Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
OT
Asså nu MÅSTE jag bara fråga en sak.
Är mitt inlägg 681, den texten jag skrev klickbar för er också? Och råkar Habinas användare komma upp om ni klickar?

Ja precis. Jag klistrade in citatet från monstermom hur hon resonerade kring rösten på mammas och sedan mammas gensvar som slutade i en röst på monstermom. Jag tyckte de kändes så "regisserade" på något vis, så konstlade. Det var det jag reagerade på och som jag fortfarande grunnar över. Jag kan nästan höra hur de diskuterar i lyan hur de skall formulera sig. Men det kanske bara är min egna fantasi, jag har varit ond så få gånger och endast med ganska oaktiva ulvar, så jag kan ha helt fel bild framför mig. :o

Jo, jag läste det teoriinlägget också, och det kändes ändå lite... klent, typ. Även om jag förstår hur du tänker och också bollat med tanken så släppte jag den eftersom jag tyckte att det var en dålig grund för en misstanke i sig. Men jag känner igen det där med att tänka upp alla möjliga scenarion dock, säger inte att du har fel heller jag upplever det bara inte på samma sätt när jag läser igenom det. :D

Nu har jag läst ikapp mig. Puh! Såg att jag hade fått några frågor, men jag kommer vara fräck och vänta med dem till imorgon. Lättare att skriva och citera på dator.

Synd att killaloe lynchades, jag röstade förvisso inte på henne, men höll henne ändå åt den ondare sidan. Nu måste jag kika på röstlistan och fundera...

Alltså, nu antar jag att jag tolkar fel? Men i det sista stycket verkar det som det är synd att Killa blev lynchad för du trodde hon var ond?:confused:

Jag är ledsen men jag har verkligen inte tid för leken idag (överlämning och teambuilding).

Mumorsan röstar på Teamlundver på grund av hennes resonemang kring GA, som vi nu vet var god. Det är vad jag reagerat mest på nu.

Jag gillar inte riktigt det här inlägget. Meningen "som vi nu vet var god" har gnagt i mig sedan jag läste den, och nu kom jag på vad det är som stör - det känns på något vis som att man bortser från själva teorin och bara fokus på att någon var god. Och eftersom det är rätt vanligt att även goda röstar på goda köper jag inte resonemanget. Sedan är det inte fokus i mus teori, men att den finns där skaver.

sedan misstänker jag ju tlv jag med, så jag funderar såklart på om misstankarna motsäger varann. Jag vet inte hur jag tänker i det just nu, men iallafall så här långt misstänker jag tlv mer än mu, det här är mest något litet som ligger och stör.

Jag känner att jag bara får fler och fler funderingar ju mer jag läser. :banghead: Då är jag deprimerande nog bara på sida 28 än och vet varken ut eller in.

Jag funderar lite på varför killaloe så gärna ville få ut cirkus. Kan hon (eller hennes tvilling) ha fått information om cirkus som vi andra inte har? @Niyama om tomtens arvtagare blir lynchad, vad händer med rollen då? Får vi veta att det var arvtagaren? Går arvet vidare?

Breaktown har en intressant kommentar om att TeamLundVer misstänkte glömmerallt för alibiröstning, men inte misstänkte matmissbrukaren som glömmerallt röstade på. Värt att notera.

*läser vidare efter lunchen*
Varför skulle jag misstänka MM? Hon hade ju redan åkt ut och visade sig vara god ju?

Okej jag vet att detta kommer låta som ett sätt att rädda mig själv men eftersom ingen annan verkar göra samma reflektion som mig så skriver jag ner mina tankar ändå. Jag kan ju inte annat än bli lynchad ;)

Rösterna jag fick igår berodde till största delen på min röst och teori på GA i förrgår om jag inte har missförstått er. Som jag skrivit tidigare så förstår jag er då jag varit lite väl förvirrad i vissa av mina inlägg. Det jag inte förstår är varför ingen reagerar på att ulvarna valde att käka just GA i natt? I och med detta så har vi fått reda på att GA var god och misstankegraden har därmed höjts ytterligare mot mig (åtminstone om jag tolkat era inlägg korrekt). Varför gör ulvarna detta om jag finns i lyan? Jag personligen ser detta som ett försök till att få mig lynchad idag. Iofs ser jag kanske lite subjektivt på det hela men jag vill gärna höra era åsikter.

Med det inte sagt att de som röstade på mig igår de facto var ulvar. Det kan lika gärna ha varit goda alla tre och att ulvarna bara väljer att utnyttja läget.

Okej jag vet att detta kommer låta som ett sätt att rädda mig själv men eftersom ingen annan verkar göra samma reflektion som mig så skriver jag ner mina tankar ändå. Jag kan ju inte annat än bli lynchad ;)

Rösterna jag fick igår berodde till största delen på min röst och teori på GA i förrgår om jag inte har missförstått er. Som jag skrivit tidigare så förstår jag er då jag varit lite väl förvirrad i vissa av mina inlägg. Det jag inte förstår är varför ingen reagerar på att ulvarna valde att käka just GA i natt? I och med detta så har vi fått reda på att GA var god och misstankegraden har därmed höjts ytterligare mot mig (åtminstone om jag tolkat era inlägg korrekt). Varför gör ulvarna detta om jag finns i lyan? Jag personligen ser detta som ett försök till att få mig lynchad idag. Iofs ser jag kanske lite subjektivt på det hela men jag vill gärna höra era åsikter.

Med det inte sagt att de som röstade på mig igår de facto var ulvar. Det kan lika gärna ha varit goda alla tre och att ulvarna bara väljer att utnyttja läget.

Jag tror ulvarna desperat ville lyckas med käket, sen tror jag inte att jag var ensam om att tro att GA var en möjlig kandidat till att vara Killas tvilling (dvs definitivt inte ond spion som ulvarna inte vill käka) och dessutom en av de som haft en del misstankar och därför inte skulle riskera att skyddas av ängeln.

Ja, du skulle kunna vara god, jag håller faktiskt med om det, jag är inte ett dugg säker på att du är ond. Men du är en av toppkandidaterna. Jag gissar (i scenariot att du ÄR ond) att ni i lyan kommit överens om att offra dig eftersom du låg illa till igår så fanns viss risk att du skulle ligga illa till igen idag. Det skulle även förklarar Mus röst på dig om hon skulle vara ond @Mammas , försök till alibi. Det finns även det tänkbara scenariot att du är ond spion, och att lyan inte visste det. :p Och sen skulle du även kunna vara god... Jag är osäker faktiskt. Det är en av sakerna jag försöker reda ut i mitt huvud just nu, just vem som mest troligt är ond av de jag har högst på listan av misstänkta.

Den här delen av teorin förstår jag inte. Är det misstänkt att cirkus lägger en andraröst? För risken att starta drev finns? Finns inte den risken också som förstaröst? Men Killaloe reagerar inte på Monstermom. Hade en tredjeröst varit bättre? Troligen inte. Jag antar att allt efter förstarösten hade varit misstänkt. Och med tanke på det känns det som om Killaloe liksom har bestämt sig för att cirkus ska bort. Om någon förstår vad jag menar. Jag får i alla fall den känslan när jag läser just den delen av motiveringen.

Killaloe - Jag gillar inte hennes teori om cirkus, som jag ifrågasatte tidigare. Jag tycker det känns lite sådär att en del av Killaloes motivering var att cirkus lade en andraröst på Mammas, för då fanns risken att det skapades ett drev. Alltså visst, den risken kanske fanns, men jag tycker det var en rätt underlig motivering till röst. Hade Killaloe hållit sig till att motiveringen var att cirkus skrivit likadant i två DL's (fast på olika deltagare) så fine, det kan man tycka är lite märkligt. Men att lägga en andraröst för att risken finns för drev? Som jag läser mig till så borde allt efter en förstaröst vara misstänkt i Killaloes ögon, för antingen finns risken att man startar ett drev eller så är man i drevet sas. Förstarösten är mao det enda som är okej. Men alltså, även förstaröster kan starta drev. Killaloe är väl tillräckligt erfaren för att veta det, eller? Jag får i alla fall känslan av att Killaloe har bestämt sig för att cirkus ska bort, mer än att hon letar onda. Det känns alltså mer som en röst att försöka få bort cirkus, och inte som att Killaloe misstänker cirkus speciellt.

Hm. Röstar nog nu ändå, så kommer jag in med teorier och tankar om TLV och Blacksmithfarm senare. De är inte huvudmisstänkta, utan det är mer saker jag reagerat på.

Jag tänker mest på Killaloe just nu, för jag får känslan av att hon låste sig vid cirkus och bara ville få bort henne, snarare än att hon trodde cirkus var ond. Delen att det är misstänkt att cirkus lägger en andraröst tycker jag är rätt vag faktiskt, hänvisar till mitt längre inlägg, och/eller det inlägget där jag ifrågasätter henne (#514 och #516).

Sasse röstar på Killaloe

Känner att jag fastnar lite för Sasse här. Hon anklagar Killaloe för att ha bestämt sig för att cirkus ska ut. Min känsla är att Sasse gör likadant mot Killa. Jag skrev redan igår att jag tyckte det kändes skumt, och tycker det nog fortfarande faktiskt.

När jag sedan läser cirkus inlägg:
Sasse läste igenom hennes inlägg #514 och känner lite - äntligen någon som förstod hur jag uppfattade det när Killa började teoria mot mig. Jag fick verkligen också känslan av att hon bestämt sig för att jag skulle bort. Jag tycker också att motiveringen att just min andraröst skulle vara den som startar drev känns ...sådär. Just nu så håller jag med Sasse i den här frågan. Jag ska se om det finns något annat jag tycker är konstigt och som sticker ut som hon skriver

Killaloe - jag tycker fortfarande att Killas röst på mig är skum av samma anledning som igår och om man ska nyansera lite så har Sasse satt fingret på just min känsla.
Känns det lite som att Sasse försökt/lyckats ställa sig in genom att hålla med cirkus om Killaloe.

Det skaver tycker jag, det tillsammans med att Mammas godförklarar Sasse för att ängeln ska få en chans att skydda henne. För, nej, jag litar inte på Mammas - hon är för bra på att luras ;)

Jag tror ulvarna desperat ville lyckas med käket, sen tror jag inte att jag var ensam om att tro att GA var en möjlig kandidat till att vara Killas tvilling (dvs definitivt inte ond spion som ulvarna inte vill käka) och dessutom en av de som haft en del misstankar och därför inte skulle riskera att skyddas av ängeln.

Ja, du skulle kunna vara god, jag håller faktiskt med om det, jag är inte ett dugg säker på att du är ond. Men du är en av toppkandidaterna. Jag gissar (i scenariot att du ÄR ond) att ni i lyan kommit överens om att offra dig eftersom du låg illa till igår så fanns viss risk att du skulle ligga illa till igen idag. Det skulle även förklarar Mus röst på dig om hon skulle vara ond @Mammas , försök till alibi. Det finns även det tänkbara scenariot att du är ond spion, och att lyan inte visste det. :p Och sen skulle du även kunna vara god... Jag är osäker faktiskt. Det är en av sakerna jag försöker reda ut i mitt huvud just nu, just vem som mest troligt är ond av de jag har högst på listan av misstänkta.

Så du tror att jag antingen är ulv,ond spion eller god?

Jag tror du har rätt faktiskt :p

Så du tror att jag antingen är ulv,ond spion eller god?

Jag tror du har rätt faktiskt :p

Eftersom att jag inte vet så ja, det är de möjliga alternativen, känner inte att jag lyckas få ner alternativen heller. :D

Det jag menar är att jag inte bortser från möjligheten att du är god, jag försöker hitta alla synvinklar och möjliga scenarion och väga de emot varandra...

Angående cirkus funderar jag om Sasse kan ha fått information om cirkus som gör att hon vänder sig mot Killa? Å andra sidan ger ju inte en god cirkus en automatiskt ond Killa, så det kanske inte är så troligt trots allt.

Och jag tänker att det är lika bra att skriva ut det, iom att onda vet att isf Sasse är god kommer de lättare att se det och genom att skriva ut det kan ängeln eller om någon fått beskydd i paket att se det också.

@Blacksmithfarm godförklarar?? :eek: :eek: då har jag varit jätteotydlig, absolut inte!

Tja, inte rakt ut, kanske. Men jag tycker ovanstående citat känns lite godförklarande.

Alltså jag kan inte släppa mu. Jag har läst din tanke här @CaisaLundblad och jo jag kan ju inte släppa tlv riktigt heller. Å andea sidan känns det jag vet inte, långsökt kanske? Eller så är jag bara för nojig för att kunna tro att vi hittat två onda så lätt... Men med mu, det är en kombo av att hon inte varit så aktiv, lite glidig och sedan känns rösten på tlv.. å andra sidan, är hon god och kommer in och läser tråden så köper jag ju att tlv blir huvudmisstänkt. Så ja eh.. vet inte om någon blev klokare av det här?

Tja, inte rakt ut, kanske. Men jag tycker ovanstående citat känns lite godförklarande.

Mm, i andra inlägget var jag inte lika noga med distinktionen utan bara förklarade min ståndpunkt, det var slarvigt av mig. Menade inte att godförklara henne utan mer förklara min ståndpunkt. (Tillägg: i andra inlägget alltså, det var inte till teorin i sig utan mer att förklara hur jag tänkt. Var därför inte lika noga med hur jag uttryckte mig i sakfrågan. )

Oavsett vidhåller jag att hon inte känns som vanligt.

Alltså jag kan inte släppa mu. Jag har läst din tanke här @CaisaLundblad och jo jag kan ju inte släppa tlv riktigt heller. Å andea sidan känns det jag vet inte, långsökt kanske? Eller så är jag bara för nojig för att kunna tro att vi hittat två onda så lätt... Men med mu, det är en kombo av att hon inte varit så aktiv, lite glidig och sedan känns rösten på tlv.. å andra sidan, är hon god och kommer in och läser tråden så köper jag ju att tlv blir huvudmisstänkt. Så ja eh.. vet inte om någon blev klokare av det här?

Jag tror inte att vi diskuterar två goda i alla fall, problemet är att det börjar brinna i knutarna. Lynchar vi en god nu och de lyckas med käket har vi väl bara en chans till att pricka in en ond i lynchen imorgon om inte onda ska vinna? Så det känns extra viktigt att pricka in en ulv ikväll...

Mu har jag försökt få grepp om, varit sådär halvmisstänksam mot utan att kunna sätt fingret på det, men det blir ju toksvårt när hon är inaktiv och det finns så rysligt lite att analysera...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023