Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
@CaisaLundblad Jag kan inte säga så mycket om hennes övriga motivering, som hon vidareutvecklade när ni diskuterade, eftersom det var i princip samma som den jag hade. Men ja, jag reagerar starkt på att hon misstänker cirkus för att lägga en andraröst, för då finns risk för drev. Känns som att det inte är något som stämmer där.

Hmm, ja, jag håller med dig om att det är ett märkligt resonemang.

@Killaloe Kan du vidareutveckla den delen också? :)

Okej, jag ska se om jag kan få ner några sammanfattade tankar kring spelarna såhär långt:

Habina - Gör mig schizofren, ena sekunden tycker jag hon verkar skum för att i nästa stund tycka hon verkar vara åt det godare hållet. De "noteringar" jag gjort angående henne som jag tar med mig när jag läser hennes inlägg är att hon var mycket aktiv inför första DL, och lade en (som det såg ut) ganska enkel röst på MM. Samt att onda Monster lade tredje och avgörande nomineringen på henne till BM. Ville lyan ha en god som ofta lynchas tidigt, en fellow ond, eller lades ingen större tanke bakom det eftersom det var fler kvar att lämna nomineringar? ... Jag vet inte vart jag har Habina.

TeamLundVer - Har börjat halka över till lite mer misstänkt än innan, först tycker jag inte hennes resonemang att "jag riktar in mig på de som röstade på MM på slutet" riktigt håller om man verkligen letar onda, som jag nämnt innan tror jag det är precis lika stor risk att någon av de första rösterna på MM var från en ulv. Är medveten om att hon inte mår bra dock, så det kan ju bero på det också, men ja... lite fundersam känner jag mig. Tror dock hon backade från det när GA pekade på tidsangivelserna? Vill gärna ha en kommentar kring detta, TLV. :)

Cirkus - Jag tyckte hela händelsen kring lynchen igår var väldigt... skum. Jag hade från början inte reagerat på Cirkus röst, tyckte Killaloes röst på Cirkus kom väldigt hastigt efter att Cirkus hade röstat och med teorier som från början såg helt obegripliga ut (för mig. :p) som hon sen förklarade lite närmare, när Cirkus ändrade röst blev jag än mer fundersam (mot båda) dels för att det kändes som ett märkligt förfarande från Cirkus sida och dels för att jag så kände igen mig i hur hon uppfattade Killaloe, jag hade uppfattat henne liknande när hon tidigare teoriat kring mig. Nu har jag sovit på saken, och insett att jag nog snarare tror att det hela talar till Cirkus fördel. Hade Cirkus varit ond tror jag inte hon dragit blickarna till sig genom att röständra på det där sättet, det hade varit mycket mindre uppseendeväckande att låta rösten på Mammas stå kvar, möjligen gå in och notera att hon sett Mammas förklaring men låter rösten stå kvar... Ja, jag vet inte. Men det känns ändå inte som något en ond Cirkus skulle göra, det känns för... klumpigt och desperat? (förlåt Cirkus) :p För tillfället tycker jag Cirkus väger mer åt det godare hållet än det onda i alla fall.

Sasse - Känner jag mig lite blank inför, vet inte alls vart jag har henne. Jag förstår inte riktigt hur hon kunde missuppfatta min tanke kring henne som hon gjorde, men jag tror inte det behöver säga nåt om hennes roll heller. Jag tycker hon gått lite under min radar sen dess, tyckte igår att hon kom med en del vettiga tankar och blev lite förvånad över rösten på Cirkus, även om jag i efterhand (allt gick så satans snabbt att jag inte riktigt hängde med igår. :p) kunde se varför hon röstade som hon gjorde. Neutral for now.

Mammas - Att Mammas röstade på MM i första lynchen var väl den röst jag kände var minst uppseendeväckande, med tanke på att det var hon som mest diskuterat med MM. Igår är det som nämnts tidigare fullt möjligt att Moms och Mammas alibiröstade på varandra. I övrigt tänkte jag lite på det här inlägget av Mammas igår #464 , just "Finner det intressant att vissa vill få det till att jag är godare pga rösterna mig och monster emellan, tvek på den. Alltså, jag vet ju att det är en sådan grej jag gör som ond, så köper inte helt varför de vill få mig till godare, smör eller inte koll på min stil? Rent spontant det senare, men jag vet inte." antar jag är riktat till mig eftersom ingen annan nämnt dig i det sammanhanget efter lynchen? En mening "Jag skulle även vilja lägga Mammas åt det godare hållet, men vågar inte riktigt då det ju ändå är möjligt att de alibiröstade på varandra? :p " i mitt inlägg där jag gick igenom lyncherna, det var inte på något sätt menat som en allvarlig spekulation från min sida utan ville mest bara nämna något kort om varför jag inte lade dig åt godare sidan (samt lade fram det som en fråga så någon som spelat med dig mer kunde kommentera saken också). Tycker din rekation på det var lite märklig, men i övrigt är det inget jag tänkt på. ( mer än "tvek på den" som fick mig att dubbelkolla vem som skrivit inlägget :p ) Mammas känns halare än jag tycker hon brukar göra, men om det är inbillning eller nåt annat vet jag inte.

Killaloe - Förstår inte alltid tankesätten, eller hur hon formulerar sig, tyckte hennes teorier mot mig igår var lite motsägelsefulla men efter en del diskussion så förstår jag visserligen hur hon tänkte, även om jag inte håller med (duh :p ). Blev dock lite mer misstänksam när jag tyckte mig kunna läsa exakt samma frustration i Cirkus som jag själv kände när Killa vände sin uppmärksamhet dit, tyckte även att det hela gick väldigt snabbt. Dock är jag inte alls säker på vad allt säger om Killas roll, jag vet inte om jag spelat med Killa tidigare (?) och känner inte till spelsättet, och jag är visserligen misstänksam men inte så pass att jag skulle hålla henne mycket mer misstänkt än någon annan. Kan lika gärna vara en god. Kommer titta närmare på vad som hände igår under dagen. En notering jag redan tagit upp med henne var hennes förstaröst på MM, och på hur hon sen addreserade MM med att hon förstod hennes förklaring men lät rösten stå kvar då hon inte höll med (tar detta ur minnet just nu, formuleringen kan ha varierat och den var bra mycket längre :p ).

Breaktown - är en av de spelare jag haft hemskt dålig koll på, men andrarösten på Monster igår tycker jag kanske kan tyda på att Break börjar röra sig åt det godare hållet. Har tidigare inte gjort något jag reagerat på åt nåt håll vad jag kan minnas.

Glömmerallt - Har jag haft mina meningsskiljaktigheter med, hon är fortfarande åt det lite mer misstänkta hållet men efter att vi diskuterat saken har misstankarna minskats något.

Mumorsan - Måste jag se mer av. Jag minns att hon reagerade på Monsters röst i första DL och att hon lade en femteröst på MM. Sen dess har aktiviteten varit mycket låg, så jag ser fram emot att hon kommer in och är mer aktiv nu. :)

Bumpo - Brukar visserligen missförstå mig, och OK om man har kasst med tid och måste kasta in en röst innan DL så den blir luddigt motiverad, men jag har ändå ifrågasatt den och inte fått någon förklaring alls trots att hon har skrivit iaf ett inlägg till sen dess. Detta gör att jag drar öronen åt mig lite. Hon lade första rösten i första lynchen på Monster. Kanske var en alibiröst? Hennes motivering mot mig igår var "Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna" samt att hon inte hann försöka förstå dem. Vilka resonemang? Kring vilka "flera av spelarna"? Tycker jag inte haft så väldigt många resonemang kring flera olika spelare alls, förren möjligen nu i det här inlägget. Nu skrev hon igår att hon skulle vara ledig idag och ha mer tid till leken, så jag hoppas på ett utvecklande av rösten så jag kan försöka förklara vad hon tyckte var så oförståeligt. @bumpo :)

Blacksmithfarm - Är som Break en spelare jag inte alls haft koll på såhär långt, varit ganska inaktiv och jag har svårt att få grepp om rollen BSF skulle kunna ha. Verkar ha dåligt med tid?

Så, det bör vara alla som lever, utöver mig själv. :p
Vet inte om jag blev så mycket klokare av att sätta mig och sortera tankarna egentligen, tanken på att Monster frågade om onda spion-rollen i början av leken slog mig också. Varför inte fråga lyan? Fiskade hon efter spionen? Och återigen... varför nominerade hon Habina till BM? Jag är så snurrig just nu (vet ni att det krävs 7 flikar enbart för leken för att skriva ett sånt här inlägg? :p ) så jag tror jag tar och går ut och pussar på hästarna ett tag för att rensa skallen lite. :p
Det känns som att jag haft tankar jag tänkt ta upp men glömt av, så det kanske kommer fler/fylls på senare.

Tankar/idéer? :D
Som du skrev så missade jag helt det här med tiderna. Trodde det gick betydligt längre tid under de sista rösterna än vad det egentligen gjorde. Annars har du rätt i att jag inte mår så bra. Har sovit nästan hela dagen idag och längtar tills jag kan gå och lägga mig igen.

Som du skrev så missade jag helt det här med tiderna. Trodde det gick betydligt längre tid under de sista rösterna än vad det egentligen gjorde. Annars har du rätt i att jag inte mår så bra. Har sovit nästan hela dagen idag och längtar tills jag kan gå och lägga mig igen.

Okej, som jag kom ihåg det då. :)

OT
Allt är väl fortfarande bra med magen? Hoppas du mår bättre snart!

Hemma nu efter jobbet och ska läsa igenom tråden ordentligt. Men man kan väl lite snabbt konstatera att man får lära sig ett och annat om hur man själv är och brukar vara i detta spelet :p

Okej, nu ska jag försöka samla ihop mina tankar i ett inlägg:

Breaktown - Röstade på Matmissbrukaren respektive Monstermom. Även om det inte är troligt (vet inget om det då jag nog aldrig varit i lyan med Break och därför inte vet hur hon brukar vara som ond?) så kan det vara en alibiröst. Förutsatt att ulvarna känner sig säkra på att Monster kommer åka ut, och/eller att även Mammas är ond.
bumpo - Har försvunnit under min radar, röstade på Break till BM, Monstermom resp CaisaLundblad till lynch.
CaisaLundblad - Nominerar Sasse och röstar på Matmissbrukaren resp glömmerallt.
cirkus - Har jag skrivit om innan. Även om jag kan hålla med om att det vore onödigt att dra till sig blickarna genom att ändra sin röst om hon är ond, så räcker det inte för att jag ska släppa henne helt än.
glömmerallt - Tycker att det var mest pladder första dagen. Här håller jag med Caisa och Monster om att det känns som att detta ändå har varit en av de mest OT-lösa lekstarterna.
Habina - Blev BM, TLV, Mumorsan och Monstermom nominerade henne. Monster vet vi är ond. Frågan är väl om Habina är ond och eventuellt någon mer än Monster bland de som nominerade Habina? Kan inte låta bli att undra det nu när Monster var ond, men å andra sidan känns det lite vågat att fler än en kollega nominerar? Fast det kan ju vara så att Habina är god och ulvarna ville ha en BM som "brukar röstas ut snabbt".
Hon nominerade cirkus och röstade på Matmissbrukaren respektive Killaloe.
Killaloe - Nominerade mig till BM, röstade på Matmissbrukaren respektive cirkus. Cirkus reagerade på Killas teorier och ändrade pga dem sin röst.
Sasse skriver ovan att Killa skriver att cirkus andraröst på Mammas är misstänkt för att den riskerar att starta ett drev. När jag nu läste igenom leken igen fastnade jag gör Killas ordval i #358
Killaloe" skrev:
"Att jag drar igång vad som blir en lynch, det överlåter jag till någon annan att kommentera"
MEN det kan inte vara så att Killa fått veta något om cirkus via specialförmåga, och därför inte kan teoria bättre sas??
Mammas - Nominerade Killaloe, röstade på Matmissbrukaren respektive Monstermom. Min erfarenhet säger mig att detta mycket väl skulle kunna vara en alibiröst på Monster. Det är första leken jag spelar som Monster är med, så om hon normalt sett går med på en iscensatt alibiröstning vet jag inte, men jag tror som sagt inte att Mammas drar sig för det :)
Mumorsan - Har, liksom bumpo, gått under min radar, hon nominerade Habina och röstade på Matmissbrukaren resp missade en röst.
Sasse - Nominerade Breaktown och röstade på Monstermom respektive cirkus. Jag är på i princip samma spår som henne ang. cirkus - vilket alltid känns lite skumt.
Teamlundver - Nominerade Habina och röstade på cirkus respektive glömmerallt. Vet inte riktigt var jag har henne just nu. (OT *kram*, hoppas du känner dig bättre snart :))

Förresten, vet att det är ett OT-inlägg från Monster, men:
Nä, sängen var det ja... *lommar iväg*
Funny-Demotivational-Clown-Poster-18-Cant-Sleep-Eat-Me.jpg

Okej, som jag kom ihåg det då. :)

OT
Allt är väl fortfarande bra med magen? Hoppas du mår bättre snart!

Ja det verkar som om jag har dragit på mig ngn skit bara. Umgicks med en gammal vän igår (den rosa hinken) men magen började kännas bättre efter det. Dock är jag aptrött och har huvudvärk. Så länge pyret mår bra så får man ju så ut helt enkelt

glömmerallt - Tycker att det var mest pladder första dagen. Här håller jag med Caisa och Monster om att det känns som att detta ändå har varit en av de mest OT-lösa lekstarterna.
Habina - Blev BM, TLV, Mumorsan och Monstermom nominerade henne. Monster vet vi är ond. Frågan är väl om Habina är ond och eventuellt någon mer än Monster bland de som nominerade Habina? Kan inte låta bli att undra det nu när Monster var ond, men å andra sidan känns det lite vågat att fler än en kollega nominerar? Fast det kan ju vara så att Habina är god och ulvarna ville ha en BM som "brukar röstas ut snabbt".
Hon nominerade cirkus och röstade på Matmissbrukaren respektive Killaloe.
:

Det är väl ingen som påståt att det varit mycket OT-snack? jag har ivart fall inte gjort det. jag vet inte om du missförståt mig och trott att jag menat det när jag sagt pladder? Då får jag jag väl förtydliga att med pladder menar jag alltså de disskussioner som rört leken, de har varit pladdriga(se gärna längst ner i mitt långa inlägg till caisa för närmare förklaring.)

Jag pratar t.ex nästan aldrig OT men pladdrar gör jag ofta mycket :p

Om habina är ulv så tror jag inte de övriga som nominerade är det men om habina är god kan ju någon av dem vara det. Dock inte båda oavsett habinas roll för det verkar helt orimligt att tre ulvar skulle nominera samma person

Vemsom helst kan u dock vara ond spion, det är lite mer svåranalyserat.

@Blacksmithfarm
Angående det du skriver om Killa tror jag det är osannolikt att hon har extrainfo om Cirkus via specialroll, om vi ponerar att hon var siare som siat Cirkus som ond, varför då "slösa bort" sin tid med att fokusera på min röst på Matmissbrukaren, och först reagera på Cirkus när hon kommit in och röstat? Varför inte direkt börja teoria mot någon hon då visste var ond?
Även om hon naturligtvis kan misstänka mig för något, så började det ju med att hon skulle gå igenom rösterna på MM, och då hakade upp sig på just min, även fast hon ändå nämner Cirkus... Varför inte direkt syna Cirkus i alla sömmar som existerade om hon siat henne som ond? (Hennes första teoriinlägg där var #358, det är alltså det inlägget jag pratar om) I diskussionen med mig innan Cirkus första röstinlägg (#369) verkar hon dessutom (som jag uppfattar det) tycka att även Mus röst var skummare än Cirkus röst.

Därför tror jag det är osannolikt att Killa skulle ha extrainfo om Cirkus. Eller tänker jag helsnurrigt nu? :D

Det är väl ingen som påståt att det varit mycket OT-snack? jag har ivart fall inte gjort det. jag vet inte om du missförståt mig och trott att jag menat det när jag sagt pladder? Då får jag jag väl förtydliga att med pladder menar jag alltså de disskussioner som rört leken, de har varit pladdriga(se gärna längst ner i mitt långa inlägg till caisa för närmare förklaring.)

Jag pratar t.ex nästan aldrig OT men pladdrar gör jag ofta mycket :p

Om habina är ulv så tror jag inte de övriga som nominerade är det men om habina är god kan ju någon av dem vara det. Dock inte båda oavsett habinas roll för det verkar helt orimligt att tre ulvar skulle nominera samma person

Vemsom helst kan u dock vara ond spion, det är lite mer svåranalyserat.

Jo, pladder tolkade jag som "inte hjälpsamt"=OT liksom.

Ja det verkar som om jag har dragit på mig ngn skit bara. Umgicks med en gammal vän igår (den rosa hinken) men magen började kännas bättre efter det. Dock är jag aptrött och har huvudvärk. Så länge pyret mår bra så får man ju så ut helt enkelt

Skönt att höra att den lilla verkar må bra!:) Du får krya på dig.

Om du orkar får du gärna svara på mitt ifrågasättande av din teori mot mig. ( jag kan ta fram det om du inte orkar leta )

Jag börjar fundera en hel del kring mammas precis som ni andra. Att hon röstade på MM dag ett känns inte så skumt i sig själv men det i kombination med förstarösten på Monster får mig att fundera. Mammas är en duktig spelare och jag håller det inte för osannolikt att hon skulle kunna göra precis så. Samtidigt kanske Monsters spök om att du var en lättnad att lynchas bara ett sätt att försöka lura oss att tro att hon blev utröstad av de sina. Du fanns ju lite misstankar om Mammas redan igår så Monster kanske försöker få oss att rösta ut en god med sitt inlägg?

@Blacksmithfarm
Angående det du skriver om Killa tror jag det är osannolikt att hon har extrainfo om Cirkus via specialroll, om vi ponerar att hon var siare som siat Cirkus som ond, varför då "slösa bort" sin tid med att fokusera på min röst på Matmissbrukaren, och först reagera på Cirkus när hon kommit in och röstat? Varför inte direkt börja teoria mot någon hon då visste var ond?
Även om hon naturligtvis kan misstänka mig för något, så började det ju med att hon skulle gå igenom rösterna på MM, och då hakade upp sig på just min, även fast hon ändå nämner Cirkus... Varför inte direkt syna Cirkus i alla sömmar som existerade om hon siat henne som ond? (Hennes första teoriinlägg där var #358, det är alltså det inlägget jag pratar om) I diskussionen med mig innan Cirkus första röstinlägg (#369) verkar hon dessutom (som jag uppfattar det) tycka att även Mus röst var skummare än Cirkus röst.

Därför tror jag det är osannolikt att Killa skulle ha extrainfo om Cirkus. Eller tänker jag helsnurrigt nu? :D

Ja sia är nog mindre troligt, det kan jag hålla med om. Men jag tänkte att om är medium och Matmissbrukaren på något sätt hunnit räkna ut något innan hon dog så kunde hon fått veta något om bokstaven C, till exempel. Och så började Killa helt enkelt med dig, för att sedan byta till cirkus när cirkus framstod som mer misstänkt i Killas ögon.
Men jag insåg nu att MM inte kan ha hunnit dela ut ett paket till sig själv och siat någon annan innan hon dog...

Jag tänker som så att när du lade din röst så hade MM redan en majoritet av rösterna. Du lade inte din röst på någon som redan har en utan på en helt ny person. Du kunde om du är i lyan ha kommit överens med de andra om att de skulle lägga ytterligare någon röst på MM. Men så tänker jag och det är ju inte säkert att jag har rätt.
Skönt att höra att den lilla verkar må bra!:) Du får krya på dig.

Om du orkar får du gärna svara på mitt ifrågasättande av din teori mot mig. ( jag kan ta fram det om du inte orkar leta )

Jag trodde jag gjorde det ovan

Ja sia är nog mindre troligt, det kan jag hålla med om. Men jag tänkte att om är medium och Matmissbrukaren på något sätt hunnit räkna ut något innan hon dog så kunde hon fått veta något om bokstaven C, till exempel. Och så började Killa helt enkelt med dig, för att sedan byta till cirkus när cirkus framstod som mer misstänkt i Killas ögon.
Men jag insåg nu att MM inte kan ha hunnit dela ut ett paket till sig själv och siat någon annan innan hon dog...

Aha! Du tänkte så, ja, håller med om att det hade kunnat vara ett möjligt scenario om MM åkt ut senare i leken. :)

Jag trodde jag gjorde det ovan

Förlåt hade missat det inlägget.

Jag förstår dock inte riktigt vad det har för betydelse att jag lade en första röst? Med tanke på alla som var kvar att rösta hade ju caisa kunnat få ett par röster till så jag har lite svårt att se den som betydelselös, när ingen har mer än två röster är det ju fortfarande öppet för en del förändringar tycker jag men man kan resonera olika.

Har du förrästen misstankar mot caisa? Jag tänkte eftersom du misstänkte min röst för att vara alibiröst? (det är möjligt att du skrivit det men att jag missat det)

Surfar från mobilen så pallar inte citera/kolla vilka jag ska tagga, men vissa verkar misstänka mug på grund av att jag röstat på monster? Alltså iom att jag inte drar mig för att rösta på en kollega förstår jag att jag inte godförklaras pga rösten, men jag förstår inte hur det kan leda till misstankar? Alltså, jag köper att en befintlig misstanke inte påverkas av den, men vissa verkar grunda sin misstanke på det? Ni som känner er träffade, utveckla gärna ert resonemang. :)

Kan du utveckla det där jag förstår inte. Tomtens säck innehåller ju inget med bokstäver. Menar du att mmb skulle ha skickat en vision där hon nämnde bokstaven C?

Sedan verkar det vara rätt förvirrat angående alibiröster? Alla röster där någon kan ha röstat på en kollega ses som tokmisstänkt, oavsett om det kunde anses ge alibi eller inte? Det känns oavsett rätt haussat och förvirrat känner jag? Kan ni som pratat om alibiröster utveckla hur ni tänker att det i det specifika fallet gynnat onda och om det kan räknas som alibi?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar