Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ber om ursäkt för dålig aktivitet idag.
Jag håller ju på att flytta och golvsliparkillen kom till nya huset idag, det är bara det att vi har en ful jävla köksö där som måste skruvas bort och den tilltänkte hjälparen kom strax innan på att han nog hade 20 årig bröllopsdag, jävla tur för honom att han kom på det. Men det betydde att jag och min ena dotter ägnade hela kvällen åt att skruva bort fanskapet (och ingen skruvdragare hade vi kommit ihåg att ta med) och dessutom mickla med el-saker som jag inte känner mig extremt säger på. Hoppas nu att stugan står kvar imorgon och att jag inte lyckats göra kortis så hela skiten brinner ner.

Ber om ursäkt för dålig aktivitet idag.
Jag håller ju på att flytta och golvsliparkillen kom till nya huset idag, det är bara det att vi har en ful jävla köksö där som måste skruvas bort och den tilltänkte hjälparen kom strax innan på att han nog hade 20 årig bröllopsdag, jävla tur för honom att han kom på det. Men det betydde att jag och min ena dotter ägnade hela kvällen åt att skruva bort fanskapet (och ingen skruvdragare hade vi kommit ihåg att ta med) och dessutom mickla med el-saker som jag inte känner mig extremt säger på. Hoppas nu att stugan står kvar imorgon och att jag inte lyckats göra kortis så hela skiten brinner ner.

Du kan ju stänga huvudbrytaren när du pysslar med läskig el, så slipper du åtminstone oroa dig för eld när du inte är där - och när slipsnubben behöver ström imorgon så är han ju där och ser om det börjar spraka! :idea::p
(Jag är själv livrädd för att pyssla med nånting mer avancerat än att byta lampor när det kommer till el. Mr Huvudströmbrytare (som bor i min källare) är min bästa vän! :love:)

Jaghänger med den tanken slog nämligen mig också.

Det verkar dock vara lite märkligt många som resonerar utifrån att cirkus skulle vara god eller hur jag ska beskriva de skriver ju inte direkt ut att cirkus är god utan mer mellan raderna typ.

Med tanke på fokuset på cirkus VS killa så börjar jag funera på om det kan vara onda som vill få fokus på två goda deltagare.

Mmm.

Svårt för mig att inte hålla med om detta.

Du kan ju stänga huvudbrytaren när du pysslar med läskig el, så slipper du åtminstone oroa dig för eld när du inte är där - och när slipsnubben behöver ström imorgon så är han ju där och ser om det börjar spraka! :idea::p
(Jag är själv livrädd för att pyssla med nånting mer avancerat än att byta lampor när det kommer till el. Mr Huvudströmbrytare (som bor i min källare) är min bästa vän! :love:)

Det gjorde jag :) Men sen så måste ju de små sladdstumparna som kom från spishällen isoleras och daltas med på rätt sätt, En av isolerhattarna hade gått sönder och då var jag tvungen att ringa sambon för att kolla vilket som var jord som kunde klara sig utan hatt.

Jag slog på elen igen...och åkte till gamla hemma

Hur ser du på min och GAs diskussion kring just spiontankarna?

Ja du... Jag luftade en liten idé, kände mig snabbt ganska nedtystad om att det var helt fel och sedan när du tog upp den igen blev det väldigt mycket diskussioner. :crazy: Jag reagerade på det glömmerallt kallar pladder, för mig är det ändå viktigt att diskutera och försöka förstå varandra, så att man inte missar någon teori som faktiskt visar sig vara riktig sedan. Kan tänka mig att glömmerallt upplevde det som att du "tjatade" om spionen, men jag uppfattar det i alla fall som att du svarar på de frågor du fått om den.

Skulle kunna vara ett missförstånd mellan två goda, eller att glömmerallt är ond och försöker få dig att stå i dålig dager genom att få det att framstå som att du "tjatar" om spionen. Jag har lite svårt att se hur du skulle kunna vara ond och tjäna på diskussionen. ;) Ännu mer svårt har jag att tänka mig att ni skulle vara ulvar bägge två, det känns alldeles för konstigt och långsökt. :p

Håller på att gå igenom tråden och försöka komma ikapp, torsdagar brukar vara lugna jobbdagar, så jag hoppas jag hinner. :) Men en tanke slog mig, som jag bara måste lufta nu.

Skulle det kunna vara så i DL2 att häxan förhäxat mig, så min röst inte räknades. Dvs Killaloe fick en röst på sig totalt. Då stod det 3 cirkus, 2 mammas, 2 monstermom, 2 glömmerallt och 2 caisalundblad. Sedan har antingen byfånen röstat på monstermom med sin extra röst, eller så var det en extra röst som jultomten hann dela ut och som någon använt till att rösta på monstermom. Därmed blev det lottning mellan henne och cirkus, och lotten föll på monstermom. :idea:

Eller så försöker jag snällt vänta tills leken är slut och LL förklarar vad sjutton som hände. :arghh:

Utveckla gärna det om bumpos röst.

Sen behöver du nog ha en teori/motivering omcaisa för att följa reglerna.

Jag tycker fortfarande spionteorierna om Sasse är jätte konstiga men som sagt misstänker jag inte caisa så mycket längre(se tidigare inlägg)

Tanken om Mmmas är också intressant.

Bumpo är den allra första som röstar i DL1. Jag tänker mig scenariot där bumpo som ulv får panik över att inte ha tid och monstermom säger att bumpo kan rösta på henne.

Caisalundblad tycker jag resonerar och diskuterar på ett sådant sätt att hon hjälper till att förstå hennes tankar, vilket förstås underlättar när man letar onda. Ju mindre missförstånd mellan olika goda, desto mindre risk att man fastnar för något hos en god och lynchar den av misstag.

Spionteorierna tycker jag var ett intressant spår, men jag är ändå mycket tveksam till att Sasse är den onda spionen. Jag fick en känsla och caisalundblad tänkte ett steg längre, men varken hon eller jag verkar hålla fast vid teorierna längre. :p

Sasse skriver ovan att Killa skriver att cirkus andraröst på Mammas är misstänkt för att den riskerar att starta ett drev. När jag nu läste igenom leken igen fastnade jag gör Killas ordval i #358

MEN det kan inte vara så att Killa fått veta något om cirkus via specialförmåga, och därför inte kan teoria bättre sas??

Jag är för trög för att förstå det här. Kan du utveckla hur du menar? Vad är det i Killaloes kommentar från DL1 som gör att hon inte kan teoria bättre om cirkus? :confused:

Jag är för trög för att förstå det här. Kan du utveckla hur du menar? Vad är det i Killaloes kommentar från DL1 som gör att hon inte kan teoria bättre om cirkus? :confused:

Så hänger det inte ihop.

Det jag reagerade på i #358 var att Killa nämnde att hon dragit igång en lynch och någon annan fick rota i det, och anledningen att jag reagerade var för att Sasse (mfl?) tagit upp Killas senare formulering kring att dra igång ett drev. Eftersom jag hade Sasses kommentar i färskt minne så reagerade jag på Killas formulering, något jag kanske inte gjort annars.

Funderingen kring om Killa skulle kunna fått veta något och därmed haft svårare att teoria mot cirkus hängde inte ihop med det. Och det visade sig att det inte är särskilt troligt att det stämmer.

Tydligare så?

Och jag tänker att det är lika bra att skriva ut det, iom att onda vet att isf Sasse är god kommer de lättare att se det och genom att skriva ut det kan ängeln eller om någon fått beskydd i paket att se det också.

Detta reagerar jag på.
En uppmaning till ängel eller om någon fått beskydd att skydda Sasse. Alltså, jag vet inte vad jag ska tro. Men jag blir nervös på något vis.

Inatt fick ulvarna äntligen lite mat. Glömmerallt var häxa!
Imorgon kommer jag ha svårt att uppdatera leken på dagen, det ser lite osäkert ut när det kan funka. Kan vi köra dagDL 21.00 ikväll och nattDL 22.00 ikväll?

Surfar från mobilen så pallar inte citera/kolla vilka jag ska tagga, men vissa verkar misstänka mug på grund av att jag röstat på monster? Alltså iom att jag inte drar mig för att rösta på en kollega förstår jag att jag inte godförklaras pga rösten, men jag förstår inte hur det kan leda till misstankar? Alltså, jag köper att en befintlig misstanke inte påverkas av den, men vissa verkar grunda sin misstanke på det? Ni som känner er träffade, utveckla gärna ert resonemang. :)

Vill du att jag utvecklar mer, eller räcker min motivering till röst igår? Annars kan jag försöka att förklara lite mer. :)

Det funkar - hoppas jag.
jag är ju som sagt mitt uppe i en massa flyttbestyr, men så dags borde jag väl ändå få ägna mig åt riktiga saker som ulvspel

Jag känner att jag bara får fler och fler funderingar ju mer jag läser. :banghead: Då är jag deprimerande nog bara på sida 28 än och vet varken ut eller in.

Jag funderar lite på varför killaloe så gärna ville få ut cirkus. Kan hon (eller hennes tvilling) ha fått information om cirkus som vi andra inte har? @Niyama om tomtens arvtagare blir lynchad, vad händer med rollen då? Får vi veta att det var arvtagaren? Går arvet vidare?

Breaktown har en intressant kommentar om att TeamLundVer misstänkte glömmerallt för alibiröstning, men inte misstänkte matmissbrukaren som glömmerallt röstade på. Värt att notera.

*läser vidare efter lunchen*

glömmerallt är den som jag reagerat mest på idag. Men det är bara magkänsla vilket känns helt fel att basera en röst på dag tre.

Med ovanstående sagt: bumpo röstar på glömmerallt

Jag är ledsen bumpo, men hur kom du fram till den här rösten egentligen? "Bara magkänsla, känns helt fel att basera en röst på" BOOOM, röst på GA.

Jag undrar samma sak faktiskt. :)

Såg att du skrev att du inte haft tid, och jag kan förstå att du då väljer att gå på magkänsla, men som du formulerade det känns det som du går mot ditt eget resonemang när du röstar på GA, trots att du skriver att det känns fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar