Veckans brott (ulvlek)

Jag tror inte att gårdagens röstning säger nånting alls om roller. Även tidigare röstningar är något tveksamma då det båda första dagarna inte fanns särskilt mycket att gå på. Åtminstone jag själv hade inte mycket alls att komma med egentligen, men jag tyckte flera andra hade rätt svaga motiveringar.

Fio och LenaH håller jag fortfarande åt det goda hållet. Funderar på om jag möjligtvis kan ha listat ut något passande för Paddington med, men det är tveksamt. Jag tycker inte hennes funderande dag ett var särskilt märkligt, vi är väl många som prövar kan lägga fram flera teorier och sen rösta på en av dom? Åtminstone tror jag i det här läget att hon lutar åt det godare hållet. Samtidigt är hon en ruggigt skicklig spelare som mycket väl kan lura skjortan av mig… :cautious:

Niyama har lagt fram en hel del vettiga tankar. Hennes senaste inlägg där hon tar upp Paddis inlägg blir jag dock lite fundersam till. Det är väl ganska normalt (åtminstone har det varit det förr i lekar jag varit med i) att när en ond åker ut som lagt en ensamröst på någon, att fundera över möjligheten att det både kan ha varit ett försök till alibi eller till misstänkliggörande? Åtminstone väcker det ju alltid tanken.
Jag kan förstå både henne och bollen_ men tycker ändå inte att det var en så konstig kommentar av Paddington. Hade sett det som mer misstänkt om det följts av ett ondförklarande av Habina men nu verkade det väl mest vara ett konstaterande? :confused: Eller är det jag som missförstått?

Klara tycker jag kommer med en del vettiga tankar likaså.
Mirtai har jag själv funderat över då jag tyckte hennes röst dag ett var väldigt udda. Håller ett extra öga däråt åtminstone.

Snurrfian har varit rätt frånvarande. Det i sig är inte misstänkt (krya på dig!) men skulle behöva se mer ifrån henne.

Likaså Artline har hållit en rätt låg profil.

Matmissbrukaren har också mått dåligt och inte varit så aktiv sista dygnet. Röstade på fio då hon inte förstod de ”rätt så” tydliga hintarna som fio gjorde. Det i sig är inte misstänkt men jag behöver se mer av henne.

Habina då. Skulle en ulv vågat godförklara Koppen så öppet? Kanske. Skulle behöva läsa mer om henne men hinner inte nu innan DL.

Det här är ett intressant inlägg från idahoe. Ingen verkar vara misstänkt enligt henne. Behöver förstås inte vara ulvigt, men jag reagerar ändå på att det bara finns goda och neutrala. För att hon inte vill peka ut någon kollega?

Och angående @Klara och hennes hang-up på mig så kan jag bara säga att jag inte tror hon vet något. Och om hon vet något och fortfarande driver som hon gör så har hon antingen missuppfattat något eller så är hon ulv.

Min ulvletardag förvandlades hastigt till en gå-på-date-dag. Första på tre år. :o

Med det sagt skall jag göra ett tappert försök att kolla upp artline och matmissbrukaren innan dl. Men imorgon lovar jag massor med teorier från mig. :D Såvida inte ulvuslingarna käkar mig. :rage:

Men seriöst! Lyncha mig! :banghead: Kommer på mig själv (hann tom posta ett inlägg) med att kolla upp idahoe istället för artline. Helt klart ulvigt att blanda ihop två spelare. :arghh:

Ang. Artline. Första dagens röstning, hon röstade på mig, som bara hade en röst, när Mirtai hade två och q4 tre. Vet inte vad det betyder, men om Art är ond och Mirtai god så hade det väl varit enkelt att lägga en röst som förbättrade läget för GA? Om nu inte Mirtai är ond också, då fanns bara q4 som alternativ.

Ang. Artline. Första dagens röstning, hon röstade på mig, som bara hade en röst, när Mirtai hade två och q4 tre. Vet inte vad det betyder, men om Art är ond och Mirtai god så hade det väl varit enkelt att lägga en röst som förbättrade läget för GA? Om nu inte Mirtai är ond också, då fanns bara q4 som alternativ.

Bra poäng. Men det skulle kunna vara så att artline inte hängt med i röstningen också. Vet att jag gjort så någon gång som ulv. Tror tom en kollega rök då... :o

Tillägg: jag vet inte hur Art brukar spela som ond (eller överhuvudtaget) men jag fattar inte rösten på mig. Jag skulle kunnat fatta om hon alibiröstade på GA eller försökte rädda henne genom att rösta på Mirtai eller q4. Men det här känns ju meningslöst, om hon är ond?

Visst är det ängel, spökväckare och lösmynt spion som är de specialroller som är kvar? Sedan en eller flera bybor då?
Ulvar, inkl. psykopat.
Eller tänker jag fel?

Jag har lite bekymmer med vem jag ska rösta på, de två jag har som huvudkandidater har inte varit så aktiva och jag har väldigt lite att gå på.

LenaH röstar på Artline

Pga rätt svaga teorier mot Paddwoman och när hon blir ifrågasatt så viker hon sig rätt lätt. Känns ludet att inte riktigt ha substans i sina teorier.

Om någon kommer med väldigt starka skäl till att jag borde rösta på någon annan så kanske jag har möjlighet att smita in på toa men jag räknar inte med det.

Men är det så konstigt att jag viker mig? Jag var osäker och paddan hade bra svar. Samtidigt som jag är rädd för att bli lurad. Jag måste ju lyssna på den andras svar.

(Detta är skrivet ifrån mobilen så jag kanske formulerar mig stelt)

Nu har jag inte gått tillbaka och kontrolläst utan det här är mina tankar efter de saker jag kommer ihåg att jag läst. Det känns som jag snöat in mig mycket på GA men man måste börja tänka i någon ände.

Glömmerallt: Jag tycker hon känns hal och jag tror inte att en god GA hade pressat fio utan GA brukar vilja vara diskret med att outa roller. Sedan tror jag att hennes första röst var ett försök att få fåret att hinta till lyan.

Paddington: Tycket det känns som hon skyddar GA lite. Kommer med en teori med GA i första lycnhen men väljer att rösta på en annan. I första lynchen lägger hon en andra röst. Det kan ha varit ett diskret sätt att försöka rädda GA utan att sticka ut. Sedan är det möjligt att fåret Lobelia såg det och hängde på

.Bollen: La en trejde röst på GA i första lynchen och har lagt den andra rösten på GA idag. Så Bollen och Ga borde inte vara i lyan ihop.

Jag tror att både Lena och Fio är goda med tanke på gårdagens diskussion. Jag tror även att Habina är god för jag tror inte en ulv hade vågat godföklara koppen på det viset.

Niyama: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om henne. Det var hon som började sprida misstankar mot Lobelia. Kan hon ha hittat Lobelias räknemiss just för att hon är ulv eller är god som ärligt hittade något? Röstar väldigt sent i andra lynchen. En ulv som kanske hoppas kunna rädda fåret Lobelia?

Matmissbrukaren: Röstade på Niyama i första lynchen med motiveringen att hon trodde att att Niyama försökte sprida misstankar mot Lobelia. Om MM är ulv. Kan hon i det läget ha förstått att Lobelia var får? känns tveksamt. Konversationen och rösten på fio känns väldigt vågat gjort om MM är ulv. Så jag tror de kan vara två goda som missförstått varandra. Men jag vet inte.

Snurrfian: Mår inte bra så hon la en snabb röst. Om Ga är ond. Så kanske Snurrfian också är det? Snurris har lite ork så hon lägger en alibiröst på en kollega som var nära att ryka första DL och mycket möjligt hade kunnat få många röster i andra DL.

Mirtai, Klara och Idahoe. Deras inlägg skulle jag behöva läsa igenom för att kunna säga något om.

Jag skulle ju leta skumma saker... Men fastnade på stycket om bollen__. Tycker det är en intressant tanke och den gör att jag skulle vilja ha @bollen__ lite mer åt goda sidan.

Var är alla onda? :arghh:

Jag skulle ju leta skumma saker... Men fastnade på stycket om bollen__. Tycker det är en intressant tanke och den gör att jag skulle vilja ha @bollen__ lite mer åt goda sidan.

Dom gömmer sig jäkligt bra! Börjar fundera på om LenaH kanske inte är siad ändå. :arghh: Fast då borde någon ha protesterat.

Fast jag skulle inte hålla Bollen som god bara baserat på det. Var en lek för ett tag sedan när hon tom la en jättetidig röst på en ulvkollega eftersom denne varit misstänkt hela dagen och Bollen var lite stressad och hade dålig koll på att vi nog kunde rösta ut någon annan. Sedan var hon godförklarad precis hela leken :p

Förutom ovanstående citat hittar jag inget matnyttigt på artline. Hon var övertygad om Paddingtons ondhet. Men det var ju jag också. Osäker på om det gör henne ond, känns lite som att kasta sten i glashus...

Å andra sidan var Paddington väldigt skeptisk till henne. Hm...

Fast jag skulle inte hålla Bollen som god bara baserat på det. Var en lek för ett tag sedan när hon tom la en jättetidig röst på en ulvkollega eftersom denne varit misstänkt hela dagen och Bollen var lite stressad och hade dålig koll på att vi nog kunde rösta ut någon annan. Sedan var hon godförklarad precis hela leken :p

Men ååååh! Kan vi inte bara bestämma att vi lynchar psykopaten? Eller kanske @Myrten *hoppfull*

Dom gömmer sig jäkligt bra! Börjar fundera på om LenaH kanske inte är siad ändå. :arghh: Fast då borde någon ha protesterat.

Precis, om nu Fio siade henne måste ju spionen veta det och kunde då ifrågasatt Fios säkerhet på Lenas godhet.

Å andra sidan tror jag att Fio siade Lena först av alla :p Speciellt efter förra leken :angel:

Jag funderar på om det är så som jag var inne på tidigt, att Lobelia gjorde en miss och att det faktiskt bara var fyra i lyan. Om det bara finns tre kvar går pusslet ihop bättre, tror jag. Även att en blev psykopat tycker jag tyder på färre.

Några tips? Just nu famlar jag totalt i mörker och du känns som en trygg tvilling.... (Vilket också skrämmer mig).

Förutom ovanstående citat hittar jag inget matnyttigt på artline. Hon var övertygad om Paddingtons ondhet. Men det var ju jag också. Osäker på om det gör henne ond, känns lite som att kasta sten i glashus...

Å andra sidan var Paddington väldigt skeptisk till henne. Hm...

Paddan kanske ställt nåt påstående om Art? Fast borde hon inte varit tydligare då?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar