Veckans brott (ulvlek)

:banghead:

Okej, jag och Lena röstade samtidigt så räknar inte våra röster som annat än förstaröster. Sedan kommer Bollen och Nyiama och röstar i sista minuten, någon minut efter de första rösterna.

Det är så tätt mellan rösterna att jag undrar om det är ett försök från någon i lyan att få ut Snurris eller om det bara föll sig så av en olycklig slump när så många röstade i sista minuten.

UPPDATERING!

- Då Leif kommer vi till programpunkten ”fråga professorn” där tittarna själva får ställa frågor.
- Jaha är det dags för den redan?
- Jojomen, absolut. Och nu har jag en överraskning till dig.
- Åh neeeeej, du vet ju...
- En av dina trogna tv-tittare, Snurrfian är här med oss. Välkommen in i studion.

Kameran sveper iväg från GW och Camilla Kvartoft som väser ur mungipan:

- Försök i alla fall se lite glad ut!
- Hata slumpen.

Natt-DL imorgon kl 9.30 och det sköts av @Killaloe. Pma era val till både henne och mig!

@Idahoe - du missade rösten! Pet, pet!
:rage:

Just nu vet jag inte alls hur jag ska rösta men väljer ikväll att rösta på Bollen då hon är den jag mest tycker är osynlig och det känns ulvigt.

Matmissbrukaren röstar på Bollen__
Fast kollar man på innehållet i Bollen_s inlägg så är hon inte så osynlig tycker jag.
Sedan la Bollen_ tredje rösten på GA i DL1 skulle hon verkligen ha spelat så högt i första DL när övriga bara hade en röst emot sig (skrivit detta tidigare också).

Vilken röstning då, att de 4 sista rösterna kom de sista 3 minuterna! :nailbiting:

Jag ska försöka hinna in innan DL imorgon bitti och skriva in lite tankar, men lite snabbt såhär innan pluggdags så får jag säga att jag håller Paddington och LenaH åt godare hållet enligt tidigare tankar. Även Habina tror jag platsar där, baserat på diskussioner jag läst idag och genomgång av inlägg. Hon verkar aktivt leta goda och jag tror inte GA försökte lägga alibi utan ville förvirra genom att rösta på en god.

Jag börjar bli lite fundersam på Artline baserat på hennes diskussion med Paddington senaste sidorna. Tycker hon resonerar lite udda...
Även Mirtai har jag varit lite smått fundersam till från första dagens konstiga röst och agerande därefter.

Detta är dock inget jag är säker på, utan rena funderingar från en väldigt trött Idahoe.
Godnatt! :)

7 namngivna goda roller. 17 spelare. Det borde vara 6 onda, 5 ulvar och fåret. Det ger 4 bybor. Rätt många om man jämför de lekar jag varit med i. Kan bli intressant. Och svårt.

Om vi utgår från detta som de flesta väl var överens om att vi trodde stämmer, så är det 2 bybor kvar, besserwisser, ängel, spökväckare samt lösmynt spion. 6 st goda?
Onda sidan borde vara 4 ulvar varav en psykopat då?

Jag tror som tidigare att LenaH är god pga att jag tycker att det gick att utläsa i fios inlägg att hon siat LenaH som god. Jag var tveksam till @Paddington tidigare, då jag tyckte att jag inte riktigt visste vars jag hade henne. Men efter diskussionen med Artline ikväll så känns hon mer god än ond för jag håller ändå lite med om att varför skulle hon peka ut en kompis i lyan som får? Det är väl onödigt att göra det i DL1. Riktigt så hårt tror jag ändå inte att lyan spelar..

Många håller @Habina åt det godare hållet. Jag tror att Habina kan lura mig till månen typ men jag tycker också att GAs röst på henne gör henne mer åt det goda hållet, Habina var väl inte direkt misstänkt före rösten så därför verkar det isåfall konstigt att lägga rösten på en lyakompis och för något slags alibi när personen knappt var misstänkt.

Fast kollar man på innehållet i Bollen_s inlägg så är hon inte så osynlig tycker jag.
Sedan la Bollen_ tredje rösten på GA i DL1 skulle hon verkligen ha spelat så högt i första DL när övriga bara hade en röst emot sig (skrivit detta tidigare också).

Nej, jag tycker isåfall att det var lite "kasta sten i glashus", MM är väl isåfall lika osynlig själv?
Det körde ihop sig totalt idag då jag var ute och övningskörde med brorsan så jag är inte stolt över min röst, det blev lite panik över det hela. :crazy:

DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen__ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirtai
21:23 Paddington röstar på Quarter4Ever
21.24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.25 Lobelia röstar på quarter4ever
21.28 Artline röstar på Niyama
21.29 quarter4ever röstar på glömmerallt
21.30 Koppen röstar på quarter4ever

DL2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33
Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai
21:07 Paddington röstar på
Lobelia
21:20 Lobelia röstar på fio
21:25 LenaH röstar på Lobelia
21:28 Artline röstar på Lobelia
21:28 fio röstar på Lobelia
21:29 Matmissbrukaren röstar på fio
21:30 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Niyama röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Paddington

DL3
12:53
fio röstar på glömmerallt
13:58 bollen__ röstar på glömmerallt
17:44 Artline röstar på glömmerallt
17.54 LenaH röstar på glömmerallt
18.21 Matmissbrukaren röstar på glömmerallt
18:55 Klara röstar på glömmerallt
20:01 Habina röstar på glömmerallt
20:17 Paddington röstar på glömmerallt
20:19 Idahoe röstar på glömmerallt
20:30 Mirtai röstar på glömmerallt
20:41 Snurrfian röstar på glömmerallt

21:15 Niyama röstar på glömmerallt
21:24 glömmerallt röstar på Habina

DL4
20:44 Klara röstar på Mirtai
20:54 Habina röstar på Paddington
21:01 Paddington röstar på Artline

21:16 Snurrfian röstar på Paddington
21:20 Matmissbrukaren röstar på bollen__
21:24 Artline röstar på Paddington

21:27 LenaH röstar på Snurrfian
21:28 Mirtai röstar på Snurrfian
21:30 bollen__ röstar på Snurrfian
21:30 Niyama röstar på Snurrfian

Glömmerallt röstar: Quarter4ever, Paddington, Habina
fio röstar: glömmerallt, Lobelia, glömmerallt
Mirati röstar: Paddington, missad röst, glömmerallt, Snurrfian
Idahoe röstar: Mirtai, Habina, glömmerallt, missad röst

Blacksmithfarm röstar: glömmerallt,
Habina röstar: Lobelia, Paddington, glömmerallt, Paddington
Snurrfian röstar: Habina, glömmerallt, glömmerallt, Paddington
Matmissbrukaren röstar: Niyama, fio, glömmerallt, bollen__
bollen__ röstar: glömmerallt, Lobelia, glömmerallt, Snurrfian
Klara röstar: Mirtai, Mirtai, glömmerallt, Mirtai
Paddington röstar:
Quarter4ever, Lobelia, glömmerallt, Artline
LenaH röstar:
Blacksmithfarm, Lobelia, glömmerallt, Snurrfian
Lobelia röstar: Quarter4ever, fio
Artline röstar: Niyama, Lobelia, glömmerallt, Paddington
Quarter4ever röstar: glömmerallt
Koppen röstar: quarter4ever, Lobelia
Niyama röstar: missad röst, Lobelia, glömmerallt, Snurrfian

Roller

3. Habina
4. bollen__
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai
11. Paddington
12. Klara
15. Idahoe
16. Matmissbrukaren
17. Niyama

Goda roller

Leif GW Persson (besserwisser)

Tjallaren (lösmynt spion)

Kriminalhistorikern (spökväckare)

Skyddsombudet (ängel)

TV-tittarna (bybor)

Onda roller
TV3s infiltratörer (ulvar), varav en psykopat 4 st kvar?

Senast ändrad:
Utifrån röstlistorna måste jag säga att jag blir mycket fundersam över Klara.

Hon har nu röstat på mig i 3 av 4 lyncher med mer eller mindre samma motivering. Känns inte som det bidrar med så mycket ulvletande att bilda sig en teori dag 1 och så hänga fast i samma teori hela leken..,

Utifrån röstlistorna måste jag säga att jag blir mycket fundersam över Klara.

Hon har nu röstat på mig i 3 av 4 lyncher med mer eller mindre samma motivering. Känns inte som det bidrar med så mycket ulvletande att bilda sig en teori dag 1 och så hänga fast i samma teori hela leken..,

Jag reagerade också på det, och nån gång måste väl Klara vara ond också..tåls att funderas på.

INFORMATION FRÅN PRODUCENTEN!

Produktionsassistent @Killaloe ska sköta uppdateringen. Om ni har val att göra/ändra - kontakta henne direkt. Det tycks inte gå att lägga till personer i konversationer från min telefon och när jag når en dator har jag en del att fixa.

Nu väntar vi på natt-DL kl 9.30.

Ja, vill ni misstänka mig så varsågod. Om ni läste mitt röstningsinlägg igår så vet ni varför jag "hänger kvar i en värdelös förstadagsteori". Jag hade inget annat att gå på. Dagen innan hade ju bara handlat om glömmerallt och henne fick jag ju inte rösta på. Tro mig, jag hade hellre gjort det.

Men naturligtvis får nu misstänka mig. Men gör ni det enbart för att jag igår hade en riktig skitdag irl så tycker jag nog att ni gör det väldigt lätt för er. Då kan man börja fundera över om det inte är rätt lätt för en ulv att skapa en teori om ingenting och slippa göra ett noggrannare jobb.

Lite tankar från mig så här på morgonkvisten. Ser ingen anledning att ändra mina tankar om @LenaH, @Habina och @Idahoe utan de är på goda sidan alla tre för mig. Lena enligt fios envishet ;). @Habina utifrån GAs röst och @Idahoe för att jag tycker hon har bra resonemang och teorier som jag kan följa.

Jag vill nog även fortsättningsvis hålla @Mirtai åt det godare hållet, som jag skrev tidigare så passar hon in i mitt pussel och jag tror att om hon varit i lyan så hade hon haft lite mer stöd i teoriandet.

@Artline har seglat upp som min högst misstänkta, gjorde det redan igår och har fortsätt även efter DL. Min diskussion m henne stärker bara mina misstankar

Även @Matmissbrukaren sticker ut, röstade Niyama i DL1, fio DL2 och nu slutligen Bollen_ i DL3.
Rösten på bollen_ var en uddaröst och jag tycker inte hennes motivering riktigt håller, jag tycker inte Bollen_ är särskilt anonym utan skriver inlägg med substans. Vilket gör att om MM är ond så lutar jag åt att bollen_ är åt det godare hållet. Sedan tror jag fortfarande ínte att bollen_ skulle lagt en tredjeröst på GA i DL1 om de var i lyan tillsammans.

Intressant när två av de som jag håller högst misstänkta båda två i DL1 röstade på Niyama. Måste kika mer på Niyama men jag vet inte om två ev kolleger verkligen skulle göra det. Samtidigt så kan Artline haft koll på röstningen och sett att det inte var någon fara att Niyama skulle hamna i lynch.

Klara har gått mig spårlöst förbi i den här leken och är också en person jag måste titta närmare på.

Om jag överlever nu kommande dl har jag en del tid i em och hoppas kunna komma med lite bättre funderingar. Ska bila ner till Ullared och det är inte jag som kör.

...jag håller Paddington och LenaH åt godare hållet enligt tidigare tankar. Även Habina tror jag platsar där, baserat på diskussioner jag läst idag och genomgång av inlägg. Hon verkar aktivt leta goda och jag tror inte GA försökte lägga alibi utan ville förvirra genom att rösta på en god.
Jag börjar bli lite fundersam på Artline baserat på hennes diskussion med Paddington senaste sidorna. Tycker hon resonerar lite udda...
Även Mirtai har jag varit lite smått fundersam till från första dagens konstiga röst och agerande därefter.

Citerar mig själv från igårkväll.
De flesta tankar från igår kvarstår.
Tycker Artline försöker spä på misstankarna mot Paddington, som jag tror är god, utan att egentligen ha så mycket att gå på. Det känns ju klart ulvigt.

Mirtai
får jag nog fundera lite mer på. Tyckte hon betedde sig klart udda första dagen, med röst och efterföljande diskussioner. Visserligen var det ju inte en lätt första dag att lägga röster på. Men ändå...:cautious: Å andra sidan verkar Paddi ha fått in henne i pusslet, vilket får mig att fundera igen... Så, inga klara misstankar mot Mirtai just nu, men håller ett öga öppet ditåt.

Matmissbrukaren röstar på bollen_ igår, med en i det närmaste BOP verkar det som.
Kan ha haft dåligt med tid, men att i princip chansvälja en bland de 4 som har lägst antal inlägg känns ju sådär.:crazy: Särskilt som MM själv kommer näst i statistiken O_o Det fick MM att segla upp som misstänkt för mig.
bollen_ tycker jag däremot har haft en hel del vettigt att komma med i sina inlägg. Det är väl ändå viktigare med innehållet än antalet inlägg? MMs agerande fick nog bollen att börja luta över åt god för mig.

Då jag har två misstänkta innan (plus en halv :p) så har jag väl rimligtvis 1-2 kvar som borde vara onda...

Klara hade en dålig dag igår. Förståeligt om man är inaktiv då, även om jag kan tycka hon gjorde det lite väl lätt för sig med att återanvända en gammal teori.
Mitt problem med henne är att jag tycker man flera gånger fått höra "Nu har jag en tanke/teori men jag måste fundera mer på den" och sen kommer aldrig någon uppföljning. Exempelvis
Däremot kom jag på en annan sak när jag gick och funderade nu på morgonen som jag måste, om jag hinner idag, kika lite på. Jag har en tendens att glömma bort att vissa spelare har extrainformation som jag glömmer kika efter.
Ett sånt citat är i sig inte misstänkt alls, men jag tycker hon kör lite väl mycket på den taktiken, vilket skulle kunna vara ett försök att verka aktiv men ändå inte peka ut någon kollega? O_o

Niyama har många inlägg, men jag upplever lite att hon i viss mån saknar den skärpa hon brukar spela med. Å andra sidan är mycket plugg en fullt godtagbar ursäkt, jag sitter ju i samma sits där ;)
Jag vet verkligen inte var jag har henne, vilket skrämmer mig :nailbiting: då hon är en skicklig spelare och kan lura mig precis hur hon vill sannolikt :cautious:
Inte misstänkt just nu, men en att hålla ett öga på för säkerhets skull

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar