Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag borde bli sårad över att du tror du inte spelat med mig tidigare eller om jag ska gratulera min egen osynlighet, @Mammas ? :p
Jo alltså jag vet att vi spelat med varann, men inte så mycket att jag har koll på dig. Jag är rätt trög är jag rädd. :D nej men seriöst tar det sjukt många lekar innan jag har en bild av hur någon spelar. :p

Jag är lite fascinerad över att både Caisa och Habina uttalar sig om att det var säkra på att Mammas var tvilling. Dels eftersom det inte alls var så uppenbart för mig, och dels för att man så säkert uttalar sig om att man minsann visste det.

Jag reagerar precis som Mammas gjorde på Mumorsans röst på TLV. Jag förstår att hon hade dåligt med tid, men "hon röstade på en (glömmerallt) som visade sig vara god" blir en väldigt konstig röst. Man behöver ju bara gå tillbaka till den röstningen för att se att detuppenbarligen var fler som gjorde det.

Det är ganska intressant att titta på vad TLV skrev när hon var rätt säker på att hon skulle bli lynchad. Då är hon ju också medveten om att hennes misstankar kommer att synas i sömmarna. TLV konstaterar att hon tror att jag är god och Mammas nog är neutral. Sen röstar hon på Mumorsan och anledningen är det jag skrev om här ovan. Här blir ju lite frågan hur TLV resonerade, ska vi tro att hon röstar på Mumorsan för att hon är ond och vill lura oss, eller ett varv till. Det ligger ju väldigt nära till hands att tro att den onda spionen går in och misstänker onda på slutet för att försöka förvilla.

Blacksmithfarm skriver angående TLVs röst på Mumorsan att ulvarna borde undvikit att rösta på en kollega. Jag vet inte hur slipad Blacksmithfarm är riktigt, men som ulv bör man ju rimligtvis vet om man känner till vem som är ond spion..

Tiden rinner iväg. Sasse känns fortfarande skum, mest pga hennes vändning från cirkus till Killaloe. Jag var inne på det redan igår...

Min röst hamnar där idag.

Blacksmithfarm röstar på Sasse

Jo alltså jag vet att vi spelat med varann, men inte så mycket att jag har koll på dig. Jag är rätt trög är jag rädd. :D nej men seriöst tar det sjukt många lekar innan jag har en bild av hur någon spelar. :p

Haha, fair enough, antar jag... :cautious: :D

@Breaktown Jag skrev ut en förklaring till hur jag kom fram till att Mammas var trolig tvilling efter att GA käkats. Förstod du inte mitt resonemang eller vad var konstigt? :o Jag trodde alla satte sig och letade efter den kvarvarande tvillingen när en tvilling åkt ut, och jag trodde inte båda tvillingarna i början på leken skulle våga nominera någon "okänd" (som kunde vara ond) när de garanterat visste i alla fall en spelare som var god. Sen kollade jag resonemangen kring de som varit frågande till teorierna kring Killa, och ringade in GA och Mammas som de 2 mest troliga kandidaterna, GA käkades strax därpå...

Har inte fått mer grepp om BSF hur mycket jag än försöker,

Hänvisar till tidigare teorier:

Caisa röstar på Habina

Breaktown röstar på Mumorsan. Jag har haft jättesvårt att få ihop teorier idag och känner allmänt att jag har dålig koll. Men Mumorsan är den som har seglat högst upp på misstankelistan. Framför allt på grund att det Mammas skrev om Mumorsans röst på TLV, och även TLVs röst på Mumorsan.

Jag är lite fascinerad över att både Caisa och Habina uttalar sig om att det var säkra på att Mammas var tvilling. Dels eftersom det inte alls var så uppenbart för mig, och dels för att man så säkert uttalar sig om att man minsann visste det.

Jag reagerar precis som Mammas gjorde på Mumorsans röst på TLV. Jag förstår att hon hade dåligt med tid, men "hon röstade på en (glömmerallt) som visade sig vara god" blir en väldigt konstig röst. Man behöver ju bara gå tillbaka till den röstningen för att se att detuppenbarligen var fler som gjorde det.

Det är ganska intressant att titta på vad TLV skrev när hon var rätt säker på att hon skulle bli lynchad. Då är hon ju också medveten om att hennes misstankar kommer att synas i sömmarna. TLV konstaterar att hon tror att jag är god och Mammas nog är neutral. Sen röstar hon på Mumorsan och anledningen är det jag skrev om här ovan. Här blir ju lite frågan hur TLV resonerade, ska vi tro att hon röstar på Mumorsan för att hon är ond och vill lura oss, eller ett varv till. Det ligger ju väldigt nära till hands att tro att den onda spionen går in och misstänker onda på slutet för att försöka förvilla.

Blacksmithfarm skriver angående TLVs röst på Mumorsan att ulvarna borde undvikit att rösta på en kollega. Jag vet inte hur slipad Blacksmithfarm är riktigt, men som ulv bör man ju rimligtvis vet om man känner till vem som är ond spion..

Fast hur kan du vara säker på att TLV vet om vilka som är ulvar? Vi har väl konstaterat att den onda spionen normalt sett inte vet sånt, och Niyama verkar inte ha gjort några ändringar??

Samma sak gäller från ulvarnas sida, antingen har de räknat ut vem som är spion eller inte.

Och om de har det är det väl bra dumt att rösta på denne, innan man vet om det blir drev eller ej??

@CaisaLundblad Jag tycker inte alls att resonemanget i sig är orimligt. För mig skulle det absolut också kunna vara så. Men jag är absolut inte så säker som jag ändå upplevde det som att du uttryckte det. Och jag är inte heller så säker på att jag med sådan säkerhet hade vågat peka på det i efterhand.

Jag funderar också på nomineringen till BM och försöker läsa ut något av det. Ffa är det ju vilka som nominerade Habina, det är TLV och Monster som vi vet är onda. Men de visste inte om varann. Jag kan tänka mig att åtminstone Monstermom lite elakt (ja hon var ju ond ;) ) att nominera en god Habina för att hon ändå ryker snabbt om det är en ond Habina så är det ju litegrann att gömma sig bakom att Habina ändå brukar åka snabbt...så jag vet inte. Jag har svårt att tänka mig att Mumorsan också är ond i ett scenario där Habina är ond. Det vore ju väldigt utstickande att alla onda röstar på Habina. Men å andra sidan, vem skulle tro att det skulle hända typ?

Detta gör att både Habina och Mu känns lite osäkra att uttala sig om. Det kan vara typ hursomhelst.
Habinas röst på bumpo idag känns däremot inte något bra, säger emot sig själv som Caisa påpekar. Plus att motivera rösten dag 3(?) med inaktivitet det borde gå att hitta något annat. Tycker jag.

BSF har varit på min radar mest hela tiden, inte minst eftersom hon lagt nästan alla sina röster på mig, jag känner dock igen mig som jag är när jag har snöat in. Om jag utgår från mig själv så vet jag ju att det oftast sker när jag är god och det skulle kunna vara lika med BSF

cirkus röstar på Habina
Det kan vara lurigt spel från onda sidan att utse henne till borgmästare. Plus den undermåligt motiverade rösten idag.

Fast hur kan du vara säker på att TLV vet om vilka som är ulvar? Vi har väl konstaterat att den onda spionen normalt sett inte vet sånt, och Niyama verkar inte ha gjort några ändringar??

Tvärtom är jag övertygad om att TLV inte visste vilka som var ulvar. Men hon hade ju ändå sina misstankar som alla andra. Och när man som ond spion riskerar att åka ut borde man ju vara ganska noga med vad man lämnar till eftervärlden, och ha ett väl uttänkt syfte med vad man skriver.

Habina röstar på bumpo
Mumorsan röstar på Blacksmithfarm
Sasse röstar på Habina
Mammas röstar på Habina
Blacksmithfarm röstar på Sasse
CaisaLundblad röstar på Habina
Breaktown röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på Habina

BSF har varit på min radar mest hela tiden, inte minst eftersom hon lagt nästan alla sina röster på mig, jag känner dock igen mig som jag är när jag har snöat in. Om jag utgår från mig själv så vet jag ju att det oftast sker när jag är god och det skulle kunna vara lika med BSF

2 av fem hittils...

Sånt är ju väldigt lätt att konstatera i efterhand, så det ger ju verkligen från eller till.

Jojo, men det hela var ju en fundering kring varför just Mammas käkades, och anledningen till att jag var förvirrad var just att jag tyckte att lyan borde ha sett samma sak som jag. Även om jag inte var helt säker innan jag fick det på pränt så var Mammas den troligaste kandidaten. Om jag lyfte fram detta kanske någon annan kunde komma med en tanke som kunde ha rätat ut nåt och det i sin tur hade kunnat leda till att det var lättare att hitta ulvarna.

Men det kanske bara är jag. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar