Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Höll av" = försvarar (diskret).

Jag vet inte var jag ska sätta bumpo. Det känns inte som att hon har tid med leken och då är det svårt att ta på henne sas. Jag tycker hon är annorlunda dock, hennes teorier är vaga. Men om det beror på tidsbrist eller annat... ptja...

Aha... Höll av för mig = tycker väldigt mycket om. Men då hänger jag med bättre. :) Nä, bumpo vet jag inte hur jag skall ställa mig till. :nailbiting: Samtidigt känns det så fel att rösta på en inaktiv bara för tidsbristen. Kanske har bumpo en mindre viktig god roll och alla goda behövs om det här skall gå ihop sig. Vilket Caisa var snäll och påpekade... :nailbiting:

Jag hade ju även varit glad för att en god roll inte åkte ut automatiskt pga att jag hade en vågmästarroll, men vi kanske ser det olika. (Och ja, givetvis för att en ond åkte ut med. :p )

Det sista stycket förstod jag inte... OB har alltid lagts in automatiskt för mig, datasystem osv som ser när vi jobbar. :p

Väldigt OT nu (svarar bara för att du skall förstå min personlighet och därmed resonemanget kring vågmästarrollen). 22:50 = jag lägger in OB så jag får extra lön med 22 kr och 50 öre. Totalt. :rofl:

En halvtimme kvar till DL och jag vet verkligen inte! Mammas kändes skum igår, då tyckte jag rösten var rätt. Men sedan har det liksom inte dykt upp något mer med henne, så jag KAN ha helt fel. Bumpo är inaktiv, men tillräckligt för att rösta på? Nä, känns fel.

TeamLundVer håller jag med flera andra om att hon har betett sig skumt, men är hon ond? Mumorsan är så osynlig för mig, om än inte lika mycket som bumpo. Skulle kunna vara en undanglidande ond.

Caisa... Ja, jag känner mig ganska övertygad om att hon är god, men jag har haft fel förut när jag varit säker på henne. Cirkus tänker jag inte ens gå in på, har intalat mig hela leken att hon är god och fy om hon inte är det!

Näe, jag vet verkligen inte. *tänker ett varv till*

Bumpo blev jag misstänksam mot efter gårdagens DL med tanke på hennes röstmotivering - men eftersom hon inte varit inne och besvarat min (och andras) fråta(or) än så har jag inte kommit mycket längre där.
TeamLundVer vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Har hängt med i misstankarna kring henne. Om hon vore ond skulle det betyda att Monster inte var ensam om att rösta fram Habina till BM - i så fall kanske de ville ha en BM som "brukar vara lätt att få ut tidigt"?

Och sedan har vi Sasse... Jag gillar inte hennes vändning från att ha röstat på cirkus till att inleda röstningen på Killa. Speciellt kanske för att jag inte är övertygad om att cirkus är god.

Mumorsan - tycker det är svårt att säga något om henne faktiskt. Det kan jag tycka är skumt, förutom det Mammas noterade, är detta:

Jag förstår nu vad ni har reagerat på med Killa. Det känns verkligen krystat, den där rösten på Cirkus. Jag får känslan, som Sasse också skrev, att hon bara vill få ut Cirkus, oavsett roll. Dock så slog tanken mig att Killa vet kanske mer än vad vi andra vet? Detta var ju ändå efter första DL?
Mumorsan verkar fundera huruvida Killaloe kan vara en siare (eller siarlärling), och att det kan vara därför hon vill få bort cirkus.
Nu har Killa varit inne och valt att inte svara på mina frågor. Frågorna gäller inlägg #553 och återfinns i #560. Med tanke på bakgrunden, att jag tycker att Killa har haft svårt att motivera sin egna röst på Cirkus, så väger jag just nu mellan att Killa antingen är siare eller ulv. Det verkar som att hon har siktat in sig på en spelare och gör det mesta för att denne skulle ryka (gör det rätt enkelt att spela så om man är ulv). Att Killa skulle vara siare känns mycket mer osäkert att tippa på än att hon skulle vara ulv så min röst kommer att hamna där ikväll.

Mumorsan röstar på Killaloe
Sedan kommer hon in med detta röstinlägget. Jag tycker bara att det är lite, jag vet inte? Märklig vändning. Från att ha funderat på siarmöjligheter till att rösta. Hade jag funderat på om någon hade en siarfunktion hade jag nog inte röstat på denna. Jag får dessutom lite känsla av att Mu "hänger på" och röstar på Killaloe.

Men detta är å andra sidan det enda jag kan anmärka på vad gäller Mu. Hittar inget annat underligt i hennes spel.

Alltså, nu antar jag att jag tolkar fel? Men i det sista stycket verkar det som det är synd att Killa blev lynchad för du trodde hon var ond?:confused:

Ser nu att jag missat att svara på denna. Nej, jag tyckte att det var synd att hon lynchades, eftersom hon var god. Sedan ville jag påvisa att jag ändå förstår de som röstade på henne, då jag också trodde hon var ond. Tydligare?

Det här är inte sant! Nu börjar mitt tangentbord ge upp istället! :banghead:

Och sedan har vi Sasse... Jag gillar inte hennes vändning från att ha röstat på cirkus till att inleda röstningen på Killa. Speciellt kanske för att jag inte är övertygad om att cirkus är god.
Och jag misstänker dig, delvis för att du misstänker cirkus och delvis för att du höll Killaloe bakom ryggen.

Ja... inte vet jag om jag kommer bli klokare av att sitta här och tänka samma tankar flera gånger.

Hänvisar till mitt teoriinlägg #665

Caisa röstar på TeamLundVer

Och hoppas att vi är på rätt spår gällande TLV...

Och jag misstänker dig, delvis för att du misstänker cirkus och delvis för att du höll Killaloe bakom ryggen.
Ok, jag tyckte ju inte att jag höll henne bakom ryggen, snarare ville jag se båda sidor - inte bara, som det kändes, köra på och rösta på henne för att hon måste/bör/troligen är ond för att hon vill få ut cirkus.

Ser nu att jag missat att svara på denna. Nej, jag tyckte att det var synd att hon lynchades, eftersom hon var god. Sedan ville jag påvisa att jag ändå förstår de som röstade på henne, då jag också trodde hon var ond. Tydligare?

Det här är inte sant! Nu börjar mitt tangentbord ge upp istället! :banghead:

Oki, då var det jag som tolkade knepigt.

Fundersam… Breaktown har en intressant notering i #572 där TeamLundVer verkar missa vad hon själv sagt/gjort. TeamLundVer hävdar att hon ändrat sig om glömmerallt, när hon fått reda på tiden för röstningen, dvs att glömmerallt är åt godare hållet. Ändå har hon själv röstat på glömmerallt fast hon i det inlägget nämnt att hon sett tiderna för röstningen. Det här skaver… Men jag vet inte om det måste vara en ond som skumläser, kan ju vara en förvirrad god också. TeamLundVer skriver själv att hon inte förstår hur hon resonerat.

Nä, det blir inte bättre än så här. Jag är inte alls säker, men av de jag misstänker (öh, alla) så har TeamLundVer översta platsen. Se mina tankar ovan.

Upplever att hon är virrig och hamnar i en återvändsgränd så hon snabbt säger att hon inte själv förstår vad hon skrivit. Jag känner mig tveksam att rösta på henne, då jag kände samma sak om matmissbrukaren och hon var ju god... Men det finns ingen annan för stunden, så jag måste välja henne.

Habina röstar på TeamLundVer

Ok, jag tyckte ju inte att jag höll henne bakom ryggen, snarare ville jag se båda sidor - inte bara, som det kändes, köra på och rösta på henne för att hon måste/bör/troligen är ond för att hon vill få ut cirkus.

Jag röstade på henne för att jag hittade hål i hennes teorier.

Är någon "troligen ond" är det väl i allra högsta grad en anledning att rösta på den personen.

Dags att rösta.

Blacksmithfarm röstar på TeamLundVer

Tycker nog ändå att hon känns skum, visst skulle det kunna vara ett misstag och hon rörde till det för sig helt enkelt. Men, det känns lite som en efterkonstruktion kan jag tycka.

Nä, det blir inte bättre än så här. Jag är inte alls säker, men av de jag misstänker (öh, alla) så har TeamLundVer översta platsen. Se mina tankar ovan.

Upplever att hon är virrig och hamnar i en återvändsgränd så hon snabbt säger att hon inte själv förstår vad hon skrivit. Jag känner mig tveksam att rösta på henne, då jag kände samma sak om matmissbrukaren och hon var ju god... Men det finns ingen annan för stunden, så jag måste välja henne.

Känns som ett ursäktande, "finns ingen annan" och "måste välja henne" sitter inte alls rätt hos mig. :cautious: Jag har motsatt problem, finns får många möjliga och jag kan välja mellan dem alla. O_o

(och varför känns det som om jag plötsligt reagerar på var och varanat inlägg du skriver? :p )

Hjälp, jag har precis nu kommit hem från dårhuset själv (IKEA) och har typ 8 minuter på mig att läsa in mig och ge min röst. Jag gör ett försök och som ni förstår kommer teorin bli därefter.

Bumpo och Mumorsan seglar under radarn på ett knepigt vis.
habina och Caisa letar onda på ett sätt jag gillar

Själv är jag inte så säker på att TLV är ond som flera andra verkar tänka. Jag har nog fått för mig att hon kan vara god. Det finns vissa saker som hon verkar ha koll på som jag också tror, till exempel att Break lutar över på goda sidan. Vi verkar överens där.

Så det känns inte så bra att TLV fått så många röster.

Jag känner att den som jag är mest skeptisk till idag är faktiskt Sasse, hur hon ändrade ståndpunkt runt mig vilket iofs var till min fördel men till Killas nackdel. DÅ kändes det bra, men iom att Killa var god så kändes det som om hon lyckades ställa två goda mot varann på ett skickligt vis.

cirkus röstar på Sasse

Mammas känns svår och lurig, hennes "godförklaring" av Sasse skaver, samtigt, gör man så?

Jag röstade på henne för att jag hittade hål i hennes teorier.

Är någon "troligen ond" är det väl i allra högsta grad en anledning att rösta på den personen.
Jo, men i andra lekar, så har i alla fall jag känslan av att när någon - en bit in i leken - kommer med "håliga teorier" så finns det en chans att det är en sia/spion/whatever som ligger bakom. Och eftersom du inte nämnde den möjligheten (om så bara för att säga att du inte trodde det var så) så reagerade jag.

Tiden rinner iväg och måste rösta. Går på tidigare. Teorier och röstar på tlv

Mammas röstar på teamlundver

Uppdatering...
TVL var ond spion!

NattDL 22.00

Dag 4
Breaktown röstar på Teamlundver
Mumorsan röstar på Teamlundver
Teamlundver röstar på Mumorsan
Sasse röstar på TLV
Caisa röstar på TeamLundVer
Blacksmithfarm röstar på TeamLundVer
cirkus röstar på Sasse
Mammas röstar på teamlundver

Ingen röst från @bumpo ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar