Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här får mig att reagera (min fetning). Att någon släpper ett spår eller inte vidareutvecklar ett spår (som några av oss redan har varit inne på också, det kanske kan kännas som att det är rätt välanalyserat?). Att lägga hämdröster tror jag verkligen inte att det handlar om, det brukar sällan göra det faktiskt. Så att då anklaga någon för det känns väldigt märkligt.

Vidare i inlägget hänvisas till att IRL kan komma ivägen, varför skulle det inte kunna vara en förklaring till Mammas beteende också? Att motiveringen kan kännas något tunn, det kan jag förstå, men om vi nu ska försöka se anledningar till det så tycker jag det är väldigt enkelspårigt att inte ta IRL i beaktande när en själv skyller på det.

Mammas skrev tillochmed såhär i inlägg 361
vilket en borde noterat då om en nu tycker att rösten/motiveringen är väldigt tunn.

Lägg dessutom till Cirkus röst på MM som kommer vid ett tillfälle när det är avgjort och med en motivering som inte säger något alls (mer än att det är ett upprepande av redan tidigare teorier), så tycker jag att det är att göra det väldigt enkelt för sig själv.

Det du skriver i början här förstår jag inte, vem släpper ett spår eller inte vidareutvecklar det? :crazy:

Förstår väldigt lite av det du sammantaget skrivit om cirkus och hänger inte alls med i svängarna, tror du att du kan utveckla så jag förstår för det känns lite som att du drog på väldigt stora växlar för en röst och ju mer jag läser och försöker förstå vad som hände desto mindre hänger jag med.

Även jag tyckte Mammas röst var lite tunn och "abrupt", men släppte det eftersom hon skrev att det handlade om IRL och hon ändå försökte ha en teori, kände ungefär samma sak om Cirkus röst men jag förstod i alla fall bådas resonemang och tankesätt.
Ditt förstår jag bara delvis, därav min förvirring. :D (Använd små ord, tunga smärtstillande in progress)

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

Monster = 3 röster varav 2 som sistaröster
Bumpo = 1 röst
Cirkus = 1 röst
MM = 7 röster
GA = 1 röst
Caisa = 1 röst

Rent logiskt borde det gömma sig minst en ulv bland de som röstat på MM jag är dock tveksam till om det är någon av de sista rösterna då jag inte kan se varför man som ond väljer att lägga sin röst på någon som redan har så många när alla andra bara har en. Man vet ju att de som röstat ut en god kommer granskas lite extra i sömmarna..

Jag funderar även på om det kan dölja sig en ulv bland de som valde att inte rösta på MM när hon har så många röster just för att kanske inte dra ögonen på sig. Efter att MM fått 3 röster är det bara 2 som inte röstat på henne. GA som röstade på Caisa och Sasse som röstade på Monster. Hmm det tål att funderas på en del under dagen.

Av de som röstade på MM känns caisa, break och Mu som röster som skulle kunna komma från onda pga var i röstningen de kom. Cirkus la sista rösten på MM och jag kanske är naiv men jag hade sin ond inte velat vara sist i ett sådant drev så därför ligger hon inte i mitt synfält just nu.

Dessutom funderar jag på GA och Sasses röster att skulle kunna vara alibiröster.

Av de som röstade på MM känns caisa, break och Mu som röster som skulle kunna komma från onda pga var i röstningen de kom. Cirkus la sista rösten på MM och jag kanske är naiv men jag hade sin ond inte velat vara sist i ett sådant drev så därför ligger hon inte i mitt synfält just nu.

Dessutom funderar jag på GA och Sasses röster att skulle kunna vara alibiröster.

Utveckla gärna varför en ond inte skulle kunna lägga en första- eller andraröst. :D

Åh, men vad hade du för banor imorse? Det var nåt med dig jag tror jag tyckte var lite udda, så jag vill gärna se mer från dig. Du har inga tankar kring det som diskuterats nu på sistone? :)
Jag mår fortfarande inte bra så har lite svårt att koncentrera mig plus att jag skriver från mobil. Dock tycker jag inte det finns så mycket att ta på av det som skrivits idag. Det känns mest som är det är samma personer som älter samma saker.

Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.

Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen ( ;) ) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.

Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.

cirkus röstar på Mammas

För att kunna spinna vidare på spåret om vilka som röstade på MM måste jag gå igenom alla deras inlägg för att se hur de resonerat innan. Jag kan komma in och lägga några minuter åt gången under kvällen, verkligen inte nog för att systematiskt gå igenom alla. Det gör att det spåret får vänta.

Och det var ingen hämndröst, men jag tycker att rösten var väldigt skum, eftersom den känns som den byggs "åt fel håll". Det har inget att göra med att den är mot mig (eller ja, jag har ju koll på vad jag skrivit och inte skrivit och ser lättare om någon felvrider, något jag automatiskt inte gör på samma sätt om någon skriver det om dig eftersom det inte är säkert att jag har stenkoll på exakt allt du skrivit. Också det i sig är misstänkt, det är lätt att andra som inte har stenkoll på mig läser momsans inlägg och får för sig att så var det.)

Det du skriver i början här förstår jag inte, vem släpper ett spår eller inte vidareutvecklar det? :crazy:

Förstår väldigt lite av det du sammantaget skrivit om cirkus och hänger inte alls med i svängarna, tror du att du kan utveckla så jag förstår för det känns lite som att du drog på väldigt stora växlar för en röst och ju mer jag läser och försöker förstå vad som hände desto mindre hänger jag med.

Även jag tyckte Mammas röst var lite tunn och "abrupt", men släppte det eftersom hon skrev att det handlade om IRL och hon ändå försökte ha en teori, kände ungefär samma sak om Cirkus röst men jag förstod i alla fall bådas resonemang och tankesätt.
Ditt förstår jag bara delvis, därav min förvirring. :D (Använd små ord, tunga smärtstillande in progress)

Jag säger ju att jag är rätt rejält förvirrad ;) :p Alltså, det jag skulle skriva men inte fick ihop var att

Att någon (mammas) släpper ett spår eller inte vidareutvecklar ett spår (som några av oss redan har varit inne på också, det kanske kan kännas som att det är rätt välanalyserat?) tycker jag inte är så märklig om det nu är så att hon inte har tiden till det. Alternativt om det är så att hon inte känner något direkt behov av det, i och med att vi är ganska så många som har funderat över röstningen.

Blev det tydligare så? :)

Och det jag menar om cirkus är att hon anklagar Mammas för en sak, som hon själv gör och som hon ursäktar Habina för också. Det, i kombination med hennes motivering och röst på MM, tycker jag inte känns särskilt bra.

De kan de mycket väl göra men jag är mer säker på att det döljer sig en ond lite längre ner bland de rösterna, lagom efter att MM hamnat i skiten men inte de avgörande rösterna alltså. (hoppas du hänger med)

Jag hänger med, men håller inte med. :)

Jag tänker som så, att MM hade varit i hetluften ett tag och det verkade som att hon låg i farozonen att kanske få en röst eller två på sig redan innan första rösten på henne kom. (Håller du inte med om det? :) ) Vore det inte ett perfekt tillfälle för en ulv att lägga en tidig röst på henne då, och försöka "gå lite under radarn"? (Jag vet inte alls, spekulerar bara)
När jag tänker så, och även noterar att varen Killaloe eller Habina uttryckt några misstankar mot MM innan de röstade på henne gör det att jag inte är lika säker som du på att ulvarna gömmer sig längre bak, så att säga... :)

Både Break och Mu vill jag se mer från faktiskt, och ska titta närmare på. Minns att Mu reagerade mycket på Monsters röst, och trodde nog hennes röst skulle hamna där. (Om jag inte blandar ihop nåt nu, måste kolla upp detta noggrannare.) Cirkus röst kändes safe, men håller med om att det redan var avgjort och tror inte den säger så mycket om hennes roll.

ber om ursäckt för min obefintliga aktivitet idag, jag gick upp ur sängen vid 17, så jag ska typ käka lunch nu men ni verkar inte skrivit så mycket sen inatt så jag bör hinna läsa igenom ordentligt och rösta före deadline.

Jag säger ju att jag är rätt rejält förvirrad ;) :p Alltså, det jag skulle skriva men inte fick ihop var att

Att någon (mammas) släpper ett spår eller inte vidareutvecklar ett spår (som några av oss redan har varit inne på också, det kanske kan kännas som att det är rätt välanalyserat?) tycker jag inte är så märklig om det nu är så att hon inte har tiden till det. Alternativt om det är så att hon inte känner något direkt behov av det, i och med att vi är ganska så många som har funderat över röstningen.

Blev det tydligare så? :)

Och det jag menar om cirkus är att hon anklagar Mammas för en sak, som hon själv gör och som hon ursäktar Habina för också. Det, i kombination med hennes motivering och röst på MM, tycker jag inte känns särskilt bra.

Haha, ja, helt klart. :D

Men... röster inte du då också delvis på cirkus för nåt du tycker hon gör fel? :p (Hastar iväg en röst på någon som skriver att den är upptagen IRL)
Nu var det ju inte bara det, och du nämnde ju det även själv, men det var väl där det skavde lite i mina ögon också. :D

Haha, ja, helt klart. :D

Men... röster inte du då också delvis på cirkus för nåt du tycker hon gör fel? :p (Hastar iväg en röst på någon som skriver att den är upptagen IRL)
Nu var det ju inte bara det, och du nämnde ju det även själv, men det var väl där det skavde lite i mina ögon också. :D

Jag vet inte riktigt om jag hastar iväg en röst. Det som cirkus skriver får mig verkligen att reagera (inte för att hon inte har tid pga IRL utan för att det är andra rösten på någon som inte är så väldigt välmotiverad och som att hon baserar sina röster på väldigt enkla saker. Jag tycker till exempel inte att det hämndröstas särskilt mycket och att då ange det som en anledning till sin röst känns, för mig, väldigt tråkigt och som att göra det väldigt enkelt för sig.

Och det är just det enkla i hela spelet som känns som en ulv som vill flyta med och lägga röster som inte sticker ut särskilt mycket.

Jag hänger med, men håller inte med. :)

Jag tänker som så, att MM hade varit i hetluften ett tag och det verkade som att hon låg i farozonen att kanske få en röst eller två på sig redan innan första rösten på henne kom. (Håller du inte med om det? :) ) Vore det inte ett perfekt tillfälle för en ulv att lägga en tidig röst på henne då, och försöka "gå lite under radarn"? (Jag vet inte alls, spekulerar bara)
När jag tänker så, och även noterar att varen Killaloe eller Habina uttryckt några misstankar mot MM innan de röstade på henne gör det att jag inte är lika säker som du på att ulvarna gömmer sig längre bak, så att säga... :)

Både Break och Mu vill jag se mer från faktiskt, och ska titta närmare på. Minns att Mu reagerade mycket på Monsters röst, och trodde nog hennes röst skulle hamna där. (Om jag inte blandar ihop nåt nu, måste kolla upp detta noggrannare.) Cirkus röst kändes safe, men håller med om att det redan var avgjort och tror inte den säger så mycket om hennes roll.

Det är mycket möjligt att det finns en ond i början också. Personligen skulle jag inte bli förvånad om drevet innehåller mer än en ond. Dock får jag känslan av att jag har större chans att hitta ullen sin befinner sig längre bak och väljer därför att koncentrera mig på dessa personer. Plus Sasse och GA där Sasses röst ändå känns något bättre efterom hon inte han läsa ikapp.

Jag vet inte riktigt om jag hastar iväg en röst. Det som cirkus skriver får mig verkligen att reagera (inte för att hon inte har tid pga IRL utan för att det är andra rösten på någon som inte är så väldigt välmotiverad och som att hon baserar sina röster på väldigt enkla saker. Jag tycker till exempel inte att det hämndröstas särskilt mycket och att då ange det som en anledning till sin röst känns, för mig, väldigt tråkigt och som att göra det väldigt enkelt för sig.

Och det är just det enkla i hela spelet som känns som en ulv som vill flyta med och lägga röster som inte sticker ut särskilt mycket.
Hmmm det här är något som jag verkligen inte tänkt på. Får gå tillbaka och kolla och ser vad jag själv får för feeling.

Detta är nackdelen med mobil, man har inte riktigt koll

Det gjorde jag.

Det får mig också att fundera ännu mer på Cirkus när hon skriver såhär

För mig känns det som ett sätt att försöka kasta någon form av misstanke mot något annat håll, men en väldigt svag sådan. Jag menar, en sådan sak är väldigt enkel att kolla upp, vem som la den första rösten, om det nu ska vara en grund till varför någon är misstänkt. Alltså känns det verkligen som ett försök att skriva något och vara aktiv men utan att för den delen faktiskt vara särskilt aktiv

Nu vet jag ju att IRL har kommit ivägen även för Cirkus, men att i princip skriva samma saker inför två olika lyncher (men om olika spelare) och sen lägga en andra röst och därigenom vara med och ev starta ett drev känns allt annat än bra för mig.

Killaloe röstar därför på Cirkus

Hann in en kort sväng.
Killa har liksom riktat in sig på mig - one target liksom.
Men jag har inte MISSTÄNKT Habina? Var får du det ifrån? Och i en annan mening så skriver du att jag ursäktar Habina? Vilket är det?
Och ja, hon lag visst andrarösten (inte första, i mitt resonemang spelar det ingen roll) , i allafall inte en av strömrösterna (de som Mammas startade en tanke om)

Det är stor skillnad på MM och Mammas spelstil. MM var mycket styvnackad och vägrade ta någon form av reson under lång tid tills hon helt plötsligt vände totalt. Mammas börjar en tanke som jag tycker ser som mycket vettig ut - och sen bara släpper den och lägger sin röst på Monster med en motivering jag tycker är betydligt tunnare. Jag personligen tycker det är stor skillnad. Sen om det är enkelt - ja, det är enkelt.

Håller inte med om att jag ursäktat Habina men inte Mammas, de har i min bok gjort på två helt olika sätt, jag förstår att det kan komma IRL saker emellan (precis som det gör för mig...) men skillnaden är fortfarande det tappade spåret och en abrupt röst åt ett annat håll. Jag uppfattade inte att Habina hade ett tydligt spår åt något håll....

Min egen röst på MM - jag hade skrivit ett långt teoriinlägg och så när jag postade så hade det kommit massor av flera röster, det kändes inte bekvämt, men det enda möjliga för mig just då, Med ett par minuter kvar till DL hinner inte jag varken skriva ett inlägg ännu mer tänka igenom några vettiga teoerier. Och VAD var fel på mina teorier mot MM?

Just nu så känns Killa skummare än Mammas. Inte för att hon lägger rösten på mig, men för att det finns så många hål i hennes teorier(hade gjort likadant om hon röstat på någon annan med samma håliga teorier). Därför så:

cirkus ändrar rösten till Killaloe

Okej, då förstår jag mer hur du resonerar. :)

Det är mycket möjligt att det finns en ond i början också. Personligen skulle jag inte bli förvånad om drevet innehåller mer än en ond. Dock får jag känslan av att jag har större chans att hitta ullen sin befinner sig längre bak och väljer därför att koncentrera mig på dessa personer. Plus Sasse och GA där Sasses röst ändå känns något bättre efterom hon inte han läsa ikapp.

Okej, gör som du vill, jag koncentrerar mig hellre på alla. Risken att man koncentrerar sig på ett gäng goda om man bortser från vissa röster i ett drev känns för stor för min del. ;)

Håller för övrigt med om din tanke kring GA och Sasse, men håller GA misstänkt av andra anledningar som jag skrivit tidigare i tråden och hoppas få svar på nu när hon hittat hit igen. :)

Tittar man på gårdagens diskussioner kretsar ju det mesta kring Matmissbrukaren och huruvida det är misstänkt att godförklara, och monstermom och detta med att vara inaktiv. Att vi som röstade på Matmissbrukaren hade fel kan vi ju enkelt konstatera. Att det gömmer sig ulvar i båda lägren är nog ingen högoddsare heller.

Mammas reagerar på att många kom in på slutet i sista sekunden och röstade utan att ha varit med i diskussionen. Jag vet inte riktigt om jag håller med om den bilden. De som röstade efter mammas var jag och cirkus (som jag tycker var med i diskussionen) monstermom (som man väl inte riktigt kan klandra för rösten på matmissbrukaren) och caisa och mumorsan. Vet inte riktigt om man kan definiera Caisa och Mumorsan som "många". Det är ju mycket möjligt att mammas verkligen hade den där känslan, att många röstade på henne i slutet var ju onekligen sant. Men tanken slår en lite om Mammas vill rikta misstankarna mot de andra som röstade ut matmissbrukaren. Sen kommer glömmerallt och håller också med om detta och så blev det en liten sanning. Glömmerallt har annars lyckats nästan passera utanför min radar helt, trots att det har diskuterats en hel del om henne igår.

Monstermom skriver ett mastodontinlägg idag, fast egentligen är det väl bara 10 rader som är läsvärda och inte bara ett referat om vad som har hänt. Sånt där blir jag alltid misstänksam mot, ett sätt att få det att se ut som att man skriver en massa när man egentligen inte producerar några teorier. I monstermoms fall så är det ju dock inte en direkt brist på andra inlägg. Habina gör likadant i ett inlägg senare. Fast även där kommer det ju andra inlägg också.

Monstermom röstar sen idag på Mammas. Delvis för att hon håller liv i diskussionen om Matmissbrukaren som Monstermom bitvis inte tycker var konstruktiv. Detta är en rätt märklig motivering tycker jag. Dels för att jag väl inte tycker att Mammas var den som höll liv i diskussionen (det var väl snarare jag isf), dels för att Mammas var väl knappast den som bidrog med det icke konstruktiva, och dels för att Monstermom själv var inblandad i en minst lika icke kontruktiv diskussion igår..

Caisa och Sasses diskussion om vad det är som Sasse gillar egentligen har väl egentligen samma tema som de andra diskussionerna, en liten grej som blir en jättegrej. Det är ju heller inte ovanligt första dagen när man inte har jättemycket att prata om.

TLV tror inte att det finns ulvar bland de som röstat i slutet på Matmissbrukaren eftersom ulvar borde rösta på de som bara har några röster. Detta eftersom de som röstat på den som har åkt ut brukar synas i sömmarna efteråt. Jag vet inte alls om jag håller med. Det är nog lika vanligt att ulvarna lägger en röst med en rätt "säker" motivering, som att hitta på en egen.

20 min till DL!

Dag 2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe

Kvar att rösta:
Habina
Teamlundver
CaisaLundblad
Sasse
Breaktown
glömmerallt
Mumorsan
bumpo
Blacksmithfarm

Jag kollade lite på tidpunkten når rösterna på matmissbrukaren kom och insåg att det är svåranalyserat pga att de sista rösterna kom så tätt, de tre på slutet kom på samma klockslag, så de lär ju inte sett varandras inlägg... De borde dock sätt de tre första rösterna..

vet inte riktigt vad jag ska tro om den här röstningen än..

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren 21.08
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren 21.48
Mammas röstar på Matmissbrukaren 21.54
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren 21.56
Breaktown röstar på Matmissbrukaren 21.57
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren 21.57
cirkus röstar på matmissbrukaren 21.57
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar