Veckans brott (ulvlek)

Jag håller på att somna i soffan, vilket inte är likt mig. Lika bra att jag röstar nu, innan jag faktiskt slocknar och kanske missar. :crazy:

Habina röstar på Paddington

Då jag tycker hon beter sig skumt, bland annat agerandet mot fio. Känner mig inte säker, men jag lägger rösten på den spelare som känns minst god. Värdelös teori, men jag har skrivit lite mer tidigare, måste sova nu. Kommer kanske in när jag vaknat till nästa gång. O_o

Fast iom att jag outade henne så gravt var ju risken stor att hon skulle vara skyddad den natten och eftersom flera ifrågasatte henne så fanns chansen att lyncha.
Ditt resonemang faller ju på att GA gjorde just så som du (även om du naturligtvis inte kan svara för GA:s handlingar).

fast ditt "ah Heureka" var ju inte direkt upplysande och outade ingen. Sedan började jag klampa på som en elefant i en glasaffär, det var ju först efter att det som du outade henne och innan dess fanns ju inte den risken.

Just nu skaver Artline mest, att det inte är intressant att jag ändrade åsikt när jag äntligen förstod vad fio försökte förmedla och bara ser att jag var misstänksam mot denne.

Paddington röstar på Artline

Jag kommer inget längre än det jag kom fram till tidigare idag. Jag tycker att paddington känns som den som är störst risk att hon är ulv. I första dl så lägger hon sin röst på q, i andra på glömmerallt vilket jag tror är ett försök på alibiröst. Snurrfian röstar på paddington

@Niyama jag tror att du missförstår vad jag menar, jag tycker varken att du skriver för lite eller för underbyggt, det jag reagerade på var hur du skrev. Men jag tror fortfarande att vi helt enkelt jobbar olika och att det antagligen inte har något med att göra om du är ulv eller inte.

Idag är det svårt...
En lite snabb summering av de goda jag känner mig hyfsat säker på efter genomläsning.

@Habina tror jag faktiskt på som god efter GAs röst på henne, det är en typisk grej att försöka förvirra goda genom att lägga en röst på någon flera är osäkra på. Ingen har heller drivit misstankar mot Habina idag och jag kan föreställa mig att det borde cirkulera info om henne efter GAs röst.

@Idahoe flög under radarn för mig tidigare men dagens teoriinlägg tycker jag fick det att klarna lite.

Jag är god och det är väl alla överens om vid det här laget.

Sen vill jag alltid att @Niyama ska vara god, hon är läskig som ond men jag har alltid svårt att avgöra vilket hon är. Lite avvaktande i den här leken vilket hon menar beror på RL men jag hoppas ju att det är för att hon själv tycker att hon är kass som god och därför inte driver så hårt.

Nu vore det kul om jag kunde komma på vem jag ska rösta på också... :banghead:

Jag tycker ju att @Paddington är en ulvkandidat, samtidigt stämmer en del av hennes tankar överens med mina men en ulv kan också spela så.
Hennes tankar om @Artline känns också intressanta och det enda jag kan utläsa av det är väl att de inte lär vara lyakompisar.

Jag tycker ju att @Paddington är en ulvkandidat, samtidigt stämmer en del av hennes tankar överens med mina men en ulv kan också spela så.
Hennes tankar om @Artline känns också intressanta och det enda jag kan utläsa av det är väl att de inte lär vara lyakompisar.

Jag tycker ju Snurris känns lite skum och så lägger hon andrarösten på Paddan som också känns lite skum :meh:

Just nu vill jag köra ole dole doff :arghh:

Min röst kommer iaf inte hamna på LenaH eller Habina. LenaH för att jag tror Fio siade henne och Habina för att jag inte ser det logiska för Glömmerallt att rösta på sin kollega i det läget. Paddington vet jag inte var jag har och detsamma gäller typ alla övriga med :crazy:
Dock känns det som att vissa smyger under radarn och det är Bollen, Mirtai, Snurrfian och Idahoe. Övriga syns i leken men utmärker sig inte? Eller skriver inget som jag reagerar på så att säga.
Just nu vet jag inte alls hur jag ska rösta men väljer ikväll att rösta på Bollen då hon är den jag mest tycker är osynlig och det känns ulvigt.

Matmissbrukaren röstar på Bollen__

DL4
20:44 Klara röstar på Mirtai
20:54 Habina röstar på Paddington
21:01 Paddington röstar på Artline
21:16 Snurrfian röstar på Paddington
21:20 Matmissbrukaren röstar på bollen_
21:24 Artline röstar på Paddingon

Mirtai: 1
Paddington: 3
Artline: 1
bollen_: 1

Artline röstar på paddington

Jag tror hon försökte få fio att verka misstänkt. Sedan tycker jag inte att hennes förklarning att hon sedan bytte åsikt håller. Såklart hon var tvungen att visa att hon förstod när andra försökt förklara. I första DL lyfter hon att GA kan vara fåret men väljer sedan att rösta på Q4.jag tror ocskå att GA röst på paddan i DL2 var tänkt som ett alibi.

6 kvar att rösta? Jag vill inte lägga en betydelselös uddaröst men det känns som om det blir en hel del såna idag. :arghh:

Kollade på Snurris igen. Det jag reagerade på, förutom det hon skrev om mig:
Habina smyger med lite försiktigt, men jag vet inte det gör henne till ulv? Sen la glömmerallt sin röst där, och vad betyder det? Det kan betyda en god som glömmerallt försökte lägga misstankar på, det kan betyda ulv som glömmerallt försöker skapa ett alibi till genom att lägga sin röst där och så skriver hennes andra ulvkollegor att så skulle glömmerallt aldrig göra, det skulle peka ut Habina för mycket. Så det säger inte heller något om Habina...

Smyger med?! Jag tyckte inte Habina smyger alls.

Det hon skriver om Paddan tycker jag dock är tänkvärt:
Paddington, röstade på Q4E i första lynchen, det verkar helt otroligt om det inte skulle ha varit någon mer ulv med och röstat på henne eftersom glömmerallt låg risigt till för lottning men det är bara Paddington kvar där... Samtidigt så kanske lyan var beredda att offra glömmerallt för att vinna leken? Att glömmerallt dessutom lägger sin röst på Paddington i DL2 kanske var ett försök att skaffa ett alibi?

Plockar upp mina tankar från tidigare ikväll. Om GA skulle vara ulv känns det som @Koppen skulle spelat otroligt högt genom att vänta till DL och lagt ett försök till räddningsröst för denne så sent i leken, det känns inte riktigt som Koppens spelstil. Funderar över de tankar flera hade m @Lobelia igår och dennes räkneexempel m goda/onda och det är något i den diskussionen som skaver och om jag sedan lägger till det med utjämningsrösten mellan Q4 och GA och slutligen att hon säger att hon borde röstat på @Mirtai och inte Q4 om hon velat rädda GA gör också att det skaver lite eftersom vi inte vet Mirtais roll.

Paddington röstar på Lobelia

paddington var nr 2 att rösta på Lobelia i den lynch där hon åkte. Den första var Koppen och hennes roll vet vi ju. Jag har läst igenom hela leken igen (typ snart iaf) och just nu gör det här att jag faktiskt lägger Paddis åt sidan för nu. Det känns ganska tydligt vid en omläsning vem som var får och jag tror att någon i lyan borde ha snappat det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar