Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att Mammas svar var vettigt en bidragande orsak till min röständring. Missade du att min röständrig skedde EFTER att mammas hade svarat?

Rösten på Killa var inte en hämndröst, utan min reaktion blev så kraftig av att hon så enkelspårigt bara hoppade på mig, ingen annan fanns i hennes tankar alls. Nånstans där känner jag ulvvibbar.

Du har missat hela poängen i hur jag tänkte runt Mammas. Det var inte så att jag såg hennes röst som en hämndröst, det var just hur hon tappade en bra tankegång som jag reagerade på, sen kom hon in och förklarade + att killa gjorde sin jättelånga enkelspåriga teori mot mig som fick mig att ändra min röst.

Även @Blacksmithfarm har missat poängen med min röst på mammas (som jag sen ändrade)

Det är också lite förvånande att båda ni kommer in och har ungefär samma teorier runt mig men inte för den röst jag slutligen la utan för den innan min röständring.

Inga tankar runt mina teorier angående Killa? Alltså tänk bort hämndröst för det var det inte. Det fanns liksom andra teorier runt den...

Ärligt talat så förtod jag ungefär lika mycket av dina teorier som av teroierna mot dig, dvs inte mycket alls.

Jag behöver gå tillbaka och läsa om hela sista röstningen och kanske också kolla på den i kopling till den första. Jag har nästan bara tittat på caisas roll i det hela(passade på att göra det när jag traslade med inläggen och jag har ju kommenterat vad jag tror om hennes röster.)

Just nu har jag noll koll.

Jag tycker att Mammas svar var vettigt en bidragande orsak till min röständring. Missade du att min röständrig skedde EFTER att mammas hade svarat?

Rösten på Killa var inte en hämndröst, utan min reaktion blev så kraftig av att hon så enkelspårigt bara hoppade på mig, ingen annan fanns i hennes tankar alls. Nånstans där känner jag ulvvibbar.

Du har missat hela poängen i hur jag tänkte runt Mammas. Det var inte så att jag såg hennes röst som en hämndröst, det var just hur hon tappade en bra tankegång som jag reagerade på, sen kom hon in och förklarade + att killa gjorde sin jättelånga enkelspåriga teori mot mig som fick mig att ändra min röst.

Det är också lite förvånande att båda ni kommer in och har ungefär samma teorier runt mig men inte för den röst jag slutligen la utan för den innan min röständring.

Inga tankar runt mina teorier angående Killa? Alltså tänk bort hämndröst för det var det inte. Det fanns liksom andra teorier runt den...

Jag såg inget svar på Mammas förklarande, och inte heller i din röständring på Killa (eller har jag missat att du kommenterade?), så det är väl inte så konstigt då att jag tycker att du inte tog någon notis om det då. Men okej, det var delvis därför du ändrade röst.

Jag hoppas jag skrev "hämndröst" inom " då, eftersom det var det jag menade. Jag såg det bara märkligt att du kallade Mammas röst för hämndröst, men sedan gjorde nu något nästan likadant, alltså röstade på Killa som röstat på dig.

Jag får be att återkomma under morgondagen med tankar om dina teorier mot Killa. Nu ska jag typ sova.

Rent spontant (med reservation för att jag inte kontrolläst, utan bara skummat.

Jultomten dog och hennes efterträdare kan alltså rent krasst ha fått dela ut ett paket med en extraröst till någon. Frågan är ju dels om lärlingen fått paket att dela ut redan till första DL, och om hen då var såpass säker på någon att hen väljer att dela ut rösten som kan vara till nytta även för en god. Iom att sian är hyfsat harmlös även i lyan, och beskyddet heller inte kan hjälpa onda så känns det mindre troligt att det är lärlingen som varit i farten. Då bör det vara röstfifflaren (byfåne?) som bidragit till röstningen. Det kan inte ha varit bara häxan, eftersom Killa isf hade åkt.

Jag hängde inte med i cirkus röständring, eftersom jag skummat och inte sett det hon ser i Killa. Dock blir jag fundersam iom de senaste svängarna, cirkus blir då helt enkelt inte riktigt lika misstänkt för mig. Finner det intressant att vissa vill få det till att jag är godare pga rösterna mig och monster emellan, tvek på den. Alltså, jag vet ju att det är en sådan grej jag gör som ond, så köper inte helt varför de vill få mig till godare, smör eller inte koll på min stil? Rent spontant det senare, men jag vet inte.

Eh ja, pinsamt nog är det väl det jag får ihop av en snabb läsning av tråden. Ber om ursäkt för min inaktivitet, hoppas kunna återkomma under natten eller morgondagen med mer teorier. :)

Jag kollar listan jag har i mitt worddokument oftast, utan tidangivelser och hade alltså inte koll på att du inte sett Mammas röst i det läget.
Åt TLV kan jag inte svara på på den punkten dock.

Håller dock med dig om att det då inte går att se den som en "meningslös ströröst" då längre. :p

Ja det kan jag förstå, du byggde ju inte heller din röst på mig på den saken så jag förstår om du inte var så noga med att kolla upp det.

TLV citerade dock det här inlägget i sitt röstinlägg så jag utgår från att hon hade läst det när hon röstade. Nu står det ju inte när mitt inlägg kom(21.55) men att det kom någon gång mellan 21.54 och 21.56 borde vara uppenbart av listan och det är därför jag inte förstår hennes teori. Annars hade jag mest dragit slutsatsen att hon hade lite dålig koll på när och i vilken ordning rösterna kom.

Jag kollade lite på tidpunkten når rösterna på matmissbrukaren kom och insåg att det är svåranalyserat pga att de sista rösterna kom så tätt, de tre på slutet kom på samma klockslag, så de lär ju inte sett varandras inlägg... De borde dock sätt de tre första rösterna..

vet inte riktigt vad jag ska tro om den här röstningen än..

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren 21.08
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren 21.48
Mammas röstar på Matmissbrukaren 21.54
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren 21.56
Breaktown röstar på Matmissbrukaren 21.57
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren 21.57
cirkus röstar på matmissbrukaren 21.57
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

Alltså jag reagerar på att det är väldigt många som är aktiva i tråden precis före deadline men sedan helt lyser med sin frånvaro eller åtminstone inte teoriar eller på något vis resonerar kring det som hänt i röstningen. För mig är det en viktig del av leken och om man har möjlighet tycker jag man ska göra det så snart som möjligt.

Givetvis förstår jag att alla inte har tid, men att så många plötsligt verkar behöva lämmna tråden samtidigt är konstigt.

Rent spontant (med reservation för att jag inte kontrolläst, utan bara skummat.

Jultomten dog och hennes efterträdare kan alltså rent krasst ha fått dela ut ett paket med en extraröst till någon. Frågan är ju dels om lärlingen fått paket att dela ut redan till första DL, och om hen då var såpass säker på någon att hen väljer att dela ut rösten som kan vara till nytta även för en god. Iom att sian är hyfsat harmlös även i lyan, och beskyddet heller inte kan hjälpa onda så känns det mindre troligt att det är lärlingen som varit i farten. Då bör det vara röstfifflaren (byfåne?) som bidragit till röstningen. Det kan inte ha varit bara häxan, eftersom Killa isf hade åkt.

Ska det vara ond? Anars får du nog försöka förklara igen för då fattar jag inte.

Alltså jag reagerar på att det är väldigt många som är aktiva i tråden precis före deadline men sedan helt lyser med sin frånvaro eller åtminstone inte teoriar eller på något vis resonerar kring det som hänt i röstningen. För mig är det en viktig del av leken och om man har möjlighet tycker jag man ska göra det så snart som möjligt.

Givetvis förstår jag att alla inte har tid, men att så många plötsligt verkar behöva lämmna tråden samtidigt är konstigt.
Fast du tror inte det kan bero på att de är dagjobbare eller på annat sätt dagaktiva sas? Jag är förvisso inte så dagaktiv (med tanke på att jag sover bort hela förmiddagen) men är helt slut nu och orkar inte engagera mig när jag är såhär trött. 21-22 är väl en rätt vanlig tid att gå och lägga sig, tycker jag. Men jag håller med om att det skulle vara bra om man kan lägga lite tid diskutera vad som hänt i lynchen/med röstandet. Nu ska jag "sova" vidare.

@Sasse Jo självklart kan det bero på det men det är är lite märkligt om alla blir trötta just vid 21.00 ., de flesta brukar ju orka vara vakna vid 21.30 om deadline är 22.

Dessutom har jag sett samma fenomen även när deadline är tidigare på dagen.

Att folk inte är inne vid den här tiden förstår jag givetvis.

Jag tycker helt enkelt är trist att aktiviteten "dör" vid deadline och det sker tyvärr ofta.

@glömmerallt
Ja, givetvis menar jag ond! Vissa paket är ju sådana att även onda kan använda och gynnas av den, och de vill ju en lärlign inte riskera att dela ut till någon hen är osäker på. :)

Ja då är jag med på hur du tänker och håller med. Med tillägget att det är en smula märkligt att byfånen använder sin extraröst redan nu, ioförsig kan den ju vilja använda den innan den dör.

@glömmerallt
Ja, givetvis menar jag ond! Vissa paket är ju sådana att även onda kan använda och gynnas av den, och de vill ju en lärlign inte riskera att dela ut till någon hen är osäker på. :)

Ja då är jag med på hur du tänker och håller med. Med tillägget att det är en smula märkligt att byfånen använder sin extraröst redan nu, ioförsig kan den ju vilja använda den innan den dör.

Mammas skrev:

Med reservation för att jag tänker helt fel..

Varför hade just Killa åkt om häxan varit i farten?

Jaha, då har jag hamnat i lite tidsbrist idag. Chefen kommer plötsligt hit och då kan jag inte smygläsa på jobbet. :angel: Dessutom kommer jag äta lunch med chefen, så jag kommer inte kunna kika in här förrän vid fyra. Skall försöka hinna läsa och fundera lite, men så ni vet vart jag rymt. ;)

För ögonblicket är jag på sida 23 och grubblar över om glömmerallt kan vara ulv. Jag förstår inte alls hur hon går på caisalundblad om spionfunderingarna på sasse. Jag måste grubbla lite över det under dagen, så hoppas jag komma med kloka tankar ikväll. :)

Med reservation för att jag tänker helt fel..

Varför hade just Killa åkt om häxan varit i farten?

Häxan ger en extra röst, så då hade det stått 3-3 mellan monstermom och killaloe. Eftersom jag lade min röst på killaloe så skulle hon ha åkt. Nu hände något annat, som jag inte är helt med på. Måste läsa rollistan igen tror jag. ;)

Nä, nu tänkte jag helt fel. Kan det kanske vara så att häxan förhäxat mig? :idea: Då räknas inte min röst och killaloe får bara en röst på sig (cirkus). Fast då borde ju cirkus åkt? :confused:

Häxan ger en extra röst, så då hade det stått 3-3 mellan monstermom och killaloe. Eftersom jag lade min röst på killaloe så skulle hon ha åkt. Nu hände något annat, som jag inte är helt med på. Måste läsa rollistan igen tror jag. ;)

Nej Häxan gör ju så att valfri person inte kan rösta (eller ja den får ju rösta omedveten om att rösten inte räknas). OM häxan ensam hade varit i farten hade det ju varit för att förhäxa någon av de tre som röstade på Cirkus (Killaloe, Sasse eller Blacksmithfarm). Det hade givit att Cirkus, Mammas, Monstermom, Killaloe, Caisa och Glömmerallt alla hade två röster var.

Detta är ju ett helt möjligt scenario, och skulle ju isf innebära att Monstermom åkte ut i lottning. Men det jag inte begriper är hur Mammas får det till att Killa automatiskt skulle ha åkt ut om enbart häxan varit i farten.

Nä, om häxan gjort som du sade, så skulle jag som borgmästare haft vågmästarroll och då hade killaloe åkt. Så det måste vara någonting annat. Kan det vara både häxan och byfånen? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar