Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här tycker jag är märkligt
Hade Cirkus varit ond tror jag inte hon dragit blickarna till sig genom att röständra på det där sättet, det hade varit mycket mindre uppseendeväckande att låta rösten på Mammas stå kvar, möjligen gå in och notera att hon sett Mammas förklaring men låter rösten stå kvar...

Om cirkus skulle göra så, då är det inte misstänkt, men jag borde inte gjort så mot MM? :D

En notering jag redan tagit upp med henne var hennes förstaröst på MM, och på hur hon sen addreserade MM med att hon förstod hennes förklaring men lät rösten stå kvar då hon inte höll med

Jag har lite svårt att se vad skillnaden är mellan min röst på Mm och cirkus röst på Mammas? @CaisaLundblad kan du förtydliga det här? :)

Jag har fetat två meningar i ditt inlägg och tja de skaver för mig. Det första om cirkus känns som ett försvar som inte ska låta som ett försvar, och i meningen om Killa smyger samma typ av försvar av cirkus in. Alltså, jag tänker att du kan vara en god som är övertygad om cirkus godhet, men tja, på något vis känns det inte riktigt så? Jag får dåliga vibbar av detta.

Och varför var du tvungen att gå tillbaka och kolla när jag skrivit "tvek på den"? :D Tycker att det låter precis som mig. :D

Uhm... Jag tycker jag gjorde mitt bästa för att förklara vad jag tänkte, kanske var för övertydlig efter att folk säger att de inte förstår mina resonemang, så det blir så att jag upprepar mig?
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska bemöta det, skulle jag inte kunna vara en god som tror att Cirkus är god men inte är säker på det? :p

Tycker du? Aldrig sett uttrycket innan så jag bah "huh"? :D

Jag tycker faktiskt den där tanken är fullt rimlig just för att gäller Mammas och Break, hade det gällt några andra hade jag tyckt det var långsökt men de två tror jag vad som helst om. De är otroligt skickliga på att skaffa sig själva alibi.

Men en eller båda kan ju vara goda också, det är lite svårt att säga än.

Tycker du? :o Ja, jag har som sagt inte spelat mycket med Break, så jag ska ha det i åtanke isåfall!

Postar lite tankar som jag hunnit knåpa ihop under förmiddagen. Hänger inte helt med i röstningen och diskussionen efteråt, så den behöver jag verkligen läsa en gång till. :crazy:

Teamlundver. Känns osynlig, jag behöver läsa mer för att få något grepp om henne.

cirkus. Vet inte hur jag skall känna/tänka. Får vara neutral tills vidare.

Caisalundblad. Känns åt det godare hållet.

Killaloe. Jag förstår fortfarande inte hur killaloe resonerar. Hon misstänker caisalundblad med en konstig teori kring röstningen på matmissbrukaren.

Breaktown. Svårtydd. Om mammas är ond borde breaktown vara god. Annars vet jag inte alls. :crazy:

Glömmerallt. Klurar på om hon kan vara ond. Hon går på så himla mycket mot caisalundblad om spiontankarna.

Bumpo. Kan hon vara ond pga hur hon röstade i DL1?

Mammas. Kan hon vara ond för att hon alibiröstade på monstermom? Har läst igenom mammas röstinlägg på monstermom och jag får en känsla av att de resonerat ihop sig och kommit överens om att mammas skall skriva om röstningen på matmissbrukaren, monstermom skall reagera på den och anklaga mammas, som sedan skall rösta på monstermom… Kan vara helt fel ute, men det är min upplevelse när jag läser inläggen. Skall se om jag kan lyckas citera alltihop.

Utveckla gärna det om bumpos röst.

Sen behöver du nog ha en teori/motivering omcaisa för att följa reglerna.

Jag tycker fortfarande spionteorierna om Sasse är jätte konstiga men som sagt misstänker jag inte caisa så mycket längre(se tidigare inlägg)

Tanken om Mmmas är också intressant.

Det här tycker jag är märkligt

Om cirkus skulle göra så, då är det inte misstänkt, men jag borde inte gjort så mot MM? :D

Jag har lite svårt att se vad skillnaden är mellan min röst på Mm och cirkus röst på Mammas? @CaisaLundblad kan du förtydliga det här? :)

Njaa, det var väl kanske inte heeeelt jämförbart. Du noterade för MM att du sett hennes förklaring, och att du förstod vad hon menade osv men trots det ändå ville låta rösten stå kvar (som jag sagt tidigare, stryka medhårs och mothårs samtidigt) nu utvecklade jag inte tanken om cirkus men man kan ju även notera att man sett någons förklaring och tycka att det blev mer misstänkt av det, eller tycka att det inte förändrade ens synsätt alls utan bara är "blahablaha" typ?

Lite mer så jag menade. :)

Tycker du? :o Ja, jag har som sagt inte spelat mycket med Break, så jag ska ha det i åtanke isåfall!

Jag tror Break kan ha någon sorts inoficielllt rekord i att ha lurat glömmerallt flest gånger. :p Jag har har så rysligt svårt att placera henne. När hon känns god är hon ond och känns hon ond är hon god eller så känns hon bara hal och omöjlig.

Så egentligen ska du inte lyssna på vadjag tror om Break för jag har oftast fel. :p

Så, det bör vara alla som lever, utöver mig själv. :p
Vet inte om jag blev så mycket klokare av att sätta mig och sortera tankarna egentligen, tanken på att Monster frågade om onda spion-rollen i början av leken slog mig också. Varför inte fråga lyan? Fiskade hon efter spionen? Och återigen... varför nominerade hon Habina till BM? Jag är så snurrig just nu (vet ni att det krävs 7 flikar enbart för leken för att skriva ett sånt här inlägg? :p ) så jag tror jag tar och går ut och pussar på hästarna ett tag för att rensa skallen lite. :p
Det känns som att jag haft tankar jag tänkt ta upp men glömt av, så det kanske kommer fler/fylls på senare.

Tankar/idéer? :D

Svårt att sia något om hur ulvarna tänkte, om dom tänkte. Visst kanske de ville ha en annan ulv som BM, men min tanke är att Momsan är alldeles för erfaren som spelare för att "nominera" (som Habina ville kalla det) en ulvkollega. Om en av de två skulle dött, BM eller som nu Momsan, så skulle den andra bli analyserad som potentiell ulvkollega. Jag kan väl tänka mig att det är en risk man vill undvika. Som sagt tror jag Momstemom är för erfaren för att nominera en i lyan, jag tror mer på att hon ärligt velat ha Habina som BM. Habina som ofta verkar dö tidigt. Det är mina tankar.

Angående diskussionen kring Breaktown så kan jag dela med mig av mina erfarenheter, jag har aldrig eller extremt sällan varit med om att Breaktown alibiröstar. Det verkar mer vara en sista utväg för henne, hon lägger hellre sina röster på andra. Hon är dessutom tillräckligt duktig för att få ihop bra och övertygande teorier om det skulle vara så. Däremot kan alla ju ändra sig, men min erfarenhet av tidigare lekar med Breaktown så har hon aldrig/mycket sällan alibiröstat. Jag tror inte det om henne nu heller faktiskt. Det känns liksom inte som hennes grej riktigt.

@Sasse Ja, att de skulle vilja ha en god som ofta lynchas tidigt har jag också funderat över, det vore ju första valet om man inte "smidigt" kan få en ulvkollega vald (kanske bara blir det av att goda röstar fram en ond liksom)... antar jag.

Tack för input om Break också! :)

Svårt att sia något om hur ulvarna tänkte, om dom tänkte. Visst kanske de ville ha en annan ulv som BM, men min tanke är att Momsan är alldeles för erfaren som spelare för att "nominera" (som Habina ville kalla det) en ulvkollega. Om en av de två skulle dött, BM eller som nu Momsan, så skulle den andra bli analyserad som potentiell ulvkollega. Jag kan väl tänka mig att det är en risk man vill undvika. Som sagt tror jag Momstemom är för erfaren för att nominera en i lyan, jag tror mer på att hon ärligt velat ha Habina som BM. Habina som ofta verkar dö tidigt. Det är mina tankar.

Angående diskussionen kring Breaktown så kan jag dela med mig av mina erfarenheter, jag har aldrig eller extremt sällan varit med om att Breaktown alibiröstar. Det verkar mer vara en sista utväg för henne, hon lägger hellre sina röster på andra. Hon är dessutom tillräckligt duktig för att få ihop bra och övertygande teorier om det skulle vara så. Däremot kan alla ju ändra sig, men min erfarenhet av tidigare lekar med Breaktown så har hon aldrig/mycket sällan alibiröstat. Jag tror inte det om henne nu heller faktiskt. Det känns liksom inte som hennes grej riktigt.

Mycket intressant om Break det är inget jag har tänkt på själv. Men du har å andra sidan nog lekt mer med henne än jag gjort. Problemetär bara att jag inte riktigt litar på dig det är ju inte bara break som är bra på att luras.

Monstermom har jag inte lekt med så det är svårt för mig att säga hur jag tror hon skulle göra men din tanke låter rimlig.

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

Som utlovat har jag gått tillbaka och tittat på alla som röstat på MM i lynch ett:

Killaloe röstar som #1 21:08 i inlägg #211. Första misstanken, men säger att hennes huvud inte är riktigt med. När MM svarar på misstanken under tiden hon postar sin röst återkommer hon med ett svar om hur det påverkar hennes resonemang.
Habina röstar som #2 21:48 i inlägg #266. Första gången hon nämner MM. Har tidigare nämnt Sasse. Förklarade om jag inte minns det helt fel att hon var i stallet under tiden och skrev när hon fodrade en hingst? Eller har jag glömt det? Inlägget känns kort hursomhaver.
Jag röstar som #3 21:54 i inlägg #273. Jag har nämnt henne innan. ;)
Caisa röstar som #4 21:56 i inlägg #277. Hon har inte nämnt M innan.
Breaktown röstar som #5 21:57 i inlägg #279. Hon har varit delaktig i diskussionen.
Mumorsan röstar som #6 21:57 i inlägg #280. Detta är första gången hon nämner MM.
cirkus röstar som #7 i inlägg 21:57 i inlägg #281. Har varit delaktig i diskussionen.

DagDL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

@Sasse Ja, att de skulle vilja ha en god som ofta lynchas tidigt har jag också funderat över

Jag tänkte väl mer att hon var ärlig med att vilja ha Habina som BM, alltså ingen baktanke. :)

Glömmerallt: Jo jag tror jag har min beskärda del av att spela med Breaktown. Eftersom hon dessutom vid 9/10 tillfällen blir ond, så är det lättare att se ett mönster.

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

Som utlovat har jag gått tillbaka och tittat på alla som röstat på MM i lynch ett:

Killaloe röstar som #1 21:08 i inlägg #211. Första misstanken, men säger att hennes huvud inte är riktigt med. När MM svarar på misstanken under tiden hon postar sin röst återkommer hon med ett svar om hur det påverkar hennes resonemang.
Habina röstar som #2 21:48 i inlägg #266. Första gången hon nämner MM. Har tidigare nämnt Sasse. Förklarade om jag inte minns det helt fel att hon var i stallet under tiden och skrev när hon fodrade en hingst? Eller har jag glömt det? Inlägget känns kort hursomhaver.
Jag röstar som #3 21:54 i inlägg #273. Jag har nämnt henne innan. ;)
Caisa röstar som #4 21:56 i inlägg #277. Hon har inte nämnt M innan.
Breaktown röstar som #5 21:57 i inlägg #279. Hon har varit delaktig i diskussionen.
Mumorsan röstar som #6 21:57 i inlägg #280. Detta är första gången hon nämner MM.
cirkus röstar som #7 i inlägg 21:57 i inlägg #281. Har varit delaktig i diskussionen.

DagDL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Stämmer inte riktigt. :)
#217 Så jo, jag hade nämnt MM tidigare i mitt teoriinlägg som jag skrev när jag kom in i leken igen efter att jag tagit en tupplur. :D

Stämmer inte riktigt. :)
#217 Så jo, jag hade nämnt MM tidigare i mitt teoriinlägg som jag skrev när jag kom in i leken igen efter att jag tagit en tupplur. :D

:o Jag som gick igenom alla inlägg och tänkte att nu behöver jag inte lägga in någon disclaimer om att det kan vara fel när jag gick igenom leken så noga! Så ja, du hade ju tidigare teoriat om MM, sorry!

Nu vet jag ju att IRL har kommit ivägen även för Cirkus, men att i princip skriva samma saker inför två olika lyncher (men om olika spelare) och sen lägga en andra röst och därigenom vara med och ev starta ett drev känns allt annat än bra för mig.

Den här delen av teorin förstår jag inte. Är det misstänkt att cirkus lägger en andraröst? För risken att starta drev finns? Finns inte den risken också som förstaröst? Men Killaloe reagerar inte på Monstermom. Hade en tredjeröst varit bättre? Troligen inte. Jag antar att allt efter förstarösten hade varit misstänkt. Och med tanke på det känns det som om Killaloe liksom har bestämt sig för att cirkus ska bort. Om någon förstår vad jag menar. Jag får i alla fall den känslan när jag läser just den delen av motiveringen.

Jag vill fortfarande gärna ha svar på det här, jag förtår inte hur jag skulle kunnat förutse att min röst skulle bli betydelselös?
Jag tänker som så att när du lade din röst så hade MM redan en majoritet av rösterna. Du lade inte din röst på någon som redan har en utan på en helt ny person. Du kunde om du är i lyan ha kommit överens med de andra om att de skulle lägga ytterligare någon röst på MM. Men så tänker jag och det är ju inte säkert att jag har rätt.

Teori från igår om GA:

"Glömmerallt - som sagt vet jag inte var jag ska sätta henne. Jag har en lite krypande känsla, men det är främst för att hon hållit av mig lite från och till. Vilket jag vet att hon brukar göra. Men jag vet också att vi inte brukar vara på samma sida. Det är i undantagsfall det händer, eller hänt. Och som sagt, svår att få grepp om då hon ofta kommenterar andras teorier istället för att få fram egna. Inget fel med det dock, men det gör att hon känns mer medflytande sas.

Rösten på CaisaLundblad förra lynchen är en sådan sak som ovan, som gör att jag får en viss gåshud (inte så extremt kanske ). Det kan ju vara så att hon bara misstänkte/misstänker Caisa, men jag får lite känslan av att hon håller av mig som sagt. Och det oroar mig."

Såg nu när Mammas tog upp röstlistorna att Momsan röstade på glömmerallt i första lynch. Frågan är om detta också kan ha varit en alibiröst. Det talar i alla fall lite till glömmerallts nackdel, att hon fick en röst, relativt tidigt. Alltså, när det var flera kvar att rösta sett.

Mammas - Jag kan, som jag skrivit tidigare, tänka mig att Mammas är ulv. Och att hon och Monstermom röstade på varandra. Däremot tror jag inte som någon skrev att Momsan offrades för att hon inte ville spela (eller för att hon kände sig lättad när hon dött). Jag tror snarare att det var ett spel för gallerierna. Som jag skrivit tidigare så vill jag minnas att Mammas vid tidigare tillfällen röstat på ulvkollegor när hon haft dåligt med tid. Men förvisso, Mammas röstar på ulvkollegor oavsett om hon har dåligt med tid eller ej. Hennes spelstil i övrigt har jag svårt att uttala mig om, hon känns som vanligt svår. Jag tycker mig inte se något typiskt "jag vet inte vad jag ska rösta på", som hon ibland/ofta har när hon är god, men leken är inte så gammal än. Förtydligar att hon även kör med den taktiken när hon är ond, att hon inte vet var hon ska rösta, men i alla fall jag upplever det som mer genomskinligt då. Ibland. Men kortfattat, skulle inte bli förvånad om hon var ulv. Och det var alibiröstande hon och Momsan höll på med.

Breaktown - Jag tror faktiskt inte att hon är ulv just, ond kan hon vara ändå dock. Varför är för att jag har spelat väldigt mycket med henne, och min erfarenhet säger mig att hon sällan/aldrig alibiröstar, utan hellre väljer en annan väg. Som sagt kan man ändras, men det är i alla fall min känsla att hon inte tillhör lyan.

Jag kan fortfarande tycka att cirkus inlägg är lite sådär:

Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.

Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen ( ;)) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.

Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.
Men efter hennes förklaring (och även för att jag nu misstänker Mammas) så håller jag henne mer åt neutrala hållet. Jag antar iofs att cirkus skulle kunna alibirösta hon också... Men jag känner ändå att jag köper förklaringen för tillfället. Jag håller henne åt sidan tillsvidare. Just nu känner jag dessutom att jag misstänker andra något mer.

Killaloe - Jag gillar inte hennes teori om cirkus, som jag ifrågasatte tidigare. Jag tycker det känns lite sådär att en del av Killaloes motivering var att cirkus lade en andraröst på Mammas, för då fanns risken att det skapades ett drev. Alltså visst, den risken kanske fanns, men jag tycker det var en rätt underlig motivering till röst. Hade Killaloe hållit sig till att motiveringen var att cirkus skrivit likadant i två DL's (fast på olika deltagare) så fine, det kan man tycka är lite märkligt. Men att lägga en andraröst för att risken finns för drev? Som jag läser mig till så borde allt efter en förstaröst vara misstänkt i Killaloes ögon, för antingen finns risken att man startar ett drev eller så är man i drevet sas. Förstarösten är mao det enda som är okej. Men alltså, även förstaröster kan starta drev. Killaloe är väl tillräckligt erfaren för att veta det, eller? Jag får i alla fall känslan av att Killaloe har bestämt sig för att cirkus ska bort, mer än att hon letar onda. Det känns alltså mer som en röst att försöka få bort cirkus, och inte som att Killaloe misstänker cirkus speciellt.

bumpo, CaisaLundblad, Mumorsan och Habina har jag inte noterat speciellt. Jag tycker inte de har skrivit något väldigt anmärkningsvärt.
TeamLundVer och Blacksmithfarm återkommer jag med. Däremot så är det främst Killaloe, Mammas och på något vänster, glömmeralt jag misstänker mest. Glömmerall något på efterkälken från de två förstnämnda. Jag tycker ändå hon tar upp vettiga teorier, även om jag inte gillar att hon svansar efter mig :p

Jag kollar listan jag har i mitt worddokument oftast, utan tidangivelser och hade alltså inte koll på att du inte sett Mammas röst i det läget.
Åt TLV kan jag inte svara på på den punkten dock.

Håller dock med dig om att det då inte går att se den som en "meningslös ströröst" då längre. :p
Damma för mig

Hm. Röstar nog nu ändå, så kommer jag in med teorier och tankar om TLV och Blacksmithfarm senare. De är inte huvudmisstänkta, utan det är mer saker jag reagerat på.

Jag tänker mest på Killaloe just nu, för jag får känslan av att hon låste sig vid cirkus och bara ville få bort henne, snarare än att hon trodde cirkus var ond. Delen att det är misstänkt att cirkus lägger en andraröst tycker jag är rätt vag faktiskt, hänvisar till mitt längre inlägg, och/eller det inlägget där jag ifrågasätter henne (#514 och #516).

Sasse röstar på Killaloe

Den här delen av teorin förstår jag inte. Är det misstänkt att cirkus lägger en andraröst? För risken att starta drev finns? Finns inte den risken också som förstaröst? Men Killaloe reagerar inte på Monstermom. Hade en tredjeröst varit bättre? Troligen inte. Jag antar att allt efter förstarösten hade varit misstänkt. Och med tanke på det känns det som om Killaloe liksom har bestämt sig för att cirkus ska bort. Om någon förstår vad jag menar. Jag får i alla fall den känslan när jag läser just den delen av motiveringen.

Jag fick lite samma känsla jag med igår när det hände, alltså att hon "liksom har bestämt sig för att cirkus ska bort". Jag uttryckte mig mer med att det kändes som att hon "hastade iväg" en röst och att det hela gick väldigt fort. Sen diskuterade vi lite en stund och jag tänkte att jag kanske inbillade mig, men jag känner igen känslan du beskriver! (och beskriver den mycket bättre än jag gjorde. :p )

@CaisaLundblad Jag kan inte säga så mycket om hennes övriga motivering, som hon vidareutvecklade när ni diskuterade, eftersom det var i princip samma som den jag hade. Men ja, jag reagerar starkt på att hon misstänker cirkus för att lägga en andraröst, för då finns risk för drev. Känns som att det inte är något som stämmer där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar