Veckans brott (ulvlek)

Dag 1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen_ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirai
21:23 Paddington röstar påquarter4ever
21:24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:25 Lobelia röstar påquarter4ever
21:28 Artline röstar på Niyama
21:29quarter4everröstar på glömmerallt
21:30 Koppen röstar på quarter4ever

Dag 2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33 Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai
21:07 Paddington röstar på Lobelia
21:20 Lobelia röstar på fio
21:25 LenaH röstar på Lobelia
21:28 Artline röstar på Lobelia
21:28 fio röstar på Lobelia
21:29 Matmissbrukaren röstar på fio
21:30 bollen_ röstar på Lobelia
21:30 Niyama röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Paddington

Dag 3
12:53 fio röstar påglömmerallt
13:58 bollen__ röstar påglömmerallt
17:44 Artline röstar påglömmerallt
17.54 LenaH röstar påglömmerallt
18.21 Matmissbrukaren röstar påglömmerallt
18:55 Klara röstar påglömmerallt
20:01 Habina röstar påglömmerallt
20:17 Paddington röstar påglömmerallt
20:19 Idahoe röstar påglömmerallt
20:30 Mirtai röstar påglömmerallt
20:41 Snurrfian röstar påglömmerallt
21:15 Niyama röstar påglömmerallt
21:24glömmeralltröstar på Habina

Deltagare kvar:

1. Snurrfian
  2. Habina
  3. bollen__
  4. Artline
  5. LenaH
  6. Mirtai
  7. Paddington
  8. Klara
  9. Idahoe
  10. Niyama
  11. Matmissbrukaren
Nu stämmer det va?

gör om gör rätt?

1. Snurrfian
3. Habina
4. bollen__
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai l
11. Paddington
12. Klara
15. Idahoe
matmissbrukaren
17. Niyama

:angel:

Goda roller

Leif GW Persson (besserwisser)

Tjallaren (lösmynt spion)

Kriminalhistorikern (spökväckare)

Skyddsombudet (ängel)

TV-tittarna (bybor)

Onda roller
TV3s infiltratörer (ulvar) varav en psykopat

:angel:

1. Snurrfian
3. Habina
4. bollen__
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai
11. Paddington
12. Klara
15. Idahoe
16. Matmissbrukaren
17. Niyama

Mina tankar:

@LenaH, @Habina och @Idahoe håller jag åt det goda hållet. LenaH pga att jag tror precis som Habina att det första fio gjorde i sin roll var att sia LenaH. Habina utifrån ovanstående då jag inte tror det var ett försök till alibi från GA längre utan det var ett sätt från lyan att sprida misstankar och Idahoe utifrån att jag tycker hennes teori-inlägg känns genomtänkta och hon verkar leta ulvar. Min egna roll vet jag ju vilken den är.

@Mirtai tror jag att jag vill sätta lite mer åt goda hållet också. Som jag skrev tidigare "tycker resonemanget hon hade bakom rösten i DL1 haltade, är lite fundersam över henne men det är något som får mig att luta åt en annan roll kombinerad med tidsbrist mer än att hon skulle vara i lyan."

Kvar är då Snurrfian, bollen_, Artline, Klara, MM och Niyama som jag måste kika närmare på.

Såklart jag läser igenom allt. Dock kan jag ha missat något på grund av dåligt minne.. Jag fixar inte att läsa om alla inläggen om och om igen. Jag skriver ut ifrån det jag kommer ihåg.

Det du skrev senare om fio. ja det läste jag innan mitt inlägg men jag tycker inte det säger något.
Så det säger inget att jag först hade röstat, sedan misstänker fio men säger också att det hon gjort inte är anledning för mig att ändra min röst och jag låter ursprungsrösten vara kvar och slutligen när jag kommer på vad hon vill få fram släpper jag henne?

Betyder det att man alltid måste hålla fast i ens misstankar och aldrig omvärdera dem utifrån den information som kommit fram?

Mina tankar:

@LenaH, @Habina och @Idahoe håller jag åt det goda hållet. LenaH pga att jag tror precis som Habina att det första fio gjorde i sin roll var att sia LenaH. Habina utifrån ovanstående då jag inte tror det var ett försök till alibi från GA längre utan det var ett sätt från lyan att sprida misstankar och Idahoe utifrån att jag tycker hennes teori-inlägg känns genomtänkta och hon verkar leta ulvar. Min egna roll vet jag ju vilken den är.

@Mirtai tror jag att jag vill sätta lite mer åt goda hållet också. Som jag skrev tidigare "tycker resonemanget hon hade bakom rösten i DL1 haltade, är lite fundersam över henne men det är något som får mig att luta åt en annan roll kombinerad med tidsbrist mer än att hon skulle vara i lyan."

Kvar är då Snurrfian, bollen_, Artline, Klara, MM och Niyama som jag måste kika närmare på.

Intressant.
Jag har såklart också LenaH åt det hållet pga fios godförklaring då jag ju också tror att fio siat henne.

Nu kan man ju bara spekulera men jag tror att fio skulle siat någon av Klara, MM, Niyama och Mirtai nu när hon dog eftersom hon hade de som spelare hon trodde att det dolde sig en ulv bland. (Om jag inte minns fel nu). Men det säger ju inte så mkt nu för det är ju bara hennes misstankar då.

Om du är god innebär det att ingen ond röstade på GA första dagen samt att 2 onda, varav en var fåret röstade på q4, resten goda. Då borde resterande ulvar dölja sig bland strörösterna. Och där ryms Klara, MM, Snurrfian och Artline från de du vill se närmare på. Utifrån fios lista så är ju Klara och MM samt Mirtai också där.
Ärsch. Nu blev det snurrigt och jag vet inte om jag kan få ner det jag tänkte i skrift. Jag funderade om det går att utläsa något ur de som inte röstade på GA och q4 från DL1 om man jämför de med rösterna i DL2..måste kolla och tänka lite till. Det här blev snurrigt.

Så det säger inget att jag först hade röstat, sedan misstänker fio men säger också att det hon gjort inte är anledning för mig att ändra min röst och jag låter ursprungsrösten vara kvar och slutligen när jag kommer på vad hon vill få fram släpper jag henne?

Betyder det att man alltid måste hålla fast i ens misstankar och aldrig omvärdera dem utifrån den information som kommit fram?
Det jag funderade på är om du också hade listat ut hennes roll men ville få henne att verka misstänkt och att du ändrade dig för fler och fler insåg fios roll.

Det jag funderade på är om du också hade listat ut hennes roll men ville få henne att verka misstänkt och att du ändrade dig för fler och fler insåg fios roll.
och om jag var i lyan och jag listat ut hennes roll hade det inte varit bättre att hålla munnen och se till att hon blev käkad den natten istället för att försöka gräva fram vad hon menade?

och om jag var i lyan och jag listat ut hennes roll hade det inte varit bättre att hålla munnen och se till att hon blev käkad den natten istället för att försöka gräva fram vad hon menade?
Jo egentligen.

Problemet var att andra redan hade börjat ifrågasätta henne. Men annars har du en poäng

Fast iom att jag outade henne så gravt var ju risken stor att hon skulle vara skyddad den natten och eftersom flera ifrågasatte henne så fanns chansen att lyncha.
Ditt resonemang faller ju på att GA gjorde just så som du (även om du naturligtvis inte kan svara för GA:s handlingar).

Förlåt. Jag mår skitkasd efter en vidrig dag på jobbet som slutade med ett praktgräl med min bästa arbetskompis. Har noll och ingen energi att gå igenom leken och hitta något att teoria om. Jag vill bara duscha och krypa ner i sängen.

Jag åtetvinner helt enkelt en teori från häromdagen då jag inte ens läst tråden sedan lunchtid och inte har en aning om vem jag ska rösta på.

Jag tycker att det är misstänkt att Mirtai röstade på Paddi i första lynch med en teori som bättre borde passat på den onda glömmerallt. Hennes förklaring om varför hon gjorde det skaver också.

Klara röstar på Mirtai.

Förlåt. :down:

• Gilla
Reactions: fio
Fast iom att jag outade henne så gravt var ju risken stor att hon skulle vara skyddad den natten och eftersom flera ifrågasatte henne så fanns chansen att lyncha.
Ditt resonemang faller ju på att GA gjorde just så som du (även om du naturligtvis inte kan svara för GA:s handlingar).

Tyckte väl inte risken att hon skulle bli lynchad verkade så stor, men håller med om att Paddans resonemang haltar.

Jag misstänker (som några andra gjort) att rösten på q4e DL1 var en enkel sådan för att jämna ut mellan GA och q4e.
Dock kunde ju inte @Paddington räkna med Lobelias och Koppens röster i det läget. Åas kunde hon inte heller förutse att GA skulle dra på sig så många röster heller. :banghead:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar