Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är bland dom som misstänker dig för din röst på Momsan och Momsans röst på dig. Ja, för att det inte skulle förvåna mig alls och för att du brukar lägga röster på ulvkollegor, även i stunder där du har tidsbrist. Däremot skulle jag inte rösta på dig enbart pga. detta, utan vill ha något mer konkret bakom. Så jag ska gå igenom dina inlägg vid tillfälle.

Sedan är jag säkert en av dom som benämner "alibiröster" fel också. Men egentligen håller jag med glömmerallt i hennes tankar (#544). Fast jag anser förvisso att uddaröster kan vara alibi, om ulven/ulvarna kommer undan med det. En alibiröst är alltså en röst man kan tänkas komma undan med. Att en ulv röstar på en annan ulv är inte automatiskt en alibiröst, men kan vara det.

+1

Eftersom Breaktown uttrycker sina tankar bättre. Jag håller med om att resonemanget är konstigt, även att TLV verkar ha fastnat vid att GA "alibiröstade", för att hon lade en uddaröst. Rösten kom väl rätt sent förvisso, om det är det TLV tycker är skumt. Men jag förstår inte riktigt, GA kan lika bra ha röstat på en annan god? Förutsatt att hon själv är god då.
GAs röst som jag hängde upp mig på skulle kunna vara på en god likväl som på en ond. Caisa beskrev det bättre än jag nämligen alibi i form av ströröst. Dock har jag ju dragit tillbaka misstankarna en del nu stan jag fick reda på tider

@cirkus Ja, att den onda spionen var utanför lyan är väl klart, men om Monster genuint bara hade frågor om rollen, varför inte fråga sina ulvkollegor istället för att öppet i tråden ställa frågor om den enda dolda onda rollen, när det finns viss risk att det kommer dra ögonen till sig, så menade jag! :idea: (Men jag vet inte, jag är ofta förvirrad, och ute och cyklar, speciellt när jag har såhär mycket tid och skriver ut varenda tanke jag får utan att fundera på den själv några varv först. :D )

@TeamLundVer

Vet inte vilket inlägg du menade men här ser du röstlistorna i varje fall
Bumpo och Mu vill jag se mer av för att kunna bilda mig en uppfattning.

Cirkus lutar just nu år det goda hållet så hon dragit på sig uppmärksamhet dels genom sista rösten på MM och dels pga röständringen igår. Det är ett väldigt högt spel för en ond att göra så

MEN det kan inte vara så att Killa fått veta något om cirkus via specialförmåga, och därför inte kan teoria bättre sas??
Det i sig betyder ju inte att hon behöver vara god dock. Hon kan ju lika väl vara ond, fått reda på att cirkus är god och vill få bort henne därför.

Vemsom helst kan u dock vara ond spion, det är lite mer svåranalyserat.
Jag håller med. Däremot vet ju den onda spionen vem ulvarna försökt käka (för jag förutsätter att det iaf inte är missat käk) så rimligen borde det finnas någon hint någonstans kan jag tycka. Svåranalyserat är det ju dock.

Jag får däremot lite dåliga vibbar av Blacksmithfarm, för jag tycker hon håller av Killaloe på något sätt. Detta förstärks ju dock av att jag misstänker Killaloe, så jag kan ha fel i den frågan.

Som sagt så känns utfallet av röstningen igår ganska svår att analysera eftersom Niyama sagt att det var saker som vi inte känner till som påverkade vem som dog. Vad kan man ju bara spekulera i. Hoppas iaf att det var något oförutsett och inte något planerat.

Oförutsett givetvis. Jag planerar inte att röra till det för er när rollistan är öppen.

Jag tycker att det känns som om Caisa letar onda på ett uppriktigt sätt, även om hon är lite förvirrad i bland som när hon i inlägg #493 funderar runt Monstermom och hennes frågor angående spionen och att hon borde frågat lyan i stället - den onda spionen är väl utanför lyan? Eller är det jag som är förvirrad nu
Ja, den är utanför lyan. Men jag håller med @CaisaLundblad Monstermom hade likaväl kunnat fråga sina ulvkollegor, åtminstone om de är något sånär erfarna och har spelat med den onda spionen tidigare. Alternativt kunde hon ha frågat LL via PM, men istället skriver hon ut i tråden. Och visst, den KAN ha varit så att hon försökte hitta den onda spionen på det sättet, genom att fråga och se om det nappade. Nu gjorde det inte det dock, åtminstone inte vad jag kunnat se. Men det är ju möjligt att någon lagt in en hint någonstans.

Det här svaret var delvis till Caisa.

Alltså, nu reagerar jag igen - det här är ju återigen bara ett upprepande av någon annans teorier och att jag "känns skum" tycker inte jag är tillräckligt för att rösta ut någon efter första dagen.

Hela inlägget är ju i princip inget ställningstagande, mer än att cirkus håller med om en del saker. Jag tycker verkligen att det borde finnas mer att analysera med tanke på hur mycket som ändå hänt i leken. Så hela inlägget känns, för mig, som ett inlägg som skrivs för att verka aktiv men som egentligen inte säger något.
Jag håller inte med dig här. Cirkus har ju teoriat mot dig tidigare, ingenting har förändrats skriver hon. Att hon sedan tycker att jag beskriver på ett bra sätt och sätter ord på hennes känslor, är inte samma sak som att hon upprepar mina teorier.

Tillägger: Jag tolkar det som att du tycker hon upprepar/lånar mina teorier, efter vad du citerade.

Jag håller inte heller med om inlägget. Visst, en del av det är ställningstagande, men inte allt.

Break håller jag åt det goda hållet just nu pga hennes andraröst på Monster igår. Hon har i övrigt inte gjort ngt som gör att jag får några misstankar.

I övrigt måste jag rösta nu då mannen har lovat att följa med och hjälpa mig på stallet nu och vi har ingen täckning där.

Jag velat en hel del mellan Mammas och Killa. Men känner att mina misstankar är något högre mot Killa.

TLV röstar på Killa

Nej, jag hade inte bestämt mig för att Cirkus ska bort. Det är verkligen inte fallet utan jag reagerade på en mängd saker (som jag helt uppenbart inte fick fram).

Angående rösterna så lägger cirkus sista rösten på MM, inte så himla bra med tanke på MMs roll (samtidigt som den är ganska så "safe" eftersom det är sista rösten). Motiveringen till den är i princip densamma som alla andra har, vilket jag kan förstå även om det känns som att glida med och spela "safe"

Med tanke på hur tätt de sista rösterna på Mmb kom så anser jag det inte relevant att cirkus röst kom just sist.
Se gärna mitt inlägg från igår, hur tänker du kring det?

Jag kollade lite på tidpunkten når rösterna på matmissbrukaren kom och insåg att det är svåranalyserat pga att de sista rösterna kom så tätt, de tre på slutet kom på samma klockslag, så de lär ju inte sett varandras inlägg... De borde dock sätt de tre första rösterna..

vet inte riktigt vad jag ska tro om den här röstningen än..

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren 21.08
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren 21.48
Mammas röstar på Matmissbrukaren 21.54
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren 21.56
Breaktown röstar på Matmissbrukaren 21.57
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren 21.57
cirkus röstar på matmissbrukaren 21.57
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

GAs röst som jag hängde upp mig på skulle kunna vara på en god likväl som på en ond. Caisa beskrev det bättre än jag nämligen alibi i form av ströröst. Dock har jag ju dragit tillbaka misstankarna en del nu stan jag fick reda på tider

Fast det gjorde du väl inte? Eller ja det kan du ju ha gjort men det var ju inte så du skrev?

Det där med tiden har jag missat :o
Inte så lätt med mobilen att gå tillbaka och staka upp saker. Detta gör att jag inte riktigt kan se vem som skulle vara ulv bland mina misstänkta i drevet. samtidigt så har jag gått tillbaka och tittat och jag tycker att du glidit under min radat på ett sätt jag inte gillar. Det tillsammans med sin röstning igår gör
att du har stigit upp som mest misstänkt på å min lista.

Därför röstar jag på glömmerallt

Här är det ju uppenbart att misstankarna mot glömmerallt har stigit efter att du fick reda på det där med tiderna. Sen om du har dragit tillbaka misstankarna efter att fått reda på tiderna så är det ju märkligt att efter det misstänka personen i fråga för att den har glidit undan radarn. Om du medvetet har lagt undan misstankar så kanske det inte är så konstigt att personen försvunnit från din radar? Så att det i sin tur skulle vara en anledning till en röst blir ju väldigt konstigt? Detta tillsammans med glömmerallts röst, som efter att du fått reda på tiderna var orsaken till att du drog tillbaka misstankarna? Nej jag hänger nog inte med på resonemanget alls..

Sen fattar jag inte hur en ströröst rent generellt kan vara en alibiröst. En sen ströröst på en ulvkollega kan ju möjligtvis definieras som en alibiröst men den är ju så dålig att det knappast räknas :p

Breaktown röstar på Teamlundver med anledningen i inläggt här ovan. Jag tycker att hon snurrar in sig väldigt i resonemanget kring Glömmerallt i synnerhet och alibiröster i allmänhet.

Jag förstår nu vad ni har reagerat på med Killa. Det känns verkligen krystat, den där rösten på Cirkus. Jag får känslan, som Sasse också skrev, att hon bara vill få ut Cirkus, oavsett roll. Dock så slog tanken mig att Killa vet kanske mer än vad vi andra vet? Detta var ju ändå efter första DL?

Jag har egentligen ingen närmare uppfattning om huruvida Killaloe har extrainfo om Cirkus, men måste ändå kommentera det här. Om man via sia får reda på att en person är ulv så är man (eller jag då iaf!) rätt försiktig i början med vad man vet. Att någon helt plötsligt har en massa korrekt info om en ulv är ju någon som blixtsnabbt får ulvarnas radar att reagera?

Det här håller jag med om, i varje fall om vi diskuterar rutinerade spelare. Jag kan tänka mig att någon lite orutinerad kan bli lite ivrig att försöka övertyga övriga om att den har rätt.

Killa var först både i drevet mot MM och mot cirkus som borde åkt om inte specialroller spelat in. Jag är långt ifrån säker men jag håller henne åt den inga sidan lite just nu.

Varför är det misstänkt att den som det röstas på åker ut? Alltså det jag menar är att det i sig knappast kan räknas som skumt? Alla vill väl att den man röstar på ska åka ut?

Jag ser inte det krystade i Killas röst, och det gör mig fundersam till de som röstar på henne. Alltså jag tycker inte att hennes beteende tyder på att hon är ond, även goda kan ju få för sig att någon ärond och teoria om det. Vet dock inte om det innebär att cirkus är ond, tycker nästan att resonemanget från de dom teoriar mot killa tyder på att dr vet att cirkus är god?

Uh, blev otydligt, hänger ni med på jur jag menar m

@Sasse
Jag håller inte med dig här. Cirkus har ju teoriat mot dig tidigare, ingenting har förändrats skriver hon. Att hon sedan tycker att jag beskriver på ett bra sätt och sätter ord på hennes känslor, är inte samma sak som att hon upprepar mina teorier.

Tillägger: Jag tolkar det som att du tycker hon upprepar/lånar mina teorier, efter vad du citerade.

Jag håller inte heller med om inlägget. Visst, en del av det är ställningstagande, men inte allt.

Och jag tycker att hennes teorier mot mig är dåliga och att det känns surt att få en röst för att "jag är mest skum" dag 3. Bättre än så tycker jag nog faktiskt att en kan göra så långt i spelet. (därmed inte sagt att jag gillar att få röster, men det är ju ändå helt okej när de inte bara bygger på "skumhet" :p)

Och alltså, jag tycker verkligen att cirkus mest surfar med på andras teorier och att hon inte tar upp något som inte redan står. Att ni två väljer att godförklara varandra så känns inte heller något vidare faktiskt.

Så återigen, det handlar inte om att jag vill få ut cirkus till varje pris utan om att jag inte tycker att hennes röststatistik samt hennes teorier håller (återigen, jag köper inte en röst som är baserad på att någon skulle hämndrösta och att någon släpper en misstanke, bara för att personen ifråga har för mycket IRL - när det dessutom står att det är så)

Fast det gjorde du väl inte? Eller ja det kan du ju ha gjort men det var ju inte så du skrev?

Här är det ju uppenbart att misstankarna mot glömmerallt har stigit efter att du fick reda på det där med tiderna. Sen om du har dragit tillbaka misstankarna efter att fått reda på tiderna så är det ju märkligt att efter det misstänka personen i fråga för att den har glidit undan radarn. Om du medvetet har lagt undan misstankar så kanske det inte är så konstigt att personen försvunnit från din radar? Så att det i sin tur skulle vara en anledning till en röst blir ju väldigt konstigt? Detta tillsammans med glömmerallts röst, som efter att du fått reda på tiderna var orsaken till att du drog tillbaka misstankarna? Nej jag hänger nog inte med på resonemanget alls..

Sen fattar jag inte hur en ströröst rent generellt kan vara en alibiröst. En sen ströröst på en ulvkollega kan ju möjligtvis definieras som en alibiröst men den är ju så dålig att det knappast räknas :p

Väldigt intressant! Detta, i kombination med att jag inte köper TLVs resonemang om att man är misstänkt för att man röstar på samma person som fler röstar på senare (det är väl poängen? Som god försöker jag ju påverka andra till att rösta på samma som jag misstänker?), och att hon hänger med i drevet mot Killa som jag inte förstår gör att hon är min huvudmisstänkte för tillfället.

Även om det som vanligt när jag håller med BT känns som att jag går på hennes lurspel. :p Men det gör det oavsett om hon är god eller inte, så den magkänslan kan jag inte lita på. :p

Men baserat på ovanstående: Mammas röstar på TeamLundVer

Kan du utveckla det där jag förstår inte. Tomtens säck innehåller ju inget med bokstäver. Menar du att mmb skulle ha skickat en vision där hon nämnde bokstaven C?

Nej, det jag menade var att MM, efter hon dött, skrivit en rad till mediet och där hintat om bokstaven C. Men sedan kom jag fram till att MM dog för tidigt för att ha hunnit det.

Håller med, om någon ville nämna cirkus är det väl lättare att nämna tivolit typ? Alltså omskrivning.

Jo, det stämmer ju så klart...

Det i sig betyder ju inte att hon behöver vara god dock. Hon kan ju lika väl vara ond, fått reda på att cirkus är god och vill få bort henne därför.

Jag håller med. Däremot vet ju den onda spionen vem ulvarna försökt käka (för jag förutsätter att det iaf inte är missat käk) så rimligen borde det finnas någon hint någonstans kan jag tycka. Svåranalyserat är det ju dock.

Jag får däremot lite dåliga vibbar av Blacksmithfarm, för jag tycker hon håller av Killaloe på något sätt. Detta förstärks ju dock av att jag misstänker Killaloe, så jag kan ha fel i den frågan.

Självklart behöver hon inte vara god. Men jag ville ändå lägga fram tanken, då det kändes, när jag läste ditt inlägg, som att du inte hade funderat på det alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar