Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att fråga om hon var avundsjuk för att hon inte fick vara med i lyan. Det kan ju tyda på att fio själv är i lyan.
Varför? Jag hänger inte med i resonemanget, varför en ulv skulle försöka påpeka att den själv är i lyan, genom att skoja om att någon annan är avundsjuk för att den inte kan hamna i goda lyan? Av vilken anledning tänker du dig att en ulv skulle göra så?

Att fråga om hon var avundsjuk för att hon inte fick vara med i lyan. Det kan ju tyda på att fio själv är i lyan.
Jag tolkade det nog mer som att hon ville säga att jag skulle vara avundsjuk över att inte hamna i goda lyan? ( aka att jag skulle vara ond för bara goda kan hamna i goda lyan) ;)

Fio å sidan kan mycket väl skiva så utan att vara ond bara för det - vi är nog många som tycker det är kul med lek igen och retas och skojar lite med glimten i ögat :)

Och för att bara påminna alla om vad jag skrev i anmälningstråden, onsdagskvällar är ett problem för mig, jag kommer att hinna hem till röstningen men jag kommer inte att vara aktiv ikväll/efm, 25 ungar och en bunt vuxna kräver min uppmärksamhet. :D

:p
Men intressant med dina och @cirkus funderingar på antalet ulvar, frågan är om ni spekulerar eller vill göra sken av att ni inte vet? :cautious: Jag tänker dock inte ge mig in i några mattediskussioner, det räcker så bra med de jag har med dottern IRL. :rofl:

Varför är det bara mina och @LenaH 's diskussioner som är intressanta? Vi är inte ensamma om att diskutera saken.

Det var helt enkelt ett försök från åtminstone min sida att få igång leken.

@Niyama bara för att få veta om jag fattat gången med hur åskådarlyan skickar sin info och när mottagaren får veta sin rad
Om det finns en åskådarlya så ska den välja mottagare av en utvald spioninforad före DagDL så långt är jag med - men när får mottagaren reda på inforaden ? Före eller efter DL? Har varit lite olika hur det gått till innan så vore bra att veta hur du tänkt dig :)

Sedan så undrar jag om en röständring med motivering att man vill rädda sig själv kommer räknas eller inte? Alltså om det "räcker " för att man skall anses ha motiverat röständringen ?

Varför är det bara mina och @LenaH 's diskussioner som är intressanta? Vi är inte ensamma om att diskutera saken.

Det var helt enkelt ett försök från åtminstone min sida att få igång leken.
För att det kändes som om ni bara pratade med varandra, min spontana tanke var att ni försökte spela ovetande, men det skulle även kunna vara så att ni är ovetande och försökte få ulvarna att försäga sig, vilket skulle vara bra. Nu blir de kanske på sin vakt när jag har skrivit det men för att förklara vad jag menar så kändes det som det bästa alternativet.

Jag tolkade det nog mer som att hon ville säga att jag skulle vara avundsjuk över att inte hamna i goda lyan? ( aka att jag skulle vara ond för bara goda kan hamna i goda lyan) ;)

Fio å sidan kan mycket väl skiva så utan att vara ond bara för det - vi är nog många som tycker det är kul med lek igen och retas och skojar lite med glimten i ögat :)
Kan vara så. Försöker bara få nåt att greppa om såhär i början på leken. Lika svårt som alltid.

Nu är jag vaken igen. Jag håller med i era uträkningar - 4 ulvar känns som det troligaste för mig.

Sammanfattning:
Q är taggad och reagerar på LenaHs formulering där hon skriver lyan om åskådarlyan, fio undrar om Q är avundsjuk för att hon (Q) inte får vara med i den (åskådarlyan= Q är ond).
LenaH förtydligar att hon menade åskådarlyan och Q svarar att det var på skoj.
Q reagerar över fios kommentar, även hemlig tycker fios kommentar är skum.
Hedinn undrar vad som är ulvigt med fios kommentar och hemlig svarar att kommentaren kan tyda på att fio själv sitter i lyan. Hedinn köper inte förklaringen. Q skriver att hon tror att fio menade goda lyan och att Q var avundsjuk för att inte få vara med i den lyan för att hon var ond. hemlig håller med om att Q's scenario kan stämma.

Cirkus inleder fördelningsfunderingarna efter LenaHs efterlysning av min uträkning. Hon (cirkus) tänker att det kan vara utjämnat med hjälp av psykopaten (13/3=4,33)
Q menar att även den goda lyan skulle kunna räknas som en roll, hon vill ta det säkra före det osäkra och räknar på 3-5 onda.
Snurrfian tycker att LenaH och cirkus konversation om hur många onda det kan finnas, cirkus undrar varför det är just henne och LenaH som Snurrfian nämner. Snurrfian svarar att det var de två hon tyckte pratade med varandra, och att de antingen kunde vara onda som ville verka goda eller goda som ville få onda att försäga sig.

Så vad säger jag om detta?
Tja- jag tycker att det är lite intressant att @quarter4ever verkar svänga här:
???
Sorry/ avundsjuk över att inte få vara med i lyan ? Eller vad menar du? Nu retades jag mest med LenaH för jag fattade att hon nog menade åskadarlyan så det var inte så allvarligt menat med det ?

Först ifrågasätter du fio (och vad jag sett så har fio inte bemött det?) för att sedan svara hemlig när hon gör samma antagande att fio nog menade goda lyan.

Nu är jag vaken igen. Jag håller med i era uträkningar - 4 ulvar känns som det troligaste för mig.

Sammanfattning:
Q är taggad och reagerar på LenaHs formulering där hon skriver lyan om åskådarlyan, fio undrar om Q är avundsjuk för att hon (Q) inte får vara med i den (åskådarlyan= Q är ond).
Hedinn undrar vad som är ulvigt med fios kommentar och hemlig svarar att kommentaren kan tyda på att fio själv sitter i lyan. Hedinn köper inte förklaringen. Q skriver att hon tror att fio menade goda lyan och att Q var avundsjuk för att inte få vara med i den lyan för att hon var ond. hemlig håller med om att Q's scenario kan stämma.

Cirkus inleder fördelningsfunderingarna efter LenaHs efterlysning av min uträkning. Hon (cirkus) tänker att det kan vara utjämnat med hjälp av psykopaten (13/3=4,33)
Q menar att även den goda lyan skulle kunna räknas som en roll, hon vill ta det säkra före det osäkra och räknar på 3-5 onda.
Snurrfian tycker att LenaH och cirkus konversation om hur många onda det kan finnas, cirkus undrar varför det är just henne och LenaH som Snurrfian nämner. Snurrfian svarar att det var de två hon tyckte pratade med varandra, och att de antingen kunde vara onda som ville verka goda eller goda som ville få onda att försäga sig.

Först ifrågasätter du fio (och vad jag sett så har fio inte bemött det?) för att sedan svara hemlig när hon gör samma antagande att fio nog menade goda lyan.

Ja jag ville ha ett förtydligande från fio vad hon menade - det är riktigt. Men fattade ganska direkt att hon menade goda lyan - det var ganska uppenbart- och det jag ville ha reda på var om hon faktiskt beskyllde mig för att vara ond. Där är jag fortfarande intresserad av att höra ett svar på @fio
Men efter en andra och tredje genomläsning av hennes inlägg med smileys etc så kändes det rätt snabbt som att även hon skojade lite, även om jag visst tror att hon kan ha velat se min rektion på ett sådant angrepp ( brukar kunna göra så lite själv )
Jag själv retades ju med LenaH ( jag skrev sorry-noteringen för att det skulle framgå att jag just retades för att det såg lite kul ut som hon skrev det :D ) när jag märkte ord i inlägget som fio i sin tur reagerade på mig sedan med sin avundsjuk ? -kommentar . Sedan tyckte jag nog att hemlig också var snabb att komma med ulvanklagelser på fio så jag ville se vad hon i sin tur svarade på vad jag skrev där ( det inlägget som du tyckte att jag svängde i )
Jag var inte den enda som reagerade på vare sig fio ( det gjorde även hemlig ) eller hemlig ( det gjorde också hedinn )
Just nu famlar man ju lite i blindo och de enda som sitter på facit är ju de i lyan, så det brukar vara bra att fråga och fundera lite ( precis som du fö gör med mig nu ;) )
Hur ska man annars kunna gräva fram något ?

i övrigt har jag ungefär samma noteringar som du ang det som hänt så här långt i leken -tänker komma med en egen sammanfattning sedan men ville svara dig på din fundering om mig så länge - just nu så skriver jag på telefonen i en paus mellan nedklubbningarna av stängselstolpar. Har gjort 30 och har "bara "70 st kvar ( :yuck: ) och ska dessutom hjälpa bonden ner med 30 storbalar hö på loftet , så jag kommer vara rätt upptagen ett par timmar till .

Sammanfattning:

tillägg till mitt förra inlägg : jag tycker faktiskt inte att jag svänger så som du vill få det till ?
Jag svarar ju hemlig som tyckte att fios kommentar om lyan skulle betyda att hon själv var i lyan - vilket inte alls var så jag uppfattade fios kommentar - utan precis som jag skrev innan : att hon menade på att jag var ond och därmed inte skulle kunna vara i goda lyan - vilket i sig ger att hon framkastar att jag skulle vara ond . Även om det är på skämt

• Gilla
Reactions: fio
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025