Veckans brott (ulvlek)

Jag har lite bekymmer med vem jag ska rösta på, de två jag har som huvudkandidater har inte varit så aktiva och jag har väldigt lite att gå på.

LenaH röstar på Artline

Pga rätt svaga teorier mot Paddwoman och när hon blir ifrågasatt så viker hon sig rätt lätt. Känns ludet att inte riktigt ha substans i sina teorier.

Om någon kommer med väldigt starka skäl till att jag borde rösta på någon annan så kanske jag har möjlighet att smita in på toa men jag räknar inte med det.

Kom precis hem och är jättetrött, så det kanske blir lite svamligt. Igår efter dl fick jag för mig att Klara visste nåt om Mirtai, och att det var därför hon höll fast vid sin röst på rätt svaga grunder. Men sen åkte Paddan och var bw så då stämde ju inte den teorin. Klara skulle väl teoretiskt sett kunnat få en sia av brevbäraren, man jag tror inte riktigt på det.

Mirtais röst igår känns skum, jag röstade visserligen också på Snurris men Mirtais kändes som den kom som en blixt från klar himmel, och som att hon lite väl enkelt använde det jag hade reagerat på med Snurris för att rösta på henne. Äh kan inte förklara, men när vinden blåste mot Snurris så hakade Mirtai på för lätt känns det som.

Klara, ja också skum baserat på hennes ihärdiga röstande på Mirtai om hon nu inte vet något vilket jag inte riktigt tror. Eller så vet hon, men är ond själv och vet därför. Jag gjorde så i nån lek, hängde kvar i en ulvkollega tills den dog :laugh:

MM är skum, hennes röst på mig dag ett och sen fio dag två känns väldigt underliga. Annars har jag haft dåligt koll på henne, det är liksom flera som jag inte märkt av så mycket (säkert för att jag inte haft ork att gå igenom alla, utan bara tagit upp det jag reagerat på).

Artline behöver jag kika närmare på, noterade också det LenaH skriver att det känns som hon viker sig rätt lätt. Men annars har jag bara reagerat på förstadagsrösten på mig. Både Klara och Artline har jag för dålig koll på deras spelstil, det gör det svårare.

Ser ingen anledning att avvika från strömmen...

Mirtai röstar på gömmerallt

Lobelias röst i avgörande skede, GA:S prat pm Lena som får och att alla andra röstar på henne är det som gör att jag röstar som jag gör

Alltså, ni kommer ju snart anklaga mig för att vara stalker, men jag sitter och hoppar lite fram och tillbaka i tråden för att försöka bilda mig en uppfattning om vad som hänt. Min blick fastnar på detta. "För att alla andra röstar på henne" känns inte speciellt övertygande.

Jag vet att Paddington höll Mirtai åt det goda hållet av någon anledning och jag försöker hitta varför. Jag lyckas inte.

Har också hunnit kika på Artline eftersom jag redan i första dl tyckte mig se ett samband mellan henne och Mirtai. Jag reagerade ganska mycket på hur hon verkade hänga upp sig på Paddi. Eftersom jag själv aldrig trott att Paddington satt i lyan har jag svårt att se hur Artline kom fram till sina slutsatser.

Passerar just Göteborg, så jag har lite mer tid på mig att gräva.

Alltså, ni kommer ju snart anklaga mig för att vara stalker, men jag sitter och hoppar lite fram och tillbaka i tråden för att försöka bilda mig en uppfattning om vad som hänt. Min blick fastnar på detta. "För att alla andra röstar på henne" känns inte speciellt övertygande.

Fast just i den lynchen och så sent i den så kändes kanske fler motiveringar lite överflödiga?

Kom precis hem och är jättetrött, så det kanske blir lite svamligt. Igår efter dl fick jag för mig att Klara visste nåt om Mirtai, och att det var därför hon höll fast vid sin röst på rätt svaga grunder. Men sen åkte Paddan och var bw så då stämde ju inte den teorin. Klara skulle väl teoretiskt sett kunnat få en sia av brevbäraren, man jag tror inte riktigt på det.

Mirtais röst igår känns skum, jag röstade visserligen också på Snurris men Mirtais kändes som den kom som en blixt från klar himmel, och som att hon lite väl enkelt använde det jag hade reagerat på med Snurris för att rösta på henne. Äh kan inte förklara, men när vinden blåste mot Snurris så hakade Mirtai på för lätt känns det som.

Klara, ja också skum baserat på hennes ihärdiga röstande på Mirtai om hon nu inte vet något vilket jag inte riktigt tror. Eller så vet hon, men är ond själv och vet därför. Jag gjorde så i nån lek, hängde kvar i en ulvkollega tills den dog :laugh:

MM är skum, hennes röst på mig dag ett och sen fio dag två känns väldigt underliga. Annars har jag haft dåligt koll på henne, det är liksom flera som jag inte märkt av så mycket (säkert för att jag inte haft ork att gå igenom alla, utan bara tagit upp det jag reagerat på).

Artline behöver jag kika närmare på, noterade också det LenaH skriver att det känns som hon viker sig rätt lätt. Men annars har jag bara reagerat på förstadagsrösten på mig. Både Klara och Artline har jag för dålig koll på deras spelstil, det gör det svårare.

Gårdagens röst har jag förklarat ett flertal gånger redan. Och idag hade jag tänkt släppa Mirtai, men hennes reaktion på gårdagens röst känner jag är på tok för intressant. Med tanke på att jag redan i röstinlägget förklarade varför och bad om ursäkt trodde jag inte att hon skulle ta den så hårt. Men när jag helt plötsligt blir skum pga den rösten skaver det lite.

Min ulvletardag förvandlades hastigt till en gå-på-date-dag. Första på tre år. :o

Med det sagt skall jag göra ett tappert försök att kolla upp artline och matmissbrukaren innan dl. Men imorgon lovar jag massor med teorier från mig. :D Såvida inte ulvuslingarna käkar mig. :rage:

Det var mig du röstade tre (eller fyra?) gånger på, sedan var du inte misstänkt på ett tag. :p

Är osäker på om jag kommer hinna in mer ivkäll förrän efter DL, så får försöka rösta nu för säkerhets skull.
Citerar mig själv så jag kommer ihåg vad jag har sagt:
Tycker Artline försöker spä på misstankarna mot Paddington, som jag tror är god, utan att egentligen ha så mycket att gå på. Det känns ju klart ulvigt.
Mirtai får jag nog fundera lite mer på. Tyckte hon betedde sig klart udda första dagen, med röst och efterföljande diskussioner. Visserligen var det ju inte en lätt första dag att lägga röster på. Men ändå...:cautious: Å andra sidan verkar Paddi ha fått in henne i pusslet, vilket får mig att fundera igen... Så, inga klara misstankar mot Mirtai just nu, men håller ett öga öppet ditåt.
Matmissbrukaren röstar på bollen_ igår, med en i det närmaste BOP verkar det som.
Kan ha haft dåligt med tid, men att i princip chansvälja en bland de 4 som har lägst antal inlägg känns ju sådär.:crazy: Särskilt som MM själv kommer näst i statistiken O_o Det fick MM att segla upp som misstänkt för mig.
Klara hade en dålig dag igår. Förståeligt om man är inaktiv då, även om jag kan tycka hon gjorde det lite väl lätt för sig med att återanvända en gammal teori.
Mitt problem med henne är att jag tycker man flera gånger fått höra "Nu har jag en tanke/teori men jag måste fundera mer på den" och sen kommer aldrig någon uppföljning. Exempelvis

Ett sånt citat är i sig inte misstänkt alls, men jag tycker hon kör lite väl mycket på den taktiken, vilket skulle kunna vara ett försök att verka aktiv men ändå inte peka ut någon kollega? O_o

Niyama har många inlägg, men jag upplever lite att hon i viss mån saknar den skärpa hon brukar spela med. Å andra sidan är mycket plugg en fullt godtagbar ursäkt, jag sitter ju i samma sits där ;)
Jag vet verkligen inte var jag har henne, vilket skrämmer mig :nailbiting: då hon är en skicklig spelare och kan lura mig precis hur hon vill sannolikt :cautious:
Inte misstänkt just nu, men en att hålla ett öga på för säkerhets skull

Jag har haft Artline, Matmissbrukaren och Klara som starkast misstänkta idag, utan inbördes ordning, enligt teorier ovan från imorse.

När jag nu ska besluta mig för vem av dom jag ska rösta på, så är det ändå framförallt diskussionen igår mellan Paddington och Artline som står ut för mig. Artline röstar på Paddi med en teori som verkligen skaver för mig. Sen verkar hon försöka spä på misstankarna mot Paddi efteråt genom en märklig diskussion där hon verkar vika sig igen när alltfler börjar godförklara Paddington :confused:
Det får mig att tro att hon r ulv. Därför:

Idahoe röstar på Artline

JA! Jag kastar stooora stenar i glashuset :p
Men jag skrev ole dole doff och jag menade allvar med det också :)
Jag är inte speciellt stolt över min röst heller men ska jag kasta sten ska det göras ordentligt :D

Har egentligen inget att tillägga mer än att jag är inte känd för att spruta ur mig inlägg och lägger nog rätt långt ner på statistiken alltid :)

Min statistik talar inte för min fördel heller. Jag tycker nog att jag är "duktig" på det alltid :meh:

Det här är MMs inlägg idag. Fattar typ ingenting :confused:

Min ulvletardag förvandlades hastigt till en gå-på-date-dag. Första på tre år. :o

Med det sagt skall jag göra ett tappert försök att kolla upp artline och matmissbrukaren innan dl. Men imorgon lovar jag massor med teorier från mig. :D Såvida inte ulvuslingarna käkar mig. :rage:

Haha förlåt men lycka till med det lilla jag skrivit :o
Och Date, hur ulvigt är inte det då på en skala när man borde leka här :cautious:

Jag misstänkte Paddan igår men när jag läste om leken en stund innan dl insåg jag att Paddan troligen hade en god roll och var BW. Därför var jag tvungen att snabbt skriva en teori mot någon annan och tyckte det jag läst av Snurris verkade skumt. Önskar såklart jag valt annorlunda men det är ju lätt att säga med facit i hand

Jag misstänkte Paddan igår men när jag läste om leken en stund innan dl insåg jag att Paddan troligen hade en god roll och var BW. Därför var jag tvungen att snabbt skriva en teori mot någon annan och tyckte det jag läst av Snurris verkade skumt. Önskar såklart jag valt annorlunda men det är ju lätt att säga med facit i hand

Hade du valt annorlunda hade väl Paddan åkt? Eller iaf lottning. Tror jag.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar