Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
@CaisaLundblad Tror det är för att vi börjar bli så paranoida bägge två. När var jag liksom kvar så här länge senast! :nailbiting:

Jag tycker att alla verkar alldeles för svårtydda, men jag är glad att se att jag ändå hade rätt om TeamLundVer. Skulle bara litat lite mer på min magkänsla. :D

Jo, men i andra lekar, så har i alla fall jag känslan av att när någon - en bit in i leken - kommer med "håliga teorier" så finns det en chans att det är en sia/spion/whatever som ligger bakom. Och eftersom du inte nämnde den möjligheten (om så bara för att säga att du inte trodde det var så) så reagerade jag.
Att säga att jag inte tror (trodde) Killaloe är siare/spion/whatever säger väl sig självt om jag röstar på henne? Jag trodde hon var ulv, uppenbart helt fel.

Hmm... ja, orkar inte gå igenom en hel analys ikväll, men när jag kan utesluta ond spion lägger jag definitivt över Break åt det goda hållet, även Sasse känns då liiiite godare än hon gjorde tidigare (mest bara för att det var de 2 spelarna jag nojjat mest över skulle ha suttit med den rollen).

@Habina Jag är fullt öppen för tanken att lyan inte haft den blekaste om vem den onda spionen var, och att du trodde att du faktiskt röstade på en god. :cautious: Jag trodde iaf inte TLV var ond spion, jag trodde hon satt i lyan. :eek:

@cirkus jag har svarat dig angående sasse, har du hunnit läsa det? :)

Näe, jag hann på 8 minuter svarva ihop ett halvtaskigt teoriinlägg och gå på nån sorts mellanmjölksvariant. Hellre en kass röst än ... ingenting alls, för det är ju regelvidrigt. (ska gå tillbaka och läsa ditt svar och se om jag fattar nånting). Min dotter tycker att jag är liiiite konstig när jag istället för att äta när vi kom hem satte mig vid datorn och hysteriskt skrev...

Intressant att TLV var den onda spionen, min tanke om att hon visste en hel del saker känns väldigt åt rätt håll, sen så tänkte jag att hon kanske var den goda spionen, hade i ärlighetens namn glömt av den onda. Bra att hon fick respass i allafall

Hmm... ja, orkar inte gå igenom en hel analys ikväll, men när jag kan utesluta ond spion lägger jag definitivt över Break åt det goda hållet, även Sasse känns då liiiite godare än hon gjorde tidigare (mest bara för att det var de 2 spelarna jag nojjat mest över skulle ha suttit med den rollen).

@Habina Jag är fullt öppen för tanken att lyan inte haft den blekaste om vem den onda spionen var, och att du trodde att du faktiskt röstade på en god. :cautious: Jag trodde iaf inte TLV var ond spion, jag trodde hon satt i lyan. :eek:

Jag var rädd att jag röstade på en god, eftersom jag hade samma känsla som när jag röstade på matmissbrukaren. Men jag trodde mer på TeamLundVer som ulv än ond spion. Var lite inne på att onda spionen var bumpo, eftersom hon varit så osynlig. ;)

@cirkus jag har svarat dig angående sasse, har du hunnit läsa det? :)

Nu tror jag att jag har läst inlägget du refererar till, men jag fattar fortfarande inte hur du kommer fram till att Sasse borde vara god. (får jag skylla på hål i huvudet :crazy:)

Om jag sammafattar vad jag läser - du tänker att hennes resonemang runt Killa är ologiskt och det är olikt henne, ond som god, och då tänker du att hon kanske har extra info - frågan är bara vilken extrainfo det kan vara runt Killa (?) om det är henne du menar som kunde existerat eller menar du nån extrainfo i allmänhet kanske?

F'låt att jag är lite ... Men när jag skriver själv stycket här ovan så känner jag mig :idea: något litet mer på banan.

NattDL spelar ingen roll för mig, jag har förvisso annat på lördag fm, men då får jag bara gå in i efterhand och se om jag klarade natten. ;)

Kom på en sak.
Nu har jag aldrig varit ond spion, men min tanke är i alla fall att man inte försöker alibirösta om man räknat ut en/flera av ulvarna? Givetvis kan TLV ha gissat fel/inte kommit fram till något, men i och med att hon röstar på både GA och Killa (cirkus vet vi inget om än) så finner jag det för otroligt att hon (i alla fall medvetet) röstat på Mumorsan om hon verkligen trodde att hon var ond. Eller tänker jag fel då?

Mumorsan röstade dessutom på TLV. Och man kan ju anta att lyan försöker undvika att rösta ut sin kompis, även om de såklart också kan missta sig.

Dessutom, om Mu också är ond, så skulle det betyda att alla tre som röstade fram Habina var onda. Ja, jag vet att TLV i det läget inte hade en aning om vilka ulvarna var, men snacka om sammanträffande om det vore så?

Är det bara jag som känner mig slut i huvudet av allt analyserande? :p

Jag funderar lite på varför de käkade Mammas, efter att Killa lynchades var GA och Mammas mina toppkandidater för att vara den kvarvarande tvillingen (pga nomineringarna till BM+att de varit frågande till misstankarna mot Killa. Även BSF var en möjlig kandidat men mindre trolig då hon snurrat om att Killa möjligen kunda ha en specialroll.) så när GA rök var jag ganska säker på Mammas som tvilling...
Varför käka en ensam tvilling? Hade ulvarna inte dragit samma slutsats som mig? Hon hade ändå en del misstankar kvar på sig, och i detta skede borde det kännas bråttom för ulvarna att få ut de goda specialrollerna.

Min tanke: Trodde de Mammas var siare och siat Mu? (iom att hon prickade in Monster efter första natten) Fast hade Mammas i det läget ändå röstat på TLV om hon visste att någon annan var ond? Det känns som en konstig parallell att dra, jag får inte ihop det riktigt.

@Blacksmithfarm Det har du rätt i också, jag tänker att de kanske genom just det du skriver ut nu, försökte ge Mu alibi? (Alltså, de kunde ju inte konversera med TLV, jag tror TLV helt enkelt röstade på den som hon hoppades hon kunde få med sig ett par röster mot, eller göra oss mer förvirrade när två vi höll misstänkta röstade på varandra osv...) Men som sagt, jag spånar bara, det är fullt möjligt att Mu är god, men som sagt, jag får inte ihop allt.

Instämmer med dig @CaisaLundblad jag får inte ihop det i huvudet. Nu hjälper det kanske inte att jag måste avbryta läsandet hela tiden för att jobba, men jag var rätt säker på att mammas var tvilling och förstår inte varför de käkade henne. Kan hon ha varit något på spåren? Måste läsa hennes senaste inlägg igen.

Vad jag kan utläsa av det mammas skrev, så är bumpo ett stort frågetecken för henne, blacksmithfarm känns normal (neutral?), jag är misstänkt men mumorsan är mest misstänkt.

Det bara snurrar nu... Bara så jag inte missar något (fy vad ovan jag är på att vara kvar så här länge :o)

Visst är vi följande kvar: Cirkus, caisalundblad, sasse, breaktown, mumorsan, bumpo, blacksmithfarm och habina? Jag har inte missat någon längs vägen? :banghead: Känner mig så osäker, måste försöka få någon slags struktur i tänkandet. Har dessutom ont om tid ikväll, så jag måste rösta innan 16. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar