Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste rösta nu för att vara säker på att jag hinner innan DL.
Jag känner mig lite tveksamt inställd till BSF faktiskt, speciellt om bumpo är ond och cirkus är god. Hon har röstat:
Bumpo
Cirkus
Cirkus
TLV

Om det är så som jag tror, att bumpo är ulv och Cirkus är god (vilket det finns rätt goda belägg för) så tror jag att BSF också är ond med följande resonemang:
Att rösta på en ulvkollega i första lynch är ganska så "klassiskt", det är bra att ha en röst där om någon kollega skulle åka ut. Det är också ganska otroligt att den rösten skulle bli uppmärksammad på ett negativt sätt då det finns så lite att gå på i första lynchen.

Sedan gick hon på cirkus rätt så hårt. Eftersom att jag tror att Cirkus är god så känns det tufft att gå på henne så fort. Sen röstade hon på TLV, som blev ett lätt offer och som hon inte visste var ond egentligen. Det är nog den sista rösten som är minst talande i denna teori men den kan ändå vara rätt viktig.

Iallafall, jag måste åka nu och den som jag ser som mest misstänkt just nu är BSF, så..

Mumorsan röstar på Blacksmithfarm

Okidoki, jag känner mig mest misstänksam mot bumpo, Mumorsan, Habina och Blacksmithfarm av de kvarvarande.

bumpo har inte varit inne sedan i förrgår (?), hon missade att rösta igår. @Niyama Vad händer om bumpo missar att rösta idag också?
I alla fall så kvarstår mina misstankar, eller vad man ska kalla det. Det är väldigt svårt att ta på bumpo eftersom hon knappt skriver något. Rösterna på Caisa och glömmerallt har varit rätt skumma dock. Efterlyser dock @bumpo !

Blacksmithfarm har jag skrivit om också. Jag får lite ulvvibbar av henne. Gillar inte alls att hon höll av Killaloe, lite diskret sådär (och eftersom hon inte var tvilling så är det alternativet borta). Och givetvis för att hon misstänker cirkus. Och för att hon misstänker mig :p

Mumorsan - lite svår att ta på tycker jag. Det Mammas drog upp var intressant dock. Men i övrigt så har jag inte reagerat på något precis. Förutom det jag skrev om igår som Mu svarade på sedan.

Habinas röst på bumpo tycker jag också är konstig. Jag tror knappast att det är en ulvtaktik från bumpo att knappt skriva/missa att rösta. Hon brukar annars vara rätt aktiv i de lekar hon är med i, så nej, jag håller inte med. Bumpo kan såklart vara ond, men knappast för att hon är inaktiv.

Även om jag tycker bumpo har kommit med två mycket märkliga röster, så tror jag inte att jag kommer rösta på henne idag. Anledningarna är att jag gärna vill att hon kommer in och svarar på frågor, och även att om hon inte gör det - och missar rösta - så antar jag att hon kan komma att kickas för inaktivitet. Så jag känner att det är värt att avvakta med bumpo.

Habina eller Blacksmithfarm kommer troligen få min röst istället. Mumorsan måste jag avvakta med då jag inte har tillräckligt med grund för en röst på henne känner jag.

Hm. Jag ska förresten äta (och sedan ska jag baka) så jag tänkte gardera mig med en röst ifall att...

Jag misstänker Blacksmithfarm, därför att jag inte gillar hennes teorier, jag håller inte med om dom. Jag gillar inte hur hon höll av Killaloe (relativt diskret), eller att hon går ut rätt hårt mot cirkus. Däremot känner jag mig lite frågande till just detta. Om BSF är ulv, varför envisas med att rösta på den spelare som de allra flesta andra tror är god? Varför inte bara käka en sådan person?

Mitt val kommer därför hamna på Habina, för att jag tycker hennes röst på bumpo är rätt märklig. Alltså teorin. Att teoria om att bumpo har som taktik att inte synas, att inte skriva och att missa att rösta. Ursäkta men nej, ulvtaktiker som går emot reglerna tror jag inte på. Alls. Snarare tror jag att bumpo inte skriver, och alltså inte svarar på frågor för att hon inte har tid med leken. Och då visst, hon kan vara ond, men hon kan lika gärna vara en god som inte har tid.

Plussar på i teorin om alla gånger hon skrivit att ulvarna nog tänker si och så, och gör så. Som Mammas tycker jag det är ett lagom skumt beteende.

Nu vet jag inte om hon skriver i sitt inlägg att hon måste iväg/har bråttom eller liknande, men annars reagerar jag på nedan.
Resten av er får jag inget riktigt grepp om
Så hon får grepp om bumpo, som knappt varit aktiv. Men hon får inget grepp om resten som skrivit en del? Jag kan tycka att hon gör det rätt lätt för sig här, hon avsäger sig att gå igenom alla för att få ett grepp, och röstar istället, med en relativt enkel röst på bumpo. Bumpo som var uppe på tapeten redan igår som misstänkt. Så på så sätt kan ju en ond Habina tro att fler kommer haka på, och därför "safe"-röstar hon.

I övrigt,
Jag tyckte blacksmithfarms teori om att endast onda röstade på mig som borgmästare var intressant, men blir lite deppig samtidigt. Skulle jag alltså fått rösterna för att jag skulle lynchas snabbt och inte för att jag är kompetent som borgmästare.
Förutsatt att du är god, så nej, så behöver det inte nödvändigtvis vara. Allt ulvar gör har inte med taktik att göra, åtminstone inte när jag är ulv. Vad jag menar är att de rösterna du fått på dig kan ha varit en taktik, eller det kan ha varit ärliga röster, att de faktiskt ville att du skulle få en chans att vara kvar i leken lite längre.

Alternativt så för att du är ond då.

Sasse röstar på Habina enligt ovan.

Här har det minsann hänt saker. Ska läsa igenom tråden ordentligt nu. Är det någon som har alla röstlistor lite fint tillgängliga och vill posta dem?

@Sasse Det har du faktiskt rätt i angående Bumpo, kanske inte lönt att rösta på henne i nuläget även om hon är väldigt skum.

Och efter ditt alldeles utmärkta teoriinlägg om Habina vill jag även lägga till ett par saker jag reagerat på, vilket jag redan har skrivit ut i tråden at the time och hon besvarat, men som tål att upprepas:

@Sasse tror jag inte riktigt kan släppa att jag blev snuvad på min vågmästarroll. ;-) Sedan blir jag så nyfiken på hur det kunde gå som det gick. Men jag får ge mig till tåls...

När onda Monster åkte istället för goda Killa som hade åkt om Habina inte blivit snuvad på sin vågmästarroll... Om jag var en god BM hade jag bara varit lättad i det läget.

Jo, i och med att en ond åkte ut. Men det är själva principen jag fastnade på. ;) Jag är en sådan där människa som lägger in OB på jobbet även om det i slutändan bara blir 22:50. :rofl:

Och jag hade blivit lättad för att min BM-roll inte var anledningen till att en god garanterat åkte ut, men det kan väl vara en smaksak hur man ser på det oavsett roll antar jag. :p

En halvtimme kvar till DL och jag vet verkligen inte! Mammas kändes skum igår, då tyckte jag rösten var rätt. Men sedan har det liksom inte dykt upp något mer med henne, så jag KAN ha helt fel. Bumpo är inaktiv, men tillräckligt för att rösta på? Nä, känns fel.

TeamLundVer håller jag med flera andra om att hon har betett sig skumt, men är hon ond? Mumorsan är så osynlig för mig, om än inte lika mycket som bumpo. Skulle kunna vara en undanglidande ond.

Caisa... Ja, jag känner mig ganska övertygad om att hon är god, men jag har haft fel förut när jag varit säker på henne. Cirkus tänker jag inte ens gå in på, har intalat mig hela leken att hon är god och fy om hon inte är det!

Näe, jag vet verkligen inte. *tänker ett varv till*

Det kändes fel att rösta på Bumpo igår för hennes inaktivitet, men det kändes rätt idag? O_o

Nä, det blir inte bättre än så här. Jag är inte alls säker, men av de jag misstänker (öh, alla) så har TeamLundVer översta platsen. Se mina tankar ovan.

Upplever att hon är virrig och hamnar i en återvändsgränd så hon snabbt säger att hon inte själv förstår vad hon skrivit. Jag känner mig tveksam att rösta på henne, då jag kände samma sak om matmissbrukaren och hon var ju god... Men det finns ingen annan för stunden, så jag måste välja henne.

Habina röstar på TeamLundVer

Den där meningen har skavt sen jag läste den, alla andra spelare fanns, jag har problem med att välja mellan de flesta när jag ska rösta. Genom de flesta lyncher har Habina verkat lägga väldigt "enkla" röster hela tiden (utom den som hon lade helt random på Mammas), och det var det första jag reagerade på hos Habina. Jag tror som Sasse att hon nu kanske försöker "safea" genom att rösta på Bumpo...

Nåja, några ytterligare tankar om Habina iaf. Jag ska kolla närmare på BSF också, eftersom jag inte fått något grepp alls om henne tidigare.

Här har det minsann hänt saker. Ska läsa igenom tråden ordentligt nu. Är det någon som har alla röstlistor lite fint tillgängliga och vill posta dem?

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

DL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Monster var ulv

DagDL3
Sasse röstar på Killaloe
cirkus röstar på Killaloe
TLV röstar på Killa
Breaktown röstar på Teamlundver
Mammas röstar på TeamLundVer
Mumorsan röstar på Killaloe
Habina röstar på Mammas
Blacksmithfarm röstar på cirkus
bumpo röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på Teamlundver
Caisa röstar på Killaloe

Killa var tvilling
Ga käkas, var häxa

DagDL 4
Breaktown röstar på Teamlundver
Mumorsan röstar på Teamlundver
Teamlundver röstar på Mumorsan
Sasse röstar på TLV
Caisa röstar på TeamLundVer
Habina röstar på TeamLundVer
Blacksmithfarm röstar på TeamLundVer
cirkus röstar på Sasse
Mammas röstar på teamlundver

TLV var ond spion
Mammas käkas, var tvilling

ehm... postar ett till inlägg som experiment, då listan över hur många inlägg alla har krånglar (får upp listan över tjockistråden istället)... O_o :cautious:

Tillbaka från de döda, Messias eller början av zombieapocalypsen? ;)

@CaisaLundblad du råkar inte ha en röstlista över bm-rösterna tillgänglig? :)

Jovisst serru! :up:

Borgmästare
Bumpo nominerar breaktown
TeamLundVer nominerar Habina
Blacksmithfarm nominerar glömmerallt
Caisa nominerar Sasse
Mumorsan nominerar Habina
Sasse nominerar Breaktown
glömmerallt nominerar Killaloe
Habina nominerar cirkus
cirkus nominerar glömmerallt
Monstermom nominerar Habina
Mammas nominerar Killaloe
Matmissbrukaren nominerar Cirkus
Killaloe nominerar Blacksmithfarm

ehm... postar ett till inlägg som experiment, då listan över hur många inlägg alla har krånglar (får upp listan över tjockistråden istället)... O_o :cautious:

För mig funkar det att ta fram listan, men jag har för mig att jag läst någonstans (kanske i "Skillnader jämfört med gamla forumet(?)") att den funktionen krånglar när det blir för många inlägg i en tråd. Minns inte hur många inlägg det gällde...
Testa denna länken annars :) http://www.bukefalos.com/threads/varulvsleken.1247633/whoreplied

För mig funkar det att ta fram listan, men jag har för mig att jag läst någonstans (kanske i "Skillnader jämfört med gamla forumet(?)") att den funktionen krånglar när det blir för många inlägg i en tråd. Minns inte hur många inlägg det gällde...
Testa denna länken annars :) http://www.bukefalos.com/threads/varulvsleken.1247633/whoreplied

Det funkade normalt igen efter att jag postat ett till inlägg, måste vara någon bugg någonstans. :p

Okej, reflektioner.

Crap att jag inte läst tråden ordentligt idag.
Crap att jag druckit tre glas vin.
Crap att surfplattan stavar åt helvete (och nej, det har inget med punkt två att göra :p)

Men något ska jag väl få ihop. :D

Kopierade rakt av habinas uppradning av deltagare, den stämmer va?

Cirkus, vet jag inte vart jag har. Har har gjort en del grejer jag misstänker, samtidigt har hon i princip setts som god sedan killa åkte och slutade misstänka henne? Jag ser inte riktigt varför hon ses som god dock?

caisalundblad, har jag ingen uppfattning om. Verkar vilja luska i vilka som kan vara onda, så rent spontant vill jag ha henne åt det goda hållet, men jag har inte spelat med henne förut så jag vet inte om det är förhastat? Misstanken slår ju upp i mig att det är förhastat? Så ja, jag vet inte. Känns åt det godare hållet ivf.

sasse, jag vet inte varför men hon känns inte ond? Det i sig borde ju få mig misstänksam, men i dagsläget har jag inte något som får mig att misstänka henne. Så för nu kommer jag inte att lägga mitt fokus där,

breaktown, har inte heller väckt mina misstankar. Det i sig borde ju få mig att misstänka henne, men jag vet inte. För nu låter jag henne vara.

mumorsan , har ju varit en av de jag misstänkt mest tidigare. Men ja, inlägget tidigare idag kändes på något vis ärligt. Så ja, nu tvekar jag på att lägga mig röst där.

blacksmithfarm har slunkit undan min radar och det känns på något vis inte helt bra. Jag kan inte sätta fingret på det, men ska kika närmare på henne.

habina, haha, sparar det bästa till sist. Hennes beteende att prata mycket om hur ulvar tycker och tänker stör mig fortfarande. Det blir inte bättre av rösten på bumpo idag, som jag liksom flera andra finner märklig. Resonemanget känns konstigt IOM att det om det vore en ulvtaktik vore en riktigt kass sådan.

Därför landar min röst idag på habina: mammas röstar på habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar