Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inte det krystade i Killas röst, och det gör mig fundersam till de som röstar på henne. Alltså jag tycker inte att hennes beteende tyder på att hon är ond, även goda kan ju få för sig att någon ärond och teoria om det. Vet dock inte om det innebär att cirkus är ond, tycker nästan att resonemanget från de dom teoriar mot killa tyder på att dr vet att cirkus är god?

Uh, blev otydligt, hänger ni med på jur jag menar m

Jaghänger med den tanken slog nämligen mig också.

Det verkar dock vara lite märkligt många som resonerar utifrån att cirkus skulle vara god eller hur jag ska beskriva de skriver ju inte direkt ut att cirkus är god utan mer mellan raderna typ.

Med tanke på fokuset på cirkus VS killa så börjar jag funera på om det kan vara onda som vill få fokus på två goda deltagare.

Är dessa alla röster hittills? Lagar mat samtidigt...
Dag 3
Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer

Jaghänger med den tanken slog nämligen mig också.

Det verkar dock vara lite märkligt många som resonerar utifrån att cirkus skulle vara god eller hur jag ska beskriva de skriver ju inte direkt ut att cirkus är god utan mer mellan raderna typ.

Med tanke på fokuset på cirkus VS killa så börjar jag funera på om det kan vara onda som vill få fokus på två goda deltagare.

Något som även det är märkligt, tycker jag, är att t.ex Sasse har svängt helt från att rösta på cirkus till att försvara allt hon gör. Dock tror jag att du kan vara något på spåret här (min fetning), för det känns ju som att det är väldigt mycket fokus på mig och cirkus.

Nu har Killa varit inne och valt att inte svara på mina frågor. Frågorna gäller inlägg #553 och återfinns i #560. Med tanke på bakgrunden, att jag tycker att Killa har haft svårt att motivera sin egna röst på Cirkus, så väger jag just nu mellan att Killa antingen är siare eller ulv. Det verkar som att hon har siktat in sig på en spelare och gör det mesta för att denne skulle ryka (gör det rätt enkelt att spela så om man är ulv). Att Killa skulle vara siare känns mycket mer osäkert att tippa på än att hon skulle vara ulv så min röst kommer att hamna där ikväll.

Mumorsan röstar på Killaloe

Är ni med på min röst nu? Det handlar alltså inte om att jag "måste ha bort cirkus till varje pris", men allt sammantaget fick mig verkligen att reagera. Dessutom är mina misstankar inte mindre efter det att hon ändrar rösten till mig, vilket är precis lika "hämnd-aktigt" som hon anklagar Mammas för.
Jag hänger med, men håller inte med dig. Jag tycker förövrigt att dina teorier har en massa hål, men det har du kanske förstått redan.

Killa var först både i drevet mot MM och mot cirkus som borde åkt om inte specialroller spelat in. Jag är långt ifrån säker men jag håller henne åt den inga sidan lite just nu.
Vilken sida?

@Sasse
Och jag tycker att hennes teorier mot mig är dåliga och att det känns surt att få en röst för att "jag är mest skum" dag 3. Bättre än så tycker jag nog faktiskt att en kan göra så långt i spelet. (därmed inte sagt att jag gillar att få röster, men det är ju ändå helt okej när de inte bara bygger på "skumhet" :p)

Och alltså, jag tycker verkligen att cirkus mest surfar med på andras teorier och att hon inte tar upp något som inte redan står. Att ni två väljer att godförklara varandra så känns inte heller något vidare faktiskt.

Så återigen, det handlar inte om att jag vill få ut cirkus till varje pris utan om att jag inte tycker att hennes röststatistik samt hennes teorier håller (återigen, jag köper inte en röst som är baserad på att någon skulle hämndrösta och att någon släpper en misstanke, bara för att personen ifråga har för mycket IRL - när det dessutom står att det är så)
Nej, jag förstår att du inte vill att någon röstar på dig pga. "skumhet". Jag tolkade väl cirkus som att hon tog av sin teori under gårdagen, alltså att hon använde gårdagens teori idag, eftersom, som hon skriver, ingenting har ändrats.

Var någonstans har jag godförklarat cirkus menar du? Godförklarar jag henne för att jag misstänker dig alltså? Och hon godförklarar mig för att hon känner en lättnad att någon ser vad hon ser?

vet ni, jag känner att det inte spelar någon större roll vad jag skriver eftersom jag inte lyckas göra mig förstådd alls. Så jag ger helt enkelt upp försöken med att förklara och skriver en sista gång: Det handlar absolut inte om att jag har bestämt mig för att få ut cirkus, inte alls. Jag tyckte hennes beteende var märkligt och det fick mig att reagera - mer än så är det inte.

Jag har tyvärr inte hunnit läsa vad som skrivit sedan jag teoriade, men måste rösta nu innan jag tar mig an hästarna. Sorry @CaisaLundblad men det blir återigen lite hackigt från mig. :-(

Habina röstar på mammas

Då jag tror att hon och monstermom sitter i lyan och kommit överens om att rösta på varandra i förra röstningen.

Jag fattar inte hur alla verkar ha så lätt att hitta någon att rösta på! Är det bara jag som våndas sönder åt alla möjliga håll och kanter?! :arghh:

vet ni, jag känner att det inte spelar någon större roll vad jag skriver eftersom jag inte lyckas göra mig förstådd alls. Så jag ger helt enkelt upp försöken med att förklara och skriver en sista gång: Det handlar absolut inte om att jag har bestämt mig för att få ut cirkus, inte alls. Jag tyckte hennes beteende var märkligt och det fick mig att reagera - mer än så är det inte.

Det hade hjälpt en del för mig att få "rätsida" på dig om du hade svarat på mina frågor.

Du får gärna svara på min fråga i inlägg 571

Jag fattar inte hur alla verkar ha så lätt att hitta någon att rösta på! Är det bara jag som våndas sönder åt alla möjliga håll och kanter?! :arghh:

Lätt och lätt. Jag har läst och håller med om vissa saker, inte om andra. Har inte haft tid att "vela i tråden" sas, eftersom jag lagat lite mat och grejs, utan har velat för mig själv, och då föll min röst som den gjorde. Men tja, jag är absolut inte övertygad, men tycker att TLV är den som beter sig mest skumt för tillfället. Sedan väger det också in att jag inte ser samma misstankar i Killa som andra gör, och då blir det något lättare.

Jag är lite skeptisk till att allt har vänt mot Killaloe så fort (jag tycker i alla fall att det gått fort). Det gör att det känns obekvämt, även om jag till viss del i alla fall förstår vad ni reagerar på.

Blacksmithfarm röstar på cirkus

Dels p.g.a. mina tidigare teorier, men även för att magkänslan säger mig att cirkus är den av Killa och cirkus som känns mest ond.

Jag är lite skeptisk till att allt har vänt mot Killaloe så fort (jag tycker i alla fall att det gått fort). Det gör att det känns obekvämt, även om jag till viss del i alla fall förstår vad ni reagerar på.

Dels p.g.a. mina tidigare teorier, men även för att magkänslan säger mig att cirkus är den av Killa och cirkus som känns mest ond.

jag kan ha missat något men varför tror du någon av dem är ond?

Angående cirkus funderar jag om Sasse kan ha fått information om cirkus som gör att hon vänder sig mot Killa? Å andra sidan ger ju inte en god cirkus en automatiskt ond Killa, så det kanske inte är så troligt trots allt.

Är dessa alla röster hittills? Lagar mat samtidigt...
Japp, fyller på med de röster som kommit in efter. :)
Dag 3
Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Killaloe
Habina röstar på Mammas

Lätt och lätt. Jag har läst och håller med om vissa saker, inte om andra. Har inte haft tid att "vela i tråden" sas, eftersom jag lagat lite mat och grejs, utan har velat för mig själv, och då föll min röst som den gjorde. Men tja, jag är absolut inte övertygad, men tycker att TLV är den som beter sig mest skumt för tillfället. Sedan väger det också in att jag inte ser samma misstankar i Killa som andra gör, och då blir det något lättare.

Ahaa... Jag som håller dem båda misstänkta men inte känner mig övertygad om någon av dem blir bara mer velig ju längre tiden går.
Och vart är Bumpo? Henne håller jag också misstänkt men vill se mer aktivitet från. O_o

Angående cirkus funderar jag om Sasse kan ha fått information om cirkus som gör att hon vänder sig mot Killa? Å andra sidan ger ju inte en god cirkus en automatiskt ond Killa, så det kanske inte är så troligt trots allt.

Nu får du sluta nämna tankar jag har men är osäker på om jag ska skriva ut.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar