Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvärtom är jag övertygad om att TLV inte visste vilka som var ulvar. Men hon hade ju ändå sina misstankar som alla andra. Och när man som ond spion riskerar att åka ut borde man ju vara ganska noga med vad man lämnar till eftervärlden, och ha ett väl uttänkt syfte med vad man skriver.

Hon kan ju lika gärna ha röstat på Mumorsan för att vi ska tro att Mu är ond och att det är en alibiröst?

Gick tillbaka och läste TLV's röstinlägg:
Jag spånar vidare på mitt resonemang att ulvarna såg käkandet av GA som ett sätt att även få bort mig (två flugor i en smäll). Jag tror inte att Break är ond, jag köper hennes resonemang från igår och även om jag inte håller med henne så ser jag inte henne som ond. Mammas vet jag inte alls var jag har så hon får jama i det neutrala fältet.

Det jag reagerar på är rösten Mu lade på migidag , jag anser inte att den är tillräckligt väl motiverad. Det tillsammans med hennes frånvaro samt det faktum att hon enbart röstat på goda gör att jag håller henne för ond.

Jag väljer att lägga min röst redan nu för jag har lite svårt att hålla ögonen öppna så det finns en risk att jag missar DL annars.

Teamlundver röstar på Mumorsan

Det skulle ju kunna vara så att hon vill skydda dig också?
Hur kan vi veta vad som är bluff eller dubbelbluff?

Det jag menade var att om ulvarna räknat ut vem som var den onda spionen så borde de väl inte ha röstat på denne innan de var övertygade om att det var kört? (Mumorsan la andra rösten)
För mig är det en sak att alibirösta på en annan ulv, men det känns mer riskfyllt att göra det på den onda spionen? Eller tänker jag fel då?

Alltså.. Det jag skrev var ett resonemang som fick mig att tro att du rimligtvis inte borde vara ulv. Men vill du övertyga mig om motsatsen så varsågod :D

Hon kan ju lika gärna ha röstat på Mumorsan för att vi ska tro att Mu är ond och att det är en alibiröst?

Absolut kan det vara så, ingenting är ju ett bevis för något, det gäller ju att ta ställning till vad man mest tror på.

Nu hamnar ju saker i ett helt annat läge när vi känner till Caisas och framför allt Habinas roller. Så nu ver jag inte riktigt vad jag tror om allt. Måste gå igenom tråden och röstningarna först.

I min värld finns det då två ulvar kvar eftersom det enligt deltagarlistan inte finns några bybor.

Det är inte orimligt att tro att Caisa siade Teamlundver natt 3 (andra natten hon fick sia). Teamlundver hade fått röster dag 3 och Caisa skriver efter natt-DL att ”misstankarna har gått upp efter gårdagen”.

Första natten hon fick sia måste hon ha siat någon god eftersom hon de två dagarna efter röstat på goda spelare. Man kan ju då också konstatera att hon med all säkerhet varken siade Glömmerallt eller Killaloe.

I första inlägget efter natt 1 så skriver Caisa mycket om Killaloe, som hon uppenbarligen inte har siat. Hon skriver även att Monstermom har sjunkit på misstankeskalan. Detta kan ju också bara bero på ”vanliga” misstankar och inte på vem hon siat. Caisa skriver att hon mest reagerar på Habinas röst. Hon borde ju inte heller ha siat Habina för det verkar ju lite märkligt att efter detta rösta på två goda. Men möjligheten finns ju absolut.

När Caisa gör ett längre teoriinlägg där spelare rabblas upp. Hon lägger Cirkus mer åt det goda hållet, Sasse som neutral, mig åt det goda hållet (men skriver att hon har dålig koll), och Blacksmithfarm som att hon inte har någon koll. Jag vet inte om det gav så mycket alls. Jag tycker spontant att det verkar konstigt att sia en spelare som har varit inaktiv eller någon som man inte har spelat med förut och dessutom inte har gjort något uppseendeväckande för en tidigare i spelet. Det stryker mig och Blacksmithfarm. Skulle kunna ha siat Sasse eller Cirkus men nu är vi inne på så vaga teorier att det knappt är något att gå på..

Har bara röstat på goda förutom Teamlundver som hon inte kunde känna till rollen på (och Bumpo som vi inte vet än). När Habin röstar på TLV har redan TVL fått 4 röster mot Mumorsan som har 1(av TLV själv). Så den rösten är nog inte mycket på pluskontot. Borgmästarrollen har ju inte heller Habina kunnat utnyttja så mycket. Det enda är väl dag 2 då hon la en andraröst på Killaloe när monstermom redan hade två röster. Men eftersom båda dessa nu är döda gör det ju varken till eller från nu.

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

DL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Monster var ulv

DagDL3
Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Killaloe
Habina röstar på Mammas
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bumpo röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på Teamlundver
Caisa röstar på Killaloe

Killa var tvilling
Ga käkas, var häxa

DagDL 4
Breaktown röstar på Teamlundver
Mumorsan röstar på Teamlundver
Teamlundver röstar på Mumorsan
Sasse röstar på TLV
Caisa röstar på TeamLundVer
Habina röstar på TeamLundVer
Blacksmithfarm röstar på TeamLundVer
cirkus röstar på Sasse
Mammas röstar på teamlundver

TLV var ond spion
Mammas käkas, var tvilling

dag 5
Habina röstar på bumpo
Mumorsan röstar på Blacksmithfarm
Sasse röstar på Habina
Mammas röstar på Habina
Blacksmithfarm röstar på Sasse
CaisaLundblad röstar på Habina
Breaktown röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på Habina

Habina ulv lynchas
caisa siarlärling käkas

Borgmästare
Bumpo nominerar breaktown
TeamLundVer nominerar Habina
Blacksmithfarm nominerar glömmerallt
Caisa nominerar Sasse
Mumorsan nominerar Habina
Sasse nominerar Breaktown
glömmerallt nominerar Killaloe
Habina nominerar cirkus
cirkus nominerar glömmerallt
Monstermom nominerar Habina
Mammas nominerar Killaloe
Matmissbrukaren nominerar Cirkus
Killaloe nominerar Blacksmithfarm

Postade eftersom jag fortfarande sitter mobil och gärna vill ha listorna i ett och samma inlägg. Och ja, det jag kan säga:

@Mumorsan känns lite åt det godare hållet. Dels i och med att det känns otroligt att mu och monster gick ihop och röstade habina till bm men också att hon kändes väldigt uppriktig i sina förklaringar.

@Sasse hakade ju tidigt på när jag skrev om habina och hur hon skrev om hur ulvarna tänker, och jag tänker att som kollega vore det inte konstigt att ignorera min kommentar och att den förhoppningsvis inte skulle dra till sig så mycket uppmärksamhet. Så det gör att jag inte har något som gör att jag misstänker henne just nu.

@Breaktown vet jag inte riktigt vart jag har. Hon har inte skrivit något som får mig att reagera, innan inlägget här ovan som jag inte kan sätta fingret på vad det är som gör det. Jag känner ändå inte att hon ligger högst upp bland de misstänkta, så lämnar henne för idag.

@cirkus är jag väldigt osäker på. Jag tycker att hon hamnade ur fokus efter att killa åkte, men jag kan inte riktigt se varför? Röststatistiken är sådär men som tidigare sagt behöver det inte betyda något. Rösten på habina är så sen att den knappast går att säga bu eller bä om.

Blacksmithfarm är en jag misstänker men kan inte riktigt peka på varför. Jag ska kolla på henne och återkommer.

Okej @Blacksmithfarm då. Jag gillar inte riktigt teorin mot sasse. Den verkar främst grunda sig i vändningen från cirkus till killa. Och jag ser inte att det är det mest framträdande dag fem? Sedan teoriade sasse rätt på mot bsf, är det en variant av hämnd? Eller är det tvärtom?

Måste laga lite mat innan jag läser mer, men just nu känns bsf inte helt hundra för mig.

Sedan teoriade sasse rätt på mot bsf, är det en variant av hämnd? Eller är det tvärtom?
Jag hämndteoriar inte. Jag tycker hon kommer med underliga teorier. Hon verkar tycka och tänka helt annorlunda än jag gör, och det får mig att fundera på henne. Däremot är jag osäker om hon faktiskt är ulv eller om hon är en "låst" god, sas. Det jag tycker talar lite emot att hon skulle vara ulv, tycker jag, är att hon envist har misstänkt/röstat på cirkus, fastän de flesta andra verkar trott att cirkus är god. Habina var ju en av dom dock och henne vill jag inte riktigt räkna :p Det jag frågar mig är alltså varför lyan inte skulle käkat cirkus istället. Å andra sidan har det ju inte skett oavsett om BSF är med i lyan eller ej...

I övrigt tycker jag att hon röstat rätt udda varje dag. Nu kan ju även goda rösta udda, men tycker ändå det är värt att notera att BSF röstat (tidigt) dag 1. bumpo, dag 2 (sistaröst) cirkus, dag 3 (uddaröst) cirkus, dag 4 (sjätteröst) TLV och dag 5 (uddaröst) Sasse.

Om vi ska spekulera sior så tycker jag att Caisa länge talat gott om cirkus. Jag fick även intrycket att Mammas 1 kunnat sias, men det baseras mest på att Caisa fick en "good-feeling" av ett inlägg. Breaktown är en annan kandidat. Jag ser inte något konstigt i att Caisa inte vill skriva rakt ut "hon är god för mig", utan köra på något mer diskret alternativ för att inte få ulvarna att hitta henne för lätt. Möjligheten finns även att hon siade TLV, som Breaktown nämner, för att Caisa uttryckte sig som att TLV var mer misstänkt efter dag/natt 3.

Sedan funderar jag över alternativet att Breaktown fått en sia via brevbäraren (jultomten), och valt att sia TLV. Åtminstone jag fick intrycket att Breaktown varit rätt bestämd med sin åsikt, att det fanns något skumt med TLV. Möjligheten till detta får mig att sätta Breaktown lite mer åt goda sidan, å andra sidan tycker jag att även annat talar till hennes fördel (som jag skrivit om tidigare).

Mumorsan vette katten. Som Mammas tycker jag nog att det är lite "ologiskt" att två ulvar nominerar Habina till BM. Och på det hakar onda spionen på. Det skulle vara ett sjukt sammanträffande om inte annat. Men jag vet inte om jag tror på det. I övrigt så inget speciellt jag reagerat på vad gäller henne.

Jag misstänker fortfarande Blacksmithfarm. Ingenting har ändrats där. Skulle tro att hon får min röst idag, om inte Mumorsan eller Mammas skriver något magstarkt, alt. att jag hittar något i Mus/"Mampo"s teorier.

Den nya Mammas ... ingen aning!

Jag känner att jag tappat lite engagemang för leken, den har varit för länge :p

Kommer således rösta nu.

Rösten hamnar på Blacksmithfarm av tidigare nämnda teorier. Jag gillar fortfarande inte att hon höll Killaloe lite bakom ryggen (och tvilling var hon ju inte), gillar inte heller att hon misstänker cirkus som jag tror är god.

Det blir väl lite uteslutsmetoden också. I övrigt tycker jag fortfarande att bumpo röstade rätt suspekt, även om inte Mammas skrivit något jag reagerat på än så länge. Och Mu har inte heller skrivit något jättesuspekt. Så egentligen, Blacksmithfarm och bumpo/Mammas är väl mina huvudmisstänkta då.

Sasse röstar på Blacksmithfarm

Tyvärr kan jag inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker hon känns ond, det är något med hennes inlägg. Men ska gå igenom dom. Däremot ska jag käka nu så på återseende.

Har lite att stå i, hinner förmodligen tillbaka in under kvällen, men röstar nu för säkerhets skull. Jag lägger rösten på bsf enligt tidigare teorier plus att sasse som jag hittills har åt det godare hållet också röstar på henne.

Därför: mammas röstar på Blacksmithfarm

Jag måste också rösta tidigt idag.
Som ni vet är jag mitt i en flytt (nåja, stora lasset går i veckan, men vi håller på med ungefär en miljard saker samtidigt)så det är rätt mycket att stå i och nu hade våra kompisar den goda smaken att bjuda oss på middag (tack vad skönt att slippa laga mat)

Jag vet verkligen inte var nya mammas står. Att hon sätter Mu åt det godare hållet pga nomineringen av Habina köper inte jag faktiskt, Sasse gör samma sak tänker att det är alltför osannolikt, men det är ju just såna smarta drag ulvar kan göra tänker jag. Sasse tror jag dock är mer åt det goda hållet även om jag inte är alldeles säker. BSF funderade jag en hel del över redan igår. Ingenting har ändrats där.

Jag reagerar också på detta från BSF

Det fetade dig=Breaktown. Det fetade hon=TLV
Om Break är god och onda spionen har fått reda på det via sina spionrader så är ju detta ett sätt för henne att visa lyan att hon har extra information, det gäller bara att lyan fattar att TLV är den onda spionen och inte råkar käka/få ut henne i lynch som naturligtvis är risken (och som kanske också skedde) . Vet inte om det är för vågat av TLV att göra så men hon kanske chansade och det gick snett. Och sen så försöker BSF flytta fokus så att Break ska framstå som ond och något som TLV behövde skydda. jag är ju tämligen övertygad om att Break är god så hela den här tankerundan från BSF får mig att känna mig skeptisk till henne + gårdagens tankar om henne gör att jag just nu sätter BSF och Mu som de jag tror sitter i lyan. Jag hoppas att detta inte är ett stort feltänk

cirkus röstar på Blacksmithfarm

Tycker att cirkus skriver om vad jag skriver. Vet inte om hon läser slarvigt eller gör det med flit för att ställa mig i dålig dager?

Jag blir lite nojig när alla röstar på Blacksmithfarm. Inte för att teorierna är dåliga eller rösterna dåligt motiverade. Det är mer den där olustiga känslan när alla helt plötsligt blir övertygade om samma sak.

Jag funderar lite över Bumpos röst dag 2. Om Bumpo vore ond känsden lite märklig. Det var ju flera som redan hade röster och Monstermom hade två. Det borde ju rimligen gått att motuvera en röst på någon av de andra. Samtidigt tycker jag att Mammas "låter" annorlunda nu jämfört med förut..

Annars är jag väldigt förvirrad.

@Mumorsan känns lite åt det godare hållet. Dels i och med att det känns otroligt att mu och monster gick ihop och röstade habina till bm men också att hon kändes väldigt uppriktig i sina förklaringar.

Det här tycker jag var en väldigt enkel slutsats att dra. I allmänhet och för att vara Mammas i synnerhet. Bara det att du just dragit den slutsatsen är väl anledning för ulvarna att göra så?

@Breaktown det är inte konstigt om jag låter annorlunda. Dels för att jag så snart som jag dör släpper leken. Jag läser men släpper den analyserande biten. Utöver det har jag nästan bara surfat från mobilen sedan jag kom tillbaka, det ger en mycket sämre överblick. :)

Om Break är god och onda spionen har fått reda på det via sina spionrader så är ju detta ett sätt för henne att visa lyan att hon har extra information, det gäller bara att lyan fattar att TLV är den onda spionen och inte råkar käka/få ut henne i lynch som naturligtvis är risken (och som kanske också skedde) . Vet inte om det är för vågat av TLV att göra så men hon kanske chansade och det gick snett. Och sen så försöker BSF flytta fokus så att Break ska framstå som ond och något som TLV behövde skydda. jag är ju tämligen övertygad om att Break är god så hela den här tankerundan från BSF får mig att känna mig skeptisk till henne + gårdagens tankar om henne gör att jag just nu sätter BSF och Mu som de jag tror sitter i lyan. Jag hoppas att detta inte är ett stort feltänk
Jag förstår nog inte riktigt din teori?

Jag funderar lite över Bumpos röst dag 2. Om Bumpo vore ond känsden lite märklig. Det var ju flera som redan hade röster och Monstermom hade två. Det borde ju rimligen gått att motuvera en röst på någon av de andra. Samtidigt tycker jag att Mammas "låter" annorlunda nu jämfört med förut..

bumpos röst på Caisa? Om hon inte hade tid med leken kanske hon gick in och röstade lite snabbt. Men visst, en ond bumpo hade ju kunnat lägga en andraröst på någon annan. Å andra sidan kanske hon/lyan inte ville riskera att bli misstänkta på det, när Monstermom redan var en av de huvudmisstänkta i leken? Eller något. Jag spånar bara :p

Det här tycker jag var en väldigt enkel slutsats att dra. I allmänhet och för att vara Mammas i synnerhet. Bara det att du just dragit den slutsatsen är väl anledning för ulvarna att göra så?

Hade det varit tydligare om jag vänt på mina anledningar? Det är framförallt hur hon lät igår som jag har som huvudanledning, den andra stärker bara huvudteorin.

cirkus röstar på Blacksmithfarm

Vet inte om det är jag som är lite trög? Men jag hänger nog inte heller med riktigt?
TLV åker ut i den lynch som hon röstar på Mumorsan. De flesta rösterna (alla utom två) kom en timme eller senare före DL, varav TLV's egna kom 20:06. Vilken nytta har TLV av att ulvarna förstår att hon vetat att Break var god efter det att hon (TLV) dött själv? Då finns det ju ingen ond kvar som ulvarna kan äta av misstag...

Då känns det för mig troligare att hon försöker luras lite, sedan om hon bluffar eller ej - det är kanske svårt att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar