Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ååh! Jag trodde att jag skulle ha tid att skriva ett ordentligt röstinlägg med fylliga teorier idag när jag faktiskt varit ledig. Men jag har verkligen haft häcken full hela dagen.

Jag tycker faktiskt inte att killaloes resonemang är så svårt att följa. Visserligen kan jag inte påstå att jag helt och fullt håller med henne men jag tycker inte heller att det gör henne ond. Jag tycker mest att killaloe känns som hon brukar.

Cirkus tycker jag har hamnat i ett spår med enbart fokus på killaloe. Det känns desperat på något sätt. Men är det så konstigt? Ingen vill ju åka ut oavsett roll eller sida i leken.

Sasse känns glidande på något sätt för mig. Jag får inget grepp om henne alls. Men jag tycker att hon verkar vända på alla stenar och letar onda.

Caisa som jag röstade på igår känns inte längre lika skum. Jag har läst igenom hennes inlägg flera gånger (allt för att slippa städa) och börjar se och förstå hur hon tänkte igår. Verkar också genuint leta onda.

Mammas, ständig denna mammas. Jag vet inte om jag läst mammas fel men jag tycker inte att hon gör allt för den sida hon är på. Hon gör snarare allt för mammas. Men om det gör henne ond? Nej det tycker jag inte.

glömmerallt är den som jag reagerat mest på idag. Men det är bara magkänsla vilket känns helt fel att basera en röst på dag tre.

TLV och Mu har jag inte hunnit gå igenom direkt.

Habina har jag ingen koll på alls.

Med ovanstående sagt: bumpo röstar på glömmerallt

jag kan ha missat något men varför tror du någon av dem är ond?

Jag stod inte och valde mellan cirkus och killa för att "en av dem måste vara ond". Men det kändes lite som de två på något sätt står mot varandra, om den ena är ond är den andra troligen god. Jag står som sagt fast vid mina tidigare teorier om cirkus, och därför ogillar jag det drev som startats mot Killa, även om jag kan se anledningen till det.

Jag är väldigt osäker på hur jag ska rösta ock vet inte vem jag misstänker mest men eftersom jag som sagt börjat fundera på om både cirkus och kilaloe kan vara goda så väljer jag att lägga min röst på den som iövrigt har röster.
Dessutom har jag ju varit tveksam till henne eftersom jag inte förstår hennes teroi mot mig

glömmerallt röstar på Teamlundver

Men ååh! Jag trodde att jag skulle ha tid att skriva ett ordentligt röstinlägg med fylliga teorier idag när jag faktiskt varit ledig. Men jag har verkligen haft häcken full hela dagen.

Jag tycker faktiskt inte att killaloes resonemang är så svårt att följa. Visserligen kan jag inte påstå att jag helt och fullt håller med henne men jag tycker inte heller att det gör henne ond. Jag tycker mest att killaloe känns som hon brukar.

Cirkus tycker jag har hamnat i ett spår med enbart fokus på killaloe. Det känns desperat på något sätt. Men är det så konstigt? Ingen vill ju åka ut oavsett roll eller sida i leken.

Sasse känns glidande på något sätt för mig. Jag får inget grepp om henne alls. Men jag tycker att hon verkar vända på alla stenar och letar onda.

Caisa som jag röstade på igår känns inte längre lika skum. Jag har läst igenom hennes inlägg flera gånger (allt för att slippa städa) och börjar se och förstå hur hon tänkte igår. Verkar också genuint leta onda.

Mammas, ständig denna mammas. Jag vet inte om jag läst mammas fel men jag tycker inte att hon gör allt för den sida hon är på. Hon gör snarare allt för mammas. Men om det gör henne ond? Nej det tycker jag inte.

glömmerallt är den som jag reagerat mest på idag. Men det är bara magkänsla vilket känns helt fel att basera en röst på dag tre.

Nu får du sluta nämna tankar jag har men är osäker på om jag ska skriva ut.:cool:

Och jag tänker att det är lika bra att skriva ut det, iom att onda vet att isf Sasse är god kommer de lättare att se det och genom att skriva ut det kan ängeln eller om någon fått beskydd i paket att se det också.

Måste ta ställning, tiden rinner ut.

Caisa röstar på Killaloe

Jag reagerade på hennes abrupta röst på Cirkus redan igår, men trodde att jag inbillat mig mycket av den dåliga känslan jag fick. Efter en del diskussion sjönk hon på min misstankelista igen, för att under dagen (när jag tittat på rösterna och händelsen igen) plus insett att jag inte var den enda som uppfattade Killa som att hon väldigt abrupt gick efter Cirkus "verkligen ville ha ut henne", så det stärker min tro att den känslan var rätt från början. Sen har Sasse pekat på en del intressanta "hål" i Killas teorier som jag inte noterade innan, samt att hon verkar undvika Mus frågor gör henne ännu mer misstänkt.

Och jag tänker att det är lika bra att skriva ut det, iom att onda vet att isf Sasse är god kommer de lättare att se det och genom att skriva ut det kan ängeln eller om någon fått beskydd i paket att se det också.

Jag tänker att om sasse har extrainfo om en god så är det inte säkert att ulvarna räknat ut det(hade varit skillnad om extrainfon gällde en ulv). I övrigt håller jag med om att det är bra att skriva ut sådanna saker.

Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Killaloe
Habina röstar på Mammas
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bumpo röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på Teamlundver
Caisa röstar på Killaloe

Jag har skrivit flest inlägg i leken så det känns lite märkligt att du går på magkänsla, om man tycker jag är misstänkt borde det ju finns något att anmärka på.

Jag är ledsen bumpo, men hur kom du fram till den här rösten egentligen? "Bara magkänsla, känns helt fel att basera en röst på" BOOOM, röst på GA.

Nope, faktiskt så har jag noll och inga problem med att offra mig för min sida om det är det bästa för min sida. Och det oavsett god eller ond.

Fast det gjorde du väl inte? Eller ja det kan du ju ha gjort men det var ju inte så du skrev?

Här är det ju uppenbart att misstankarna mot glömmerallt har stigit efter att du fick reda på det där med tiderna. Sen om du har dragit tillbaka misstankarna efter att fått reda på tiderna så är det ju märkligt att efter det misstänka personen i fråga för att den har glidit undan radarn. Om du medvetet har lagt undan misstankar så kanske det inte är så konstigt att personen försvunnit från din radar? Så att det i sin tur skulle vara en anledning till en röst blir ju väldigt konstigt? Detta tillsammans med glömmerallts röst, som efter att du fått reda på tiderna var orsaken till att du drog tillbaka misstankarna? Nej jag hänger nog inte med på resonemanget alls..

Sen fattar jag inte hur en ströröst rent generellt kan vara en alibiröst. En sen ströröst på en ulvkollega kan ju möjligtvis definieras som en alibiröst men den är ju så dålig att det knappast räknas :p
Jag förstår att du håller nog som misstänkt efter mitt inlägg. Det hade jag också gjort. När jag läser igenom det du citerade så fattar jag inte själv hur jag resonerat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023