Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag ville ha ett förtydligande från fio vad hon menade - det är riktigt. Men fattade ganska direkt att hon menade goda lyan - det var ganska uppenbart- och det jag ville ha reda på var om hon faktiskt beskyllde mig för att vara ond. Där är jag fortfarande intresserad av att höra ett svar på @fio
Men efter en andra och tredje genomläsning av hennes inlägg med smileys etc så kändes det rätt snabbt som att även hon skojade lite, även om jag visst tror att hon kan ha velat se min rektion på ett sådant angrepp ( brukar kunna göra så lite själv )
Jag själv retades ju med LenaH ( jag skrev sorry-noteringen för att det skulle framgå att jag just retades för att det såg lite kul ut som hon skrev det :D ) när jag märkte ord i inlägget som fio i sin tur reagerade på mig sedan med sin avundsjuk ? -kommentar . Sedan tyckte jag nog att hemlig också var snabb att komma med ulvanklagelser på fio så jag ville se vad hon i sin tur svarade på vad jag skrev där ( det inlägget som du tyckte att jag svängde i )
Jag var inte den enda som reagerade på vare sig fio ( det gjorde även hemlig ) eller hemlig ( det gjorde också hedinn )
Just nu famlar man ju lite i blindo och de enda som sitter på facit är ju de i lyan, så det brukar vara bra att fråga och fundera lite ( precis som du fö gör med mig nu ;) )
Hur ska man annars kunna gräva fram något ?

i övrigt har jag ungefär samma noteringar som du ang det som hänt så här långt i leken -tänker komma med en egen sammanfattning sedan men ville svara dig på din fundering om mig så länge - just nu så skriver jag på telefonen i en paus mellan nedklubbningarna av stängselstolpar. Har gjort 30 och har "bara "70 st kvar ( :yuck: ) och ska dessutom hjälpa bonden ner med 30 storbalar hö på loftet , så jag kommer vara rätt upptagen ett par timmar till .

tillägg till mitt förra inlägg : jag tycker faktiskt inte att jag svänger så som du vill få det till ?
Jag svarar ju hemlig som tyckte att fios kommentar om lyan skulle betyda att hon själv var i lyan - vilket inte alls var så jag uppfattade fios kommentar - utan precis som jag skrev innan : att hon menade på att jag var ond och därmed inte skulle kunna vara i goda lyan - vilket i sig ger att hon framkastar att jag skulle vara ond . Även om det är på skämt

Jag tolkade inte ditt inlägg till fio som att du fattade att det var ett skämt. Alltså kändes det som du svängde där.

Jag tolkade inte ditt inlägg till fio som att du fattade att det var ett skämt. Alltså kändes det som du svängde där.
Fio å sidan kan mycket väl skiva så utan att vara ond bara för det - vi är nog många som tycker det är kul med lek igen och retas och skojar lite med glimten i ögat :)
så skrev jag till hemlig - se mitt fetade jag tycker att det framgår att jag uppfattade det som att hon retades med mig ?
När jag skrev mitt inlägg till fio så var det en mer omedelbar reaktion på att hon beskyllde mig för att vara ond- det är lätt att bli fundersam då men som jag skrev innan så efter att ha läst hennes inlägg både två och tre ggr till så tolkade jag hennes inlägg som just med glimten i ögat och det tycker jag att jag förtydligar med den fetade meningen till hemlig att jag tänkt till och inte vill dra på för stora växlar på något sådant . Intessantare nu med andras rektioner på det hela efteråt tycker jag - vilka vågar fråga och fundera? vilka verkar vilja gräva och leta onda ? Osv osv .

Hade glömt av hur beroendeframkallande det är att leka - svårt att låta bli att kolla om det kommer några inlägg i leken :cool:
Men nu så kopplar jag ner för nu ska jag rulla höbalar - och i den här takten blir det inget gjort
Så kommer det fler frågor till mig så får jag svara på dem senare

så skrev jag till hemlig - se mitt fetade jag tycker att det framgår att jag uppfattade det som att hon retades med mig ?
När jag skrev mitt inlägg till fio så var det en mer omedelbar reaktion på att hon beskyllde mig för att vara ond- det är lätt att bli fundersam då men som jag skrev innan så efter att ha läst hennes inlägg både två och tre ggr till så tolkade jag hennes inlägg som just med glimten i ögat och det tycker jag att jag förtydligar med den fetade meningen till hemlig att jag tänkt till och inte vill dra på för stora växlar på något sådant . Intessantare nu med andras rektioner på det hela efteråt tycker jag - vilka vågar fråga och fundera? vilka verkar vilja gräva och leta onda ? Osv osv .

Hade glömt av hur beroendeframkallande det är att leka - svårt att låta bli att kolla om det kommer några inlägg i leken :cool:
Men nu så kopplar jag ner för nu ska jag rulla höbalar - och i den här takten blir det inget gjort
Så kommer det fler frågor till mig så får jag svara på dem senare
Ja? Det har jag väl inte sagt ngt om?

Du skojar med LenaH, reagerar på fios kommentar men när hemlig också reagerar så skriver du det du citerade.
Jag är inte säker på att det är värt att haka upp sig på, men det är ju första DL och då är det lätt att fastna för petitesser. :p

Jag är helt med på hur @Blacksmithfarm tänker kring @quarter4ever här. Sen om vändningen behöver tyda på ondska har jag svårare att säga något om. Reagerar nog i så fall mer på Q4s alla inlägg, då hon lovade att försöka hålla mängden nere, så man kan hinna med utan att läsa ihjäl sig! :arghh::rage::D

@Niyama bara för att få veta om jag fattat gången med hur åskådarlyan skickar sin info och när mottagaren får veta sin rad
Om det finns en åskådarlya så ska den välja mottagare av en utvald spioninforad före DagDL så långt är jag med - men när får mottagaren reda på inforaden ? Före eller efter DL? Har varit lite olika hur det gått till innan så vore bra att veta hur du tänkt dig :)

Sedan så undrar jag om en röständring med motivering att man vill rädda sig själv kommer räknas eller inte? Alltså om det "räcker " för att man skall anses ha motiverat röständringen ?

Valet av åskådarna görs innan dagDL, infon kommer fram efter dagDL.

Det duger som motivering.

Ja? Det har jag väl inte sagt ngt om?

Du skojar med LenaH, reagerar på fios kommentar men när hemlig också reagerar så skriver du det du citerade.
Jag är inte säker på att det är värt att haka upp sig på, men det är ju första DL och då är det lätt att fastna för petitesser. :p

Tror ingen ulv direkt vill göra så stort väsen av sig i början med risk att få ögonen på sig, å andra sidan kan ju ulvarna göra just det för att ingen då skulle tro dom var ulvar :cautious: Som sagt håller helt klart med @bumpo om DL1 :banghead:

Har varit borta hela dagen och ska iväg en sväng ikväll igen, så känner att jag måste försöka få till en röst då jag inte vet om jag är inne till 21 igen.

Du menar 3 i lyan + psykopaten?

Psykot sitter ju i lyan?

Jaha jag förutsatte bara att psykot var ond utanför men det står ju inte så nä :banghead:

Första rösten blir som vanligt väldigt svår och det känns som en stor risk att lägga första, har för mig att det inte brukar vara populärt :p
I alla fall, hemlig röstar på fio för att jag tror att hon försöker villa bort oss andra om hur många som finns i lyan.

Jag är hemskt ledsen men just nu blev det alldeles tokstressigt. Jag fick besök samtidigt som min sambo kanske måste köras till sjukhuset -

För att inte missa röstningen så får jag göra en mer eller mindre BoP

cirkus röstar på hemlig för att hon så tyckte att fio skulle ha uttryckt sig ulvigt. fios kommentar om lyan känns som att ifall hon är ulv vore som att outa sig själv - det har ju iofs hänt förr - men äh...dessutom är hemligs motivering är rätt så skum - jag hade mer hajjat om hon hållt kvar vid lyan-kommentaren, men att komma med ngt annat som att hon villar bort med antalet i lyan

Nu har jag haft leken i bakhuvudet hela dagen och funderat lite på spioninfon.
Väl medveten om att jag kan bli rätt ifrågasatt nu så tänker jag att vi nästan bör försöka få ut en god i DL1 för annars missar vi värdefull spioninfo (som tex vem ängeln skyddar vilket ger en given god att skicka info till) som väl inte ligger där och väntar tills det dyker upp någon god i åskådarlyan?

Tänker jag fel eller har någon andra tankar om att det blir knasigt?

Jag är helt med på hur @Blacksmithfarm tänker kring @quarter4ever här. Sen om vändningen behöver tyda på ondska har jag svårare att säga något om. Reagerar nog i så fall mer på Q4s alla inlägg, då hon lovade att försöka hålla mängden nere, så man kan hinna med utan att läsa ihjäl sig! :arghh::rage::D
Nu är jag mitt emellan maten och idol efter en arbetsam dag med hästarna och annat på gården
Sååååå många inlägg har jag väl ändå inte ?:arghh:
Tog fram statistiken just nu och då ligger jag förvisso etta med 16 inlägg( fram till nu) och tro mig det är LITE för att vara mig till dl 1!
Igår var dessutom LenaH i topp på inläggen med sina 11 ( och jag var 2:a med 9 inlägg) hon har ännu inte varit inne idag
Jag har haft saker för mig både igår och idag och HAR faktiskt tänkt mig för att inte svara direkt på varje liten grej jag grunnat på / eller velat fråga om just för att jag vet att det upplevs som jobbigt att ha typ 50 inlägg av mig att läsa igenom redan från scratch till DL1 ( jag kan ha en massa inlägg oavsett om jag är ond eller god så det var inte ett försök att godförklara mig heller att jag nu har en mindre mängd inlägg - jag har gjort en medvetet försök att begränsa mig helt enkelt )
Totalt sett i hela leken sedan lekstart inkl LLs inlägg är det runt 70 inlägg- jag har svårt att se att det ska vara så jättejobbigt att läsa ikapp sig på faktiskt ?
Sedan tycker jag inte att just detta skulle tyda på någon ondska hos hedinn heller :) så är det klarlagt!
Jag -som själv tyckte jag varit duktig fram till nu med antalet inlägg - var bara tvungen att svara på just detta

Jag är hemskt ledsen men just nu blev det alldeles tokstressigt. Jag fick besök samtidigt som min sambo kanske måste köras till sjukhuset -

För att inte missa röstningen så får jag göra en mer eller mindre BoP

cirkus röstar på hemlig för att hon så tyckte att fio skulle ha uttryckt sig ulvigt. fios kommentar om lyan känns som att ifall hon är ulv vore som att outa sig själv - det har ju iofs hänt förr - men äh...dessutom är hemligs motivering är rätt så skum - jag hade mer hajjat om hon hållt kvar vid lyan-kommentaren, men att komma med ngt annat som att hon villar bort med antalet i lyan
Aj! Krya på sambo!

Nu är jag mitt emellan maten och idol efter en arbetsam dag med hästarna och annat på gården
Sååååå många inlägg har jag väl ändå inte ?:arghh:
Tog fram statistiken just nu och då ligger jag förvisso etta med 16 inlägg( fram till nu) och tro mig det är LITE för att vara mig till dl 1!
Igår var dessutom LenaH i topp på inläggen med sina 11 ( och jag var 2:a med 9 inlägg) hon har ännu inte varit inne idag
Jag har haft saker för mig både igår och idag och HAR faktiskt tänkt mig för att inte svara direkt på varje liten grej jag grunnat på / eller velat fråga om just för att jag vet att det upplevs som jobbigt att ha typ 50 inlägg av mig att läsa igenom redan från scratch till DL1 ( jag kan ha en massa inlägg oavsett om jag är ond eller god så det var inte ett försök att godförklara mig heller att jag nu har en mindre mängd inlägg - jag har gjort en medvetet försök att begränsa mig helt enkelt )
Totalt sett i hela leken sedan lekstart inkl LLs inlägg är det runt 70 inlägg- jag har svårt att se att det ska vara så jättejobbigt att läsa ikapp sig på faktiskt ?
Sedan tycker jag inte att just detta skulle tyda på någon ondska hos hedinn heller :) så är det klarlagt!
Jag -som själv tyckte jag varit duktig fram till nu med antalet inlägg - var bara tvungen att svara på just detta
Det känns tryggt att du har koll på topplistan! :up: :D

Nu har jag haft leken i bakhuvudet hela dagen och funderat lite på spioninfon.
Väl medveten om att jag kan bli rätt ifrågasatt nu så tänker jag att vi nästan bör försöka få ut en god i DL1 för annars missar vi värdefull spioninfo (som tex vem ängeln skyddar vilket ger en given god att skicka info till) som väl inte ligger där och väntar tills det dyker upp någon god i åskådarlyan?

Tänker jag fel eller har någon andra tankar om att det blir knasigt?
Jag tycker att du har en bra poäng i hur du tänker !:up: Grejen är ju att inte "råka" ta ut en bra god roll bara för att- så att säga . Det vore ju tokigt om vi lynchad just ängeln tex ?

är kluven i frågan ( men jag tycker om att du tänker !!!! :up: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar