Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömmerallt - som sagt vet jag inte var jag ska sätta henne. Jag har en lite krypande känsla, men det är främst för att hon hållit av mig lite från och till. Vilket jag vet att hon brukar göra. Men jag vet också att vi inte brukar vara på samma sida. Det är i undantagsfall det händer, eller hänt. Och som sagt, svår att få grepp om då hon ofta kommenterar andras teorier istället för att få fram egna. Inget fel med det dock, men det gör att hon känns mer medflytande sas.

Rösten på CaisaLundblad förra lynchen är en sådan sak som ovan, som gör att jag får en viss gåshud (inte så extremt kanske :p). Det kan ju vara så att hon bara misstänkte/misstänker Caisa, men jag får lite känslan av att hon håller av mig som sagt. Och det oroar mig.

Monstermom - Samma med Momsan, jag vet inte var jag har henne. Har reagerat rätt mycket på henne vad gäller att misstänka inaktiva spelare (sådana som röstar och sedan försvinner) och för att hon misstänker/reagerar på mig, för att jag röstar utan att ha hunnit läsa klart leken. Fine, jag förstår hennes deal, men jag tycker det är underligt resonemang. Så jag klurar på om hennes sätt att resonera bara är HON, så hon resonerar likadant oavsett roll mao, eller om hon faktiskt är ond?

Jag reagerar på hennes röst på Mammas i denna lynchen också, eftersom jag inte har samma känsla om Mammas som henne. Jag tycker igår inte heller att Matmissbrukaren riktigt verkade vilja (eller kunna) svara varför hon misstänkt GA. Så då är det ju inte konstigt, tycker jag, att Mammas fortsätter ifrågasätta.

Nu kom cirkus in och röstade på Killaloe. Jag får lite känsla av att cirkus också "hämndröstar", något som hon verkade misstänka/anklaga Mammas för.

Det är stor skillnad på MM och Mammas spelstil. MM var mycket styvnackad och vägrade ta någon form av reson under lång tid tills hon helt plötsligt vände totalt. Mammas börjar en tanke som jag tycker ser som mycket vettig ut - och sen bara släpper den och lägger sin röst på Monster med en motivering jag tycker är betydligt tunnare. Jag personligen tycker det är stor skillnad. Sen om det är enkelt - ja, det är enkelt.
Fast vad tycker du om Mammas svar på det då?

Jag känner att jag inte alls har koll på alla i spelet i den meningen att jag har hunnit gå igenom alla lååånga inlägg ordentligt. Men måste ändå rösta på det jag har hittills. Breaktown röstar på monstermom pga det jag skrev i mitt tidigare inlägg om motiveringen till rösten på Mammas. Den blir väldigt märklig dels pga hur diskussionen var och dels pga den andra diskussionen som monstermom själv var inblandad i.

Av de som röstade på MM känns caisa, break och Mu som röster som skulle kunna komma från onda pga var i röstningen de kom. Cirkus la sista rösten på MM och jag kanske är naiv men jag hade sin ond inte velat vara sist i ett sådant drev så därför ligger hon inte i mitt synfält just nu.

Dessutom funderar jag på GA och Sasses röster att skulle kunna vara alibiröster.

Som jag nyss påpekade so kom de tre sista rösterna på Mmb vid samma klockslag, så jag köper inte alls din teori att hon skulle vara mindre misstänkt än break och mu.

Varför skulle min och sasses röster vara troligare alibiröster än några andra? Jag tänker lite tvärtom. Vi röstade ju sent och ickeavgörande och då kan man ju omöjligt få alibi?

Ok, måste rösta nu då jag tyvärr inte kommer kunna sätta här sista 15 min.

#336 <--- Hänvisar till detta inlägg, där jag beskriver vad jag fann som skumt med GAs röstinlägg igår, håller även (utöver röstinlägget) med Break om att det känns som att GA gått under radarn på nåt sätt, trots sin tämligen höga aktivitet igår. Jag kan inte riktigt släppa det och det har gnagt i bakhuvudet hela dagen även om jag även reagerat på annat under dagen så är det det här som bitit sig fast.

Caisa röstar på glömmerallt

Faan, jag måste rösta och har inte helt koll på alla. Jag har som jag sagt minskat mina misstankar kring monstermom. Däremot har Caisa seglat upp. Jag förstår inte riktigt hennes resonemang kring flera av spelarna. Eftersom jag inte hinner försöka förstå dem mer innan deadline så: bumpo röstar på CaisaLundblad.

Okej, då förstår jag mer hur du resonerar. :)

Okej, gör som du vill, jag koncentrerar mig hellre på alla. Risken att man koncentrerar sig på ett gäng goda om man bortser från vissa röster i ett drev känns för stor för min del. ;)

Håller för övrigt med om din tanke kring GA och Sasse, men håller GA misstänkt av andra anledningar som jag skrivit tidigare i tråden och hoppas få svar på nu när hon hittat hit igen. :)

Du får gärna ta fram inlägget, har missat det och känner mig lite stressad inför deadline nu :)

Jag tycker cirkus lite kastar sten i glashus med sina teorier. Att dels misstänka Mammas för att hon släppt sina teorier (som Mammas sedan kommer in och förklarar, utan att cirkus verkar ta någon notis om dom), att Mammas "hämndröstar", något som cirkus typ gör när hon ändrar sin röst till KIllaloe?, att Mammas har en tunn motivering (fast M skriver att hon ska iväg).

Jag vet inte, jag tycker bara det känns lite mycket. Sasse röstar på cirkus för att jag tycker hon teoriar helskumt, ffa för att hon verkar misstänka Mammas för vissa saker, som cirkus sedan gör själv. Är det okej när en gör det, men inte en annan?
Gillar inte heller "hämndrösten".

Svårt beslut ikväll. Känner inte att jag blivit klokare sedan jag skrev i förmiddags.

Men även om jag alltid hakar upp mig på cirkus så fattar jag inte alls hur killaloe resonerar. Därför lägger jag min röst där ikväll.

Habina röstar på killaloe

Jag kollade lite på tidpunkten når rösterna på matmissbrukaren kom och insåg att det är svåranalyserat pga att de sista rösterna kom så tätt, de tre på slutet kom på samma klockslag, så de lär ju inte sett varandras inlägg... De borde dock sätt de tre första rösterna..

vet inte riktigt vad jag ska tro om den här röstningen än..

Dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo
TeamLundVer röstar på Cirkus
Killaloe röstar på Matmissbrukaren 21.08
Monstermom röstar på Glömmerallt
Habina röstar på matmissbrukaren 21.48
Mammas röstar på Matmissbrukaren 21.54
glömmerallt röstar på caisalundblad
Caisa röstar på Matmissbrukaren 21.56
Breaktown röstar på Matmissbrukaren 21.57
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren 21.57
cirkus röstar på matmissbrukaren 21.57
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Sasse röstar på Monstermom

Det där med tiden har jag missat :o
Inte så lätt med mobilen att gå tillbaka och staka upp saker. Detta gör att jag inte riktigt kan se vem som skulle vara ulv bland mina misstänkta i drevet. samtidigt så har jag gått tillbaka och tittat och jag tycker att du glidit under min radat på ett sätt jag inte gillar. Det tillsammans med sin röstning igår gör
att du har stigit upp som mest misstänkt på å min lista.

Därför röstar jag på glömmerallt

skulle gärna vilja hinna analysera mer före deadline men måste ju rösta nu så får gå på det jag finner mest mmisstänkt just nu.

glömmerallt röstar på caisalundbland

samma teori som igår plus att hon sedan inte skrivit något som får mig att ändra uppfattning sanare tvärtom, precis som bumpo finner jag en del av hennes resonemang märkliga.

Skriver efterhand jag går igenom tråden.
@Blacksmithfarm @Killaloe jag tycker inte att jag sagt emot mig själv. Jag tycker att jag var tydlig med hur jag tänkt angående borgmästaren. Jag vet med mig att de kan lura upp mig på läktaren men jag tycker också att de är bra och skickliga spelare.
@bumpo Det var kanske att ta i att kalla det att du säger emot dig själv. Men jag uppfattade det första av inläggen (#81) som att du bestämt dig för att inte rösta på någon av de du räknade upp till borgmästare. Och sedan röstar du på Breaktown i alla fall.

@Monstermom reagerar på bumpos "hej-hejdå"-inlägg fast mitt faktiskt var värre om man ser det på det sättet. Bumpo hade skrivit fler inlägg innan, jag skrev mitt första inlägg i vilket jag även röstade.
Nu hade jag flaggat för dålig aktivitet i och för sig. Och monstermoms missläsning verkar redas ut senare i tråden.

Sasse svarade på en fråga om den onda spionen. Inget konstigt tycker jag, speciellt inte om LL har skrivit i TS vad som gäller, och Sasse hämtat infon där. Fast även om hon "bara" gick på erfarenhet (som glömmerallt påpekar) är jag inte säker på att jag tycker att det är något att reagera över? Dumt misstag att outa sig som ond på det sättet kan jag tycka. Här håller jag alltså inte med @Habina

@bumpo & @Blacksmithfarm (+ eventuella framtida misstänkta), jag hoppas ni inte känner er personligt kritiserade av det här? Jag menar faktiskt inget illa, och mina misstankar är inte riktade mot någon som person...
Det är skönt att du inte verkar upprörd på mig i alla fall? Jag har våndats en del över det sen igår, att du (och Blacksmithfarm) ska ha känt att jag var elak mot er? För det menade jag verkligen inte att vara, och jag vill be uppriktigt om ursäkt om det jag skrev upplevdes som något personligt istället för "inom leken"...
Jag kan förstå @monstermoms tankar kring aktivitet och sk "drive-bys". Men i det här fallet håller jag med @Mammas, jag hoppas att de som har tid att vara aktiva i leken inte sitter och väntar ut andra. (förresten, monstermom, No hard feelings :) Det är lek)
Denna diskussion växer genom leken, flera reagerar på detta. Jag förstår att Momsan blir frustrerad när deltagare på deltagare tar upp diskussionen igen.

Matmissbrukaren visade sig vara jultomte, vilket inte ger så mycket - mer än att någon annan nu är deltids-tomte och denna någon skulle, om vi har otur, kunna vara ulv och dela ut saker till sina vänner...

Har, medan jag läst, funderat kring Caisas förslag om att antingen glömmerallt eller Sasse skulle vara onda p.g.a. att de inte röstade på Matmissbrukaren...

Nu hinner jag inte läsa mer, har läst non stop sedan mitt senaste inlägg i tråden och skummat de sista sidorna snabbt bara.

Jag är benägen att hålla med Mammas om att det rasslade in en massa röster på Matmissbrukaren där några inte ens varit med i diskussionen, det känns som om att det finns ulvar att hitta där. Däremot är det lite underligt att Mammas inte analyserar det spåret mer utan lägger en röst på Monstermom som inte var med och röstade på MM. Det skaver lite. Motiveringen känns dessutom väldigt olik Mammas på något vis. Rösten känns som en hämndröst nästan med en som jag uppfattar det tunn motivering. Min slutsats är att de två troligen inte sitter i lyan tillsammans. Sen om det är en god och en ond, kanske två goda eller rent av två onda varav en är den onda spionen, det vet jag inte.

Jag håller med Caisa om hennes tankar runt Habinas lite hastiga röstning - visst kan IRL komma ivägen ( ;) ) Samtidigt så lag Habina den allra första rösten och jag förstår motiveringen även om den inte är så fyllig. Jag tänkte ju väldigt i samma banor.

Just nu är jag drabbad av IRL saker så jag måste lägga min röst nu. Det som känns skummast hittills är Mammas röst på Monstermom och att hon inte alls följde upp sina tankar runt vilka som kunde vara ulvar av de som röstat på MM utan att ha varit aktiva i diskussionen med MM.

cirkus röstar på Mammas

Blacksmithfarm röstar på cirkus

För att cirkus var med och la den avgörande rösten på matmissbrukaren och för att hon idag la sin röst (som hon sedan ändrat, jag vet) på Mammas, för hämdröst/svag teori, trots att Mammas flaggat för att hon inte har tid att leka ordentligt mer före DL, något som cirkus sedan själv flaggar för.

@TeamLundVer Jag vet inte om @Niyama tycker det är okej, men annars borde du kanske rösta som TLV röstar på GA, istället för att bara feta den du röstar på? Hade jag varit LL hade jag nog missat det, men som sagt, Niyama kanske tycker det är ok.

@TeamLundVer Jag vet inte om @Niyama tycker det är okej, men annars borde du kanske rösta som TLV röstar på GA, istället för att bara feta den du röstar på? Hade jag varit LL hade jag nog missat det, men som sagt, Niyama kanske tycker det är ok.

Jag såg den men den och räknar den men den ska skrivas som du skriver, lätt att missa + jobbigt att göra röstlistor annars.

Skr

För att cirkus var med och la den avgörande rösten på matmissbrukaren och för att hon idag la sin röst (som hon sedan ändrat, jag vet) på Mammas, för hämdröst/svag teori, trots att Mammas flaggat för att hon inte har tid att leka ordentligt mer före DL, något som cirkus sedan själv flaggar för.

Vad i cirkus röst tycker du var avgörande?

Jag håller nämligen inte alls med om att den var avgörande på något sett.

Det där med tiden har jag missat :o
Inte så lätt med mobilen att gå tillbaka och staka upp saker. Detta gör att jag inte riktigt kan se vem som skulle vara ulv bland mina misstänkta i drevet. samtidigt så har jag gått tillbaka och tittat och jag tycker att du glidit under min radat på ett sätt jag inte gillar. Det tillsammans med sin röstning igår gör
att du har stigit upp som mest misstänkt på å min lista.

Därför röstar jag på glömmerallt

Vad i min röst tycker du är misstänkt?

Här är min röstlista, har Mu inte röstat? Vill inte råka ta livet av fel person.

Dag 2
Monstermom röstar på Mammas
Mammas röstar på monstermom
cirkus röstar på Mammas
Killaloe röstar därför på Cirkus
cirkus ändrar rösten till Killaloe
Breaktown röstar på monstermom
Caisa röstar på glömmerallt
bumpo röstar på CaisaLundblad
Sasse röstar på cirkus
Habina röstar på killaloe
TVL röstar på glömmerallt
glömmerallt röstar på caisalundbland
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar