Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Breaktown - Känns vettig tycker jag, har inte reagerat på henne. (Har, förutom första dagen, röstat på onda, och var den som först(?) reagerade på TLV's miss.)
bumpo - Har varit inaktiv, vilket inte säger något om hennes roll, men det gör det svårare att bedöma. Jag tycker inte att hennes motivering till rösten på glömmerallt känns hundra.
CaisaLundblad - Har jag inte reagerat på, men ska man titta på röster så har hon, förutom igår röstat på goda. Det är hon och TLV som röstar på glömmerallt DL 2, Caisa på grund av GA's teori och TLV på grund av GA's röst och att hon försvunnit under radarn... Möjligheten finns ju att någon (god eller ond) har fått en sia av tomten. Och min fundering är ifall TLV fått sia Caisa och i alla fall delvis därför hakar på hennes röst? (eller lyckats gissa???)
Cirkus - (har liksom Caisa röstat på goda, tills igår i alla fall, Sasse vet vi ju inte än...) Blev först glad för att Sasse höll med henne om Killa, men har vänt sig mot Sasse när Killa visade sig vara god. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro om henne.
Habina - Verkar lite förvirrad? Fast det brukar hon kanske vara... (återigen en som röstat på goda fram tills igår...)
Mumorsan - Har inte varit så jätteaktiv, missade en röst och har förutom igår röstat på goda. Vet inte riktigt vad jag ska tro om henne än, skrev lite om henne och TLV i ett tidigare inlägg.
Sasse - Hennes vändning från cirkus till Killa skaver fortfarande. Å andra sidan ligger hon trea efter Breaktown och Mammas i att pricka onda i lyncher...

Det var en sammanfattning av kvarvarande. Egentligen är väl kanske inte träffsäkerheten i röstningarna så talande, eftersom goda kan ha fel och onda kan alibirösta, men jag tog med det i alla fall.

Kom på en sak.
Nu har jag aldrig varit ond spion, men min tanke är i alla fall att man inte försöker alibirösta om man räknat ut en/flera av ulvarna? Givetvis kan TLV ha gissat fel/inte kommit fram till något, men i och med att hon röstar på både GA och Killa (cirkus vet vi inget om än) så finner jag det för otroligt att hon (i alla fall medvetet) röstat på Mumorsan om hon verkligen trodde att hon var ond. Eller tänker jag fel då?

Mumorsan röstade dessutom på TLV. Och man kan ju anta att lyan försöker undvika att rösta ut sin kompis, även om de såklart också kan missta sig.

Dessutom, om Mu också är ond, så skulle det betyda att alla tre som röstade fram Habina var onda. Ja, jag vet att TLV i det läget inte hade en aning om vilka ulvarna var, men snacka om sammanträffande om det vore så?

Men onda spionen visste väl vilka som var ulvar?
Och ulvarna visste ju inte vem som var onda spionen eller så listade de ut det och i så fall bör de ju inte har röstat på den utom för att "dölja" sig i en ström....

Är det bara jag som känner mig slut i huvudet av allt analyserande? :p

Jag funderar lite på varför de käkade Mammas, efter att Killa lynchades var GA och Mammas mina toppkandidater för att vara den kvarvarande tvillingen (pga nomineringarna till BM+att de varit frågande till misstankarna mot Killa. Även BSF var en möjlig kandidat men mindre trolig då hon snurrat om att Killa möjligen kunda ha en specialroll.) så när GA rök var jag ganska säker på Mammas som tvilling...
Varför käka en ensam tvilling? Hade ulvarna inte dragit samma slutsats som mig? Hon hade ändå en del misstankar kvar på sig, och i detta skede borde det kännas bråttom för ulvarna att få ut de goda specialrollerna.

Min tanke: Trodde de Mammas var siare och siat Mu? (iom att hon prickade in Monster efter första natten) Fast hade Mammas i det läget ändå röstat på TLV om hon visste att någon annan var ond? Det känns som en konstig parallell att dra, jag får inte ihop det riktigt.

Jag tror att ulvarna käkade mammas för de ville vara hyffsat säkra på att käka.
Sasse vågade de inte försöka med iom att hon kanske var skyddad (efter Mammas uppmaning. Så om Mammas varit ängel hade hon nog själv då skyddat Sasse och då hade Mammas varit oskyddad.

Men onda spionen visste väl vilka som var ulvar?
Och ulvarna visste ju inte vem som var onda spionen eller så listade de ut det och i så fall bör de ju inte har röstat på den utom för att "dölja" sig i en ström....

Fast är det inte så att spionen inte får veta vilka ulvarna är?
Nu hittar jag inte att det står någonstans i leken, men det var i alla fall så jag trodde att det var ?

Sasse vågade de inte försöka med iom att hon kanske var skyddad (efter Mammas uppmaning. Så om Mammas varit ängel hade hon nog själv då skyddat Sasse och då hade Mammas varit oskyddad.
Fast om Mammas varit ängel hade hon väl inte behövt skriva i tråden om Sasse?

Håller med BSF om att hon inte behövt skriva ut det om hon var ängel själv, och hyffsat säker på att få äta är man väl aldrig som ulv om man siktar in sig på den man tror är ängel?
Däremot kan de såklart hoppats på att få käka och siktade in sig på den de trodde var ängel, antar jag. :p

Jag får verkligen ursäkta min frånvaro! Jag har dock egentligen inte tid för leken den här veckan, allt ska hända på samma gång tydligen.. :meh:

*Vill även tillägga att det var jag som behövde en ersättare då jag inte riktigt är på ett "happy place" just nu och då har svårt att fokusera blicken samt behålla koncentrationen* Ingen riktig ursäkt kanske men tänkte att det kan vara bra för er att veta.

Jag blir väldigt fundersam över bumpo. Hon skrev att hon inte riktigt hade tid när hon skrev sitt senaste inlägg, skrev då en ganska konstig teori + röst om GA, sen har jag inte sett henne? Någon som vet vart hon är? Jag hade gärna sett att hon kommer in och svarar på de funderingar som flera av oss hade gällande just hennes röst på GA.

Caisa tycker jag resonerar mestadels vettigt, förutom när det gäller mig alltså. Visst hade det varit en möjlighet, om jag var ond, att det resonemanget hade gått i lyan. Dock känns det som en otroligt långsökt teori då Mammas inte ens gick på mig särskilt hårt och röstade TLV. Och om ulvarna hade trott att Mammas hade siat mig, om jag var ond, så hade de väl inte ätit Mammas om hon nyss teoriat om mig (trots att det inte var så starka misstankar, som sagt)? Det går inte ihop för mig heller.

Min plan gick ju åt skogen. Har varit tokmycket på jobbet hela dagen, så det har inte funnits en chans att gå igenom leken. Men jag måste rösta, för ikväll är jag försvunnen åtminstone till tio.

Eftersom jag tycker bumpo varit frånvarande från leken alldeles för mycket och inte gett någon av oss svar på frågor, teoriat så det hjälpt oss att hitta onda, utan bara hoppat in, röstat och försvunnit iväg igen, så känns det som en riktigt ulvig taktik att undvika misstankar. Därför hamnar min röst där idag.

Habina röstar på bumpo

Resten av er får jag inget riktigt grepp om, jag tyckte blacksmithfarms teori om att endast onda röstade på mig som borgmästare var intressant, men blir lite deppig samtidigt. Skulle jag alltså fått rösterna för att jag skulle lynchas snabbt och inte för att jag är kompetent som borgmästare. :o Därför vill jag, för mitt eget egos skull, tills vidare anta att mumorsan är god. Annars tror jag att jag avsäger mig titeln. :arghh:

Caisa vet jag inte längre vad jag skall tro om. Ja, hon resonerar en hel del bra saker, men hon har lurat mig förut. Cirkus blir jag kluven till, hon gick på ganska hårt mot killaloe som visade sig vara god. Skulle kunnat vara en god mot en god, men jag oroar mig för att cirkus ändå är ond (då kommer jag aldrig våga tro att du är god framöver @cirkus ;))

Breaktown vet jag inte alls. :nailbiting: Lite samma som caisa, skriver kloka saker men kan säkert vara en skicklig ond spelare. Det var lite funderingar från mig, nu måste jag rusa så jag hinner iväg på kvällsaktiviteterna. Skall försöka kika från mobilen vid något tillfälle, men törs inte lova.

Mumorsan - tycker det är svårt att säga något om henne faktiskt. Det kan jag tycka är skumt, förutom det Mammas noterade, är detta:

Mumorsan verkar fundera huruvida Killaloe kan vara en siare (eller siarlärling), och att det kan vara därför hon vill få bort cirkus.

Sedan kommer hon in med detta röstinlägget. Jag tycker bara att det är lite, jag vet inte? Märklig vändning. Från att ha funderat på siarmöjligheter till att rösta. Hade jag funderat på om någon hade en siarfunktion hade jag nog inte röstat på denna. Jag får dessutom lite känsla av att Mu "hänger på" och röstar på Killaloe.

Men detta är å andra sidan det enda jag kan anmärka på vad gäller Mu. Hittar inget annat underligt i hennes spel.

Jag resonerade som så att det finns flera ulvar kvar men bara en siare - alltså är sannolikheten att Killa var siare mindre än att hon skulle vara ulv.

Läst igenom mina egna tankar i inlägg #665 och #666, och känner väl att, ja, det är väl ungefär där jag ligger.

De som ligger lite åt det godare hållet för mig (se teorier om det i ovanstående inlägg) är alltså Break, Cirkus och Sasse

Det lämnar Mu, Bumpo, Habina och BSF. BSF känns något mer neutral än övriga som känns lite mer misstänkta.

Av dessa fyra är det nog Bumpo som skaver mest just nu, hur hon leken igenom känns som om hon inte vill bemöta några frågor eller funderingar kring de få inlägg hon gjort. Ok att man kan ha dåligt med tid, men att vara sjukt inaktiv, komma in vid DL och slänga in en röst, få frågor kring den, vara inne och skriva ett helt annat inlägg och helt ignorera frågorna, för att sen försvinna fram till nästa DL där hon skriver ett långt inlägg, fortfarande utan att bemöta de funderingar jag hade (bara skriver att "nu förstår jag.") och slänger in en röst på en ny för att återigen försvinna... Känns inte som någon som letar onda, eller som försöker hjälpa goda sidan att vinna.

Även Habina gör mig sjukt paranoid just nu, det är så många småsaker som jag tycker jag reagerar på, speciellt sista dygnet... Saker i hur hon formulerat sig i flera inlägg, röstmotiveringen igår, faktumet att Monster röstade fram henne till BM, osv...

Det största problemet jag har med Mu är faktiskt att när hon väl är aktiv känns det inte som att hon egentligen läst leken, blev jag påmind om nu. Det jag skrev om Mammas och lyan osv var ett led i en tanke att försöka komma på varför just Mammas käkades (eftersom jag tyckte lyan borde sett samma sak som jag, dvs att Mammas med största sannolikhet var den kvarvarande tvillingen), att det inte kändes som ett troligt scenario även för mig tyckte jag framgick? :p Däremot har det ju hänt att siare siat någon ond, men lynchen gått åt ett helt annat håll (alltså där någon annan siaren i fråga också håller misstänkt ser ut att lynchas och den andra som siaren då vet är ond inte ens nämns av de andra spelarna) och siaren därför lagt en röst på en annan spelare innan den den vet är ond... (öhh... är den meningen förståelig? :p )
Samma sak när hon röstade på Killa kommer jag ihåg nu, att hon drog upp eventuell siarförmåga utan att kommentera eller verka uppmärksamma den diskussion jag, BSF och även i viss mån Break redan haft i ämnet. Det och även det Mammas pekade på igår med hennes lustiga formulering och Sasses påpekande gör att jag har lite svårt att släppa att hon skulle kunna vara ond... men hon skulle även kunna vara god med sjukt dåligt med tid så hon helt enkelt inte hinner annat än skumma leken. :p
Men för att svara din fråga varför lyan skulle käka Mammas OM de trodde hon var siare och siat dig ond: 1. bli av med siaren innan den hann sia fler, att förlora en av tre ulvar vore nog värt det i det fallet. 2. Du kunde dra precis den ursäkten "Det skulle ju inte lyan göra..." typ? :D

BSF vet jag som sagt inte med. Kan vara god. Kan vara ond som går under radarn. Inte den blekaste vad jag ska göra av BSF. Det är heller ingen jag spelat med mycket tidigare, så för tillfället känner jag att jag får gå på Mammas ord att hon känns som hon brukar. Alltså står kvar på "neutral".

Det största problemet jag har med Mu är faktiskt att när hon väl är aktiv känns det inte som att hon egentligen läst leken, blev jag påmind om nu. Det jag skrev om Mammas och lyan osv var ett led i en tanke att försöka komma på varför just Mammas käkades (eftersom jag tyckte lyan borde sett samma sak som jag, dvs att Mammas med största sannolikhet var den kvarvarande tvillingen), att det inte kändes som ett troligt scenario även för mig tyckte jag framgick? :p Däremot har det ju hänt att siare siat någon ond, men lynchen gått åt ett helt annat håll (alltså där någon annan siaren i fråga också håller misstänkt ser ut att lynchas och den andra som siaren då vet är ond inte ens nämns av de andra spelarna) och siaren därför lagt en röst på en annan spelare innan den den vet är ond... (öhh... är den meningen förståelig? :p )
Samma sak när hon röstade på Killa kommer jag ihåg nu, att hon drog upp eventuell siarförmåga utan att kommentera eller verka uppmärksamma den diskussion jag, BSF och även i viss mån Break redan haft i ämnet. Det och även det Mammas pekade på igår med hennes lustiga formulering och Sasses påpekande gör att jag har lite svårt att släppa att hon skulle kunna vara ond... men hon skulle även kunna vara god med sjukt dåligt med tid så hon helt enkelt inte hinner annat än skumma leken. :p
Men för att svara din fråga varför lyan skulle käka Mammas OM de trodde hon var siare och siat dig ond: 1. bli av med siaren innan den hann sia fler, att förlora en av tre ulvar vore nog värt det i det fallet. 2. Du kunde dra precis den ursäkten "Det skulle ju inte lyan göra..." typ? :D

BSF vet jag som sagt inte med. Kan vara god. Kan vara ond som går under radarn. Inte den blekaste vad jag ska göra av BSF. Det är heller ingen jag spelat med mycket tidigare, så för tillfället känner jag att jag får gå på Mammas ord att hon känns som hon brukar. Alltså står kvar på "neutral".

...

*Vill även tillägga att det var jag som behövde en ersättare då jag inte riktigt är på ett "happy place" just nu och då har svårt att fokusera blicken samt behålla koncentrationen* Ingen riktig ursäkt kanske men tänkte att det kan vara bra för er att veta.

Lätt att se sambandet?

Läst igenom mina egna tankar i inlägg #665 och #666, och känner väl att, ja, det är väl ungefär där jag ligger.

De som ligger lite åt det godare hållet för mig (se teorier om det i ovanstående inlägg) är alltså Break, Cirkus och Sasse

Det lämnar Mu, Bumpo, Habina och BSF. BSF känns något mer neutral än övriga som känns lite mer misstänkta.

Av dessa fyra är det nog Bumpo som skaver mest just nu, hur hon leken igenom känns som om hon inte vill bemöta några frågor eller funderingar kring de få inlägg hon gjort. Ok att man kan ha dåligt med tid, men att vara sjukt inaktiv, komma in vid DL och slänga in en röst, få frågor kring den, vara inne och skriva ett helt annat inlägg och helt ignorera frågorna, för att sen försvinna fram till nästa DL där hon skriver ett långt inlägg, fortfarande utan att bemöta de funderingar jag hade (bara skriver att "nu förstår jag.") och slänger in en röst på en ny för att återigen försvinna... Känns inte som någon som letar onda, eller som försöker hjälpa goda sidan att vinna.

Även Habina gör mig sjukt paranoid just nu, det är så många småsaker som jag tycker jag reagerar på, speciellt sista dygnet... Saker i hur hon formulerat sig i flera inlägg, röstmotiveringen igår, faktumet att Monster röstade fram henne till BM, osv...

Bara en fråga. Varför är bumpo mer misstänkt än Mumorsan, när det gäller att ha tid med leken?
Vad är det som du läst som gör att du tror (så tolkar jag det) att bumpo håller sig undan som en del i sin taktik, medan du inte verkar tro detsamma om Mu?
Hänger inte riktigt med i ditt resonemang och ser gärna att du förklarar/utvecklar. :)

Bara en fråga. Varför är bumpo mer misstänkt än Mumorsan, när det gäller att ha tid med leken?
Vad är det som du läst som gör att du tror (så tolkar jag det) att bumpo håller sig undan som en del i sin taktik, medan du inte verkar tro detsamma om Mu?
Hänger inte riktigt med i ditt resonemang och ser gärna att du förklarar/utvecklar. :)

Mu tycker jag verkar anstränga sig mer för att bemöta frågor och funderingar kring henne när hon väl är aktiv, medan Bumpo inte gör det, det är nog inte mer än det. Mu ger mig i alla fall en chans att förstå hur hon tänker, vilket gör mig något mer "vänligt inställd" känns inte som rätt uttryck, men mer benägen att tro att hon skulle kunna vara god, typ? :)
Risken finns dock att Mu är ond och Bumpo god också, eller att båda är onda. Har jag inte totalt missbedömt Cirkus, Sasse och Break är dock inte båda goda.
Någonstans måste jag dock även försöka särskilja de mer inaktiva spelarna, och då reagerar jag mer på Bumpos inaktivitet där hon "spelar ensam" än Mus inaktivitet där hon ändå försöker interagera med resten av oss. Förstår du hur jag tänker? :p

Mu tycker jag verkar anstränga sig mer för att bemöta frågor och funderingar kring henne när hon väl är aktiv, medan Bumpo inte gör det, det är nog inte mer än det. Mu ger mig i alla fall en chans att förstå hur hon tänker, vilket gör mig något mer "vänligt inställd" känns inte som rätt uttryck, men mer benägen att tro att hon skulle kunna vara god, typ? :)
Risken finns dock att Mu är ond och Bumpo god också, eller att båda är onda. Har jag inte totalt missbedömt Cirkus, Sasse och Break är dock inte båda goda.
Någonstans måste jag dock även försöka särskilja de mer inaktiva spelarna, och då reagerar jag mer på Bumpos inaktivitet där hon "spelar ensam" än Mus inaktivitet där hon ändå försöker interagera med resten av oss. Förstår du hur jag tänker? :p
Ja, då förstår jag bättre :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar