Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 062
  • Visningar Visningar 37 829
Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu så är matmissbrukaren den som sticker ut mest för mig. Hon motsäger sig själv och kommer med tankar som jag inte förstår, som när hon likställer en som godförklarat sig själv med en som är godförklarad av andra. Sen hela grejen med huruvida GA först har godförklarat sig själv och sen inte -nu kom en förklaring att Breaktown förklarade så bra att hon ändrade sig - fair enough man kan ändra sig, men jag tycker att MM uppvisat stor virrighet - när mammas pressade lite så skulle det inte ändras nånting utan det var skrivet i sten, men sen så plötslig vändning. Alltså man får vara virrig utan att det nödvändigtvis betyder att man är ond.

Spontant tänker jag att Matmissbrukaren rimligtvis inte borde vara i lyan med varken Mammas eller glömmerallt, däremot så är tanken på Breaktown och Matmissbrukaren som nån form av kompanjoner inte helt främmande, men inte så trolig, de borde inte koppla ihop sig så tydligt och så tidigt...så fan jag vet inte

Samtidigt mal en känsla ändå att är det verkligen en ulv som målat in sig i ett hörn? Eller en god som gjort det? Jag tycker det är skitsvårt, men ändå...

cirkus röstar på matmissbrukaren

Nåväl, dags att rösta. Idag kommer min röst falla på Monstermom för jag förstår inte hennes resonemang med att dom som inte är aktiva skulle vara mer misstänkta än någon annan. Det finns ett liv utanför leken med. Det resonemanget håller inte tycker jag.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

Och vems fel är det, jag har för mig att jag i anmälningstråden såg någon som började på S och slutade på asse nämna något om att flera borde ha samma avatar:angel:
Mammas började! :p

@Niyama Jag hade fått för mig att det stod någonstans (i anmälningstråden?) att DL skulle vara 19.00, för både röstningen om borgmästarrollen och DagDL.
Tänk om du och Sasse kunde läsa tråden ordentligt :p
11.00
Jag har dock inte frågat när NattDL ska vara :p

Jag måste tydligen lämna datorn, men tror iofs inte att jag skulle hinna läsa igenom 8 sidor av leken på ca 10 minuter ändå. Och få ett bra hum om vad som har hänt.

Så jag röstar efter det lilla jag hunnit med. Och återkommer med igenomläsandet när jag kommer in igen.

Sasse röstar på Monstermom för att jag tycker det är sjukt märkligt resonerat att misstänka någon som inte kan vara aktiv (bumpo), eller som inte trodde sig kunna hinna in innan DL. Och om jag ska följa Habinas spår (även om hon misstänkte mig för det) kan Monstermom vara den onda spionen som försökte hinta till ulvarna :idea: Nej, okej, jag är inte jätteseriös med den sista delen.

Och är medveten om att Monstermom redan svarat på detta, till andra. Men jag har inte läst dom svaren, för jag har inte kommit så långt i genomläsandet. Så sorry Momsan för att jag röstar på dig utan att ha hunnit läsa allt. Men någon måste jag rösta på och det är dig jag reagerat mest på på de typ 6 sidor jag hunnit läsa :p

Alltså, om ulvarna lyckas käka någon skrivs det ju uti trådenså det är ju lite..tja öveflödigt? att ha med det i spioninfon

Jo givetvis, men det har ju ändå hänt att denna info är med och lottats vid vissa lekar. :)

@CaisaLundblad Fast jag trodde vi hade kommit fram till att man inte ska analysera sönder "gillandet"? Jag gillade LL's inlägg för att det var en association till det Mammas gjorde mot mig en gång. När jag var god fö.

:o
Jag ser inte ens när någon trycker på "gilla" oftast, ett helt inlägg ser jag inte som nåt så enkelt som ett "gilla" och är därför med och analyseras. :p
Men ja, jo, kanske ska ett inlägg riktat till LL om hur hon lagt upp leken inte tas på så stort allvar heller inser jag. :p

Uppdatering!
Ni har just lynchat jultomten Matmissbrukaren.

NattDL imorgon 11.00
DagDL imorgon 21.00

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

Jag som hoppades på ett fint paket... :-( Fast frågan är vilken jultomte som skulle ge paket till någon som försökt lynchat henne...

Med tanke på diskussionen om aktivitet, så förvarnar jag om att jag går och lägger mig nu. Hörs imorgon. :-)

@CaisaLundblad Ja, alltså. Jag har inget emot att du lägger in en notering av det. Men det känns sådär att du skulle misstänka mig (eller någon annan för den delen) för att jag gillat ett inlägg. Du kan ju inte veta vad jag gillat i inlägget, utan det är något du får spekulera fram. Som nu t.ex. där du analyserar att jag kanske gillade LL's inlägg för att ulvarna inte får den och den infon, när jag i själva verket gillade inlägget för att det gav en association till en annan lek.

Nu ska jag fortsätta gå igenom leken.

Ja, det där var ju inte så bra. Jag tänkte när rösterna började trilla in att hon kanske var god, men så resonerade jag så att det lika gärna kan vara onda kollegor som offrar henne åt pöbeln. Men ja, hmm, frågan är ju om det går att utläsa något av röstningen. Får kika närmare på det senare. Rent spontant känns det ju som att det var många som inte deltagit i diskussionen och bara kom in i sista sekunden och gav MM en röst. Och tja, rent spontant känns ju det lite suspekt, men jag får kika närmare på det senare som sagt.

@Monstermom @Mammas och alla andra som diskuterat förekomsten av irl-liv sa har jag jobbat. Jag är uska inom äldreomsorgen. Leka på jobbet fungerar inte alls. Jag kan på sin höjd kolla leken när jag är på toa, om jag hinner det ens.

Jag kände att jag var tvungen att rösta innan jag började för att vara säker på att hinna innan dl eftersom det är mot reglerna att inte rösta.

Jag har efter att ha skummat leken fått stärkta misstankar mot just monstermom. Jag tyckte att jag var väldigt tydlig med att jag var tvungen att rösta eftersom jag skulle till jobbet. Men det köpte inte monstermom alls. Visst håller jag delvis med om att det är bra om det kan diskuteras om rösterna men när jag så tydligt talar om varför jag röstar tidigt och inte kan komma in? Nä, det känns inte bra alls och jag tänker inte ändra min röst även om jag hunnit läsa leken nu efter jobbet.

Men alltså, det handlar ju inte om att jag inte köper att man tex ska iväg och jobba (som jag redan förklarat ett antal gånger vid det här laget), det handlar om att man om man är ond kan använda sig av sådana ursäkter för att slänga in nåt och lämna åt andra att diskutera. Så, om vi tar dig som exempel, skulle du kunna avsiktligt vänta med att rösta tills det är dags att åka på jobbet. Jag är inte över huvud taget ute efter att ifrågasätta om du jobbar och vad du jobbar med eller nåt sånt!

Det kan ju också vara så att det är helt oskyldigt att man måste iväg och inte hinner diskutera! Det har jag aldrig förnekat eller ifrågasatt. Vare sig angående dig eller någon annan.

Jag ställde mig aldrig på Det Heliga Berget och ropade "Jag hava funnit en ulv! Eller två.", jag såg något jag reagerade på och la upp min reaktion i tråden. Den har sedan fått ta (i mitt tycke) oproportionerligt stor plats, eftersom jag förklarat den (tydligen inte så bra) mååååååånga gånger. Att jag upprepat tanken om och om igen är dock inte, och jag upprepar inte, detsamma som att varje gång jag skrivit om den är den tusenfallt starkare eller viktigare. Ja, det har tagit väldigt stor plats, det är dock inte för att jag är bergsäker på ett eller annat och maniskt försöker övertyga alla andra om det. Utan enbart för att förklara när någon frågat. Tanken är som den stod: en första misstanke, dag 1 i leken.

Det handlar inte om att jag inte "köper alls", det handlar om en misstanke. Jag fattar inte att det hela tiden verkar handla om att jag ska försvara ett påstående.

@CaisaLundblad Ja, alltså. Jag har inget emot att du lägger in en notering av det. Men det känns sådär att du skulle misstänka mig (eller någon annan för den delen) för att jag gillat ett inlägg. Du kan ju inte veta vad jag gillat i inlägget, utan det är något du får spekulera fram. Som nu t.ex. där du analyserar att jag kanske gillade LL's inlägg för att ulvarna inte får den och den infon, när jag i själva verket gillade inlägget för att det gav en association till en annan lek.

Nu ska jag fortsätta gå igenom leken.

Men va? O_o Jag citerade ditt skrivna inlägg som jag reagerade på, inte på att du klickat på ett "gilla"?
Men jag skulle inte alls ta det så långt som att säga att jag misstänker dig pga det, jag tyckte det var lite udda, och försökte vara noga med att skriva ut att jag spinner vidare på en tanke och bollar idéer just för att jag ville diskutera om det fanns någon innebörd av det eller inte. Hade du bara "gillat" LLs inlägg hade jag inte tänkt 2 gånger på det (förmodligen inte ens sett det tillochbörja med), men just eftersom att det skrevs ut som det gjorde, i denna lek, togs det med i analysen av en tanke.
Jag analyserar ALLAS skrivna inlägg efter att rollerna delas ut, jag analyserar inte vilka som klickar på gilla eller inte på folks inlägg?

Du skrev ju vad du gillade och varför, och jag spinnade vidare på det eftersom det i just denna lek bara kan gagna den onda sidan att det inte kan hända (om jag har förstått allt rätt), och ville, bland annat, ha en kommentar kring det från dig. Vilket jag fick och sen var nöjd med, tills du nu verkar vilja förvränga vad jag skrev från början till att jag själv hittat på vad ett "gilla" du klickat på kan ha betytt. O_o

Ja, nu måste jag rösta och jajemän, jag är osäker. Tycker att det är flera stycken som har resonerat vettigt och det är en rätt skön stämning i leken hittills. Dock finns det några frågetecken som kan vara relevanta nu.

Matmissbrukaren är helt klart ett av dom. Att hon inte vill (eller kan?) peka på vad hon tyckte var misstänkt i GA's inlägg känns konstigt. Jag tycker heller inte att GA's inlägg var godförklarande men det hör inte riktigt hit, alla kan ha olika åsikter. Det är just "the aftermath" som jag ser som skumt. Varför kan hon inte peka på vad hon tycker är skumt? Var det bara en metkrok som kastades på GA som hon hoppas få napp på eller var det bara ett missförstånd? Jag lutar mot det förstnämnda.

Monstermom är ett annat av dom. @Monstermom, det var inte så att jag menade att du var full av hävd och mån om att brösta ut dig. Vad jag menar är att det lät som att du "dumförklarade" din egen röst. Detta är för mig något som jag håller ögonen på men det är nog inget som jag vågar rösta utefter då jag vet själv hur det kan bli ibland. I senaste leken var jag god men lyckades bli utröstad för att mitt röstinlägg var så osäkert.

Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Pga ovanstående orsaker.

Hur har jag dumförklarat min egen röst!? Jag vet inte av att jag backat från någonting, annat än att jag har fått en ny insikt i att "du försvann" är närmast omöjligt att försvara sig mot, precis som @Mammas påpekade. Att från "Du har en intressant poäng!" gå till att jag dumförklarat mig själv får du gärna prata mig igenom? :confused:

Och när det gäller denna nya insikt har jag nu (hundpromenader är finfina grejer det!) kommit fram till följande: Det är en väldigt viktig poäng. Inte för att det på något sätt diskvalificerar mina misstankar (som jag ser det då), utan för att dessa misstankar blir en diskussionsdödare (däremot kan man tydligen diskutera runtomkring dem närmast i en evighet :p) - det finns spelmässigt ingen poäng i att presentera misstankar som inte går att bemöta. Det saknar helt värde och förstör snarare spelmöjligheterna. Så ja, jag lär (försöka) släppa sådana tankar framöver, men det är dock inte för att jag inte tror att det egentligen ligger något i sådana misstankar utan för att det i ett spel är helt kontraproduktivt.
(Skulle jag däremot någon gång befinna mig i en situation där jag "ulvspelar" på liv och död så lär jag damma av dem illa kvickt. ;))

Mammas började! :p

@Niyama Jag hade fått för mig att det stod någonstans (i anmälningstråden?) att DL skulle vara 19.00, för både röstningen om borgmästarrollen och DagDL.

Jag har dock inte frågat när NattDL ska vara :p

Jag måste tydligen lämna datorn, men tror iofs inte att jag skulle hinna läsa igenom 8 sidor av leken på ca 10 minuter ändå. Och få ett bra hum om vad som har hänt.

Så jag röstar efter det lilla jag hunnit med. Och återkommer med igenomläsandet när jag kommer in igen.

Sasse röstar på Monstermom för att jag tycker det är sjukt märkligt resonerat att misstänka någon som inte kan vara aktiv (bumpo), eller som inte trodde sig kunna hinna in innan DL. Och om jag ska följa Habinas spår (även om hon misstänkte mig för det) kan Monstermom vara den onda spionen som försökte hinta till ulvarna :idea: Nej, okej, jag är inte jätteseriös med den sista delen.

Och är medveten om att Monstermom redan svarat på detta, till andra. Men jag har inte läst dom svaren, för jag har inte kommit så långt i genomläsandet. Så sorry Momsan för att jag röstar på dig utan att ha hunnit läsa allt. Men någon måste jag rösta på och det är dig jag reagerat mest på på de typ 6 sidor jag hunnit läsa :p

Jag tänkte reagera på att du lägger en röst fast du vet att du inte läst svaren på det du ifrågasätter, men så kom jag till "Momsan" och min hjärna smalt... O_o

Får se om jag hämtat mig imorgon... :D

Puh
Hemma igen, och har snabbskummat tråden - Herregud(!) vad mycket ni skrivit!
Måste sova igen, men imorgon har jag mer lek-tid.

Började ambitiöst samla på mig citat, men känner att jag inte orkar få någon ordning i huvudet just nu, så jag tar nya tag imorgon istället. :)

Vi älskar samma man djupt och innerligt. :D Eller försöker du få oss att ha något annat gemensamt? :cautious:

Kanske det kanske:cautious::D

Håller på att ringa KK just nu då jag har superont i magen och 1177 inte alls gillade vad de hörde med tanke på att jag är gravid i v.19. Inser att jag inte kommer hinna läsa igenom vad som har skrivits hittintills men läste Habinas inlägg och kan förstå varför hon och cirkus munhöggs lite nu. Dock måste jag rösta på någon och jag har verkligen ingenting att gå på så jag väljer att rösta på Cirkus iaf bara för att lägga en röst och är cirkus god så ber jag så hemskt mycket om ursäkt :(

*Håller tummarna och hoppas att det går bra*

Nu tycks jag ha kommit ikapp i leken allt vad som hade att göra med mina misstankar mot "drive bys"? Om jag missat nån som frågat nåt, se nåt av tidigare svar helt enkelt. Det hela är nog så tydligt som det kommer att bli... :angel:

Nu skulle jag gärna säga att jag går och nannar, och försöker titta på allt det andra som hände i tråden medan jag satt i mitt eget hörn och lekte med bara mina leksaker, men tyvärr är det en Ond Tisdag imorgon, så det är bäst jag försöker få så mycket gjort ikväll som jag bara kan... :wtf:

Puh, var tvungen att jobba på jobbet det första jag gjorde!
Oh noes! Vilken elak arbetsgivare du har! :eek: :p

För mig är diskuterandet väldigt viktigt i ulvspel, det är där man kommer nån vart. Och omvänt är det där ulvarna måste passa sig! Att då hoppa in, säga "Jag har misstanke X mot Y, see you later!" är ett sätt att både (potentiellt) starta en diskussion centrerad runt spelare Y/beteende X, utan att behöva exponera sig själv i den diskussionen. Hänger du med på hur jag menar?
Alltså jag förstår din poäng, att leken går ut på att diskutera fram och tillbaka. Men samtidigt tycker jag att det är ett konstigt resonemang att sätta deltagare som huvudmisstänka bara för att de inte har tid att sitta vid leken 24/7, eller gällde det bara runt DL som man skulle vara aktiv?

Så jag håller med glömmerallt och Mammas faktiskt. Har man inte tid så har man ju inte? Vad ska man då göra?

Jag kan se din tanke och håller med om att det är viktigt att disskutera men om någon inte har tid att diskutera så har de ju inte? Då tycker jag det är jättebra att de ändå skriver ut de misstankar de har så det finns något att gå på när det gäller dem. Alla har ju inte tid att vara inne strax före deadline utan man får ju bidra till leken lite när det passar en själv.

Så jag finner det precis som Mammas märkligt att misstänka folk för att de inte är här och diskuterar.
Sedan har jag varit med om folk som haft icke-aktivitet som taktik, och det kändes rätt drygt när en ulv kom in och "Wohoo, vi vann vad vi är bra!! :banana:" när hon skrivit typ fem inlägg i leken. Men ja, det var ett helt gäng år sedan och jag känner inte igen beteendet efter det.
Ja, det har ju funnits de som haft det som taktik. Men som du säger, det känns som om det var vanligare förr i tiden? Jag har inte upplevt något sådant på länge, länge. På buke då.

Fast just den onda spionen har ju ett intresse av att visa sig för lyan, eller? Dels för att hjälpa dem med infon den får och dels för att inte käkas och dels för att hitta dem själv?

Det behöver inte betyda att Sasse är ond spion, inte alls, men ibland ligger det ju i vissa rollers intresse att visa sig "på nåt sätt", typ? :p
Så det var du som skrev detta, och inte Habina som jag fått för mig. Men ponera att den onda spionen vill göra sig sedd sas. Varför är inte Monstermom med i dina/era noteringar? Hon är ju den som tar upp den onda spionen först och främst, med en fråga förvisso. Men frågor om en roll kan också vara hintar.

@Sasse
Mammas kanske började men du fortsatte, och jag tycker det är jobbat att alla är break så det är inte mer än rätt att du också disstraheras :p :love:
Men man ser knappt att det är Josh Hartnett på min bild? Så jag tycker inte jag borde bestraffas :p

Men va? O_o Jag citerade ditt skrivna inlägg som jag reagerade på, inte på att du klickat på ett "gilla"?

Men jag skulle inte alls ta det så långt som att säga att jag misstänker dig pga det, jag tyckte det var lite udda, och försökte vara noga med att skriva ut att jag spinner vidare på en tanke och bollar idéer just för att jag ville diskutera om det fanns någon innebörd av det eller inte. Hade du bara "gillat" LLs inlägg hade jag inte tänkt 2 gånger på det (förmodligen inte ens sett det tillochbörja med), men just eftersom att det skrevs ut som det gjorde, i denna lek, togs det med i analysen av en tanke.

Jag analyserar ALLAS skrivna inlägg efter att rollerna delas ut, jag analyserar inte vilka som klickar på gilla eller inte på folks inlägg?

Du skrev ju vad du gillade och varför, och jag spinnade vidare på det eftersom det i just denna lek bara kan gagna den onda sidan att det inte kan hända (om jag har förstått allt rätt), och ville, bland annat, ha en kommentar kring det från dig. Vilket jag fick och sen var nöjd med, tills du nu verkar vilja förvränga vad jag skrev från början till att jag själv hittat på vad ett "gilla" du klickat på kan ha betytt. O_o
Okej, i så fall har jag missuppfattat vad du har menat. Eftersom du skrev:

Spinner vidare på Habinas tanke om att Sasse kanske är ond spion. (vilket jag inte alls är övertygad om, vill bara bolla idéer just nu)

Läste även detta inlägg:
"Jag gillar dig som LL. Kommer ihåg en gång när Mammas skulle lotta en "spionrad" till mig och jag fick veta vem ulvarna valt att käka, som jag läst i tråden någon minut innan. Inte så givande info mao :p"

(Hon gillar alltså att LL skrev att lyan inte kommer få spionraden om vem ulvarna käkade om käket lyckades)

Tillägg: Jag förstod det alltså som att du främst reagerat på att jag gillade LL's inlägg.

Förövrigt, spinnade?! :p

Jag tänkte reagera på att du lägger en röst fast du vet att du inte läst svaren på det du ifrågasätter
Fast det hade ju gällt oavsett vem jag hade lagt en röst på. Att hinna läsa 12 sidor (som förövrigt snabbt blev till 14) på mindre än 30 minuter, känns rätt strongt. + att man ska skriva ihop en teori och rösta. Jag har för mig att min röst kom in 21.56, och då hade jag alltså bara hunnit med ynka 6 sidor. Vad vill du att jag ska göra när jag inte hinner läsa allt? Jag kan ju inte heller låta bli att rösta för att jag inte hinner läsa en hel diskussion.

Men NU har jag läst hela diskussionen. De 8 sidorna jag hade kvar tog förövrigt lite drygt 2 timmar för mig att läsa + samla citat + svara citaten. Jag håller hur som haver fast vid att jag tycker ditt resonemang är märkligt. Men för den saken skull känns det genomgånget och jag tror att alla frågor m.m. redan har varit uppe. (Tillägger, kan dock inte lova att jag inte tar upp det senare i leken igen)

Nu tycks jag ha kommit ikapp i leken allt vad som hade att göra med mina misstankar mot "drive bys"? Om jag missat nån som frågat nåt, se nåt av tidigare svar helt enkelt. Det hela är nog så tydligt som det kommer att bli... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka