Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag mitt emellan maten och idol efter en arbetsam dag med hästarna och annat på gården
Sååååå många inlägg har jag väl ändå inte ?:arghh:
Tog fram statistiken just nu och då ligger jag förvisso etta med 16 inlägg( fram till nu) och tro mig det är LITE för att vara mig till dl 1!
Igår var dessutom LenaH i topp på inläggen med sina 11 ( och jag var 2:a med 9 inlägg) hon har ännu inte varit inne idag
Jag har haft saker för mig både igår och idag och HAR faktiskt tänkt mig för att inte svara direkt på varje liten grej jag grunnat på / eller velat fråga om just för att jag vet att det upplevs som jobbigt att ha typ 50 inlägg av mig att läsa igenom redan från scratch till DL1 ( jag kan ha en massa inlägg oavsett om jag är ond eller god så det var inte ett försök att godförklara mig heller att jag nu har en mindre mängd inlägg - jag har gjort en medvetet försök att begränsa mig helt enkelt )
Totalt sett i hela leken sedan lekstart inkl LLs inlägg är det runt 70 inlägg- jag har svårt att se att det ska vara så jättejobbigt att läsa ikapp sig på faktiskt ?
Sedan tycker jag inte att just detta skulle tyda på någon ondska hos hedinn heller :) så är det klarlagt!
Jag -som själv tyckte jag varit duktig fram till nu med antalet inlägg - var bara tvungen att svara på just detta
Haha det var ett skämt! :D Mest att jag märker av att jag inte har en mobil med möjlighet att "slö"-hänga med nu. ;)

Nu har jag haft leken i bakhuvudet hela dagen och funderat lite på spioninfon.
Väl medveten om att jag kan bli rätt ifrågasatt nu så tänker jag att vi nästan bör försöka få ut en god i DL1 för annars missar vi värdefull spioninfo (som tex vem ängeln skyddar vilket ger en given god att skicka info till) som väl inte ligger där och väntar tills det dyker upp någon god i åskådarlyan?

Tänker jag fel eller har någon andra tankar om att det blir knasigt?
Jag skulle påstå att du tänker fel. Även om någon god ryker nu så gäller det ju i så fall att den lyckas pricka en god, spioninfon kan ju lika gärna hamna hos ulvarna. Och då har ulvarna fått en jäkla fördel...

DL för åskådarna är ju dessutom dag-DL, om en god blir käkad inatt (risken är väl relativt hög) lär ju den få ta del av all info och kunna skicka något imorgon. Eller? @Niyama

Oavsett känns det svårt att "försöka" få ut en god DL 1, vad man än försöker med är det väl mer eller mindre slumpen som avgör nu och alla onda som kan åka är väl positivt.

eftersom inte BSF verkar vara inne och ha koll på röstningen så skriver jag väl ändå ihop en röstlista så här långt ( trots att det ökar på min inläggsstatistik :angel: )
Röstlista DL1 KL 21,30
18.58 hemlig röstar på fio
19.24 cirkus röstar på hemlig

fio 1
hemlig 1

Jag skulle påstå att du tänker fel. Även om någon god ryker nu så gäller det ju i så fall att den lyckas pricka en god, spioninfon kan ju lika gärna hamna hos ulvarna. Och då har ulvarna fått en jäkla fördel...
Där är jag inte så bekymrad, ängeln är ju ett säkert kort (om vi nu inte lynchar den).
DL för åskådarna är ju dessutom dag-DL, om en god blir käkad inatt (risken är väl relativt hög) lär ju den få ta del av all info och kunna skicka något imorgon. Eller? @Niyama
DÄR var tankefelet, bra att du tänkte på det. Då kan jag släppa den tanken.
Oavsett känns det svårt att "försöka" få ut en god DL 1, vad man än försöker med är det väl mer eller mindre slumpen som avgör nu och alla onda som kan åka är väl positivt.
Sant. :D

Nu har jag haft leken i bakhuvudet hela dagen och funderat lite på spioninfon.
Väl medveten om att jag kan bli rätt ifrågasatt nu så tänker jag att vi nästan bör försöka få ut en god i DL1 för annars missar vi värdefull spioninfo (som tex vem ängeln skyddar vilket ger en given god att skicka info till) som väl inte ligger där och väntar tills det dyker upp någon god i åskådarlyan?

Tänker jag fel eller har någon andra tankar om att det blir knasigt?
Det är ju logiskt, enda problemet är ju att det då helst skulle vara en bybo då så alla bra specialrollerna får stanna kvar.... Så just detta DL är det väl inte bara dåligt om en god åker ut.

Med det i bakhuvudet så är ju det ett himla bra motiv för ulvarna att godförklara sig också... Fast, statistiskt misstänker jag att det är ytterst sällan vi lyckas pricka en onding DL1? Så det kanske är paranoian som slår till?:crazy:

Där är jag inte så bekymrad, ängeln är ju ett säkert kort (om vi nu inte lynchar den).

DÄR var tankefelet, bra att du tänkte på det. Då kan jag släppa den tanken.

Sant. :D

Jag tror som LenaH att det inte kommer vara alltför svårt för goda lyan att hitta goda att skicka till såhär i början av leken i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar