Teori från igår om GA:
"Glömmerallt - som sagt vet jag inte var jag ska sätta henne. Jag har en lite krypande känsla, men det är främst för att hon hållit av mig lite från och till. Vilket jag vet att hon brukar göra. Men jag vet också att vi inte brukar vara på samma sida. Det är i undantagsfall det händer, eller hänt. Och som sagt, svår att få grepp om då hon ofta kommenterar andras teorier istället för att få fram egna. Inget fel med det dock, men det gör att hon känns mer medflytande sas.
Rösten på CaisaLundblad förra lynchen är en sådan sak som ovan, som gör att jag får en viss gåshud (inte så extremt kanske ). Det kan ju vara så att hon bara misstänkte/misstänker Caisa, men jag får lite känslan av att hon håller av mig som sagt. Och det oroar mig."
Såg nu när Mammas tog upp röstlistorna att Momsan röstade på glömmerallt i första lynch. Frågan är om detta också kan ha varit en alibiröst. Det talar i alla fall lite till glömmerallts nackdel, att hon fick en röst, relativt tidigt. Alltså, när det var flera kvar att rösta sett.
Mammas - Jag kan, som jag skrivit tidigare, tänka mig att Mammas är ulv. Och att hon och Monstermom röstade på varandra. Däremot tror jag inte som någon skrev att Momsan offrades för att hon inte ville spela (eller för att hon kände sig lättad när hon dött). Jag tror snarare att det var ett spel för gallerierna. Som jag skrivit tidigare så vill jag minnas att Mammas vid tidigare tillfällen röstat på ulvkollegor när hon haft dåligt med tid. Men förvisso, Mammas röstar på ulvkollegor oavsett om hon har dåligt med tid eller ej. Hennes spelstil i övrigt har jag svårt att uttala mig om, hon känns som vanligt svår. Jag tycker mig inte se något typiskt "jag vet inte vad jag ska rösta på", som hon ibland/ofta har när hon är god, men leken är inte så gammal än. Förtydligar att hon även kör med den taktiken när hon är ond, att hon inte vet var hon ska rösta, men i alla fall jag upplever det som mer genomskinligt då. Ibland. Men kortfattat, skulle inte bli förvånad om hon var ulv. Och det var alibiröstande hon och Momsan höll på med.
Breaktown - Jag tror faktiskt inte att hon är ulv just, ond kan hon vara ändå dock. Varför är för att jag har spelat väldigt mycket med henne, och min erfarenhet säger mig att hon sällan/aldrig alibiröstar, utan hellre väljer en annan väg. Som sagt kan man ändras, men det är i alla fall min känsla att hon inte tillhör lyan.
Jag kan fortfarande tycka att
cirkus inlägg är lite sådär:
Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i
lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.
Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen (
) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.
Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.
Men efter hennes förklaring (och även för att jag nu misstänker Mammas) så håller jag henne mer åt neutrala hållet. Jag antar iofs att cirkus skulle kunna alibirösta hon också... Men jag känner ändå att jag köper förklaringen för tillfället. Jag håller henne åt sidan tillsvidare. Just nu känner jag dessutom att jag misstänker andra något mer.
Killaloe - Jag gillar inte hennes teori om cirkus, som jag ifrågasatte tidigare. Jag tycker det känns lite sådär att en del av Killaloes motivering var att cirkus lade en andraröst på Mammas, för då fanns risken att det skapades ett drev. Alltså visst, den risken kanske fanns, men jag tycker det var en rätt underlig motivering till röst. Hade Killaloe hållit sig till att motiveringen var att cirkus skrivit likadant i två DL's (fast på olika deltagare) så fine, det kan man tycka är lite märkligt. Men att lägga en andraröst för att risken finns för drev? Som jag läser mig till så borde allt efter en förstaröst vara misstänkt i Killaloes ögon, för antingen finns risken att man startar ett drev eller så är man i drevet sas. Förstarösten är mao det enda som är okej. Men alltså, även förstaröster kan starta drev. Killaloe är väl tillräckligt erfaren för att veta det, eller? Jag får i alla fall känslan av att Killaloe har bestämt sig för att cirkus ska bort, mer än att hon letar onda. Det känns alltså mer som en röst att försöka få bort cirkus, och inte som att Killaloe misstänker cirkus speciellt.
bumpo,
CaisaLundblad,
Mumorsan och
Habina har jag inte noterat speciellt. Jag tycker inte de har skrivit något väldigt anmärkningsvärt.
TeamLundVer och
Blacksmithfarm återkommer jag med. Däremot så är det främst Killaloe, Mammas och på något vänster, glömmeralt jag misstänker mest. Glömmerall något på efterkälken från de två förstnämnda. Jag tycker ändå hon tar upp vettiga teorier, även om jag inte gillar att hon svansar efter mig