif GW Persson (besserwisser)

Tjallaren (lösmynt spion)

Kriminalhistorikern (spökväckare)

Skyddsombudet (ängel)

TV-tittarna (bybor)

Onda roller
TV3s infiltratörer (ulvar) varav en psykopat.

:angel:

jag menar genom att lägga en röst på Habina i sista lynch så gör det ju att vi börjar fundera över Habina. Precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg - "Skulle kunna vara ett sätt att försöka kasta misstankar mot en god men det skulle även kunna vara ett försök att skaffa alibi till en kollega i lyan"

Jag håller Habina som "näst godast" (efter LenaH som jag tror blev siad av fio) eftersom hon varit pigg på att leta onda och i princip inte gjort något skumt alls. Alltså tror jag inte alls på alibiteorin.

Jag håller Habina som "näst godast" (efter LenaH som jag tror blev siad av fio) eftersom hon varit pigg på att leta onda och i princip inte gjort något skumt alls. Alltså tror jag inte alls på alibiteorin.
Och det är den biten jag också har släppt nu efter att ha funderat igenom och gått igenom leken ytterligare en gång.

Du läser inte allt i leken eller? Isf kanske du ser att senare under kvällen kom jag på vad fio var ute efter att förmedla och jag släppte genast misstankarna när jag insåg det.

Det tidigare i ditt inlägg och jag redan förklarat tidigare.

Att du inte läser igenom allt gör att jag börjar bli mer och mer fundersam över dig.

Såklart jag läser igenom allt. Dock kan jag ha missat något på grund av dåligt minne.. Jag fixar inte att läsa om alla inläggen om och om igen. Jag skriver ut ifrån det jag kommer ihåg.

Det du skrev senare om fio. ja det läste jag innan mitt inlägg men jag tycker inte det säger något.

Då hänger jag med :)
Och ja, det låter logiskt att dom skulle dra till med något sånt. Som du säger så funderar vi ju på vad rösten betyder. Men OM Habina är ulv, då är det väl ett jävla högt spel att lägga rösten där?

Och ja, det låter logiskt att dom skulle dra till med något sånt. Som du säger så funderar vi ju på vad rösten betyder. Men OM Habina är ulv, då är det väl ett jävla högt spel att lägga rösten där?
Varför skulle det vara ett högt spel? Det var ju klart att GA skulle åka. Visst, det skulle dra uppmärksamhet till en icke-misstänkt Habina så onödigt därför men högt spel? Nä.

Jag tycker det skulle vara högt spel ja, men nu tror jag inte att det är så.

Varför skulle det vara ett högt spel? Det var ju klart att GA skulle åka. Visst, det skulle dra uppmärksamhet till en icke-misstänkt Habina så onödigt därför men högt spel? Nä.

Jag tänker att det blir väl ett högt spel om hon vore en kollega som inte är misstänkt i dagsläget, att peka på henne så.
Men nu tror jag snarare rösten är för att förvirra.

Har ingen aning om hur jag ska rösta idag. Många jag inte har koll på alls. Paddan känns helskum ena sekunden och vettig nästa. MM vet jag inte var jag har, men den svaga rösten på mig dag ett skaver fortfarande. Borde kika närmare på MM. Snurris känns lite skum när hon skrev det där om mig, eftersom det var en "teori" som baserades på mitt liv IRL. Har för mig att hon skrev nåt mer skumt.

Habina och LenaH har jag redan nämnt att jag har som troligast goda. Resten har jag noll koll på.

Jag tänker att det blir väl ett högt spel om hon vore en kollega som inte är misstänkt i dagsläget, att peka på henne så.
Men nu tror jag snarare rösten är för att förvirra.
Jag tror inte man ska hänga upp sig överhuvudtaget på hur en ulv som åker röstar när det är totalt kört för den. Vet att nån har lottat vem den ska rösta på för att det inte ska gå att utläsa något.

Har ingen aning om hur jag ska rösta idag. Många jag inte har koll på alls. Paddan känns helskum ena sekunden och vettig nästa. MM vet jag inte var jag har, men den svaga rösten på mig dag ett skaver fortfarande. Borde kika närmare på MM. Snurris känns lite skum när hon skrev det där om mig, eftersom det var en "teori" som baserades på mitt liv IRL. Har för mig att hon skrev nåt mer skumt.

Habina och LenaH har jag redan nämnt att jag har som troligast goda. Resten har jag noll koll på.

Får jag kopiera den här texten och ha som min egen? Byter bara ut habina mot en text om att du verkar vettig och det skrämmer mig. :angel:

Varför är Paddan skummare än mig pga detta? Eller tycker du det?

Jag hade missat att fåret visades som bybo, jag vet att den kan göra det men brukar inte ha med det i mina lekar när jag har får med. Så jag fattade inte förrän jag läste om rollistan. Det tycker jag inte är nåt skumt, och alltså inget som heller talar för Paddans skumhet.
Dig har jag inte orkat grubbla över än. Men i det inlägget låg mitt fokus på paddan.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar