Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever

Mer kaos onsdag än vanligt, men väldigt bra för föreningen, men lite väl mycket för min hjärna. Jag har inte hunnit läsa ikapp alls, jag har inte äitit mer än choklad på flera timmar och ser att fio och q verkar vara på tapeten och jag har inte en susning. Så bara för att jag är helt lost så röstar Snurrfian på @LenaH för hennes räknande ibörjan och jag tror att hon är ulv som försöker verkar ovetande. Helt kastrofalt dåligt röstande och jag lovar att bättra mig till imorgon om jag är kvar då. Jag lyckades till och med skicka iväg det här när jag skulle feta så nu håller jag på och lägger till... :banghead:

Nu griper jag verkligen efter halmstrån (men eftersom jag skriver långsamt blir jag skitstressad när DL närmar sig), men sen Artline kom in i leken har hon ändå inte skrivit något som jag ser som ens ett försök till en seriös teori, vilket påminner obehagligt mycket om min förra lek när hon var ond och lurade mig rejält. Därför:
Derring-Do röstar på Artline

Mer kaos onsdag än vanligt, men väldigt bra för föreningen, men lite väl mycket för min hjärna. Jag har inte hunnit läsa ikapp alls, jag har inte äitit mer än choklad på flera timmar och ser att fio och q verkar vara på tapeten och jag har inte en susning. Så bara för att jag är helt lost så röstar Snurrfian på @LenaH för hennes räknande ibörjan och jag tror att hon är ulv som försöker verkar ovetande. Helt kastrofalt dåligt röstande och jag lovar att bättra mig till imorgon om jag är kvar då. Jag lyckades till och med skicka iväg det här när jag skulle feta så nu håller jag på och lägger till... :banghead:
Du måste feta raring!

Fick byta tid och åka till hovslagaren nu på kvällen så blev försenat i stallet men ska försöka hinna igenom så mkt jag kan.

Har hittat hit och fått min roll!

Åh så kul med en åskådarlya! :bump:

Det första jag reagerar på. Är det ett försök av fio att godförklara sig själv genom att vara glad över åskådarlya för de goda (eftersom den bara är positiv för goda sidan)? @LenaH hakar sedan på och gillar också åskådarlyan, @quarter4ever gör en lite skämtsam kommentar om att Lena bara skrev lyan, fio undrar om q är avundsjuk (= ond) och @hemlig tycker det var en ulvig kommentar av fio. Här kommer det igång lite men kan vridas åt vilket håll som egentligen.
( @cirkus kommer in och gillar också goda lyan kanske ska nämnas för rättvisans skull)

Lite prat om fördelningen, noterbart här är att LenaH har glömt om det är 1/3 eller 1/4 onda som är praxis och fio har missat att psykopaten är i lyan. Spel för gallerierna av onda eller ärliga förvirringar?

Sedan verkar hemlig blanda ihop ulvarnas lya och goda lyan när hon ska förklara sin kommentar om fio.

Och där får jag nog sätta stopp och titta på set senaste och ställningen i röstningen om jag ska hinna få ihop en egen röst.

Fick byta tid och åka till hovslagaren nu på kvällen så blev försenat i stallet men ska försöka hinna igenom så mkt jag kan.

Det första jag reagerar på. Är det ett försök av fio att godförklara sig själv genom att vara glad över åskådarlya för de goda (eftersom den bara är positiv för goda sidan)? @LenaH hakar sedan på och gillar också åskådarlyan, @quarter4ever gör en lite skämtsam kommentar om att Lena bara skrev lyan, fio undrar om q är avundsjuk (= ond) och @hemlig tycker det var en ulvig kommentar av fio. Här kommer det igång lite men kan vridas åt vilket håll som egentligen.
( @cirkus kommer in och gillar också goda lyan kanske ska nämnas för rättvisans skull)

Lite prat om fördelningen, noterbart här är att LenaH har glömt om det är 1/3 eller 1/4 onda som är praxis och fio har missat att psykopaten är i lyan. Spel för gallerierna av onda eller ärliga förvirringar?

Sedan verkar hemlig blanda ihop ulvarnas lya och goda lyan när hon ska förklara sin kommentar om fio.

Och där får jag nog sätta stopp och titta på set senaste och ställningen i röstningen om jag ska hinna få ihop en egen röst.
Apropå goda lyan så tror jag de flesta gillar den oavsett om man är ond eller god för det innebär ju att alla som vill har möjlighet att leka hela leken. :)

• Gilla
Reactions: fio
DL 1
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline

:p
Men intressant med dina och @cirkus funderingar på antalet ulvar, frågan är om ni spekulerar eller vill göra sken av att ni inte vet? :cautious: Jag tänker dock inte ge mig in i några mattediskussioner, det räcker så bra med de jag har med dottern IRL. :rofl:

Artline röstar på snurrfian
Jag vet en lek där hon var ond så ville hon inte räkna, min teori var då att hon inte ville räkna för hon inte ville avslöja sig. Nu anklagar hon någon för motsatsen för vad hon själv gjort.

(Nu är det fullt möjligt att det beror på mattekunskaperna men jag måste rösta på någon)

Oj, där kom tre röster på quarter4ever helt plötsligt, har som sagt haft ont om tid och därför inte dykt ner i Qs många långa inlägg men blir enligt Lex @cirkus alltid lite misstänksam mot de som vill rösta ut q tidigt - eftersom hon som god är bra på att gräva fram saker och som utröstad ulv även kan göra bra nytta i lyan.

Råkade hamna i stallet och glömde bort tiden, men hunnit skumma igenom det senaste i alla fall!

Hemlig är nog den jag reagerat på mest hittills, det jag ifrågasatte om fios ulvighet fick jag aldrig svar på, så jag förstår fortfarande inte resonemanget. Sen var det väl cirkus som påpekade att hemligs röstmotivering var något annat än det hon reagerat på om personen tidigare (hoppas jag inte blandar ihop nåt nu) vilket kändes klarsynt och intressant.

Hedinn röstar på hemlig

jag känner mig verkligen ganska lost idag
Å ena sidan så ja såklart att jag reagerade på fios illa dolda kommentar att jag skulle bvara ulv för att jag var avundsjuk för att jag inte skulle få vara med i lyan
men jag pudlade lite och det fick jag med skit för
Jag har försökt att förklara mig och redovisa mina tankar
EN tanke jag kan hålla med om är faktiskt att det vore bra om en god kommer i goda lyan så spioninfo kan komma ut
döremot är jag inte så säker på att det är det bästa totalt sett att försöka få ut goda bara för att ....

men eftersom jag absolut vill ha mig kvar i leken så känner jag mig närmast tvingad att rösta på
quarter4ever röstar på fio
mest för att jag vill rädda mig själv

Oj, där kom tre röster på quarter4ever helt plötsligt, har som sagt haft ont om tid och därför inte dykt ner i Qs många långa inlägg men blir enligt Lex @cirkus alltid lite misstänksam mot de som vill rösta ut q tidigt - eftersom hon som god är bra på att gräva fram saker och som utröstad ulv även kan göra bra nytta i lyan.

Mmm, men å andra sidan så kan en god q göra en massa nytta i goda lyan också.

Gabby_Ossi röstar på fio

för jag tror hon kan ha velat peka ut sig själv lite extra som god genom att påpeka goda lyan i början.

DL 1
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

Apropå goda lyan så tror jag de flesta gillar den oavsett om man är ond eller god för det innebär ju att alla som vill har möjlighet att leka hela leken. :)

Jag tror också att alla gillar goda lyan, just därför är det lite onödigt att påpeka det om man nu inte känner att man behöver framhäva sig själv som lite extra god!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka