@Monstermom (Jag börjar också kalla dig momsan snart du har så långt namn)
Ni kanske ska börja kalla mig "Mons" istället - så kan jag träna min självrespekt i att inte använda fula ord samtidigt!
Nä, sängen var det ja... *lommar iväg*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Monstermom (Jag börjar också kalla dig momsan snart du har så långt namn)
Det är för att jag har ett liv Eller rättare sagt... jag har laddat ner ett spel på min mobil... som jag inte kan slita mig ifrån alls. Dessutom vill jag minnas att du alltid har legat före mig i inläggsstatistik, typ några hundra inlägg eller så mer
För att sluta distraheras av Sasse och återgå till leken så tycker jag som någon( @Mammas ? ) att det trillade in märkligt många röster mot Matmissbrukaren väldigt snabbt på slutet och några av dem var väl av personer som knappt deltagit i disskussionen om/med Mmb och det känns ju skumt.
hmm.. tror inte vi haft någon disskussion om antalet ulvar, jag tror på fyra stycken eftersom det finns en ond spion också, vad tror ni andra?
Jupp!Deltagare - 14
Goda roller - 9
Siarlärling - kan varannan natt sia en deltagare, med start natt ett.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Spion - får information om vad som hänt i det dolda.
Jultomte - har ett paket att dela ut varje natt. Hen kan dela ut paket före varje (dag)DL och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I tomtens säck finns ett beskydd, en spionrad, en sia (får bara veta ond/god) och en extra röst. Om tomtens paket tar slut får hen nya av LL.
Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta.
Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Byfåne - får sia en deltagare under leken och kan vid ett tillfälle avlägga en extra röst som pm:as till LL.
Medium - Är en speciellt känslig person som kan uppfatta budskap från de döda. En gång per speldygn kan mediumet få ledtrådar från döda spelare genom visioner eller drömmar (efter nattDL).
Onda roller - 5
Ulvar - har kontakt med varandra och kan käka varje natt.
Ond spion - får information om vad som hänt i det dolda.
Ni kanske ska börja kalla mig "Mons" istället - så kan jag träna min självrespekt i att inte använda fula ord samtidigt!
Nä, sängen var det ja... *lommar iväg*
Ja alltså, för att förtydliga vad jag menade är det just detta jag reagerar på, folk som inte tyckt något om det innan men så fort det ska rösta kastar sig in i "strömmen". Sedan köper jag ju att man röstar så, jag själv tyckte att hon var skum så rösterna i sig klagar jag inte på, bara att det är märkligt att inte tycka (uttrycka?) att det är skumt innan två min i DL typ.
För att den känns för mycket Break?
Det jag undrar är varför du tycker det är misstänkt.
Jag kan liksom inte se det misstänkta i att en rutinerad deltagare vet hur en relativt vanlig och okompliserad roll fungerar.
Jag tyckte det var misstänkt då formuleringen var på ett sådant sätt att det lät så "självsäkert". Visst kan det bero på att sasse har varit med i många lekar, men jag fick känslan av att "åh, men det här kan jag svara på, jag kan min roll".
Så det var du som skrev detta, och inte Habina som jag fått för mig. Men ponera att den onda spionen vill göra sig sedd sas. Varför är inte Monstermom med i dina/era noteringar? Hon är ju den som tar upp den onda spionen först och främst, med en fråga förvisso. Men frågor om en roll kan också vara hintar.
Men man ser knappt att det är Josh Hartnett på min bild? Så jag tycker inte jag borde bestraffas
Okej, i så fall har jag missuppfattat vad du har menat. Eftersom du skrev:
Tillägg: Jag förstod det alltså som att du främst reagerat på att jag gillade LL's inlägg.
Förövrigt, spinnade?!
Hm, svarar igen eftersom jag inte vet vart mitt andra inlägg tog vägen (om jag ens lyckades skicka det).
Jag har alltså tolkat det som att du reagerat på att jag gillade LL's kommentar, inte min kommentar i sig. Jag antar att jag misstolkade dig här? Men jag förstår inte riktigt då, vad är det i kommentaren som du reagerade på? Kan du utveckla?
Nej, jag har inte förvrängt något med flit.
Nu ska ju inte jag svara åt Caisa, men då det är färskt i min skalle (nåja...) efter att nyss ha tröskat mig igenom det så vågar jag mig på en tänkbar tolkning så länge, OK? Som jag förstod det hela:
*Du säger "himla bra att LL inte har med spionraden om ulvkäk"
*Caisa tänker "fast det är ju bra för de goda att ha med det, eftersom det är meningslös information!" --> "varför tycker Sasse det är bra att det inte är med?"
*Caisa presenterar tanken att kanske du är ond om du nu tycker det är så bra att spionen slipper tom information
*Du svarar med att gillaknappen ska man inte lägga sig i
*Caisa:
*Du:
Har jag rett ut nåt?
@Monstermom Nej, inte vid 01.26 på natten
Som jag förstår, så är det kommentaren Caisa reagerat på, men jag tycker hon uttryckt sig med att det var gillandet som var mest märkligt.
Men okej, om vi säger såhär. Det är kanske bra för goda att ha med den informationen, men det var egentligen inte det jag kommenterade. Utan jag fick associationer om en helt annan lek, där jag som god fick lottat den infon till mig. Jag kan bara minnas att det var sjukt frustrerande. Eller äh, tror att jag kommer in imorgon och förklarar istället. Men postar detta ändå, som ett kom-ihåg till mig att jag eventuellt, tack vare dig Momsan , har fattat what the fuss is about, sas.
Men jag förstår din notering. Undrar dock om du även misstänker Monstermom av ungefär samma anledning. Hon var ju den som tog upp den onda spionen på tal från början. På det sättet kan man också hinta. Bara en notis.
Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom
Monster = 3 röster varav 2 som sistaröster
Bumpo = 1 röst
Cirkus = 1 röst
MM = 7 röster
GA = 1 röst
Caisa = 1 röst
Rent logiskt borde det gömma sig minst en ulv bland de som röstat på MM jag är dock tveksam till om det är någon av de sista rösterna då jag inte kan se varför man som ond väljer att lägga sin röst på någon som redan har så många när alla andra bara har en. Man vet ju att de som röstat ut en god kommer granskas lite extra i sömmarna..
Jag funderar även på om det kan dölja sig en ulv bland de som valde att inte rösta på MM när hon har så många röster just för att kanske inte dra ögonen på sig. Efter att MM fått 3 röster är det bara 2 som inte röstat på henne. GA som röstade på Caisa och Sasse som röstade på Monster. Hmm det tål att funderas på en del under dagen.
Puh, shit vad ni skrivit!
Det hela började med att jag gick tillbaka och kollade inlägget Habina reagerat på som du skrivit, på samma sida såg jag det inlägget som vi nu diskuterat en del. Det hela var bara en lös tanke på "OM du är ond spion, så...", typ... Alltså, utan den grundidén hade jag inte sett det andra inlägget på samma sätt.
En annan anledning till att jag inte reagerat på Moms frågor kring rollen är att jag tycker hon brukar ställa frågor kring roller hon inte är riktigt med på, oavsett roll? Tyckte det var vanligt Momsbeteende, typ. Men jag kanske minns det helt fel?
Och, ja. Spinnande. Vad är problemet?
Ja, du misstolkade mig, förstår inte riktigt hur du kunde göra det heller när jag klart och tydligt citerade inlägget du skrivit i mitt första inlägg om tanken.
EXAKT sådär menade jag! Moms!
Fast det var lite mindre "Jag tror Sasse kan vara ond." och lite mer "Hmm, vad tror ni om den här tanken?" typ.
Alltså, jag var nöjd efter #285, insåg ju som sagt att det kanske var onödigt att analysera något riktat till LL om hur hon lagt upp leken, men därefter har det bara blivit konstigare och konstigare.
Hela originalinlägget är här: #260 , det jag skrev inom parentes var bara eftersom det jag citerade av dig inte fick med det du citerade av LL. Var det parentesen som fick dig att tycka jag uttryckt mig som att det var att du klickat på gilla-knappen som var skumt? Eller vart har jag uttryckt att det var gillandet som var mest märkligt?
Observera att jag raderat en del stycken i Sasses originalinlägg nu som handlade om andra saker.
@Monstermom
Angående dina misstankar om mig:
Ja... jag tycker det är väldigt mycket jag att vara lite uncomitting när jag inte har något som skriker "SKUUUUMT!!!" typ? Jag kan oftast se det mesta ur alla synvinklar, och friar hellre än fäller för småsaker (när de inte blir för många) eftersom det är lätt att göra tankevurpor ibland, även som god.
Spinner vidare på Habinas tanke om att Sasse kanske är ond spion. (vilket jag inte alls är övertygad om, vill bara bolla idéer just nu)
Läste även detta inlägg:
(Hon gillar alltså att LL skrev att lyan inte kommer få spionraden om vem ulvarna käkade om käket lyckades)
Och tänkte typ "Men de enda som gagnas av att de onda inte får veta vem de precis lyckades käka är ju en ond? Så varför är det bra?", även om inte den goda sidan gagnas av det speciellt mycket heller så vore det ändå bara till de godas fördel i denna lek (däremot i en lek där den goda spionen får ett par lottade rader hade det haft betydelse, vilket även var vad jag trodde Sasse menade första gången jag läste inlägget...) men i just denna lek är det bara en lottad rad som går till lyan istället för till spionen om jag förstått det rätt, och i det fallet hade det ju varit en fördel för goda sidan om just den raden lottades till lyan... Även om lyan bara skulle bli frustrerad av det.
Fast Sasse kanske också bara är mån om en rättvis lek?
Nåja, nåt jag noterade såhär i efterhand, men jag kanske bara totalt överanalyserar allt?
Alltså, om ulvarna lyckas käka någon skrivs det ju uti trådenså det är ju lite..tja öveflödigt? att ha med det i spioninfon
hm.. svårt att rösta har mest varit pladder och inte så mycket som sticker ut.
Det jag reagerat klart mest på är det här mycket märkliga misstanken mot Sasse för att hon förklarar en roll. Habina verkar ha släppt det lite medan caisa nyss drog upp det igen så
glömmerallt röstar på caisalundblad
Tisdag...
Trevligt nog kan jag i alla fall inte skriva så mycket idag!
Intressanta tankar, särskilt sista stycket! Inte säker på vad jag tänker om det än, men jag läger till "att fundera på"-högen...
Mjo, det kanske är ungefär så du brukar spela, det kan ligga nåt i det. Samtidigt stack du ut som lite avvikande i spelet pga det när jag läste igenom...
Och vad bra att jag faktiskt fattade nåt rätt igår kväll i alla fall!
Och jag håller med dig om Sasse egentligen (tror jag), att det var en konstig sak att missuppfatta mtp att du skrev ut exakt vad du pratade om.
(Och vad ni gör med mitt fina namn... )