Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citerar mig själv från igårkväll.
De flesta tankar från igår kvarstår.
Tycker Artline försöker spä på misstankarna mot Paddington, som jag tror är god, utan att egentligen ha så mycket att gå på. Det känns ju klart ulvigt.
Mirtai får jag nog fundera lite mer på. Tyckte hon betedde sig klart udda första dagen, med röst och efterföljande diskussioner. Visserligen var det ju inte en lätt första dag att lägga röster på. Men ändå... Å andra sidan verkar Paddi ha fått in henne i pusslet, vilket får mig att fundera igen... Så, inga klara misstankar mot Mirtai just nu, men håller ett öga öppet ditåt.
Matmissbrukaren röstar på bollen_ igår, med en i det närmaste BOP verkar det som.
Kan ha haft dåligt med tid, men att i princip chansvälja en bland de 4 som har lägst antal inlägg känns ju sådär. Särskilt som MM själv kommer näst i statistiken Det fick MM att segla upp som misstänkt för mig.
bollen_ tycker jag däremot har haft en hel del vettigt att komma med i sina inlägg. Det är väl ändå viktigare med innehållet än antalet inlägg? MMs agerande fick nog bollen att börja luta över åt god för mig.
Då jag har två misstänkta innan (plus en halv ) så har jag väl rimligtvis 1-2 kvar som borde vara onda...
Klara hade en dålig dag igår. Förståeligt om man är inaktiv då, även om jag kan tycka hon gjorde det lite väl lätt för sig med att återanvända en gammal teori.
Mitt problem med henne är att jag tycker man flera gånger fått höra "Nu har jag en tanke/teori men jag måste fundera mer på den" och sen kommer aldrig någon uppföljning. Exempelvis
Ett sånt citat är i sig inte misstänkt alls, men jag tycker hon kör lite väl mycket på den taktiken, vilket skulle kunna vara ett försök att verka aktiv men ändå inte peka ut någon kollega?
Niyama har många inlägg, men jag upplever lite att hon i viss mån saknar den skärpa hon brukar spela med. Å andra sidan är mycket plugg en fullt godtagbar ursäkt, jag sitter ju i samma sits där
Jag vet verkligen inte var jag har henne, vilket skrämmer mig då hon är en skicklig spelare och kan lura mig precis hur hon vill sannolikt
Inte misstänkt just nu, men en att hålla ett öga på för säkerhets skull
Jag konstaterade bara att det kan vara ett sätt att göra det enkelt för sig...Vad skulle jag ha gjort igår då? Skitit i att rösta?
Jag kan utveckla min tanke från igår nu när jag hunnit gå tillbaka och kollat upp det. Jag har en förmåga att glömma bort att hålla utkik efter spionen. Jag gick och funderade på om bsf skulle hunnit skicka något paketet, det borde i så fall spionen fått info om första natten. Mindes vagt en diskussion kring detta strax efter att bsf blev käk och ville gå tillbaka och kolla vem som sa vad. Det visade sig att det i så fall varit glömmerallt som skulle ha vetat ngt, och jag visste ju redan att hon inte var spionen. Alltså gav den idén ingenting.
Lite tankar från mig så här på morgonkvisten. Ser ingen anledning att ändra mina tankar om @LenaH, @Habina och @Idahoe utan de är på goda sidan alla tre för mig. Lena enligt fios envishet . @Habina utifrån GAs röst och @Idahoe för att jag tycker hon har bra resonemang och teorier som jag kan följa.
Jag vill nog även fortsättningsvis hålla @Mirtai åt det godare hållet, som jag skrev tidigare så passar hon in i mitt pussel och jag tror att om hon varit i lyan så hade hon haft lite mer stöd i teoriandet.
@Artline har seglat upp som min högst misstänkta, gjorde det redan igår och har fortsätt även efter DL. Min diskussion m henne stärker bara mina misstankar
Även @Matmissbrukaren sticker ut, röstade Niyama i DL1, fio DL2 och nu slutligen Bollen_ i DL3.
Rösten på bollen_ var en uddaröst och jag tycker inte hennes motivering riktigt håller, jag tycker inte Bollen_ är särskilt anonym utan skriver inlägg med substans. Vilket gör att om MM är ond så lutar jag åt att bollen_ är åt det godare hållet. Sedan tror jag fortfarande ínte att bollen_ skulle lagt en tredjeröst på GA i DL1 om de var i lyan tillsammans.
Intressant när två av de som jag håller högst misstänkta båda två i DL1 röstade på Niyama. Måste kika mer på Niyama men jag vet inte om två ev kolleger verkligen skulle göra det. Samtidigt så kan Artline haft koll på röstningen och sett att det inte var någon fara att Niyama skulle hamna i lynch.
Klara har gått mig spårlöst förbi i den här leken och är också en person jag måste titta närmare på.
Vad skulle jag ha gjort igår då? Skitit i att rösta?
Jag kan utveckla min tanke från igår nu när jag hunnit gå tillbaka och kollat upp det. Jag har en förmåga att glömma bort att hålla utkik efter spionen. Jag gick och funderade på om bsf skulle hunnit skicka något paketet, det borde i så fall spionen fått info om första natten. Mindes vagt en diskussion kring detta strax efter att bsf blev käk och ville gå tillbaka och kolla vem som sa vad. Det visade sig att det i så fall varit glömmerallt som skulle ha vetat ngt, och jag visste ju redan att hon inte var spionen. Alltså gav den idén ingenting.
Är du med i facket?Viktigt meddelande från produktionsassistenten.
I kväll är det åter vår producent som är ansvarig. Så efter att @Myrten har avslutat sina möten (tänk om hon vill sparka mig från produktionen och det är det som mötena handlar om ) är det där ansvaret ligger för kvällens sändningar.
Jag upprepar, Myrten håller koll på kvällens produktion.
Ja, i unionen - tror du att det kan hjälpa? Eller måste jag byta fack? Kan jag göra det nu?!Är du med i facket?
Ring din ombudsman. Pronto.Ja, i unionen - tror du att det kan hjälpa? Eller måste jag byta fack? Kan jag göra det nu?!
PRESSMEDDELANDE FRÅN PROGRAMLEDNINGEN AV SVTs PRODUKTION ”VECKANS BROTT”!
Professor Leif GW Persson (i den undre världen även känd som @Paddington, av många kallad besserwisser) har meddelat att han drar sig tillbaka från den operativa verksamheten i ”Veckans brott”. Han tycker det är så ”mysigt” (ja, han använde det ordet och sa att han skulle citeras) att hänga i studion med Camilla Kvartoft, dricka whiskey och snacka gamla skrivmaskiner att han ämnar ägna sin tid åt det. GW uppmanar sitt team att fortsätta sökandet efter TV3s infiltratörer. Hans medskick är: ”Be careful out there!”
DL kl 21.30
Du har klart fel perspektiv här i livet.Heja goda!!!!
Ja, vill ni misstänka mig så varsågod. Om ni läste mitt röstningsinlägg igår så vet ni varför jag "hänger kvar i en värdelös förstadagsteori". Jag hade inget annat att gå på. Dagen innan hade ju bara handlat om glömmerallt och henne fick jag ju inte rösta på. Tro mig, jag hade hellre gjort det.
Men naturligtvis får nu misstänka mig. Men gör ni det enbart för att jag igår hade en riktig skitdag irl så tycker jag nog att ni gör det väldigt lätt för er. Då kan man börja fundera över om det inte är rätt lätt för en ulv att skapa en teori om ingenting och slippa göra ett noggrannare jobb.
Varför fick du inte rösta på glömmerallt? Jag fattar inte? Vad jag kan se så är det ingen sådan förtrollning med i den här leken. Så jag fattade inte riktigt varför du inte fick?