Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte att vi diskuterar två goda i alla fall, problemet är att det börjar brinna i knutarna. Lynchar vi en god nu och de lyckas med käket har vi väl bara en chans till att pricka in en ond i lynchen imorgon om inte onda ska vinna? Så det känns extra viktigt att pricka in en ulv ikväll...

Mu har jag försökt få grepp om, varit sådär halvmisstänksam mot utan att kunna sätt fingret på det, men det blir ju toksvårt när hon är inaktiv och det finns så rysligt lite att analysera...

Ja... det är ju jättesvårt. Jag sitter och velar mellan de två. Just nu lutar det ändå över åt tlv faktiskt.

Inte jag heller. Det var det som gjorde mig nervös plus att jag aldrig sett någon skriva så rakt ut att "skydda X"....känns hur underligt som helst faktiskt

Inte? Har sett det flera gånger. Inte jättevanligt dock, men inte helt ovanligt. Däremot, absolut, man ska tänka sig för innan man skriver så.

Jag har verkligen ingen koll på Habina överhuvudtaget! Hon har väl skrivit en del ändå, men jag ser henne inte. Det jag kan tycka är lite udda (men som inte säger något om hennes roll) är att hon fortsätter försöka hitta ett skäl till att Monstermom dog. Hon verkligen vrider och vänder på, i stil med att om alla specialroller gjorde sitt så skulle det stå mellan Monstermom och cirkus och lotten föll på Monstermom. Men LL har ju skrivit att det delvis var specialroller och delvis något helt annat, som vi inte kan veta ännu. Så varför vända och vrida på det när LL sagt att det är något oförutsett som hänt? Det här säger som sagt inget om rollen i sig, men jag tycker det är lite underligt faktiskt.

Jag tycker förövrigt som Mammas, att det är en del "si och såhär gör ulvarna/pratar ulvarna om".

Samma sak med CaisaLundblad. Förutom att vi diskuterat lite fram och tillbaka, och jag har hållit med henne om en del tankar. Men vet inte hur mycket jag spelat med henne? Tror mig ha hört från andra att hon är svårläst som ulv. Så jag håller henne öppen för det alternativet.

TLV
- jag tycker hon har skrivit en del skumma saker. Breaktown satte ord på mina tankar igår. Just det här med att hon misstänker glömmerallt för att alibirösta, och sedan får hon reda på tidsspannet, verkar dra tillbaka sina tankar lite... för att sedan ändå rösta på glömmerallt (i samma inlägg). Sedan kommer hon in och säger sig inte ha förstått hur hon resonerat, och visst kan det ha varit ett misstag, eller en efterkonstruktion. Jag misstänker henne, för hon har resonerat annorlunda, men samtidigt är jag inte alls säker på att hon är ond. Jag fick känslan att hon var ärlig i sitt senaste inlägg (#692)

Mammas vet jag inte riktigt var jag har, men spontant har jag inga ulvvibbar av henne. Ja, kanske lite konstigt att skriva ut att hon tror jag är god? Men i övrigt, nu har jag inte läst igenom alla hennes inlägg igen, men det är inget direkt jag reagerat på, förutom då rösten på Momsan. Men en sådan sak tänker jag inte ha som grund till en röst liksom. Vilket i och för sig gör att jag ställer mig lite frågande till Habina som verkar tycka att det räcker att rösta på någon efter enbart ett potentiellt "alibiröstande"?

Breaktown har jag inga nya tankar om. Jag tycker hon resonerar vettigt, och jag har inte reagerat på något. Dessutom, som jag skrivit tidigare, är min bild av Breaktown att hon inte brukar rösta på ulvkollegor. Så hon faller naturligt bort för mig av rösten på Monstermom, även om förändringar kan ske.

Mumorsan - ingen aning här heller. Hon skriver inte hutlöst mycket inlägg precis, och har väl missat någon DL. Tycker hon är mycket svår att ta på.

Blacksmithfarm tycker jag faktiskt uttrycker sig rätt märkligt ibland. Jag reagerade när hon höll av Killaloe, men framförallt kanske för att hon misstänker cirkus. I övrigt är det inte så mycket likadana tankar vi har och det gör väl att jag misstänker henne desto mer. Ska läsa hennes inlägg igen.

Tillägger att jag tycker Mammas hade en intressant tanke om Mumorsan. Goda kan absolut rösta på goda, så varför är TLV misstänkt bara för att hon misstänkt goda glömmerallt?

Jag reagerar lite på det här första stycket om bumpo samt inlägg 676 om mig - det känns som att du resonerar rätt mycket "så här gör/tänker ulvarna/lyan", och jag funderar på om det har att göra med att du finns i lyan och gör just det?

Nä, som jag skrev till caisa är det mitt försök att sätta mig in i hur onda kan tänkas resonera. Jag har bara varit ond ett par gånger, men jag har aldrig varit i en lya som diskuterat. Så jag kan ha helt fel, det kanske inte alls diskuterades.

För övrigt fick jag inte mitt internet att fungera, så jag skriver så gott jag kan på mobilen. Men det tar tid, för jag måste korrigera så mycket som jag skriver. :-(

@Sasse tror jag inte riktigt kan släppa att jag blev snuvad på min vågmästarroll. ;-) Sedan blir jag så nyfiken på hur det kunde gå som det gick. Men jag får ge mig till tåls...

bumpo är rätt osynlig, tycker jag. Hon har dock varit i blåsväder dag 1 där hon resonerade om vem som var bäst lämpad till BM, och valde en av dom som hon tyckte är en klurig spelare. Men jag förstår ändå hennes resonemang, kanske för att hon nominerade samma som jag :D

Hon har även varit i blåsväder med Monstermom, som bumpo röstade på dag 1.

Hennes röst dag 2 är väl allt annat än tydlig. Hon kommer in och röstar på Caisa med en, enligt mig, rätt vag teori. Jag har för mig att Caisa försökt få bumpo att utveckla, men bumpo har inte svarat på dessa frågor.

Faan, jag måste rösta och har inte helt koll på alla. Jag har som jag sagt minskat mina misstankar kring monstermom. Däremot har Caisa seglat upp. Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna. Eftersom jag inte hinner försöka förstå dem mer innan deadline så: bumpo röstar på CaisaLundblad.
Sedan skriver bumpo ingenting förrän dag 3, när hon röstar. På glömmerallt, med motiveringen... eller ja, ingen motivering direkt, utan pga. magkänsla.

Jag antar att bumpo inte riktigt har tid till leken, eftersom hon knappt är inne och skriver något och hennes teorier är rätt vaga. Hon svarar inte på frågor, utan hon kommer in vid DL, röstar och försvinner sedan. Jag antar som sagt att hon inte har tid, men det säger inget om hennes roll direkt. Hon blir bara svår att ta på.

Jag vet inte hur jag ska rösta faktiskt. TLV eller bumpo är väl de jag funderar mellan just nu.

@Sasse när du skriver "höll av", hur menar du egentligen då? Har läst det tidigare och förstod inte då heller.

Du har inga tankar om bumpo? Jag känner mig så sjukt osäker på henne! Samtidigt känns det fel att rösta på någon för att den skriver lite, det brukar ju jag också göra. :-S

Nä, som jag skrev till caisa är det mitt försök att sätta mig in i hur onda kan tänkas resonera. Jag har bara varit ond ett par gånger, men jag har aldrig varit i en lya som diskuterat. Så jag kan ha helt fel, det kanske inte alls diskuterades.

För övrigt fick jag inte mitt internet att fungera, så jag skriver så gott jag kan på mobilen. Men det tar tid, för jag måste korrigera så mycket som jag skriver. :-(

För mig när jag citerar från mobilen måste jag inleda med ett mellanslag för att den inte ska bråka.

Angående det, jo. å andra sidan har jag sett att det ofta är ulvar som skriver mycket om hur ulvarna tänker. Men inte alltid så ja.. det gör mig misstänksam mot dig ivf.

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt
röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren
röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

DL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt
röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Monstermom var ulv
Ingen käkas

DagDL3
Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Killaloe
Habina röstar på Mammas
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bumpo röstar på glömmerallt
glömmerallt
röstar på Teamlundver
Caisa röstar på Killaloe

Killa var tvilling
Glömmerallt käkas, var häxa

Jag spånar vidare på mitt resonemang att ulvarna såg käkandet av GA som ett sätt att även få bort mig (två flugor i en smäll). Jag tror inte att Break är ond, jag köper hennes resonemang från igår och även om jag inte håller med henne så ser jag inte henne som ond. Mammas vet jag inte alls var jag har så hon får jama i det neutrala fältet.

Det jag reagerar på är rösten Mu lade på migidag , jag anser inte att den är tillräckligt väl motiverad. Det tillsammans med hennes frånvaro samt det faktum att hon enbart röstat på goda gör att jag håller henne för ond.

Jag väljer att lägga min röst redan nu för jag har lite svårt att hålla ögonen öppna så det finns en risk att jag missar DL annars.

Teamlundver röstar på Mumorsan

@TeamLundVer hur tänker du nu? Mu har röstat på två onda, det är samma antal som du har? Alltså jag köper inte alls "röstat på god" som argument. Jag köper det om man kan peka på att det var en kass röst, men bara sådär? Nej inte alls. Plus att det är sjukt slumpmässigt, det går ju bara att misstänka de vars "offer" dött. Om man lyckats rösta pågoda som inte åkt ut "syns" man ju inte.

@Sasse när du skriver "höll av", hur menar du egentligen då? Har läst det tidigare och förstod inte då heller.

Du har inga tankar om bumpo? Jag känner mig så sjukt osäker på henne! Samtidigt känns det fel att rösta på någon för att den skriver lite, det brukar ju jag också göra. :-S

"Höll av" = försvarar (diskret).

Jag vet inte var jag ska sätta bumpo. Det känns inte som att hon har tid med leken och då är det svårt att ta på henne sas. Jag tycker hon är annorlunda dock, hennes teorier är vaga. Men om det beror på tidsbrist eller annat... ptja...

För mig när jag citerar från mobilen måste jag inleda med ett mellanslag för att den inte ska bråka.

Angående det, jo. å andra sidan har jag sett att det ofta är ulvar som skriver mycket om hur ulvarna tänker. Men inte alltid så ja.. det gör mig misstänksam mot dig ivf.

Har fått igång internet på bärbara datorn. :banana: Det som ställer till det på mobilen är att jag skriver så mycket fel och får rätta ord hela tiden... Men tack för tipset!

Du får självklart misstänka mig, jag misstänker ju dig. :angel:

@TeamLundVer hur tänker du nu? Mu har röstat på två onda, det är samma antal som du har? Alltså jag köper inte alls "röstat på god" som argument. Jag köper det om man kan peka på att det var en kass röst, men bara sådär? Nej inte alls. Plus att det är sjukt slumpmässigt, det går ju bara att misstänka de vars "offer" dött. Om man lyckats rösta pågoda som inte åkt ut "syns" man ju inte.
Att Mu röstat på goda är om du läste mitt inlägg inte hela anledningen till att jag misstänker henne. De andra anledningarna räcker i sig för min del dock blir ju inte Mu mer god i mina ögon genom de röster hon lagt.

Vad tänker du kring Bumpo, BSF och Habina?

Bumpo har jag noll och ingen koll på.

Bsf är anonym men jag tycker att hon känns "som vanligt". Det i sig kan ju kännas misstänkt men för nu har jag inte sett något som får mig att reagera på henne.

Habina åh hon är svår. Jag har vissa saker som jag inte riktigt kan släppa, typ hur hon upprepade gånger talar om resonemang i lyan. Även vissa andra saker får mig att reagera. Men ja, hon är inte lika misstänkt som tlv och mu, men definitivt en av de jag håller ögonen lite extra på.

Hm. Jag måste iväg en stund, men hoppas att återkomma inom kort.

Jag tänkte gardera mig i alla fall, och får se om jag ändrar röst sedan, för jag känner mig mest osäker och velar mellan 2-3 olika.

Sasse röstar på TLV pga. hennes teorier och misstankar mot glömmerallt. Se teorier i mitt andra inlägg.

Återkommer.

Jo, i och med att en ond åkte ut. Men det är själva principen jag fastnade på. ;) Jag är en sådan där människa som lägger in OB på jobbet även om det i slutändan bara blir 22:50. :rofl:

Jag hade ju även varit glad för att en god roll inte åkte ut automatiskt pga att jag hade en vågmästarroll, men vi kanske ser det olika. (Och ja, givetvis för att en ond åkte ut med. :p )

Det sista stycket förstod jag inte... OB har alltid lagts in automatiskt för mig, datasystem osv som ser när vi jobbar. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar