Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 062
  • Visningar Visningar 37 829
Status
Stängd för vidare inlägg.
Förtydligande:
Information igen...
Er förvirrade LL var lite trött igår. Missade ytterligare en sak: om tomten dör så utser hen sin efterträdare som då kan dela ut paket varannan natt. Det kan alltså bli en ond eller en god spelare. Om tomten inte har gjort något val så lottar jag.

Jultomten själv var vid liv innan DL igår.

Eftersom det är mer regel än undantag att Mammas alibiröstar, så skulle inte jag sätta henne som god för en sådan sak. :p

Jag är möjligtvis lite paranoid men den där rösten på monstermom är kanske det mest misstänkta Mammas gjort så här långt. Har inte så mycket misstankar mot henne i övrigt även om jag såklart noterat att hennes teori mot mmb nog var ganska avgörande för att mmb åkte.

Sorry caisa jag ger upp, nu har jag en lång stund försökt bli kompis med multicitatfuntionen, men den vill inte:arghh:
Sedan vill jag påpeka att nu när monstermom visade sig vara ond så misstänker jag dig betydligt mindre då jag tycker båda röstningarna talar lite till din fördel(om man tänker på när de kom och på vem)

så inläggen nedan är i kaos och allt är inte med men för att sammantfatta så reagerade jag mest på att du upprepade gånger tog upp det här om sasse och spionen trots att både jag och sasse där emmellan påpekat att det knappast är anmärningsvårt att hon har koll på rollen.

Sen försökte jag få med habinas inlägg eftersom det var det jag reagerade först på och jag misstänker henne fortfarande pga det, men då jag fann dig mer "tjatig" så hamnade rösten på dig igår. inget du skrev idag fick mig sedan att ändra uppfatning så misstanken kvarstod.

Det här sista inlägget är ju från idag så tänkte bemöta det också.

Det du kallar heta diskussioner är förmodligen samma sak som det jag kallar pladder. Dvs folk snackar massor och bollar tankar och ideer och saker uppreppas runt fjorton gånger på femton olika sätt;)

Men allt snack leder liksom inte fram till så mycket folk har inte så mycket konkreta misstankar och teorier utan kommer atntingen fram till att de tycker samma sak eller tvärtom inte gör det. Jag tyckte inte det kom fram något direkt misstänkt av disskussionerna utan det var mest.. ja pladder..:p

Aha okej! (Ja, jag förstår det mesta av vad du skriver) Men känner mig liksom lite... missförstådd. Anledningen till att jag "tjatat" om det som du beskriver det är ju för att det diskuterats, om det som med Habinas tanke mest "dött ut" hade jag inte tagit upp det igen heller, men om någon kommenterar tanken jag hade svarar jag ju... Hela idén med att skriva ut en så lös tanke var ju att diskutera den liksom. :p

Och därför tycker ju jag att det du ser som att jag var "tjatig" om nåt borde kunna ses på samma sätt som det du ser som "mest pladder". Typ? :p

Men är det något mer i mina resonemang du finner märkliga så skriv gärna det, jag gör ju mitt bästa för att få fram tankar och idéer. Sitter hemma sjukskriven med begränsad rörlighet (nyopererad rygg) så jag hänger mest här... och kanske överanalyserar eller uttrycker vissa tankar på fel sätt. :p

Jag är möjligtvis lite paranoid men den där rösten på monstermom är kanske det mest misstänkta Mammas gjort så här långt. Har inte så mycket misstankar mot henne i övrigt även om jag såklart noterat att hennes teori mot mmb nog var ganska avgörande för att mmb åkte.
Ja absolut, jag kan också tycka att det mycket väl kan vara alibi, nu när vi vet att Monstermom var ulv. Skulle inte förvåna mig alls faktiskt.

Förtydligande:

Jultomten själv var vid liv innan DL igår.
Aha okej! (Ja, jag förstår det mesta av vad du skriver) Men känner mig liksom lite... missförstådd. Anledningen till att jag "tjatat" om det som du beskriver det är ju för att det diskuterats, om det som med Habinas tanke mest "dött ut" hade jag inte tagit upp det igen heller, men om någon kommenterar tanken jag hade svarar jag ju... Hela idén med att skriva ut en så lös tanke var ju att diskutera den liksom. :p

Och därför tycker ju jag att det du ser som att jag var "tjatig" om nåt borde kunna ses på samma sätt som det du ser som "mest pladder". Typ? :p

Men är det något mer i mina resonemang du finner märkliga så skriv gärna det, jag gör ju mitt bästa för att få fram tankar och idéer. Sitter hemma sjukskriven med begränsad rörlighet (nyopererad rygg) så jag hänger mest här... och kanske överanalyserar eller uttrycker vissa tankar på fel sätt. :p

Ja det är möjligt att jag missförståt dig, som sagt så misstänker jag inte dig så mycket längre så jag tänkte fokusera mer på övriga. Även om jag nog ska börja med att ta reda på varför du röstade på mig, har inte hunnit kolla upp det än.

@Niyama Tack för förtydligandet., jag är lite swnurrig

Som jag tidigare nämnt idag så kommer din och Sasses röster in efter att allt är avgjort. Sasse hann ju inte läsa ikapp så det känns lite mer okej men din röst ger mig vibbar

Det är alltså att jag röstade sent du tycker är misstänkt?

Jag håller inte med om att det var avgjort när jag röstade, mmb hade bara tre röster när jag röstade(och jag hann bara se 2 av dem, mammas inlägg kom medan jag skrev) och det var många kvar att rösta, jag kan ju när jag röstar omöjligt veta att det kommer rasa in röster på mmb.

Jag vill fortfarande gärna ha svar på det här, jag förtår inte hur jag skulle kunnat förutse att min röst skulle bli betydelselös?

@glömmerallt Haha, ja, även om jag inte förstår riktigt varför Monsters ulvighet gör mig mindre misstänkt för dig så tänker jag inte försöka övertala dig att tänka om. :p

Det jag baserade min röst på dig på (mestadels) har du redan bemött, tycker även Monsters reaktion på den tanken jag lade fram tidigare idag nu talar till din fördel. Jag hade hoppats att du skulle komma in och kommentera det under dagen, och jag väntade så länge jag kunde efter att jag såg att du kom in men eftersom jag var tvungen att springa (läs vagga) ut en sväng var jag tvungen att rösta...
Känner mig mer osäker nu på vart jag har dig i alla fall, men inte riktigt lika misstänkt.

Åh, detta med är du snäll (inlägget du bad mig ta fram) #336 :)

Det där var ju samma inlägg som jag redan svarat på såg jag

Okej, då förstår jag mer hur du resonerar. :)

Okej, gör som du vill, jag koncentrerar mig hellre på alla. Risken att man koncentrerar sig på ett gäng goda om man bortser från vissa röster i ett drev känns för stor för min del. ;)

Håller för övrigt med om din tanke kring GA och Sasse, men håller GA misstänkt av andra anledningar som jag skrivit tidigare i tråden och hoppas få svar på nu när hon hittat hit igen. :)

Exakt vad var det i TLVs teori du höll med om? jag förstår den som sagt inte så du får gärna utveckla.

Ok, måste rösta nu då jag tyvärr inte kommer kunna sätta här sista 15 min.

#336 <--- Hänvisar till detta inlägg, där jag beskriver vad jag fann som skumt med GAs röstinlägg igår, håller även (utöver röstinlägget) med Break om att det känns som att GA gått under radarn på nåt sätt, trots sin tämligen höga aktivitet igår. Jag kan inte riktigt släppa det och det har gnagt i bakhuvudet hela dagen även om jag även reagerat på annat under dagen så är det det här som bitit sig fast.

Caisa röstar på glömmerallt

Var det några fler ilägg du skrev om mig eller fick jag med alla?

*spöööök*

Åh, tack och lov - tisdag from hell avslutas i alla fall med goda nyheter. Vilken lättnad! Jag är helt enkelt inte byggd för ulvspelande, det gör mig på tok för nojjig (på den nivån att när jag får meddelanden från lyan tänker jag "vääääänta lite nu, varför pratar x med mig utanför leken - är det här nån ny sorts bakhåll från ulvarna!? Eller försöker de vagga in mig i FALSK SÄKERHET!?" O_o:banghead:
Åter till ulvspelsvilan, aaaah ljuva frihet! :love:

Heja onda! :up:

Nu kom cirkus in och röstade på Killaloe. Jag får lite känsla av att cirkus också "hämndröstar", något som hon verkade misstänka/anklaga Mammas för.

Fast vad tycker du om Mammas svar på det då?

Jag tycker att Mammas svar var vettigt en bidragande orsak till min röständring. Missade du att min röständrig skedde EFTER att mammas hade svarat?

Rösten på Killa var inte en hämndröst, utan min reaktion blev så kraftig av att hon så enkelspårigt bara hoppade på mig, ingen annan fanns i hennes tankar alls. Nånstans där känner jag ulvvibbar.

Du har missat hela poängen i hur jag tänkte runt Mammas. Det var inte så att jag såg hennes röst som en hämndröst, det var just hur hon tappade en bra tankegång som jag reagerade på, sen kom hon in och förklarade + att killa gjorde sin jättelånga enkelspåriga teori mot mig som fick mig att ändra min röst.

Även @Blacksmithfarm har missat poängen med min röst på mammas (som jag sen ändrade)

Det är också lite förvånande att båda ni kommer in och har ungefär samma teorier runt mig men inte för den röst jag slutligen la utan för den innan min röständring.

Inga tankar runt mina teorier angående Killa? Alltså tänk bort hämndröst för det var det inte. Det fanns liksom andra teorier runt den...

Det där var ju samma inlägg som jag redan svarat på såg jag

Exakt vad var det i TLVs teori du höll med om? jag förstår den som sagt inte så du får gärna utveckla.

Var det några fler ilägg du skrev om mig eller fick jag med alla?

Tror du fick med alla. :)

Hon skrev något om att ni kunde ha lagt (jag tror hon använda ordet "alibi" vilket iofs isåfall var lite märkligt ordval) men som jag tolkade det hela iaf så skulle era röster i teorin kunnat vara "meningslösa ströröster" i sammanhanget, eftersom vi just då diskuterade mycket kring om/vart ulvarna i rösterna på MM kunde varit gömda. (vi hade lite delade meningar om det) Ingen tror ju (tror jag) att alla onda röstade på MM, så man ska väl kolla på de andra rösterna också tänker jag iaf.
Jag hade problem med din röst av andra anledningar, och hade inte svårt att misstänka dig som ulv.

Dock såg jag väl inte det hela som en teori, utan mer en tanke i det läget...

@glömmerallt Haha, ja, även om jag inte förstår riktigt varför Monsters ulvighet gör mig mindre misstänkt för dig så tänker jag inte försöka övertala dig att tänka om. :p

Det jag baserade min röst på dig på (mestadels) har du redan bemött, tycker även Monsters reaktion på den tanken jag lade fram tidigare idag nu talar till din fördel. Jag hade hoppats att du skulle komma in och kommentera det under dagen, och jag väntade så länge jag kunde efter att jag såg att du kom in men eftersom jag var tvungen att springa (läs vagga) ut en sväng var jag tvungen att rösta...
Känner mig mer osäker nu på vart jag har dig i alla fall, men inte riktigt lika misstänkt.

Främst andra röstningen när du väljer att lägga en udda röst på mig trots att monstermom är i riskzonen. En ond kanske skulle valt någon som hade lite mer misstankar mot sig?

Sedan la du fjärderösten på mmb, ganska riskfyllt som ond då en sådan röst brukar synas noga speciellt om det som nu visar sig att en av övriga som hade röst mot sig var ond. Varför skulle en ond ta den risken om Mmb ändå såg ut och åka? speciellt när du då teoriat en del mot sasse och kunnat lägga en udda röst där ganska lätt utan attd det skulle ifrågasättas. Dock ska påpekas att monster hade diskuteras en del så en ond kan ju ha känt behov av att skydda henne.

Givetvis kan du vara ulv ändå men det talar till din fördel. Så vi kan väl komma överens om att vi fortfarande är skeptiska mot varandra men inte lika mycket som förut.

Som jag nyss påpekade so kom de tre sista rösterna på Mmb vid samma klockslag, så jag köper inte alls din teori att hon skulle vara mindre misstänkt än break och mu.

Varför skulle min och sasses röster vara troligare alibiröster än några andra? Jag tänker lite tvärtom. Vi röstade ju sent och ickeavgörande och då kan man ju omöjligt få alibi?

Sasses röst på Monstermom igår skulle myckt väl kunna vara en alibiröst - den var icke avgörande det var liksom redan kört för MM så att det var ju ingen risk att Monstermom skulle åka då och att rösta på en ulvkollega i det läget är väl rätt safe

Jag tycker att Mammas svar var vettigt en bidragande orsak till min röständring. Missade du att min röständrig skedde EFTER att mammas hade svarat?

Rösten på Killa var inte en hämndröst, utan min reaktion blev så kraftig av att hon så enkelspårigt bara hoppade på mig, ingen annan fanns i hennes tankar alls. Nånstans där känner jag ulvvibbar.

Du har missat hela poängen i hur jag tänkte runt Mammas. Det var inte så att jag såg hennes röst som en hämndröst, det var just hur hon tappade en bra tankegång som jag reagerade på, sen kom hon in och förklarade + att killa gjorde sin jättelånga enkelspåriga teori mot mig som fick mig att ändra min röst.

Även @Blacksmithfarm har missat poängen med min röst på mammas (som jag sen ändrade)

Det är också lite förvånande att båda ni kommer in och har ungefär samma teorier runt mig men inte för den röst jag slutligen la utan för den innan min röständring.

Inga tankar runt mina teorier angående Killa? Alltså tänk bort hämndröst för det var det inte. Det fanns liksom andra teorier runt den...

Jag håller med dig aningen angående Killa, just för att jag kände igen mycket av det du uppfattade i det jag själv uppfattat i hennes inlägg om min röst tidigare. Sen tyckte jag Killas röst på dig var väldigt skumt formulerad, men som hon lyckades förklara ändå sen. Jag är skeptisk mot Killa, ja.

Tror du fick med alla. :)

Hon skrev något om att ni kunde ha lagt (jag tror hon använda ordet "alibi" vilket iofs isåfall var lite märkligt ordval) men som jag tolkade det hela iaf så skulle era röster i teorin kunnat vara "meningslösa ströröster" i sammanhanget, eftersom vi just då diskuterade mycket kring om/vart ulvarna i rösterna på MM kunde varit gömda. (vi hade lite delade meningar om det) Ingen tror ju (tror jag) att alla onda röstade på MM, så man ska väl kolla på de andra rösterna också tänker jag iaf.
Jag hade problem med din röst av andra anledningar, och hade inte svårt att misstänka dig som ulv.

Dock såg jag väl inte det hela som en teori, utan mer en tanke i det läget...

Jo så tolkade jag henne också.

Det jag inte förstår är dock hur jag skulle kunna veta att min röst skulle bli betydelselös när jag röstade hade mmb bara tre röster(varav jag endast sett två då mammas inlägg kom medan jag skrev) och det var många kvar att rösta.

För mig var lynchen långt från från avgjord när jag röstade.

Sasses röst på Monstermom igår skulle myckt väl kunna vara en alibiröst - den var icke avgörande det var liksom redan kört för MM så att det var ju ingen risk att Monstermom skulle åka då och att rösta på en ulvkollega i det läget är väl rätt safe

Ja det har du rätt i, men jag tycker fortfarande inte man kan kalla en sådan röst för alibiröst för den ger ju inget alibi. Klart Sasse kan vara ond och lägga den rösten men jag skulle inte kalla den typen av röst för alibiröst.

Sasse är dock inte en spelare som brukar alibirösta hon och mammas är lite varandras motsatser på den punkten. Så om hon "alibiröstar" så skulle det väl vara när kollegan inte riskerar att åka.

Jo så tolkade jag henne också.

Det jag inte förstår är dock hur jag skulle kunna veta att min röst skulle bli betydelselös när jag röstade hade mmb bara tre röster(varav jag endast sett två då mammas inlägg kom medan jag skrev) och det var många kvar att rösta.

För mig var lynchen långt från från avgjord när jag röstade.

Jag kollar listan jag har i mitt worddokument oftast, utan tidangivelser och hade alltså inte koll på att du inte sett Mammas röst i det läget.
Åt TLV kan jag inte svara på på den punkten dock.

Håller dock med dig om att det då inte går att se den som en "meningslös ströröst" då längre. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 761
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka