Veckans brott (ulvlek)

Jag tror som jag tidigare skrivit att jag tror att den enda onda som siats/besserwissrats är GA. Övriga är goda.
Iofs finns det då lite uteslutningsmetod att tillämpa där men den lämnar en del öppningar.

Angående gårdagens lynch så hade jag börjat inse att Paddis antagligen var god och det var därför rösten landade på Snurris. Jag misstänker faktiskt att det var likadant för de andra som röstade Snurr för om lyan fått bestämma så hade de väl hellre fått ut Paddi redan där och försökt käka någon annan specialroll.

Om jag då utgår lite löst ifrån att de som röstade Snurr är goda så lämnar det
Klara, Habina, MM, Artline och Idahoe.

Jag vågar enligt mina och Paddingtons tidigare teorier utesluta Idahoe och Habina och då ger det mig tre kvar.
Egentligen tror jag att det bör vara 4 ulvar kvar men vem den fjärde är lämnar jag isf därhän tills vidare.

Så topp tre utan inbördes ordning på min ulvlista finns alltså:
@Matmissbrukaren
@Artline
@Klara

Jag håller med i allt du skriver!

Fast problemet med det är ju att det väl inte står i spioninfon vilket paket som delats ut? Har för mig att det bara brukar stå att någon har fått ett paket. Sedan är det ju också så att bara för att någon fått ett paket betyder det inte att den är god. Finns ju gott om sådana exempel när snälla brevisar gett paket till lyan som använts för att lura spionen.

Fast jag var inte ute efter att få veta vem som fick paket eller vad det var i. Jag gick och funderade på vem som kunde vara spion, insåg att denna någon borde veta om bsf skickade paket första natten och mindes då vagt en diskussion om paketens skickande eller inte skickande som var i samband med att bsf just blivit käk. Mindes inte vem som sagt vad och funderade kring om någon av dom kunde vara spionen. Gick tillbaka när jag fick tid, konstatetade att den som möjligen kunde veta, utifrån vad som skrevs, var glömmerallt. Jag visste redan att hon inte var spion eftersom hon redan hade lynchats som ulv. Det vill säga, min tanke ledde till ingenting.

Jaha, du menade dagen efter. Trodde du menade lynchen samma dag och fattade inte riktigt varför du inte fick rösta. Då är jag med :)

Ja, jag pratade om igår. Den rösten jag la på Mirtai med en återvunnen teori. Jag förklarade väldigt tydligt varför jag röstade som jag gjorde igår, men det är tydligen skitskumt och slött ändå.

Ja, jag pratade om igår. Den rösten jag la på Mirtai med en återvunnen teori. Jag förklarade väldigt tydligt varför jag röstade som jag gjorde igår, men det är tydligen skitskumt och slött ändå.
Fast jag kan ju bara tala för mig själv och vad mig anbelangar så är det inte rösten igår som är skum i sig, jag har nått uteslutningsmetoden. :)
Sen är ju rösten i igår ett utmärkt teoriunderlag eftersom enbart uteslutningsmetoden är lite svag. :)

Nej, det är inte rösten i sig som är skum. Det är den sammanlagda röststatistiken och som @LenaH säger, delvis uteslutningsmetoden.

Jag har full förståelse för att du igår inte orkade läsa och teoria ordentligt men du måste också se att din röstningsstatistik inte talar till din fördel...

Fast vad min röststatistik säger vet vi ju inte förrän vi får veta Mirtais roll. Den kanske är fläckfri. Eller inte.

Mina reaktioner idag härleds till inläggen jag läste imorse där det talades om att jag var misstänkt pga min röst igår, med en återvunnen teori. Det är bara det jag vänder mig emot. Att jag gjorde det lätt för mig osv osv.

Jag säger ju att det är ok att misstänka mig. Men gör det pga något annat. Sedan har ni fel, men det vet ni ju inte förrän efteråt.

Jag känner spontant att jag vill se lite mer från både @Artline och @Matmissbrukaren innan jag lägger min röst ikväll, tyvärr måste jag lägga den hyfsat tidigt (eller iallafall före 18.30) för precis som @Klara poängterar så handlar det lite om @Mirtai s roll i sammanhanget.

Att Paddis hade Mirtai som god tror jag inte hon hade belägg för utan endast sina egna slutsatser och de räcker inte riktigt just nu (sorry @Paddington :p).

@LenaH är väl en av de få jag känner att jag kan lita på. Dels lär hon ju vara siad god och dels är det väl troligt att hon fått mer info från något håll med tanke på just detta

Nej, jag tycker isåfall att det var lite "kasta sten i glashus", MM är väl isåfall lika osynlig själv?
Det körde ihop sig totalt idag då jag var ute och övningskörde med brorsan så jag är inte stolt över min röst, det blev lite panik över det hela. :crazy:

JA! Jag kastar stooora stenar i glashuset :p
Men jag skrev ole dole doff och jag menade allvar med det också :)
Jag är inte speciellt stolt över min röst heller men ska jag kasta sten ska det göras ordentligt :D

Citerar mig själv från igårkväll.
De flesta tankar från igår kvarstår.
Tycker Artline försöker spä på misstankarna mot Paddington, som jag tror är god, utan att egentligen ha så mycket att gå på. Det känns ju klart ulvigt.

Mirtai
får jag nog fundera lite mer på. Tyckte hon betedde sig klart udda första dagen, med röst och efterföljande diskussioner. Visserligen var det ju inte en lätt första dag att lägga röster på. Men ändå...:cautious: Å andra sidan verkar Paddi ha fått in henne i pusslet, vilket får mig att fundera igen... Så, inga klara misstankar mot Mirtai just nu, men håller ett öga öppet ditåt.

Matmissbrukaren röstar på bollen_ igår, med en i det närmaste BOP verkar det som.
Kan ha haft dåligt med tid, men att i princip chansvälja en bland de 4 som har lägst antal inlägg känns ju sådär.:crazy: Särskilt som MM själv kommer näst i statistiken O_o Det fick MM att segla upp som misstänkt för mig.
bollen_ tycker jag däremot har haft en hel del vettigt att komma med i sina inlägg. Det är väl ändå viktigare med innehållet än antalet inlägg? MMs agerande fick nog bollen att börja luta över åt god för mig.

Då jag har två misstänkta innan (plus en halv :p) så har jag väl rimligtvis 1-2 kvar som borde vara onda...

Klara hade en dålig dag igår. Förståeligt om man är inaktiv då, även om jag kan tycka hon gjorde det lite väl lätt för sig med att återanvända en gammal teori.
Mitt problem med henne är att jag tycker man flera gånger fått höra "Nu har jag en tanke/teori men jag måste fundera mer på den" och sen kommer aldrig någon uppföljning. Exempelvis

Ett sånt citat är i sig inte misstänkt alls, men jag tycker hon kör lite väl mycket på den taktiken, vilket skulle kunna vara ett försök att verka aktiv men ändå inte peka ut någon kollega? O_o

Niyama har många inlägg, men jag upplever lite att hon i viss mån saknar den skärpa hon brukar spela med. Å andra sidan är mycket plugg en fullt godtagbar ursäkt, jag sitter ju i samma sits där ;)
Jag vet verkligen inte var jag har henne, vilket skrämmer mig :nailbiting: då hon är en skicklig spelare och kan lura mig precis hur hon vill sannolikt :cautious:
Inte misstänkt just nu, men en att hålla ett öga på för säkerhets skull

Har egentligen inget att tillägga mer än att jag är inte känd för att spruta ur mig inlägg och lägger nog rätt långt ner på statistiken alltid :)

Nej, det är inte rösten i sig som är skum. Det är den sammanlagda röststatistiken och som @LenaH säger, delvis uteslutningsmetoden.

Jag har full förståelse för att du igår inte orkade läsa och teoria ordentligt men du måste också se att din röstningsstatistik inte talar till din fördel...

Min statistik talar inte för min fördel heller. Jag tycker nog att jag är "duktig" på det alltid :meh:

PRESSMEDDELANDE FRÅN PROGRAMLEDNINGEN AV SVTs PRODUKTION ”VECKANS BROTT”!
Professor Leif GW Persson (i den undre världen även känd som @Paddington, av många kallad besserwisser) har meddelat att han drar sig tillbaka från den operativa verksamheten i ”Veckans brott”. Han tycker det är så ”mysigt” (ja, han använde det ordet och sa att han skulle citeras) att hänga i studion med Camilla Kvartoft, dricka whiskey och snacka gamla skrivmaskiner att han ämnar ägna sin tid åt det. GW uppmanar sitt team att fortsätta sökandet efter TV3s infiltratörer. Hans medskick är: ”Be careful out there!”
DL kl 21.30

Nu när du ändå tar upp det så måste jag visa upp min ständiga följeslagaren.
halda.jpg

Jag känner spontant att jag vill se lite mer från både @Artline och @Matmissbrukaren innan jag lägger min röst ikväll, tyvärr måste jag lägga den hyfsat tidigt (eller iallafall före 18.30) för precis som @Klara poängterar så handlar det lite om @Mirtai s roll i sammanhanget.

Att Paddis hade Mirtai som god tror jag inte hon hade belägg för utan endast sina egna slutsatser och de räcker inte riktigt just nu (sorry @Paddington :p).

Det var lite det jag försökte läsa mig till tidigare, men jag kom inte så långt i mina tankar. @Mirtai s roll kommer ju säga rätt mycket och jag försökte se om Paddi visste att hon var god eller om det var en känsla/uteslutning. Bra att du är inne på lite samma sak.

Nej, jag reagerade bara på det med "inte fick rösta" för jag fattade inte vilken DL du pratade om. Det var nog inte så att du var otydlig utan min hjärna som snurrade för mycket. :)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar