Vad i cirkus röst tycker du var avgörande?
Jag håller nämligen inte alls med om att den var avgörande på något sett.
Skrev snabbt det sista, och du har rätt. Avgörande var den inte, det var ju den sista av 7.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad i cirkus röst tycker du var avgörande?
Jag håller nämligen inte alls med om att den var avgörande på något sett.
Tror det stämmer, det är vad jag fått det till ocksåHär är min röstlista, har Mu inte röstat? Vill inte råka ta livet av fel person.
Dag 2
Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus
Som jag tidigare nämnt idag så kommer din och Sasses röster in efter att allt är avgjort. Sasse hann ju inte läsa ikapp så det känns lite mer okej men din röst ger mig vibbar
Faan, jag måste rösta och har inte helt koll på alla. Jag har som jag sagt minskat mina misstankar kring monstermom. Däremot har Caisa seglat upp. Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna. Eftersom jag inte hinner försöka förstå dem mer innan deadline så: bumpo röstar på CaisaLundblad.
skulle gärna vilja hinna analysera mer före deadline men måste ju rösta nu så får gå på det jag finner mest mmisstänkt just nu.
glömmerallt röstar på caisalundbland
samma teori som igår plus att hon sedan inte skrivit något som får mig att ändra uppfattning sanare tvärtom, precis som bumpo finner jag en del av hennes resonemang märkliga.
Skrev snabbt det sista, och du har rätt. Avgörande var den inte, det var ju den sista av 7.
Det känns ju sådär när 2 spelare som varit sjukt inaktiva idag går in och röstar på mig med samma motivering "pga märkliga resonemang", ger mig noll chans att bemöta eller förklara vad ni tycker är så märkligt att det förtjänar att jag lynchas, GA gör det dessutom tillsammans med "samma motivering som igår" som är ett ämne iaf (tror jag) både jag och Sasse släppt. Och ingen av dem utvecklar vad det är de tyckte var märkligt heller.![]()
Gick tillbaka och tittade nu och tre av rösterna, cirkus, breaktown och mumorsan kom inom samma minut. Fast å andra sidan var MM den enda med mer än 1 röst på sig i det läget.Ja, det bör väl dock påpekas att cirkus kan ju ha trott att rösten betyde mer då rösterna kom så tätt på slutet så kanske hon inte hann se de närmast före.
Gick tillbaka och tittade nu och tre av rösterna, cirkus, breaktown och mumorsan kom inom samma minut. Fast å andra sidan var MM den enda med mer än 1 röst på sig i det läget.
Jag kollade lite på tidpunkten når rösterna på matmissbrukaren kom och insåg att det är svåranalyserat pga att de sista rösterna kom så tätt, de tre på slutet kom på samma klockslag, så de lär ju inte sett varandras inlägg... De borde dock sätt de tre första rösterna..
vet inte riktigt vad jag ska tro om den här röstningen än..
Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren 21.08
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren 21.48
Mammas röstar på Matmissbrukaren 21.54
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren 21.56
Breaktown röstar på Matmissbrukaren 21.57
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren 21.57
cirkus röstar på matmissbrukaren 21.57
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom
Jag är fullt medveten om att du har släppt det, men att du tog upp det från början tycker jag är skumt, Jag har som jag skrev läst dina inlägg idag och inget av det du skrivit har gjort att mina misstankar minskat. Det är alltså främst de här resonemangen kring Sasse jag tycker är märkliga och det tyccker jag att du fått chansen att bemöta? Möjligt att jag var otydlig med det, jag var lite stressad över att hinna rösta före dl.
Sen uppdatering! (Var tvungen att dubbelkolla allt tusen gånger.)
Monstermom var ulv!
NattDL imorgon 11.00
DagDL imorgn 21.00
Blev lite ställd först, men så måste det ju givetvis ligga tillMycket Intressant!
Det tyder ju på att någon eller några specialroller är inlandade och det gjorde den/de bra.![]()
Jag förstår inte vad som är så skumt med att bolla idéer?
Ja, jag har bemött det, men du har inte gett mig någon som helst respons och då tror jag ju givetvis att du inte läst det eller accepterat det och släppt det. Annars fortsätter man diskutera det eller konstaterar att man inte är övertygad, annars ger du ju mig som sagt noll chans att bemöta dina nya tankar kring det/utveckla mitt resonemang.
* Du röstar på mig med en teori
- jag bemöter din teori
* tystnad från dig
- jag diskuterar ämnet med annan spelare, släpper ämnet
* du röstar på mig igen med samma teor
förstår du inte mitt dilemma?
Och som sagt får du gärna utveckla vilka av mina resonemang du finner märkliga, för bara det uttalandet kan jag ju verkligen inte bemöta.
Hela förfarandet får mig att tro att du inte är intresserad av att bli bemött, utan hellre slinker undan, och gör mig ännu mer misstänksam mot dig.
Du får gärna ta fram inlägget, har missat det och känner mig lite stressad inför deadline nu![]()
Men va? Hur kan Monster lynchas? Jag hänger inte med alls in jag kollar röstlistan?Sen uppdatering! (Var tvungen att dubbelkolla allt tusen gånger.)
Monstermom var ulv!
NattDL imorgon 11.00
DagDL imorgn 21.00
Eftersom det är mer regel än undantag att Mammas alibiröstar, så skulle inte jag sätta henne som god för en sådan sak.Jag skulle även vilja lägga Mammas åt det godare hållet, men vågar inte riktigt då det ju ändå är möjligt att de alibiröstade på varandra?![]()
Men va? Hur kan Monster lynchas? Jag hänger inte med alls in jag kollar röstlistan?
Även om det var bra att en ond åkte så känns det ytterst märkligt
Ahh, just det ja... trots att siaren redan siat mig som bybo och skrivit ut klart och tydligt att jag "iaf inte var ulv". Och jag bah "MEN LÄS SIARENS INLÄGG" och du bah "Ja, jag gör det." "Tror Niyama är får och Caisa ulv." ...
![]()
Så ja, det kan såklart läsas fel. Det kan även vara så att Sasse är ond spion som försökte visa sig för lyan, här stängs inga dörrar.![]()
Spinner vidare på Habinas tanke om att Sasse kanske är ond spion. (vilket jag inte alls är övertygad om, vill bara bolla idéer just nu)
Läste även detta inlägg:
(Hon gillar alltså att LL skrev att lyan inte kommer få spionraden om vem ulvarna käkade om käket lyckades)
Och tänkte typ "Men de enda som gagnas av att de onda inte får veta vem de precis lyckades käka är ju en ond? Så varför är det bra?", även om inte den goda sidan gagnas av det speciellt mycket heller så vore det ändå bara till de godas fördel i denna lek (däremot i en lek där den goda spionen får ett par lottade rader hade det haft betydelse, vilket även var vad jag trodde Sasse menade första gången jag läste inlägget...) men i just denna lek är det bara en lottad rad som går till lyan istället för till spionen om jag förstått det rätt, och i det fallet hade det ju varit en fördel för goda sidan om just den raden lottades till lyan... Även om lyan bara skulle bli frustrerad av det.
Fast Sasse kanske också bara är mån om en rättvis lek?![]()
Nåja, nåt jag noterade såhär i efterhand, men jag kanske bara totalt överanalyserar allt?![]()
![]()
Fast just den onda spionen har ju ett intresse av att visa sig för lyan, eller? Dels för att hjälpa dem med infon den får och dels för att inte käkas och dels för att hitta dem själv?
Det behöver inte betyda att Sasse är ond spion, inte alls, men ibland ligger det ju i vissa rollers intresse att visa sig "på nåt sätt", typ?![]()
Jag kan säga, utan att ha annat än skumläst leken, att jag vet hur den onda spionen fungerar, lika mycket som jag vet hur andra onda och goda roller fungerar. Jag har spelat i flera år och i perioder haft egna lekar. Såvida LL inte gjort något annorlunda med den onda spionen, fungerar den som den goda motsvarigheten.
Men jag förstår din notering. Undrar dock om du även misstänker Monstermom av ungefär samma anledning. Hon var ju den som tog upp den onda spionen på tal från början. På det sättet kan man också hinta. Bara en notis.
Ahh, just det ja... trots att siaren redan siat mig som bybo och skrivit ut klart och tydligt att jag "iaf inte var ulv". Och jag bah "MEN LÄS SIARENS INLÄGG" och du bah "Ja, jag gör det." "Tror Niyama är får och Caisa ulv." ...
![]()
Så ja, det kan såklart läsas fel. Det kan även vara så att Sasse är ond spion som försökte visa sig för lyan, här stängs inga dörrar.![]()
Det här tycker jag är konstigt. GA har varit med och diskuterat en hel del har jag för mig, slängt in en del tankar här och där iaf, men tyckte ändå att gårdagen varit "mest pladder" (vilket jag personligen iaf inte håller med om.) och rösten på mig där kändes väldigt random efter att ha skrivit en kort kommentar om min tanke innan som jag inte hann svara på, men basera sin röst på den ändå. (Fair enough att det är skitsvårt att rösta första DL, men... "mest pladder"?Tyckte det varit en hel del heta diskussioner.)
Och jag uppfattade det mest som att Habina inte fick någon respons på sin tanke eftersom den var lite långsökt (vilket även jag tyckte) och därför inte jagade efter den, men jag ville ändå "tänka tanken" och såg då nåt mer jag tyckte kunde vara värt att notera. Jag kom ju in i leken igen lite i efterhand och ville gärna skriva ut det jag noterat så det kunde diskuteras.![]()
Fast just den onda spionen har ju ett intresse av att visa sig för lyan, eller? Dels för att hjälpa dem med infon den får och dels för att inte käkas och dels för att hitta dem själv?
Det behöver inte betyda att Sasse är ond spion, inte alls, men ibland ligger det ju i vissa rollers intresse att visa sig "på nåt sätt", typ?![]()
Jag kan säga, utan att ha annat än skumläst leken, att jag vet hur den onda spionen fungerar, lika mycket som jag vet hur andra onda och goda roller fungerar. Jag har spelat i flera år och i perioder haft egna lekar. Såvida LL inte gjort något annorlunda med den onda spionen, fungerar den som den goda motsvarigheten.
Men jag förstår din notering. Undrar dock om du även misstänker Monstermom av ungefär samma anledning. Hon var ju den som tog upp den onda spionen på tal från början. På det sättet kan man också hinta. Bara en notis.
![]()
Det här tycker jag är konstigt. GA har varit med och diskuterat en hel del har jag för mig, slängt in en del tankar här och där iaf, men tyckte ändå att gårdagen varit "mest pladder" (vilket jag personligen iaf inte håller med om.) och rösten på mig där kändes väldigt random efter att ha skrivit en kort kommentar om min tanke innan som jag inte hann svara på, men basera sin röst på den ändå. (Fair enough att det är skitsvårt att rösta första DL, men... "mest pladder"?Tyckte det varit en hel del heta diskussioner.)
Och jag uppfattade det mest som att Habina inte fick någon respons på sin tanke eftersom den var lite långsökt (vilket även jag tyckte) och därför inte jagade efter den, men jag ville ändå "tänka tanken" och såg då nåt mer jag tyckte kunde vara värt att notera. Jag kom ju in i leken igen lite i efterhand och ville gärna skriva ut det jag noterat så det kunde diskuteras.![]()
Antingen var någon av de som röstade på Cirkus förhäxad så att det blev lottning, eller så lade byfånen sin extraröst på monster så det blev lottning... Är vad jag kommit fram till.
Om inte jultomtelärlingen fick dela ut ett paket igår och delade ut en extraröst till någon.