Men nu förstår jag absolut ingenting?
Först så är hennes inlägg en dold godförklaring och nu så lägger hon sig själv inte i klungan goda....
Breaktown förklarade det så mycket bättre än vad jag kunnat. Så ja, jag ändrade mina tankebanor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu förstår jag absolut ingenting?
Först så är hennes inlägg en dold godförklaring och nu så lägger hon sig själv inte i klungan goda....
givetvis får du misstänka folk även om du är osäker. Det jag försöker men misslyckas med är att förstå varför?
Alltså om en person inte kan vara inne nu ikväll hur ska den personen bete sig för att du inte ska anse den misstänkt? När jag läser dina inlägg så får jag liksom inte ihop dom på annat vis än att du tycker det är misstänkt att de inte är här just nu.
Det är misstänkt om de inte skriver vad de tycker ,det är misstänkt om de skriver det och sedan försvinner? Så vad hade inte varit misstänkt?
Mina inlägg är inte menade som kritik, jag föröker bara förstå
Jag tycker det är jättekonstigt att komma med första misstanken och rösten i samma inlägg, för att sen lämna tråden till efter DL så det inte går att diskutera saken. Men vi har vandrat den här vägen förr, helt klart. Men jag vidhåller detsamma jag sagt då, det är väldigt suspekt beteende för mig och Bumpo kilade nu iväg uppåt på min misstankelista!
OK... Jag tror aldrig jag spelat med dig förut?
Detta var ett inlägg som var så osäkert att jag var förvirrad och var tvungen att kolla flera gånger om det verkligen var Monstermom som postat. Enligt (ganska liten iofs) erfarenhet av Monstermoms spelsätt verkar hon vara en väldigt "säker" (på sig själv alltså) spelare. Detta inlägg och röst kändes som att hon osäkerhetsförklarade (it's a word) sig själv hela vägen igenom.
Jag gillar inte riktigt hur hon slänger bort sitt eget inlägg, eller hur man nu ska förklara det. Dock vet jag inte om detta gör henne ond men det är något jag reagerar på.
Jag tycker det här resonemanget är jättemärkligt. Varför skulle det vara misstänkt att man måste rösta vid ett tillfälle, men kanske inte hinner in innan DL? Bumpo skriver ju t.om. att hon jobbar t.om. 21. Att vara inne och leka under tiden man egentligen borde arbeta, är kanske inget att rekommendera. Och du skriver i stycket under (som jag tog bort) att du förstår att man har ett liv utanför leken, men ändå blir bumpo den som hamnar högst upp på misstankelistan? Sorry, men jag tycker det är väldigt märkligt att misstänka folk för att de inte kan vara aktiva och diskutera.
Nu har jag bara läst till sida 6, så det kan tänkas att du svarat redan.
Nej jag tror inte vi har varit med i samma lekar, förhoppningsvis blir det fler i framtiden.
Spinner vidare på Habinas tanke om att Sasse kanske är ond spion. (vilket jag inte alls är övertygad om, vill bara bolla idéer just nu)
Läste även detta inlägg:
(Hon gillar alltså att LL skrev att lyan inte kommer få spionraden om vem ulvarna käkade om käket lyckades)
Och tänkte typ "Men de enda som gagnas av att de onda inte får veta vem de precis lyckades käka är ju en ond? Så varför är det bra?", även om inte den goda sidan gagnas av det speciellt mycket heller så vore det ändå bara till de godas fördel i denna lek (däremot i en lek där den goda spionen får ett par lottade rader hade det haft betydelse, vilket även var vad jag trodde Sasse menade första gången jag läste inlägget...) men i just denna lek är det bara en lottad rad som går till lyan istället för till spionen om jag förstått det rätt, och i det fallet hade det ju varit en fördel för goda sidan om just den raden lottades till lyan... Även om lyan bara skulle bli frustrerad av det.
Fast Sasse kanske också bara är mån om en rättvis lek?
Nåja, nåt jag noterade såhär i efterhand, men jag kanske bara totalt överanalyserar allt?
Nu rusar tiden iväg. Fastnade alldeles för länge hos två fiskbullar och en pitepalt som bara ville gosa.
Har skumläst sista timmens inlägg och reagerar mest på matmissbrukarens ovilja att förklara sig. Känns lite som en ulv som målat in sig i ett hörn.
Habina röstar på matmissbrukaren
Jag tycker dock att jag försöker förklara mig. Men klarar inte av att göra det på ett bra vis.