Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Habina jag misstänker inte nån av de två särskilt. Det var innan lynchen som jag tänkte att de lär i allafall inte sitta i lyan tillsammans. Hade MM varit ond så hade det i viss mån fått dem att luta över åt det goda hållet - men nu var hon ju god och då kan de lika gärna vara goda som onda.
Det här tycker jag är konstigt. GA har varit med och diskuterat en hel del har jag för mig, slängt in en del tankar här och där iaf, men tyckte ändå att gårdagen varit "mest pladder" (vilket jag personligen iaf inte håller med om.) och rösten på mig där kändes väldigt random efter att ha skrivit en kort kommentar om min tanke innan som jag inte hann svara på, men basera sin röst på den ändå. (Fair enough att det är skitsvårt att rösta första DL, men... "mest pladder"? Tyckte det varit en hel del heta diskussioner.)
Och jag uppfattade det mest som att Habina inte fick någon respons på sin tanke eftersom den var lite långsökt (vilket även jag tyckte) och därför inte jagade efter den, men jag ville ändå "tänka tanken" och såg då nåt mer jag tyckte kunde vara värt att notera. Jag kom ju in i leken igen lite i efterhand och ville gärna skriva ut det jag noterat så det kunde diskuteras.
Hoppas jag hinner få iväg det här innan natt-DL
Kände att det blev lite snurrigt med ordet ”rösta” överallt, så jag har ändrat borgmästarvalet till ”nominera”. Om inte annat så för min egen skull. ;-)
Teamlundver. Har den goda smaken att minnas leken när jag prickade in onda hela tiden, utan att vara annat än bybo. Väljer därför att nominera mig som borgmästare.
cirkus. Tycker att jag vädjar att få vara kvar, när jag egentligen nämner min lynchningsstatistik som kuriosa. Men jag är kvar än! ;-) Har en tanke när hon röstar att matmissbrukaren (som hon röstar på) inte är i lyan med mammas eller glömmerallt. Innebär det att hon nu misstänker någon av de två? @cirkus
CaisaLundblad. Spinner vidare lite på min fundering om sasse som ond spion. Hittar en intressant vinkel till, men fortfarande inget som gör att jag misstänker sasse mer än tidigare.
Sasse. Missförstår CaisaLundblads vinkel på spionspåret totalt och hakar upp sig på en gillamarkering, när CaisaLundblad menade hela kommentaren som sasse gjort. Osäker på henne just nu.
Mammas. Tycker att man måste kunna lita på varandra i en ulvlek, dvs att ingen medvetet håller sig undan för att det ”gagnar” en. Instämmer! Har långa diskussioner med matmissbrukaren och monstermom, som i alla fall just nu ger mig goda vibbar.
Monstermom. Reagerar på att bumpo skriver misstanke + röst i samma inlägg för att sedan försvinna. Jag vet själv hur hopplöst det är ibland när man har ont om tid och måste iväg till IRL-saker. Det är dock sådana situationer som fått mig utröstad ett par gånger också. ;-) Därför instämmer jag inte i det monstermom skriver, utan förstår att bumpo måste göra som hon gör. Sedan röstar hon på glömmerallt med en teori jag inte riktigt förstår. Men det är första DL och allt kanske klarnar längre fram. Men just nu känns monstermom mer åt det onda hållet. Reagerar på att sasse röstar innan hon läst igenom hela leken, men det resonemanget förstår jag inte heller. Skulle sasse ha struntat att rösta istället? Finns ingen chans att hinna läsa ikapp när man inte har så mycket tid på sig. Vi skriver rätt mycket i den här leken…
Killaloe. Instämmer med mig om att det är lätt att ”fastna” i gamla lekar/roller. Känns mer åt det goda hållet just nu, främst för att hon är medveten om ovanstående och försöker ändra det. Reagerar på att bumpo nominerar breaktown till borgmästare fast bumpo misstänker att breaktown kan lura henne. Röstar på matmissbrukaren med en vettig teori.
Breaktown. Förstår inte alls diskussionen kring godförklaringen som matmissbrukaren tyckte att glömmerallt gjorde och precis som mig ser hon ingen godförklaring i det glömmerallt skrev.
glömmerallt. Instämmer med mammas om kritiken mot monstermom.
Mumorsan. Reagerar på hur monstermom röstar, tycker att hon ”slänger bort” rösten. Jag kan inte annat än instämma.
Bumpo. Röstade innan hon försvann till jobb och har sedan fått förklara sin frånvaro, vilket jag inte förstår. Självklart måste man kunna rösta långt innan DL utan att bli misstänkliggjord och vi har ju alla liv utanför leken att ta hänsyn till.
Blacksmithfarm. Röstar på bumpo utifrån resonemanget som Killaloe först nämner.
Jag fattar inte om du inte läst igenom hela diskussionen runt mitt tänk igår eller om du bara struntar i den? "Problemet" var aldrig att Bumpo (och Blacksmithfarm) inte hade tid att spela!
Och visst fattar jag att man inte har tid att läsa igenom leken och att man måste rösta, men hade inte du reagerat på att få en sån röst på dig (eller för all del lagd på någon annan)? "Jag ser att du har förklarat det här men den förklaringen har jag inte läst så jag röstar på dig"? Jag säger inte att hon inte fick rösta så, självklart, men jag tycker det är en väldigt mysko/enkel röst...
Jag förstod det som att du blev upprörd att de (främst bumpo väl?) snabbt slängde in en misstanke, röstade och sedan försvann iväg. Istället för att komma med en misstanke, diskutera den och sedan rösta ifall misstanken kvarstod. Visst förstår jag att det senare är bättre och att man blir frustrerad när man får en röst på sig, men hur skulle de annars gjort? Ifall man har ont om tid och måste rösta där och då?
Om jag inte varit uppe för lottning hade jag tyckt att "jaja, du förstår när du läst igenom allt". Men jag tyckte det lät som att genomläsningen ändå inte ändrade beslutet.
@Monstermom Nu minns jag inte exakt vad jag skrev, men nog var det mer åt "du kanske redan svarat" än "jag har sett dina förklaringar". Det hade väl isof varit en mysko/enkel röst oavsett var rösten hamnat? Jag måste ju rösta även om jag inte har tid att läsa hela leken, och då kan jag ju bara rösta efter vad jag hunnit läsa.
Jag kan säga att åtminstone jag hade varit obrydd över en sådan röst. Lite trist om det varit en avgörande röst dock, men det kan ju inte hjälpas om personen inte har haft tid att läsa. Då antar jag även att man kanske inte vet hur röstlistan ser ut.
Alltså, jag tänker inte gå igenom hela diskussionen en gång till, det gör jag bara inte (inte ens om jag haft tid)... Om du undrar något nytt så visst kan vi diskutera det, men inte samma saker igen.
Det sista stycket förstår jag inte tror jag? Vilken genomläsning gjorde inte skillnad för vem om vad? Det spelar väl ingen roll om en genomläsning förändrar något?
Jag läser och läser och inte blir jag något klokare.
Jag misstänker fortfarande monstermom men hon känns mer och mer neutral. Jag misstänker väl i och för sig alla (ulvleks-nojan ni vet) men monstermom är inte längre den största misstanken. Tror jag. jag får väl försöka läsa leken igen.
Och för den som kan tänkas vara intresserad så jobbar jag kväll idag med. Men är ledig i morgon. Så då kommer jag ha mer tid för leken.
Jag läser och läser och inte blir jag något klokare.
Jag misstänker fortfarande monstermom men hon känns mer och mer neutral. Jag misstänker väl i och för sig alla (ulvleks-nojan ni vet) men monstermom är inte längre den största misstanken. Tror jag. jag får väl försöka läsa leken igen.
Och för den som kan tänkas vara intresserad så jobbar jag kväll idag med. Men är ledig i morgon. Så då kommer jag ha mer tid för leken.
Du behöver inte dra igång diskussionen igen, men det var du som började ifrågasätta det jag summerat.
Jag uppfattade det som att Sasses genomläsning när hon väl hade tid inte gjorde någon skillnad på hur hon röstade. Uppfattade jag rätt då @Sasse (snygging )
Nej, jag tog inte illa upp. Jag förstod att du menade i leken men jag köper ändå inte dina resonemang. Jag skrev tydligt varför det blev som det blev för min del. Och det var dig jag reagerade på mest när jag var tvungen att rösta.Det är skönt att du inte verkar upprörd på mig i alla fall? Jag har våndats en del över det sen igår, att du (och Blacksmithfarm) ska ha känt att jag var elak mot er? För det menade jag verkligen inte att vara, och jag vill be uppriktigt om ursäkt om det jag skrev upplevdes som något personligt istället för "inom leken"...
Nej, jag tog inte illa upp. Jag förstod att du menade i leken men jag köper ändå inte dina resonemang. Jag skrev tydligt varför det blev som det blev för min del. Och det var dig jag reagerade på mest när jag var tvungen att rösta.
Och sättet du gick på i går gjorde mig ännu mer misstänksam. Nu när jag hunnit läsa leken och tänka några varv till känns det mer och mer som jag förstår dig men inte att jag köper det.
Tiden rinner iväg, även jag känner att jag behöver rösta.
De jag reagerat mest på idag är Monster och MM, Monster brukar jag reagera på och det är lätt att hamna i "skottfältet" när man är så aktiv och speciellt i början av leken, och trots att det gör mig lite ovillig att lägga en röst på Monster har det ändå senaste timmen pendlat mellan dessa två. MM tycker jag att jag inte brukar reagera på på samma sätt längre då jag "vant mig" mer vid henner lite aggressivare spelsätt, men ändå... Mina tankar kring Sasse är bara lösryckta tankar än så länge och inget jag är beredd att rösta efter.
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Då jag har svårt att släppa hur ovillig hon verkade att försöka få oss andra att förstå, det kan vara att hon inte kunde, det kan också vara att hon inte ville... Tycker det är jättesvårt, men magkänslan får spela in lite också den här gången. Förstår helt enkelt inte hennes resonemang alls.
Nu har jag försökt att läsa igenom en del och uppdatera mig på vad som hänt, inte för att det gör mig så mycket klokare men ändå
Det första jag tänker på är att det garanterat finns någon ond i gruppen som röstade på matmissbrukaren. Listan för det ser ut såhär
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Att jag drar igång vad som blir en lynch, det överlåter jag till någon annan att kommentera Men däremot de som hakar på känns sådär. Framförallt är min erfarenhet att de rösterna som trillar in mot slutet när det redan är avgjort brukar tillhöra de mer opålitliga spelarna i och med att de då har lagt en röst, men en röst som inte sticker ut och som dessutom inte påverkar. Det är, för mig, en typisk strategi om en bara vill flyta med och verka mer aktiv än vad en är.
Efter att ha läst igenom motiveringarna till rösterna så är det ju i princip samma motivering till alla, vilket även det känns något lurigt eftersom även "håll med om en teori" är ett sätt att verka mer aktiv än vad en är.
Dock är det en motivering som står ut lite mer och det är den från Caisa
Dels funderar jag på hennes motivering till att inte rösta på Monster. Om en tycker att en spelare spelar på ett sätt som är misstänkt så är det ju på något sätt så, det blir lite tokigt (i mitt tycke) att då inte vilja misstänka denne för att den är aktiv och därmed lätt att misstänka. På något sätt får det här inlägget mig att tänka lite att Caisa "safear" genom att dra upp både monster och matmissbrukaren som misstänkta, samtidigt som hon säger att hon inte är säker så har hon liksom friskrivit sig själv när Matmissbrukaren visar sig vara god.
Dessutom tycker jag att det kursiverade är ett märkligt sätt att uttrycka något. Jag tycker ändå att Matmissbrukaren försökte att förklara och jag tycker inte att det är helt obegripligt, det är bara inget jag håller med om eller något jag ser. Men att då avfärda hennes förklaring helt och hållet och göra det till en anledning till sin röst känns inte så bra.