Psykot sitter ju i lyan?Du menar 3 i lyan + psykopaten?
*Ulvar - känner till varandra och får samtala i lyan. Kan varje natt käka en deltagare, meddelar LL innan nattDL.
*Psykopat - en ulv som drar med sig en god om hen lynchas (LL lottar).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Psykot sitter ju i lyan?Du menar 3 i lyan + psykopaten?
*Ulvar - känner till varandra och får samtala i lyan. Kan varje natt käka en deltagare, meddelar LL innan nattDL.
*Psykopat - en ulv som drar med sig en god om hen lynchas (LL lottar).
Psykot sitter ju i lyan?
Nej, den här gången kan vi inte utgå från att @Snurrfian är psyko.Jaha jag förutsatte bara att psykot var ond utanför men det står ju inte så nä
Varför? Jag hänger inte med i resonemanget, varför en ulv skulle försöka påpeka att den själv är i lyan, genom att skoja om att någon annan är avundsjuk för att den inte kan hamna i goda lyan? Av vilken anledning tänker du dig att en ulv skulle göra så?Att fråga om hon var avundsjuk för att hon inte fick vara med i lyan. Det kan ju tyda på att fio själv är i lyan.
Jag tolkade det nog mer som att hon ville säga att jag skulle vara avundsjuk över att inte hamna i goda lyan? ( aka att jag skulle vara ond för bara goda kan hamna i goda lyan)Att fråga om hon var avundsjuk för att hon inte fick vara med i lyan. Det kan ju tyda på att fio själv är i lyan.
Nej, den här gången kan vi inte utgå från att @Snurrfian är psyko.
Pga nattjobbVarför har inte @Blacksmithfarm börjat räkna än?
Men intressant med dina och @cirkus funderingar på antalet ulvar, frågan är om ni spekulerar eller vill göra sken av att ni inte vet? Jag tänker dock inte ge mig in i några mattediskussioner, det räcker så bra med de jag har med dottern IRL.
Ja både jag och fio funderade väl också förutom du och LenaH?Varför är det bara mina och @LenaH 's diskussioner som är intressanta? Vi är inte ensamma om att diskutera saken.
Det var helt enkelt ett försök från åtminstone min sida att få igång leken.
För att det kändes som om ni bara pratade med varandra, min spontana tanke var att ni försökte spela ovetande, men det skulle även kunna vara så att ni är ovetande och försökte få ulvarna att försäga sig, vilket skulle vara bra. Nu blir de kanske på sin vakt när jag har skrivit det men för att förklara vad jag menar så kändes det som det bästa alternativet.Varför är det bara mina och @LenaH 's diskussioner som är intressanta? Vi är inte ensamma om att diskutera saken.
Det var helt enkelt ett försök från åtminstone min sida att få igång leken.
Kan vara så. Försöker bara få nåt att greppa om såhär i början på leken. Lika svårt som alltid.Jag tolkade det nog mer som att hon ville säga att jag skulle vara avundsjuk över att inte hamna i goda lyan? ( aka att jag skulle vara ond för bara goda kan hamna i goda lyan)
Fio å sidan kan mycket väl skiva så utan att vara ond bara för det - vi är nog många som tycker det är kul med lek igen och retas och skojar lite med glimten i ögat
???
Sorry/ avundsjuk över att inte få vara med i lyan ? Eller vad menar du? Nu retades jag mest med LenaH för jag fattade att hon nog menade åskadarlyan så det var inte så allvarligt menat med det ?
Först ifrågasätter du fio (och vad jag sett så har fio inte bemött det?) för att sedan svara hemlig när hon gör samma antagande att fio nog menade goda lyan.Jag tolkade det nog mer som att hon ville säga att jag skulle vara avundsjuk över att inte hamna i goda lyan? ( aka att jag skulle vara ond för bara goda kan hamna i goda lyan)
Fio å sidan kan mycket väl skiva så utan att vara ond bara för det - vi är nog många som tycker det är kul med lek igen och retas och skojar lite med glimten i ögat
Nu är jag vaken igen. Jag håller med i era uträkningar - 4 ulvar känns som det troligaste för mig.
Sammanfattning:
Q är taggad och reagerar på LenaHs formulering där hon skriver lyan om åskådarlyan, fio undrar om Q är avundsjuk för att hon (Q) inte får vara med i den (åskådarlyan= Q är ond).
LenaH förtydligar att hon menade åskådarlyan och Q svarar att det var på skoj.
Q reagerar över fios kommentar, även hemlig tycker fios kommentar är skum.
Hedinn undrar vad som är ulvigt med fios kommentar och hemlig svarar att kommentaren kan tyda på att fio själv sitter i lyan. Hedinn köper inte förklaringen. Q skriver att hon tror att fio menade goda lyan och att Q var avundsjuk för att inte få vara med i den lyan för att hon var ond. hemlig håller med om att Q's scenario kan stämma.
Cirkus inleder fördelningsfunderingarna efter LenaHs efterlysning av min uträkning. Hon (cirkus) tänker att det kan vara utjämnat med hjälp av psykopaten (13/3=4,33)
Q menar att även den goda lyan skulle kunna räknas som en roll, hon vill ta det säkra före det osäkra och räknar på 3-5 onda.
Snurrfian tycker att LenaH och cirkus konversation om hur många onda det kan finnas, cirkus undrar varför det är just henne och LenaH som Snurrfian nämner. Snurrfian svarar att det var de två hon tyckte pratade med varandra, och att de antingen kunde vara onda som ville verka goda eller goda som ville få onda att försäga sig.
Så vad säger jag om detta?
Tja- jag tycker att det är lite intressant att @quarter4ever verkar svänga här:
Först ifrågasätter du fio (och vad jag sett så har fio inte bemött det?) för att sedan svara hemlig när hon gör samma antagande att fio nog menade goda lyan.
tillägg till mitt förra inlägg : jag tycker faktiskt inte att jag svänger så som du vill få det till ?Nu är jag vaken igen. Jag håller med i era uträkningar - 4 ulvar känns som det troligaste för mig.
Sammanfattning:
Q är taggad och reagerar på LenaHs formulering där hon skriver lyan om åskådarlyan, fio undrar om Q är avundsjuk för att hon (Q) inte får vara med i den (åskådarlyan= Q är ond).
LenaH förtydligar att hon menade åskådarlyan och Q svarar att det var på skoj.
Q reagerar över fios kommentar, även hemlig tycker fios kommentar är skum.
Hedinn undrar vad som är ulvigt med fios kommentar och hemlig svarar att kommentaren kan tyda på att fio själv sitter i lyan. Hedinn köper inte förklaringen. Q skriver att hon tror att fio menade goda lyan och att Q var avundsjuk för att inte få vara med i den lyan för att hon var ond. hemlig håller med om att Q's scenario kan stämma.
Cirkus inleder fördelningsfunderingarna efter LenaHs efterlysning av min uträkning. Hon (cirkus) tänker att det kan vara utjämnat med hjälp av psykopaten (13/3=4,33)
Q menar att även den goda lyan skulle kunna räknas som en roll, hon vill ta det säkra före det osäkra och räknar på 3-5 onda.
Snurrfian tycker att LenaH och cirkus konversation om hur många onda det kan finnas, cirkus undrar varför det är just henne och LenaH som Snurrfian nämner. Snurrfian svarar att det var de två hon tyckte pratade med varandra, och att de antingen kunde vara onda som ville verka goda eller goda som ville få onda att försäga sig.
Så vad säger jag om detta?
Tja- jag tycker att det är lite intressant att @quarter4ever verkar svänga här:
Först ifrågasätter du fio (och vad jag sett så har fio inte bemött det?) för att sedan svara hemlig när hon gör samma antagande att fio nog menade goda lyan.