Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att du har en bra poäng i hur du tänker !:up: Grejen är ju att inte "råka" ta ut en bra god roll bara för att- så att säga . Det vore ju tokigt om vi lynchad just ängeln tex ?

är kluven i frågan ( men jag tycker om att du tänker !!!! :up: )
Vore det inte lika illa om det var siarlärlingen som blev lynchad? Den kan ju lyckas hitta en ulv och förhoppningsvis kunna meddela det i tråden på nåt vis.

Med det i bakhuvudet så är ju det ett himla bra motiv för ulvarna att godförklara sig också...
Fast jag kan inte se att någon skulle kunna bli godförklarad för att man röstar på en god DL1, mer att det inte gör så mycket och att DL1 kanske blir svårare att utläsa någon slags info ifrån.

Samtidigt har ju både du och @Hedinn rätt - när det är snudd på omöjligt att hitta en ond DL1 så bör det ju vara nästan lika svårt att hitta en god. :banghead:

Ni har såklart rätt, beroende på vilken roll som åker ut, jag är värdelöst på att tänka på sånt i förväg. :o
Jag har suttit i goda lyan och det blir väldigt tydligt ganska tidigt vem som är vad eftersom man får full spioninfo (vilket vi inte har haft någon spion i leken som har fått på väldigt länge) - det svåra är att få flera olika personer att se sammanhanget eftersom man inte kan skicka till samma hela tiden.

Annars är det ju basspel: Ängeln skyddar x DL1 = x är ängeln. Skicka spioninfo om sia till x = x vet svaret på sian osv.

Fast jag kan inte se att någon skulle kunna bli godförklarad för att man röstar på en god DL1, mer att det inte gör så mycket och att DL1 kanske blir svårare att utläsa någon slags info ifrån.

Samtidigt har ju både du och @Hedinn rätt - när det är snudd på omöjligt att hitta en ond DL1 så bör det ju vara nästan lika svårt att hitta en god. :banghead:
Du har rätt, din formulering var bättre än min, men det var i princip det jag menade.

Vore det inte lika illa om det var siarlärlingen som blev lynchad? Den kan ju lyckas hitta en ulv och förhoppningsvis kunna meddela det i tråden på nåt vis.
Jo, helst vill vi ju hitta en bybo att lyncha.
Mitt resonemang är ju som sagt inte 100 och som @Hedinn påpekade: Det räcker ju med att det första käket lyckas så har vi ju någon i boet.

Alla specialroller är ju illa men precis som @Hedinn tänkte ut så lär ju det snart finnas en god i lyan ändå. Bra tänkt där! Det hade jag aldrig tänkt på förrän typ leken var slut..

nu tycker jag att vi inte ska hjälpa onda mer i tankarna än vad som redan gjorts så en liten begäran om att tänka sig för innan man skriver känns på sin plats ...

DL för åskådarna är ju dessutom dag-DL, om en god blir käkad inatt (risken är väl relativt hög) lär ju den få ta del av all info och kunna skicka något imorgon. Eller? @Niyama

Ja först imorgon kan det ju skickas men om en ond skulle lynchas och käket misslyckas så finns det förstås ingen som kan skicka infon, men själva informationen finns kvar och väntar på den som hamnar i åskådarlyan. Alltså även natt 1-infon.

Ja först imorgon kan det ju skickas men om en ond skulle lynchas och käket misslyckas så finns det förstås ingen som kan skicka infon, men själva informationen finns kvar och väntar på den som hamnar i åskådarlyan. Alltså även natt 1-infon.
Aha! Det förändrar ju läget en aning! :)

aha ! så även "gammal" info sedan innan en god kommer in i goda lyan finns tillgänglig ?:bump:

Jo, det vill vi men i resonemanget (som du ju själv deltog i :confused:) så handlade det ju om att om vi lynchar en god så vill vi ju helst inte lyncha specialroller utan en bybo.
Jag tyckte det handlade om vilka roller vi vill ha kvar, inte vilken god roll vi vill ha ut...

Jag ska försöka hålla det så det inte hjäper ulvarna - men
kortfattat - varför ge dem tillgång till våra tankar ? de delger ju inte direkt deras till oss?;) ) om det blev begripligt ?)
Nej faktiskt inte. Jag tycker snarare att du som möjlig ond inte vill att goda ska se de olika strategierna en god lya kan använda sig av. Är man orutinerad är spioninfo inte så lätt att läsa.

• Gilla
Reactions: fio
Jag ska försöka hålla det så det inte hjäper ulvarna - men
kortfattat - varför ge dem tillgång till våra tankar ? de delger ju inte direkt deras till oss?;) ) om det blev begripligt ?)
Jag förstår dig, men man kan vända på det. Det kan gagna ulvarna om goda inte "förstår" oskrivna regler och hur goda lyan kan påverka. Att då tysta ned diskussionen kommer i det läget att gagna lyan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar