Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
@TeamLundVer

Vet inte vilket inlägg du menade men här ser du röstlistorna i varje fall

DagDL 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren
Mammas röstar på Matmissbrukaren
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

MM var Jultomte, ingen käkas

Som utlovat har jag gått tillbaka och tittat på alla som röstat på MM i lynch ett:

Killaloe röstar som #1 21:08 i inlägg #211. Första misstanken, men säger att hennes huvud inte är riktigt med. När MM svarar på misstanken under tiden hon postar sin röst återkommer hon med ett svar om hur det påverkar hennes resonemang.
Habina röstar som #2 21:48 i inlägg #266. Första gången hon nämner MM. Har tidigare nämnt Sasse. Förklarade om jag inte minns det helt fel att hon var i stallet under tiden och skrev när hon fodrade en hingst? Eller har jag glömt det? Inlägget känns kort hursomhaver.
Jag röstar som #3 21:54 i inlägg #273. Jag har nämnt henne innan. ;)
Caisa röstar som #4 21:56 i inlägg #277. Hon har inte nämnt M innan.
Breaktown röstar som #5 21:57 i inlägg #279. Hon har varit delaktig i diskussionen.
Mumorsan röstar som #6 21:57 i inlägg #280. Detta är första gången hon nämner MM.
cirkus röstar som #7 i inlägg 21:57 i inlägg #281. Har varit delaktig i diskussionen.

DagDL2

Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Som sagt så känns utfallet av röstningen igår ganska svår att analysera eftersom Niyama sagt att det var saker som vi inte känner till som påverkade vem som dog. Vad kan man ju bara spekulera i. Hoppas iaf att det var något oförutsett och inte något planerat. Men anledningen till folks röster kan man ju alltid resonera kring.

TLV tycker att Glömmerallts röst första dagen var misstänkt pga att den kom sent, men verkar ha missat att alla rösterna kom tätt. Även Caisa håller först med om detta. Även det här med att sena röster skulle vara alibiröster av ulvar vet jag inte om jag håller med om. Att rösta sent på någon som redan ska åka ut är väl det sämsta alibi man kan skaffa sig. Sen inser TLV det där med tiderna, men tycker fortfarande att GA är misstänkt för att rösten kan ha varit en alibiröst. Jag tycker det resonemanget är jättemärkligt. Dels för att jag inte riktigt kan se varför det skulle vara en alibiröst. Men framför allt eftersom TLV inte alls har misstänkt den som GL isf alibiröstade på. Det ena ger ju liksom det andra i det här läget.

Caisa misstänker också glömmerallt och glömmerallt misstänker väl i sin tur Caisa, jag vet inte riktigt om jag kan se vad som är så misstänkt öht i de disskusionerna. Däremot kan jag tycka att det är misstänkt att snöa in sig totalt på en enskild spelare.

Även Cirkus kommer med en teori om alibiröster, att Sasse alibiröstat på Monstermom. Jag vet inte om jag har en annan definition av alibiröst än andra här. En alibiröst för mig är någon som faktiskt kan fungera som alibi och som folk kanske fasktiskt går på. Om något så får Sasses röst på Monstermom snarare mig att inte tro att Sasse är ond. Jag menar en sådan uppenbart ofarlig röst på kollega är väl snarare bättre att låta bli. Med reservation för att man ibland som ulv ändå väljer att lägga rösten på den spelare som man redan har byggt upp mest teorier om.

Sedan verkar det vara rätt förvirrat angående alibiröster? Alla röster där någon kan ha röstat på en kollega ses som tokmisstänkt, oavsett om det kunde anses ge alibi eller inte? Det känns oavsett rätt haussat och förvirrat känner jag? Kan ni som pratat om alibiröster utveckla hur ni tänker att det i det specifika fallet gynnat onda och om det kan räknas som alibi?

Jag har nämnt alibi röster.

Jag tycker som sagt att en röst enbart kan kallas alibiröst om rösten faktiskt kan ge alibi. T.ex. kan en sen uddaröst för mig inte vara en alibiröst även om den kommer från en ulv på en annan.

Jag tycker inte någon är misstänkt bara för att den röstat på en ond, det försöker ju goda förhoppningsvis också göra.;) Men du och break är ju som jag varit inne på knappast godförklarade pga det heller.

@Breaktown Ingen har väl misstänkt GAs röst första dagen för att den "kom sent"? Eller va? Hon röstade ju "mitt i smeten". :p

Det jag menat med att jag "höll med TLV" var min tolkning av att den kunde ses som en "meningslös ströröst" i kombination med de andra problemen jag hade med rösten som jag och GA redan gått igenom. Att den kunde tolkas som en "meningslös ströröst" tog jag dock tillbaka när jag fick rättat tidpunkterna för alla röster för mig.

Sen får du gärna utveckla hur du upplever att jag (eller GA för den delen) "snöat in oss totalt" på varandra (eller menade du bara den ena av oss?) för det håller jag helt enkelt inte med om.

Som sagt så känns utfallet av röstningen igår ganska svår att analysera eftersom Niyama sagt att det var saker som vi inte känner till som påverkade vem som dog. Vad kan man ju bara spekulera i. Hoppas iaf att det var något oförutsett och inte något planerat. Men anledningen till folks röster kan man ju alltid resonera kring.

TLV tycker att Glömmerallts röst första dagen var misstänkt pga att den kom sent, men verkar ha missat att alla rösterna kom tätt. Även Caisa håller först med om detta. Även det här med att sena röster skulle vara alibiröster av ulvar vet jag inte om jag håller med om. Att rösta sent på någon som redan ska åka ut är väl det sämsta alibi man kan skaffa sig. Sen inser TLV det där med tiderna, men tycker fortfarande att GA är misstänkt för att rösten kan ha varit en alibiröst. Jag tycker det resonemanget är jättemärkligt. Dels för att jag inte riktigt kan se varför det skulle vara en alibiröst. Men framför allt eftersom TLV inte alls har misstänkt den som GL isf alibiröstade på. Det ena ger ju liksom det andra i det här läget.

Caisa misstänker också glömmerallt och glömmerallt misstänker väl i sin tur Caisa, jag vet inte riktigt om jag kan se vad som är så misstänkt öht i de disskusionerna. Däremot kan jag tycka att det är misstänkt att snöa in sig totalt på en enskild spelare.

Även Cirkus kommer med en teori om alibiröster, att Sasse alibiröstat på Monstermom. Jag vet inte om jag har en annan definition av alibiröst än andra här. En alibiröst för mig är någon som faktiskt kan fungera som alibi och som folk kanske fasktiskt går på. Om något så får Sasses röst på Monstermom snarare mig att inte tro att Sasse är ond. Jag menar en sådan uppenbart ofarlig röst på kollega är väl snarare bättre att låta bli. Med reservation för att man ibland som ulv ändå väljer att lägga rösten på den spelare som man redan har byggt upp mest teorier om.

Ja utfallet av röstningen går ju inte att analysera när niyama säger att det påverkas av något vi inte känner till så jag har släppt det nu.

Ja caisa och jag misstänker mot varandra våra misstankar mot varandra har dock minskat delvis pga att vi kom fram till att vi nog missförståt varandra.

Vi verkar ha samma uppfattning om alibiröster, håller med om det sista stycket med tillägget att jag inte tycker att sasse direkt verkade bygga misstankar mot mostermom.

Samlar mina tankar och röstar i ett och samma inlägg.

Habina skiver ett tidigt teorinlägg om de flesta, en hel del är lite öppna frågor. Habina känns neutral mot god för mig. Jag reagerar inte på nånting särskilt som hon har gjort. Jag får känslan av att hon försöker leta onda

TeamLundVer Gör inte heller något jag har reagerat starkt på. Känns neutral. Skulle vilja se lite mer av henne (och är glad att den lille i maggen verkar må bra)

Cirkus det är jag det

Sasse läste igenom hennes inlägg #514 och känner lite - äntligen någon som förstod hur jag uppfattade det när Killa började teoria mot mig. Jag fick verkligen också känslan av att hon bestämt sig för att jag skulle bort. Jag tycker också att motiveringen att just min andraröst skulle vara den som startar drev känns ...sådär. Just nu så håller jag med Sasse i den här frågan. Jag ska se om det finns något annat jag tycker är konstigt och som sticker ut som hon skriver

Mammas jag har inte spelat jättemånga lekar med mammas, men jag vet att hon gör vad som gagnar den egna sidan. Är det att rösta på en kollega så gör hon det. Hennes röst igår .... tja vad ska jag säga, precis som för Breaktown så kan det tippa henne åt den goda sidan, men det kan lika gärna vara nånting lurt med samspelet mellan henne och Monster ett spel för att lura oss andra att tro att hon är god när hon i själva verket är ond. Men jag vet inte. Sjukt svårt att läsa henne.

Killaloe - jag tycker fortfarande att Killas röst på mig är skum av samma anledning som igår och om man ska nyansera lite så har Sasse satt fingret på just min känsla.

Breaktown jag har inte sett så jättemycket av henne, men jag är benägen att tycka att rösten på Monstermom ändå gör att jag får nån sorts bra vibbar, det finns ingenting förutom det som jag reagerat på och det är som sagt en positiv reaktion.

Glömmerallt har diskuterat en hel massa och kommer med bra input om många saker(bland annat erfarenheter hur det är att spela med vissa spelare som jag inte spelat så ofta med) , men ingenting som väcker mina ulvvibbar faktiskt. Tycker inte att hon röstat på något sätt som jag reagerar på direkt.

Mumorsan jag har sett för lite av henne för att kunna teoria särskilt. Det som möjligtvis kan göra att hon ligger lite på minus är att hon är den (enligt mammas fina summering) av de som röstade på MM i slutet som inte alls varit med i diskussionen med henne. Å andra sidan så kan det ju bero på att hon kom in strax innan DL och helt enkelt inte hann skriva några inlägg i diskussionen i fråga, men ändå hann läsa och dra slutsatser utifrån det.

Bumpo röstar på Monstermom i första lynch - bra prickat ;) antingen var det en snygg alibiröst eller en just bra prickning. Känner dock att jag hade velat se mer av henne idag.

Blacksmithfarm även BSF skulle jag vilja se mera av. Tanken att Killa ska veta något om mig pga en eventuell specialförmåga är intressant, det finns många specialförmågor som kan veta något om andra spelare - det finns siare och spionen. Sen så får vi inte glömma att de onda också får spioninfo via sin stulna spionrad + att den onda spionen får sin info.

CaisaLundblad
Är inne på samma linje som Sasse angående Killas röst på mig. För mig personligen så känns det skönt med två spelare som uppfattar samma sak som jag - att Killa var så väldigt fokuserad på att få bort mig. Jag tycker att det känns som om Caisa letar onda på ett uppriktigt sätt, även om hon är lite förvirrad i bland som när hon i inlägg #493 funderar runt Monstermom och hennes frågor angående spionen och att hon borde frågat lyan i stället - den onda spionen är väl utanför lyan? Eller är det jag som är förvirrad nu

cirkus röstar på Killaloe
Idag igen. Jag tycker inte att någon annan känns lika skum just nu.

@Blacksmithfarm
Angående det du skriver om Killa tror jag det är osannolikt att hon har extrainfo om Cirkus via specialroll, om vi ponerar att hon var siare som siat Cirkus som ond, varför då "slösa bort" sin tid med att fokusera på min röst på Matmissbrukaren, och först reagera på Cirkus när hon kommit in och röstat? Varför inte direkt börja teoria mot någon hon då visste var ond?

Jag har egentligen ingen närmare uppfattning om huruvida Killaloe har extrainfo om Cirkus, men måste ändå kommentera det här. Om man via sia får reda på att en person är ulv så är man (eller jag då iaf!) rätt försiktig i början med vad man vet. Att någon helt plötsligt har en massa korrekt info om en ulv är ju någon som blixtsnabbt får ulvarnas radar att reagera?

Jag håller med om att det ligger verkligen i Mammas "linje" att alibirösta men jag vet inte om jag tycker att det ska ligga till grunden för någon slags teori om att Mammas skulle vara ond just därför.

Det här om att Monstermom nominerade på Habina är också det en intressant tanke, att då finns risken att Monstermom nominerat fram en ulvkollega till den posten. De andra alternativen är väl att Monstermom var genuin i sin motivering till att nominera Habina, att hon åker ut så ofta, så fort. Sen kan det ju också vara så att ingen ulv var nära på att bli vald till borgmästare och då valde Monster att lägga sin nominering på Habina på grund av alternativ 2.

Den här delen av teorin förstår jag inte. Är det misstänkt att cirkus lägger en andraröst? För risken att starta drev finns? Finns inte den risken också som förstaröst? Men Killaloe reagerar inte på Monstermom. Hade en tredjeröst varit bättre? Troligen inte. Jag antar att allt efter förstarösten hade varit misstänkt. Och med tanke på det känns det som om Killaloe liksom har bestämt sig för att cirkus ska bort. Om någon förstår vad jag menar. Jag får i alla fall den känslan när jag läser just den delen av motiveringen.

Nej, jag hade inte bestämt mig för att Cirkus ska bort. Det är verkligen inte fallet utan jag reagerade på en mängd saker (som jag helt uppenbart inte fick fram).

Angående rösterna så lägger cirkus sista rösten på MM, inte så himla bra med tanke på MMs roll (samtidigt som den är ganska så "safe" eftersom det är sista rösten). Motiveringen till den är i princip densamma som alla andra har, vilket jag kan förstå även om det känns som att glida med och spela "safe"

Sen kommer cirkus in och lägger en röst på mammas, en röst som är svagt motiverad och där cirkus anklagar mammas för att göra samma sak som cirkus gör med sin röst. Dessutom är även denna rösten baserad på typ samma teori som Monsters röst och alltså även den rätt "safe". För mig känns det som att det är enkla röster att lägga eftersom det får henne att verka aktiv utan att hon egentligen skriver särskilt mycket eget och det tycker jag sällan är bra. Förutom det så anklagar cirkus Mammas för att hämndrösta och det tycker jag ofta är något en tar till när det inte finns så mycket annat att gå på/en har tid att skapa en vettig teori och en vill ha ut en person.

Att rösten dessutom är en andraröst på Mammas, med en nästintill identisk teori som den Monster har, när det bara är två som har röstat - ja, det får mig att fundera på om det är så att hon vill starta ett drev mot Mammas.

Är ni med på min röst nu? Det handlar alltså inte om att jag "måste ha bort cirkus till varje pris", men allt sammantaget fick mig verkligen att reagera. Dessutom är mina misstankar inte mindre efter det att hon ändrar rösten till mig, vilket är precis lika "hämnd-aktigt" som hon anklagar Mammas för.

@TeamLundVer

Vet inte vilket inlägg du menade men här ser du röstlistorna i varje fall
Vad det gäller caisa så verkar nästan hennes röst dag 2 vara en hämndröst på GA för dag 1 men om du gör henne ond eller god har jag innebär aning om faktiskt.

Jag känner mig väldigt osäker överlag idag faktiskt. Det känns som om jag blir lurad gul och blå av typ alla

Vill tillägga, för att klargöra, att när jag kom in var i princip allt sagt till MMB som jag ville fråga henne. Tyckte att hon inte hade gett svar på dessa frågor, på ett undvikande sätt, och därför röstade jag på henne.

Jag har egentligen ingen närmare uppfattning om huruvida Killaloe har extrainfo om Cirkus, men måste ändå kommentera det här. Om man via sia får reda på att en person är ulv så är man (eller jag då iaf!) rätt försiktig i början med vad man vet. Att någon helt plötsligt har en massa korrekt info om en ulv är ju någon som blixtsnabbt får ulvarnas radar att reagera?

Jo givetvis, men då skulle väl också Killas (om man ser det som att hon siat Cirkus ond och inte vill få igång ulvarnas radar på det) förfarande vara ännu konstigare när hon så snart Cirkus skriver nåt direkt "hugger"? Då hade det väl ändå varit smartare att "bygga upp" misstankarna mer redan från början, tänker jag? (Men kanske ska tillägga att jag aldrig haft någon siarroll själv, så jag kanske är ute och cyklar också. :p )

@CaisaLundblad

Min röst kom ju dock sent även om många röstade ännu senare. jag tror TLV kan ha nämnt något om att den var sen?

Jaha, det kanske hon gjorde! Tänkte aldrig i banorna att det skulle vara för att det var en "sen" röst rent "snart DL-aktigt" eftersom så många röster den lynchen var sen. :p

Killaloe - jag tycker fortfarande att Killas röst på mig är skum av samma anledning som igår och om man ska nyansera lite så har Sasse satt fingret på just min känsla.

cirkus röstar på Killaloe
Idag igen. Jag tycker inte att någon annan känns lika skum just nu.

Alltså, nu reagerar jag igen - det här är ju återigen bara ett upprepande av någon annans teorier och att jag "känns skum" tycker inte jag är tillräckligt för att rösta ut någon efter första dagen.

Hela inlägget är ju i princip inget ställningstagande, mer än att cirkus håller med om en del saker. Jag tycker verkligen att det borde finnas mer att analysera med tanke på hur mycket som ändå hänt i leken. Så hela inlägget känns, för mig, som ett inlägg som skrivs för att verka aktiv men som egentligen inte säger något.

Surfar från mobilen så pallar inte citera/kolla vilka jag ska tagga, men vissa verkar misstänka mug på grund av att jag röstat på monster? Alltså iom att jag inte drar mig för att rösta på en kollega förstår jag att jag inte godförklaras pga rösten, men jag förstår inte hur det kan leda till misstankar? Alltså, jag köper att en befintlig misstanke inte påverkas av den, men vissa verkar grunda sin misstanke på det? Ni som känner er träffade, utveckla gärna ert resonemang. :)

Jag är bland dom som misstänker dig för din röst på Momsan och Momsans röst på dig. Ja, för att det inte skulle förvåna mig alls och för att du brukar lägga röster på ulvkollegor, även i stunder där du har tidsbrist. Däremot skulle jag inte rösta på dig enbart pga. detta, utan vill ha något mer konkret bakom. Så jag ska gå igenom dina inlägg vid tillfälle.

Sedan är jag säkert en av dom som benämner "alibiröster" fel också. Men egentligen håller jag med glömmerallt i hennes tankar (#544). Fast jag anser förvisso att uddaröster kan vara alibi, om ulven/ulvarna kommer undan med det. En alibiröst är alltså en röst man kan tänkas komma undan med. Att en ulv röstar på en annan ulv är inte automatiskt en alibiröst, men kan vara det.

+1

Eftersom Breaktown uttrycker sina tankar bättre. Jag håller med om att resonemanget är konstigt, även att TLV verkar ha fastnat vid att GA "alibiröstade", för att hon lade en uddaröst. Rösten kom väl rätt sent förvisso, om det är det TLV tycker är skumt. Men jag förstår inte riktigt, GA kan lika bra ha röstat på en annan god? Förutsatt att hon själv är god då.

Nej, jag hade inte bestämt mig för att Cirkus ska bort. Det är verkligen inte fallet utan jag reagerade på en mängd saker (som jag helt uppenbart inte fick fram).

Angående rösterna så lägger cirkus sista rösten på MM, inte så himla bra med tanke på MMs roll (samtidigt som den är ganska så "safe" eftersom det är sista rösten). Motiveringen till den är i princip densamma som alla andra har, vilket jag kan förstå även om det känns som att glida med och spela "safe"

Sen kommer cirkus in och lägger en röst på mammas, en röst som är svagt motiverad och där cirkus anklagar mammas för att göra samma sak som cirkus gör med sin röst. Dessutom är även denna rösten baserad på typ samma teori som Monsters röst och alltså även den rätt "safe". För mig känns det som att det är enkla röster att lägga eftersom det får henne att verka aktiv utan att hon egentligen skriver särskilt mycket eget och det tycker jag sällan är bra. Förutom det så anklagar cirkus Mammas för att hämndrösta och det tycker jag ofta är något en tar till när det inte finns så mycket annat att gå på/en har tid att skapa en vettig teori och en vill ha ut en person.

Att rösten dessutom är en andraröst på Mammas, med en nästintill identisk teori som den Monster har, när det bara är två som har röstat - ja, det får mig att fundera på om det är så att hon vill starta ett drev mot Mammas.

Är ni med på min röst nu? Det handlar alltså inte om att jag "måste ha bort cirkus till varje pris", men allt sammantaget fick mig verkligen att reagera. Dessutom är mina misstankar inte mindre efter det att hon ändrar rösten till mig, vilket är precis lika "hämnd-aktigt" som hon anklagar Mammas för.

Några frågor om din förklaring, jag förstår inte riktigt några saker.

Första fetningen: Men är det inte ungefär lika stor chans att cirkus lade den rösten som god (i detta scenario)? Det var ju ganska bra teori att gå på för att vara första lynch och de flesta instämde ju i att detta var det skummaste hittils.

Andra fetningen: Skulle inte det säga att hon är mer god än ond? Jag menar, ulvar röstar ju sällan enligt samma teori och försöker göra "allt" för att inte passa ihop?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar