Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt så är det idol- säsong så jag och sönerna har kollat ( förstås ! ) så har inte haft tid att vara inne sedan trådstarten och nu är det läggdags eftersom skoltaxin kommer strax efter 7 imorgon bitti

Hon har i allafall hittat leken!

Jag är för övrigt också glad över åskådarlyan, den är en av de bästa "rollerna" som tillkommit på senare tid.

I brist på bsf's räknande så kan jag göra ett försök.

Vi är 13 deltagare det borde ge 3 eller 4 ulvar. Öhh - typ så.
Mäh! Sådär kan jag också få till det, jag vill ju ha typ diagram!

Mäh! Sådär kan jag också få till det, jag vill ju ha typ diagram!

Då får du nog vänta på bsf eller nån annan, jag kan göra en ...ehum redovisning på hur jag tänker

Alltså jag kommer ihåg lika uselt som du och dessutom kan jag fan inte räkna. Om det är 1/3 del (som jag nog har för mig att det borde vara) så borde det ju vara minst 4 (3*4 är 12) sen kanske det är justerat beroende på roller - jag tänker lite på psykopaten som tar med sig en god. Men äh det borde ändå bli 4 om man tänker att den 13-e är den goda som psykot tar med sig så är liksom den ojämnheten utjämnad

Då får du nog vänta på bsf eller nån annan, jag kan göra en ...ehum redovisning på hur jag tänker

Alltså jag kommer ihåg lika uselt som du och dessutom kan jag fan inte räkna. Om det är 1/3 del (som jag nog har för mig att det borde vara) så borde det ju vara minst 4 (3*4 är 12) sen kanske det är justerat beroende på roller - jag tänker lite på psykopaten som tar med sig en god. Men äh det borde ändå bli 4 om man tänker att den 13-e är den goda som psykot tar med sig så är liksom den ojämnheten utjämnad
Ja precis, psykot jämnar ju ut så ja.

jag tänker samtidigt att den goda lyan kan räknas som en god roll? även om det "krävs" att någon god ska åka ut för att den ska fungera? Och att det borde ta ett tag innan den kan skicka iväg en rad till lämplig mottagare?
Och så även att psykopaten drar med sig en god ( visserligen lottad av LL) om den blir lynchad
Jag håller dock med om att 4 onda borde vara troligt - men vill heller inte skriva det i sten - håller hellre sinnet öppet för fler möjligheter än att få en överraskning. Jag har i vilket fall svårt att se att det inte skulle vara minst 3 ulvar , men också lika svårt att se att det skulle kunna vara mer än 5,
Så det handlar om mellan 3-5 i lyan för mig som jag uppfattat leken

För övrigt så är jag visserligen ringrostig jag med men är helt säker på att 1/3 onda i en lek är den "normala" fördelningen
Inte nödvändigtvist alla i lyan dock , men av rollerna i denna leken så hittar jag ingen utanför lyan :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar