Inte jag heller. Det var det som gjorde mig nervös plus att jag aldrig sett någon skriva så rakt ut att "skydda X"....känns hur underligt som helst faktiskt
Inte? Har sett det flera gånger. Inte jättevanligt dock, men inte helt ovanligt. Däremot, absolut, man ska tänka sig för innan man skriver så.
Jag har verkligen ingen koll på
Habina överhuvudtaget! Hon har väl skrivit en del ändå, men jag
ser henne inte. Det jag kan tycka är lite udda (men som inte säger något om hennes roll) är att hon fortsätter försöka hitta ett skäl till att Monstermom dog. Hon verkligen vrider och vänder på, i stil med att om alla specialroller gjorde sitt så skulle det stå mellan Monstermom och cirkus och lotten föll på Monstermom. Men LL har ju skrivit att det delvis var specialroller och delvis något helt annat, som vi inte kan veta ännu. Så varför vända och vrida på det när LL sagt att det är något oförutsett som hänt? Det här säger som sagt inget om rollen i sig, men jag tycker det är lite underligt faktiskt.
Jag tycker förövrigt som
Mammas, att det är en del "si och såhär gör ulvarna/pratar ulvarna om".
Samma sak med
CaisaLundblad. Förutom att vi diskuterat lite fram och tillbaka, och jag har hållit med henne om en del tankar. Men vet inte hur mycket jag spelat med henne? Tror mig ha hört från andra att hon är svårläst som ulv. Så jag håller henne öppen för det alternativet.
TLV - jag tycker hon har skrivit en del skumma saker. Breaktown satte ord på mina tankar igår. Just det här med att hon misstänker glömmerallt för att alibirösta, och sedan får hon reda på tidsspannet, verkar dra tillbaka sina tankar lite... för att sedan ändå rösta på glömmerallt (i samma inlägg). Sedan kommer hon in och säger sig inte ha förstått hur hon resonerat, och visst kan det ha varit ett misstag, eller en efterkonstruktion. Jag misstänker henne, för hon har resonerat annorlunda, men samtidigt är jag inte alls säker på att hon är ond. Jag fick känslan att hon var ärlig i sitt senaste inlägg (#692)
Mammas vet jag inte riktigt var jag har, men spontant har jag inga ulvvibbar av henne. Ja, kanske lite konstigt att skriva ut att hon tror jag är god? Men i övrigt, nu har jag inte läst igenom alla hennes inlägg igen, men det är inget direkt jag reagerat på, förutom då rösten på Momsan. Men en sådan sak tänker jag inte ha som grund till en röst liksom. Vilket i och för sig gör att jag ställer mig lite frågande till Habina som verkar tycka att det räcker att rösta på någon efter enbart ett potentiellt "alibiröstande"?
Breaktown har jag inga nya tankar om. Jag tycker hon resonerar vettigt, och jag har inte reagerat på något. Dessutom, som jag skrivit tidigare, är min bild av Breaktown att hon inte brukar rösta på ulvkollegor. Så hon faller naturligt bort för mig av rösten på Monstermom, även om förändringar kan ske.
Mumorsan - ingen aning här heller. Hon skriver inte hutlöst mycket inlägg precis, och har väl missat någon DL. Tycker hon är mycket svår att ta på.
Blacksmithfarm tycker jag faktiskt uttrycker sig rätt märkligt ibland. Jag reagerade när hon höll av Killaloe, men framförallt kanske för att hon misstänker cirkus. I övrigt är det inte så mycket likadana tankar vi har och det gör väl att jag misstänker henne desto mer. Ska läsa hennes inlägg igen.
Tillägger att jag tycker Mammas hade en intressant tanke om Mumorsan. Goda kan absolut rösta på goda, så varför är TLV misstänkt bara för att hon misstänkt goda glömmerallt?