Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men LL förtydligade ju att jultomten var vid liv vid första dl. Det tolkade jag som om att matmissbrukaren skulle kunnat ha delat ut ett paket redan dag ett. Trots att hon sedan dog.

Kikat på röstningen för DL 1 och 2 nu. Blir inte så mycket klokare, men det skulle inte förvåna mig om mammas och monstermom kommit överens om att rösta på varandra. Så mammas skulle kunna vara ond. :crazy: Eller så är hon en ond på spåren. :banghead:

Sasse skulle kunnat alibirösta i DL1, det var ju ganska klart att matmissbrukaren skulle ryka. Däremot är jag ganska övertygad om att breaktown är åt det godare hållet. I alla fall om mammas är ond. Annars vet jag inte vad jag skall tro... Kan lyan ha kommit överens om att rösta ut monstermom? Hon lät lite väl lättad över att ryka. På så vis skulle flera få alibi.

Kanske även bumpo och sasse? :nailbiting: Aj, nu kommer chefen, måste pysa!

Men LL förtydligade ju att jultomten var vid liv vid första dl. Det tolkade jag som om att matmissbrukaren skulle kunnat ha delat ut ett paket redan dag ett. Trots att hon sedan dog.

I och med att hon fick dela ut paket varje dag före DagDL så är jag ganska säker på att hon delat ut ett paket. Paketen kunde ju inte ta slut så då är det ju dumt att inte dela ut ett paket
Sen är ju frågan om hennes arvtagare fått dela vidare redan första dagen eller behövt vänta?

Bästa scenariot som jag tänker är att arvtagaren är god som sitter på någon form av extra information så att den vet att mottagaren av paket också är god.

Sasse skulle kunnat alibirösta i DL1, det var ju ganska klart att matmissbrukaren skulle ryka.
Det var det kanske, jag hade dock bara hunnit läsa till sida 6 och hade noll koll på hur röststatistiken såg ut.

Sedan håller jag med GA att det knappast blir något alibi om man röstar så sent och på någon annan än lynchmobben gjort. Sådana röster blir ju alltid analyserade. Det blir sällan någon fördel för lyan med sådana röster. Vanligare tror jag det är att lägga tidigare alibiröster. Så jag misstänker i alla fall Mammas röst på Momsan. Har dessutom för mig att Mammas förut röstat på ulvkollegor när hon haft bråttom iväg, men iofs hon kan mycket väl rösta på ulvkollegor varje DL i en lek. Utan att fråga först :p

Ännu än lugn natt har passerat...

Ang. utfallet av röstningen igår: grubbla inte ihjäl er. Det berodde delvis på en effekt av roll i leken och delvis på något ni inte kan känna till, som inte funkar att skriva ut nu. (Inget regelbrott eller så, ingen är "straffad" och det kan inte hända igen.) Ni får förklaring när leken är slut!

DagDL 21.00 igen

Alltså, vi måste ha den mest pricksäkra ängeln i världshistorien va? :D Om jag minns rätt finns det ingen annan roll som kan hindra nattkäk? (skyddad etc, om ingen fått ett beskydd av tomten innan hon lynchades vill säga)

Ja jag tog upp det tidigare. De täta rösterna gör det som sagt svårt att analysera.
Jo, jag såg det sen :)

Det som var avgörande för mig igår, var att jag tyckte cirkus sa emot sig själv i sina teroier kring Mammas (och Killa, men det hade jag inte hunnit läsa före DL). Jag tycker det är ganska normalt för Mammas att inte rikta in sig på en spelare i taget, och reagerar därför inte på att Mammas väljer att rösta på monstermom, när hon har för dåligt med tid att gå igenom sitt andra spår. (i efterhand när vi vet att monster var ond, kan man diskutera om det var alibi...)
Cirkus påpekar att Habina skrivit att IRL kom i vägen (min omskrivning), och skriver även att hon själv inte kommer att ha mycket tid - men att Mammas också meddelat att hon inte kommer ha mer tid före DL tycker jag inte hon tar med i beräkningarna när hon teoriar mot Mammas.

Efter detta så ändrade hon sin röst till Killaloe, hon påpekar att det inte är en hämndröst. Hon har tidigare påpekat att Mammas röst på monster känns hämnd-aktig med tunn teori.
Och, visst, Killa började direkt rota bland de andra som röstat på MM för att hitta en ulv. Men jag uppfattade henne inte som endast inriktad på cirkus?

Jag håller med Sasse:

Jag tycker cirkus lite kastar sten i glashus med sina teorier. Att dels misstänka Mammas för att hon släppt sina teorier (som Mammas sedan kommer in och förklarar, utan att cirkus verkar ta någon notis om dom), att Mammas "hämndröstar", något som cirkus typ gör när hon ändrar sin röst till KIllaloe?, att Mammas har en tunn motivering (fast M skriver att hon ska iväg).

Jag vet inte, jag tycker bara det känns lite mycket. Sasse röstar på cirkus för att jag tycker hon teoriar helskumt, ffa för att hon verkar misstänka Mammas för vissa saker, som cirkus sedan gör själv. Är det okej när en gör det, men inte en annan?
Gillar inte heller "hämndrösten".

Jag är möjligtvis lite paranoid men den där rösten på monstermom är kanske det mest misstänkta Mammas gjort så här långt. Har inte så mycket misstankar mot henne i övrigt även om jag såklart noterat att hennes teori mot mmb nog var ganska avgörande för att mmb åkte.

Menar du för att det skulle vara alibi? Annars är jag inte säker på att jag hänger med...

Jag tycker att Mammas svar var vettigt en bidragande orsak till min röständring. Missade du att min röständrig skedde EFTER att mammas hade svarat?

Rösten på Killa var inte en hämndröst, utan min reaktion blev så kraftig av att hon så enkelspårigt bara hoppade på mig, ingen annan fanns i hennes tankar alls. Nånstans där känner jag ulvvibbar.

Du har missat hela poängen i hur jag tänkte runt Mammas. Det var inte så att jag såg hennes röst som en hämndröst, det var just hur hon tappade en bra tankegång som jag reagerade på, sen kom hon in och förklarade + att killa gjorde sin jättelånga enkelspåriga teori mot mig som fick mig att ändra min röst.

Även @Blacksmithfarm har missat poängen med min röst på mammas (som jag sen ändrade)

Det är också lite förvånande att båda ni kommer in och har ungefär samma teorier runt mig men inte för den röst jag slutligen la utan för den innan min röständring.

Inga tankar runt mina teorier angående Killa? Alltså tänk bort hämndröst för det var det inte. Det fanns liksom andra teorier runt den...

Nej, jag såg att din ändring kom efter. Men så vitt jag har läst (om jag inte missat något) så kommenterade du inte det? Alltså kunde jag inte vara säker på att du sett det (och jag hade tyvärr inte tid att fråga innan jag var tvungen att rösta).

Jag ser inte hur hon "bara hoppade på dig"? Hon började dagen med att gå igenom vilka som röstat på MM, och jag uppfattade det som att hon hade det som utgångspunkt i sitt ulvletande. Visst, vi är väl alla överens om att det inte är särskilt troligt att alla ulvar röstade på MM, men jag kan ändå förstå att Killa väljer att börja där.

Jag ser inte hur hon "bara hoppade på dig"? Hon började dagen med att gå igenom vilka som röstat på MM, och jag uppfattade det som att hon hade det som utgångspunkt i sitt ulvletande. Visst, vi är väl alla överens om att det inte är särskilt troligt att alla ulvar röstade på MM, men jag kan ändå förstå att Killa väljer att börja där.

Lägg till att jag började med att fundera en hel del kring caisa, som första person att fundera lite extra på. Så om jag hade fått att jag bara var inriktad på en så hade jag förstått om det kom från caisa, men inte från cirkus. På något sätt känns det som att cirkus mest skummar leken,vilket jag förstår om en gör när det är dåligt med tid, men samtidigt tycker jag ofta det är ett beteende från ulvar som är rätt så säkra på vad de redan tycker och tänker. Jag säger inte att det är så cirkus agerat, men jag avskriver inte heller att hon är en ond som flyter med. :)

Postar lite tankar som jag hunnit knåpa ihop under förmiddagen. Hänger inte helt med i röstningen och diskussionen efteråt, så den behöver jag verkligen läsa en gång till. :crazy:

Teamlundver. Känns osynlig, jag behöver läsa mer för att få något grepp om henne.

cirkus. Vet inte hur jag skall känna/tänka. Får vara neutral tills vidare.

Caisalundblad. Känns åt det godare hållet.

Killaloe. Jag förstår fortfarande inte hur killaloe resonerar. Hon misstänker caisalundblad med en konstig teori kring röstningen på matmissbrukaren.

Breaktown. Svårtydd. Om mammas är ond borde breaktown vara god. Annars vet jag inte alls. :crazy:

Glömmerallt. Klurar på om hon kan vara ond. Hon går på så himla mycket mot caisalundblad om spiontankarna.

Bumpo. Kan hon vara ond pga hur hon röstade i DL1?

Mammas. Kan hon vara ond för att hon alibiröstade på monstermom? Har läst igenom mammas röstinlägg på monstermom och jag får en känsla av att de resonerat ihop sig och kommit överens om att mammas skall skriva om röstningen på matmissbrukaren, monstermom skall reagera på den och anklaga mammas, som sedan skall rösta på monstermom… Kan vara helt fel ute, men det är min upplevelse när jag läser inläggen. Skall se om jag kan lyckas citera alltihop.

Jag har funderat på hur jag upplevde leken igår när jag läste igenom vad som hände utanför min lilla bubbla, läst igenom min sammanfattning igen, och kommit fram till följande: för mig är @Mammas mest misstänkt just nu. Jag upplever att hon höll liv i diskussionen med Matmissbrukaren på ett sätt som bitvis kanske inte var helt konstruktivt, att hon röstade "tryggt" efter det kommit några röster innan, men framförallt för att hon genast gick in efter lynchresultatet och påpekade att det nog fanns ulvar med i det där (sannolikt, med tanke på hur många det var som röstade om inte annat!), och att det var bäst att titta närmare på spelare som "hoppade på på slutet" - vilket smidigt flyttar fokus från henne själv, som annars var den mest centrala i det hela.

[obs, jag parafraserar ovanstående, hinner inte kolla exakt hur hon uttryckte sig utan det som står ovan är min upplevelse/tolkning, så ingen tror jag försöker lägga ord i munnen på henne!!!]

Monstermom röstar på Mammas

Det är möjligt att hon gjort sig själv alldeles för synlig för att det ska vara helt rimligt att hon är ulv, men å andra sidan har jag intryck av att hon alltid är ganska "på" och central i lekarna oavsett roll, så jag tror hon kan synas så mycket även om hon är ulv...

Fast alltså, jag kände att jag inte fick någon respons från henne som jag gärna ville ha, för att antingen vidhålla min misstanke eller avskriva henne. För jag gissar att mitt "inte så konstruktiva" gäller i början?

Och att det "nog fanns ulvar" är inte alls vad jag menade, bara att jag kände mig fundersam eftersom jag inte uppfattat det som att så många som röstade på MM var med i diskussionen. Och jag finner det märkligt att inte vara med i diskussionen och sedan kasta in en röst. Det är inte att säga att det "nog finns ulvar", utan bara att jag vill kolla på det.

Just nu kändes det där som en röst som du skrivit ihop för att du vill ha en anledning till att rösta på mig? Det får mig att fundera över din uppriktighet i leken.

**

Har hunnit läsa igenom snabbt och det har kört ihop sig på jobbet så jag kommer inte att kunna vara lika aktiv som jag vill. Kommer förmodligen att hinna in mer, men om jag inte gör det vill jag safe-rösta. Och det väljer jag att göra på monster av ovan anledning - det känns som att hon letat motivering efter att hon bestämt sig snarare än att hon verkligen hittat misstänkta saker att gå efter. Hade det funnits en trollkarl med i leken hade det inte varit riktigt lika misstänkt, men nu tycker jag att det är det skummaste hittills. Därför: Mammas röstar på monstermom

Okej, jag ska se om jag kan få ner några sammanfattade tankar kring spelarna såhär långt:

Habina - Gör mig schizofren, ena sekunden tycker jag hon verkar skum för att i nästa stund tycka hon verkar vara åt det godare hållet. De "noteringar" jag gjort angående henne som jag tar med mig när jag läser hennes inlägg är att hon var mycket aktiv inför första DL, och lade en (som det såg ut) ganska enkel röst på MM. Samt att onda Monster lade tredje och avgörande nomineringen på henne till BM. Ville lyan ha en god som ofta lynchas tidigt, en fellow ond, eller lades ingen större tanke bakom det eftersom det var fler kvar att lämna nomineringar? ... Jag vet inte vart jag har Habina.

TeamLundVer - Har börjat halka över till lite mer misstänkt än innan, först tycker jag inte hennes resonemang att "jag riktar in mig på de som röstade på MM på slutet" riktigt håller om man verkligen letar onda, som jag nämnt innan tror jag det är precis lika stor risk att någon av de första rösterna på MM var från en ulv. Är medveten om att hon inte mår bra dock, så det kan ju bero på det också, men ja... lite fundersam känner jag mig. Tror dock hon backade från det när GA pekade på tidsangivelserna? Vill gärna ha en kommentar kring detta, TLV. :)

Cirkus - Jag tyckte hela händelsen kring lynchen igår var väldigt... skum. Jag hade från början inte reagerat på Cirkus röst, tyckte Killaloes röst på Cirkus kom väldigt hastigt efter att Cirkus hade röstat och med teorier som från början såg helt obegripliga ut (för mig. :p) som hon sen förklarade lite närmare, när Cirkus ändrade röst blev jag än mer fundersam (mot båda) dels för att det kändes som ett märkligt förfarande från Cirkus sida och dels för att jag så kände igen mig i hur hon uppfattade Killaloe, jag hade uppfattat henne liknande när hon tidigare teoriat kring mig. Nu har jag sovit på saken, och insett att jag nog snarare tror att det hela talar till Cirkus fördel. Hade Cirkus varit ond tror jag inte hon dragit blickarna till sig genom att röständra på det där sättet, det hade varit mycket mindre uppseendeväckande att låta rösten på Mammas stå kvar, möjligen gå in och notera att hon sett Mammas förklaring men låter rösten stå kvar... Ja, jag vet inte. Men det känns ändå inte som något en ond Cirkus skulle göra, det känns för... klumpigt och desperat? (förlåt Cirkus) :p För tillfället tycker jag Cirkus väger mer åt det godare hållet än det onda i alla fall.

Sasse - Känner jag mig lite blank inför, vet inte alls vart jag har henne. Jag förstår inte riktigt hur hon kunde missuppfatta min tanke kring henne som hon gjorde, men jag tror inte det behöver säga nåt om hennes roll heller. Jag tycker hon gått lite under min radar sen dess, tyckte igår att hon kom med en del vettiga tankar och blev lite förvånad över rösten på Cirkus, även om jag i efterhand (allt gick så satans snabbt att jag inte riktigt hängde med igår. :p) kunde se varför hon röstade som hon gjorde. Neutral for now.

Mammas - Att Mammas röstade på MM i första lynchen var väl den röst jag kände var minst uppseendeväckande, med tanke på att det var hon som mest diskuterat med MM. Igår är det som nämnts tidigare fullt möjligt att Moms och Mammas alibiröstade på varandra. I övrigt tänkte jag lite på det här inlägget av Mammas igår #464 , just "Finner det intressant att vissa vill få det till att jag är godare pga rösterna mig och monster emellan, tvek på den. Alltså, jag vet ju att det är en sådan grej jag gör som ond, så köper inte helt varför de vill få mig till godare, smör eller inte koll på min stil? Rent spontant det senare, men jag vet inte." antar jag är riktat till mig eftersom ingen annan nämnt dig i det sammanhanget efter lynchen? En mening "Jag skulle även vilja lägga Mammas åt det godare hållet, men vågar inte riktigt då det ju ändå är möjligt att de alibiröstade på varandra? :p " i mitt inlägg där jag gick igenom lyncherna, det var inte på något sätt menat som en allvarlig spekulation från min sida utan ville mest bara nämna något kort om varför jag inte lade dig åt godare sidan (samt lade fram det som en fråga så någon som spelat med dig mer kunde kommentera saken också). Tycker din rekation på det var lite märklig, men i övrigt är det inget jag tänkt på. ( mer än "tvek på den" som fick mig att dubbelkolla vem som skrivit inlägget :p ) Mammas känns halare än jag tycker hon brukar göra, men om det är inbillning eller nåt annat vet jag inte.

Killaloe - Förstår inte alltid tankesätten, eller hur hon formulerar sig, tyckte hennes teorier mot mig igår var lite motsägelsefulla men efter en del diskussion så förstår jag visserligen hur hon tänkte, även om jag inte håller med (duh :p ). Blev dock lite mer misstänksam när jag tyckte mig kunna läsa exakt samma frustration i Cirkus som jag själv kände när Killa vände sin uppmärksamhet dit, tyckte även att det hela gick väldigt snabbt. Dock är jag inte alls säker på vad allt säger om Killas roll, jag vet inte om jag spelat med Killa tidigare (?) och känner inte till spelsättet, och jag är visserligen misstänksam men inte så pass att jag skulle hålla henne mycket mer misstänkt än någon annan. Kan lika gärna vara en god. Kommer titta närmare på vad som hände igår under dagen. En notering jag redan tagit upp med henne var hennes förstaröst på MM, och på hur hon sen addreserade MM med att hon förstod hennes förklaring men lät rösten stå kvar då hon inte höll med (tar detta ur minnet just nu, formuleringen kan ha varierat och den var bra mycket längre :p ).

Breaktown - är en av de spelare jag haft hemskt dålig koll på, men andrarösten på Monster igår tycker jag kanske kan tyda på att Break börjar röra sig åt det godare hållet. Har tidigare inte gjort något jag reagerat på åt nåt håll vad jag kan minnas.

Glömmerallt - Har jag haft mina meningsskiljaktigheter med, hon är fortfarande åt det lite mer misstänkta hållet men efter att vi diskuterat saken har misstankarna minskats något.

Mumorsan - Måste jag se mer av. Jag minns att hon reagerade på Monsters röst i första DL och att hon lade en femteröst på MM. Sen dess har aktiviteten varit mycket låg, så jag ser fram emot att hon kommer in och är mer aktiv nu. :)

Bumpo - Brukar visserligen missförstå mig, och OK om man har kasst med tid och måste kasta in en röst innan DL så den blir luddigt motiverad, men jag har ändå ifrågasatt den och inte fått någon förklaring alls trots att hon har skrivit iaf ett inlägg till sen dess. Detta gör att jag drar öronen åt mig lite. Hon lade första rösten i första lynchen på Monster. Kanske var en alibiröst? Hennes motivering mot mig igår var "Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna" samt att hon inte hann försöka förstå dem. Vilka resonemang? Kring vilka "flera av spelarna"? Tycker jag inte haft så väldigt många resonemang kring flera olika spelare alls, förren möjligen nu i det här inlägget. Nu skrev hon igår att hon skulle vara ledig idag och ha mer tid till leken, så jag hoppas på ett utvecklande av rösten så jag kan försöka förklara vad hon tyckte var så oförståeligt. @bumpo :)

Blacksmithfarm - Är som Break en spelare jag inte alls haft koll på såhär långt, varit ganska inaktiv och jag har svårt att få grepp om rollen BSF skulle kunna ha. Verkar ha dåligt med tid?

Så, det bör vara alla som lever, utöver mig själv. :p
Vet inte om jag blev så mycket klokare av att sätta mig och sortera tankarna egentligen, tanken på att Monster frågade om onda spion-rollen i början av leken slog mig också. Varför inte fråga lyan? Fiskade hon efter spionen? Och återigen... varför nominerade hon Habina till BM? Jag är så snurrig just nu (vet ni att det krävs 7 flikar enbart för leken för att skriva ett sånt här inlägg? :p ) så jag tror jag tar och går ut och pussar på hästarna ett tag för att rensa skallen lite. :p
Det känns som att jag haft tankar jag tänkt ta upp men glömt av, så det kanske kommer fler/fylls på senare.

Tankar/idéer? :D

Jag dödade tråden. :eek: :( ;)

Postar lite tankar som jag hunnit knåpa ihop under förmiddagen. Hänger inte helt med i röstningen och diskussionen efteråt, så den behöver jag verkligen läsa en gång till. :crazy:

Teamlundver. Känns osynlig, jag behöver läsa mer för att få något grepp om henne.

cirkus. Vet inte hur jag skall känna/tänka. Får vara neutral tills vidare.

Caisalundblad. Känns åt det godare hållet.

Killaloe. Jag förstår fortfarande inte hur killaloe resonerar. Hon misstänker caisalundblad med en konstig teori kring röstningen på matmissbrukaren.

Breaktown. Svårtydd. Om mammas är ond borde breaktown vara god. Annars vet jag inte alls. :crazy:

Glömmerallt. Klurar på om hon kan vara ond. Hon går på så himla mycket mot caisalundblad om spiontankarna.

Bumpo. Kan hon vara ond pga hur hon röstade i DL1?

Mammas. Kan hon vara ond för att hon alibiröstade på monstermom? Har läst igenom mammas röstinlägg på monstermom och jag får en känsla av att de resonerat ihop sig och kommit överens om att mammas skall skriva om röstningen på matmissbrukaren, monstermom skall reagera på den och anklaga mammas, som sedan skall rösta på monstermom… Kan vara helt fel ute, men det är min upplevelse när jag läser inläggen. Skall se om jag kan lyckas citera alltihop.

Hur ser du på min och GAs diskussion kring just spiontankarna?

Okej, jag ska se om jag kan få ner några sammanfattade tankar kring spelarna såhär långt:

Habina - Gör mig schizofren, ena sekunden tycker jag hon verkar skum för att i nästa stund tycka hon verkar vara åt det godare hållet. De "noteringar" jag gjort angående henne som jag tar med mig när jag läser hennes inlägg är att hon var mycket aktiv inför första DL, och lade en (som det såg ut) ganska enkel röst på MM. Samt att onda Monster lade tredje och avgörande nomineringen på henne till BM. Ville lyan ha en god som ofta lynchas tidigt, en fellow ond, eller lades ingen större tanke bakom det eftersom det var fler kvar att lämna nomineringar? ... Jag vet inte vart jag har Habina.

TeamLundVer - Har börjat halka över till lite mer misstänkt än innan, först tycker jag inte hennes resonemang att "jag riktar in mig på de som röstade på MM på slutet" riktigt håller om man verkligen letar onda, som jag nämnt innan tror jag det är precis lika stor risk att någon av de första rösterna på MM var från en ulv. Är medveten om att hon inte mår bra dock, så det kan ju bero på det också, men ja... lite fundersam känner jag mig. Tror dock hon backade från det när GA pekade på tidsangivelserna? Vill gärna ha en kommentar kring detta, TLV. :)

Cirkus - Jag tyckte hela händelsen kring lynchen igår var väldigt... skum. Jag hade från början inte reagerat på Cirkus röst, tyckte Killaloes röst på Cirkus kom väldigt hastigt efter att Cirkus hade röstat och med teorier som från början såg helt obegripliga ut (för mig. :p) som hon sen förklarade lite närmare, när Cirkus ändrade röst blev jag än mer fundersam (mot båda) dels för att det kändes som ett märkligt förfarande från Cirkus sida och dels för att jag så kände igen mig i hur hon uppfattade Killaloe, jag hade uppfattat henne liknande när hon tidigare teoriat kring mig. Nu har jag sovit på saken, och insett att jag nog snarare tror att det hela talar till Cirkus fördel. Hade Cirkus varit ond tror jag inte hon dragit blickarna till sig genom att röständra på det där sättet, det hade varit mycket mindre uppseendeväckande att låta rösten på Mammas stå kvar, möjligen gå in och notera att hon sett Mammas förklaring men låter rösten stå kvar... Ja, jag vet inte. Men det känns ändå inte som något en ond Cirkus skulle göra, det känns för... klumpigt och desperat? (förlåt Cirkus) :p För tillfället tycker jag Cirkus väger mer åt det godare hållet än det onda i alla fall.

Sasse - Känner jag mig lite blank inför, vet inte alls vart jag har henne. Jag förstår inte riktigt hur hon kunde missuppfatta min tanke kring henne som hon gjorde, men jag tror inte det behöver säga nåt om hennes roll heller. Jag tycker hon gått lite under min radar sen dess, tyckte igår att hon kom med en del vettiga tankar och blev lite förvånad över rösten på Cirkus, även om jag i efterhand (allt gick så satans snabbt att jag inte riktigt hängde med igår. :p) kunde se varför hon röstade som hon gjorde. Neutral for now.

Mammas - Att Mammas röstade på MM i första lynchen var väl den röst jag kände var minst uppseendeväckande, med tanke på att det var hon som mest diskuterat med MM. Igår är det som nämnts tidigare fullt möjligt att Moms och Mammas alibiröstade på varandra. I övrigt tänkte jag lite på det här inlägget av Mammas igår #464 , just "Finner det intressant att vissa vill få det till att jag är godare pga rösterna mig och monster emellan, tvek på den. Alltså, jag vet ju att det är en sådan grej jag gör som ond, så köper inte helt varför de vill få mig till godare, smör eller inte koll på min stil? Rent spontant det senare, men jag vet inte." antar jag är riktat till mig eftersom ingen annan nämnt dig i det sammanhanget efter lynchen? En mening "Jag skulle även vilja lägga Mammas åt det godare hållet, men vågar inte riktigt då det ju ändå är möjligt att de alibiröstade på varandra? :p " i mitt inlägg där jag gick igenom lyncherna, det var inte på något sätt menat som en allvarlig spekulation från min sida utan ville mest bara nämna något kort om varför jag inte lade dig åt godare sidan (samt lade fram det som en fråga så någon som spelat med dig mer kunde kommentera saken också). Tycker din rekation på det var lite märklig, men i övrigt är det inget jag tänkt på. ( mer än "tvek på den" som fick mig att dubbelkolla vem som skrivit inlägget :p ) Mammas känns halare än jag tycker hon brukar göra, men om det är inbillning eller nåt annat vet jag inte.

Killaloe - Förstår inte alltid tankesätten, eller hur hon formulerar sig, tyckte hennes teorier mot mig igår var lite motsägelsefulla men efter en del diskussion så förstår jag visserligen hur hon tänkte, även om jag inte håller med (duh :p ). Blev dock lite mer misstänksam när jag tyckte mig kunna läsa exakt samma frustration i Cirkus som jag själv kände när Killa vände sin uppmärksamhet dit, tyckte även att det hela gick väldigt snabbt. Dock är jag inte alls säker på vad allt säger om Killas roll, jag vet inte om jag spelat med Killa tidigare (?) och känner inte till spelsättet, och jag är visserligen misstänksam men inte så pass att jag skulle hålla henne mycket mer misstänkt än någon annan. Kan lika gärna vara en god. Kommer titta närmare på vad som hände igår under dagen. En notering jag redan tagit upp med henne var hennes förstaröst på MM, och på hur hon sen addreserade MM med att hon förstod hennes förklaring men lät rösten stå kvar då hon inte höll med (tar detta ur minnet just nu, formuleringen kan ha varierat och den var bra mycket längre :p ).

Breaktown - är en av de spelare jag haft hemskt dålig koll på, men andrarösten på Monster igår tycker jag kanske kan tyda på att Break börjar röra sig åt det godare hållet. Har tidigare inte gjort något jag reagerat på åt nåt håll vad jag kan minnas.

Glömmerallt - Har jag haft mina meningsskiljaktigheter med, hon är fortfarande åt det lite mer misstänkta hållet men efter att vi diskuterat saken har misstankarna minskats något.

Mumorsan - Måste jag se mer av. Jag minns att hon reagerade på Monsters röst i första DL och att hon lade en femteröst på MM. Sen dess har aktiviteten varit mycket låg, så jag ser fram emot att hon kommer in och är mer aktiv nu. :)

Bumpo - Brukar visserligen missförstå mig, och OK om man har kasst med tid och måste kasta in en röst innan DL så den blir luddigt motiverad, men jag har ändå ifrågasatt den och inte fått någon förklaring alls trots att hon har skrivit iaf ett inlägg till sen dess. Detta gör att jag drar öronen åt mig lite. Hon lade första rösten i första lynchen på Monster. Kanske var en alibiröst? Hennes motivering mot mig igår var "Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna" samt att hon inte hann försöka förstå dem. Vilka resonemang? Kring vilka "flera av spelarna"? Tycker jag inte haft så väldigt många resonemang kring flera olika spelare alls, förren möjligen nu i det här inlägget. Nu skrev hon igår att hon skulle vara ledig idag och ha mer tid till leken, så jag hoppas på ett utvecklande av rösten så jag kan försöka förklara vad hon tyckte var så oförståeligt. @bumpo :)

Blacksmithfarm - Är som Break en spelare jag inte alls haft koll på såhär långt, varit ganska inaktiv och jag har svårt att få grepp om rollen BSF skulle kunna ha. Verkar ha dåligt med tid?

Vet inte om jag blev så mycket klokare av att sätta mig och sortera tankarna egentligen, tanken på att Monster frågade om onda spion-rollen i början av leken slog mig också. Varför inte fråga lyan? Fiskade hon efter spionen? Och återigen... varför nominerade hon Habina till BM? Jag är så snurrig just nu (vet ni att det krävs 7 flikar enbart för leken för att skriva ett sånt här inlägg? :p ) så jag tror jag tar och går ut och pussar på hästarna ett tag för att rensa skallen lite. :p
Det känns som att jag haft tankar jag tänkt ta upp men glömt av, så det kanske kommer fler/fylls på senare.

Ja, jag har haft ont om tid igår och i förrgår. Dagen har spenderats med att komma ikapp ;)
Innan jag sätter mig för att gå igenom tråden igen så har jag en fråga till dig: Varför kan inte Breaktowns röst vara alibiröst? Vad gör det mindre troligt att Break alibiröstar än att Mammas gör det?

Ja, jag har haft ont om tid igår och i förrgår. Dagen har spenderats med att komma ikapp ;)
Innan jag sätter mig för att gå igenom tråden igen så har jag en fråga till dig: Varför kan inte Breaktowns röst vara alibiröst? Vad gör det mindre troligt att Break alibiröstar än att Mammas gör det?

Ja, hade för mig att du skrivit att du hade dåligt med tid också. :p

Jag tror inte att 2 onda röstade på Monster igår, tidigt lagda röster tycker jag efter min erfarenhet att det är vanligare att man lägger som ulv om man alibiröstar, speciellt tidigt i leken. Jag synade båda rösterna, och kom fram till att om en av dem är ulv (och inte båda är goda) så tror jag mer på Mammas än på Break som ulv.

Det är dock inget jag tycker är skrivet i sten, det finns massor med möjliga scenarion. Som sagt kan båda vara goda, båda skulle kunna vara onda (om de försökte få alibi på nåt sätt och det gick fel för att byfånen lade sin extraröst där och Monster förlorade i lottningen) just eftersom vi inte riktigt egentligen vet vad som hände igår när Monster rök istället för Cirkus så blir det hela lite klurigare...
Jag tror väl helt enkelt inte en ulv skulle lägga upp en till röst på en kollega i det läget som det var när Break röstade igår (risk att få fler röster med sig då Monster ändå varit rätt misstänkt till och från), så analyserade jag det i alla fall.
Så for now tycker jag att Breaks röst igår är mindre trolig som alibiröst i alla fall. :)

Fast iofs, är Mammas ulv OCH Break OCH Monster, då skulle det hela vara en helt annan femma, tror jag. :p Typ den ena lägger upp den andra för lottning mot den tredje så den ena har ett alibi om den andra och tredje ryker... Men här börjar det kännas lite långsökt. ^^

Ja, hade för mig att du skrivit att du hade dåligt med tid också. :p

Jag tror inte att 2 onda röstade på Monster igår, tidigt lagda röster tycker jag efter min erfarenhet att det är vanligare att man lägger som ulv om man alibiröstar, speciellt tidigt i leken. Jag synade båda rösterna, och kom fram till att om en av dem är ulv (och inte båda är goda) så tror jag mer på Mammas än på Break som ulv.

Det är dock inget jag tycker är skrivet i sten, det finns massor med möjliga scenarion. Som sagt kan båda vara goda, båda skulle kunna vara onda (om de försökte få alibi på nåt sätt och det gick fel för att byfånen lade sin extraröst där och Monster förlorade i lottningen) just eftersom vi inte riktigt egentligen vet vad som hände igår när Monster rök istället för Cirkus så blir det hela lite klurigare...
Jag tror väl helt enkelt inte en ulv skulle lägga upp en till röst på en kollega i det läget som det var när Break röstade igår (risk att få fler röster med sig då Monster ändå varit rätt misstänkt till och från), så analyserade jag det i alla fall.
Så for now tycker jag att Breaks röst igår är mindre trolig som alibiröst i alla fall. :)

Fast iofs, är Mammas ulv OCH Break OCH Monster, då skulle det hela vara en helt annan femma, tror jag. :p Typ den ena lägger upp den andra för lottning mot den tredje så den ena har ett alibi om den andra och tredje ryker... Men här börjar det kännas lite långsökt. ^^

Okej, då är jag med på hur du tänker.:)
Men jag tycker inte att det är alltför långsökt att lägga en andraröst på sin kollega, det var 7 kvar att rösta (eller 8? Mu missade väl?) och 10-15min kvar innan DL, och om de tror att monstermom kommer bli utröstad så tycker inte jag att det känns allt för långsökt att det skulle kunna vara en alibiröst från Break?

Okej, då är jag med på hur du tänker.:)
Men jag tycker inte att det är alltför långsökt att lägga en andraröst på sin kollega, det var 7 kvar att rösta (eller 8? Mu missade väl?) och 10-15min kvar innan DL, och om de tror att monstermom kommer bli utröstad så tycker inte jag att det känns allt för långsökt att det skulle kunna vara en alibiröst från Break?

Hmm... Ja, möjligt. Men tror man verkligen i det läget att hon kommer bli utröstad? (Alltså är de så säkra på det att Break vågar lägga en andraröst på henne?) Hon lades upp i jämnhöjd med Mammas i och med Breaks röst.

Jag har visserligen spelat väldigt lite med Break, hon kanske inte bryr sig ett dyft i sina kollegor när hon är ulv? :p

Men jo, jag ser din poäng också. :up:

Jag har fetat två meningar i ditt inlägg och tja de skaver för mig. Det första om cirkus känns som ett försvar som inte ska låta som ett försvar, och i meningen om Killa smyger samma typ av försvar av cirkus in. Alltså, jag tänker att du kan vara en god som är övertygad om cirkus godhet, men tja, på något vis känns det inte riktigt så? Jag får dåliga vibbar av detta.

Och varför var du tvungen att gå tillbaka och kolla när jag skrivit "tvek på den"? :D Tycker att det låter precis som mig. :D

Jag tycker faktiskt den där tanken är fullt rimlig just för att gäller Mammas och Break, hade det gällt några andra hade jag tyckt det var långsökt men de två tror jag vad som helst om. De är otroligt skickliga på att skaffa sig själva alibi.

Men en eller båda kan ju vara goda också, det är lite svårt att säga än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar