Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nu förstår jag absolut ingenting?
Först så är hennes inlägg en dold godförklaring och nu så lägger hon sig själv inte i klungan goda....

Breaktown förklarade det så mycket bättre än vad jag kunnat. Så ja, jag ändrade mina tankebanor.

givetvis får du misstänka folk även om du är osäker. Det jag försöker men misslyckas med är att förstå varför?

Alltså om en person inte kan vara inne nu ikväll hur ska den personen bete sig för att du inte ska anse den misstänkt? När jag läser dina inlägg så får jag liksom inte ihop dom på annat vis än att du tycker det är misstänkt att de inte är här just nu.

Det är misstänkt om de inte skriver vad de tycker ,det är misstänkt om de skriver det och sedan försvinner? Så vad hade inte varit misstänkt?

Mina inlägg är inte menade som kritik, jag föröker bara förstå :)

Jag vet faktiskt - på fullt allvar - inte hur jag ska förklara det på något annat sätt? :confused:

Jag tycker att "här har ni en röst/misstanke, mig ser ni inte igen förrän efter röken klarnat" kan vara en ulvtaktik. Jag erkänner villigt och totalt att det också kan vara verkliga livet som kallar, och att man därför inte kan vara kvar och diskutera. Men det går ju inte att veta. Och att undvika diskussion är något jag ser som detta tjänar ulvarna på, medan de goda förlorar på det. Alltså, om jag ser någon som (jag misstänker) undviker diskussion, så misstänker jag att det kan vara för att det är en ulv.

Tydligare?

Jag tycker det är jättekonstigt att komma med första misstanken och rösten i samma inlägg, för att sen lämna tråden till efter DL så det inte går att diskutera saken. Men vi har vandrat den här vägen förr, helt klart. Men jag vidhåller detsamma jag sagt då, det är väldigt suspekt beteende för mig och Bumpo kilade nu iväg uppåt på min misstankelista!

Jag tycker det här resonemanget är jättemärkligt. Varför skulle det vara misstänkt att man måste rösta vid ett tillfälle, men kanske inte hinner in innan DL? Bumpo skriver ju t.om. att hon jobbar t.om. 21. Att vara inne och leka under tiden man egentligen borde arbeta, är kanske inget att rekommendera. Och du skriver i stycket under (som jag tog bort) att du förstår att man har ett liv utanför leken, men ändå blir bumpo den som hamnar högst upp på misstankelistan? Sorry, men jag tycker det är väldigt märkligt att misstänka folk för att de inte kan vara aktiva och diskutera.

Nu har jag bara läst till sida 6, så det kan tänkas att du svarat redan.

Nu rusar tiden iväg. Fastnade alldeles för länge hos två fiskbullar och en pitepalt som bara ville gosa.

Har skumläst sista timmens inlägg och reagerar mest på matmissbrukarens ovilja att förklara sig. Känns lite som en ulv som målat in sig i ett hörn.

Habina röstar på matmissbrukaren

Detta var ett inlägg som var så osäkert att jag var förvirrad och var tvungen att kolla flera gånger om det verkligen var Monstermom som postat. Enligt (ganska liten iofs) erfarenhet av Monstermoms spelsätt verkar hon vara en väldigt "säker" (på sig själv alltså) spelare. Detta inlägg och röst kändes som att hon osäkerhetsförklarade (it's a word) sig själv hela vägen igenom.

Jag gillar inte riktigt hur hon slänger bort sitt eget inlägg, eller hur man nu ska förklara det. Dock vet jag inte om detta gör henne ond men det är något jag reagerar på.

Fast jag ser mig själv snarare som "väldigt intresserad av diskussion och öppen för att bli ifrågasatt", snarare än "självsäker"! För mig finns ingen, absolut ingen, prestige i att ha rätt och aldrig ge mig! Jag hoppas snarare att jag är öppen för goda argument, alltid... :eek::confused:

Jag tycker det här resonemanget är jättemärkligt. Varför skulle det vara misstänkt att man måste rösta vid ett tillfälle, men kanske inte hinner in innan DL? Bumpo skriver ju t.om. att hon jobbar t.om. 21. Att vara inne och leka under tiden man egentligen borde arbeta, är kanske inget att rekommendera. Och du skriver i stycket under (som jag tog bort) att du förstår att man har ett liv utanför leken, men ändå blir bumpo den som hamnar högst upp på misstankelistan? Sorry, men jag tycker det är väldigt märkligt att misstänka folk för att de inte kan vara aktiva och diskutera.

Nu har jag bara läst till sida 6, så det kan tänkas att du svarat redan.

...
Några gånger... ;)

Spinner vidare på Habinas tanke om att Sasse kanske är ond spion. (vilket jag inte alls är övertygad om, vill bara bolla idéer just nu)

Läste även detta inlägg:

(Hon gillar alltså att LL skrev att lyan inte kommer få spionraden om vem ulvarna käkade om käket lyckades)

Och tänkte typ "Men de enda som gagnas av att de onda inte får veta vem de precis lyckades käka är ju en ond? Så varför är det bra?", även om inte den goda sidan gagnas av det speciellt mycket heller så vore det ändå bara till de godas fördel i denna lek (däremot i en lek där den goda spionen får ett par lottade rader hade det haft betydelse, vilket även var vad jag trodde Sasse menade första gången jag läste inlägget...) men i just denna lek är det bara en lottad rad som går till lyan istället för till spionen om jag förstått det rätt, och i det fallet hade det ju varit en fördel för goda sidan om just den raden lottades till lyan... Även om lyan bara skulle bli frustrerad av det. :p

Fast Sasse kanske också bara är mån om en rättvis lek? :idea: :D

Nåja, nåt jag noterade såhär i efterhand, men jag kanske bara totalt överanalyserar allt? :confused: :laugh:

Alltså, om ulvarna lyckas käka någon skrivs det ju uti trådenså det är ju lite..tja öveflödigt? att ha med det i spioninfon

Nu rusar tiden iväg. Fastnade alldeles för länge hos två fiskbullar och en pitepalt som bara ville gosa.

Har skumläst sista timmens inlägg och reagerar mest på matmissbrukarens ovilja att förklara sig. Känns lite som en ulv som målat in sig i ett hörn.

Habina röstar på matmissbrukaren

Jag tycker dock att jag försöker förklara mig. Men klarar inte av att göra det på ett bra vis.

Hu, jag tycker det är svårt. Men jag reagerar mest på @Matmissbrukaren och vad jag tolkar som en ovilja att diskutera sitt resonemang, även om vi fick till en diskussion kom en åsiktsförändring som en kovänding och jag reagerar på att jag fortfarande inte vet vad hon reagerade på eller förstår vad som fick henne att ändra sig. Därför: Mammas röstar på Matmissbrukaren

hm.. svårt att rösta har mest varit pladder och inte så mycket som sticker ut.
Det jag reagerat klart mest på är det här mycket märkliga misstanken mot Sasse för att hon förklarar en roll. Habina verkar ha släppt det lite medan caisa nyss drog upp det igen så

glömmerallt röstar på caisalundblad

@CaisaLundblad Fast jag trodde vi hade kommit fram till att man inte ska analysera sönder "gillandet"? Jag gillade LL's inlägg för att det var en association till det Mammas gjorde mot mig en gång. När jag var god fö.

Tiden rinner iväg, även jag känner att jag behöver rösta.

De jag reagerat mest på idag är Monster och MM, Monster brukar jag reagera på och det är lätt att hamna i "skottfältet" när man är så aktiv och speciellt i början av leken, och trots att det gör mig lite ovillig att lägga en röst på Monster har det ändå senaste timmen pendlat mellan dessa två. MM tycker jag att jag inte brukar reagera på på samma sätt längre då jag "vant mig" mer vid henner lite aggressivare spelsätt, men ändå... Mina tankar kring Sasse är bara lösryckta tankar än så länge och inget jag är beredd att rösta efter.

Caisa röstar på Matmissbrukaren

Då jag har svårt att släppa hur ovillig hon verkade att försöka få oss andra att förstå, det kan vara att hon inte kunde, det kan också vara att hon inte ville... Tycker det är jättesvårt, men magkänslan får spela in lite också den här gången. Förstår helt enkelt inte hennes resonemang alls.

@Monstermom @Mammas och alla andra som diskuterat förekomsten av irl-liv sa har jag jobbat. Jag är uska inom äldreomsorgen. Leka på jobbet fungerar inte alls. Jag kan på sin höjd kolla leken när jag är på toa, om jag hinner det ens.

Jag kände att jag var tvungen att rösta innan jag började för att vara säker på att hinna innan dl eftersom det är mot reglerna att inte rösta.

Jag har efter att ha skummat leken fått stärkta misstankar mot just monstermom. Jag tyckte att jag var väldigt tydlig med att jag var tvungen att rösta eftersom jag skulle till jobbet. Men det köpte inte monstermom alls. Visst håller jag delvis med om att det är bra om det kan diskuteras om rösterna men när jag så tydligt talar om varför jag röstar tidigt och inte kan komma in? Nä, det känns inte bra alls och jag tänker inte ändra min röst även om jag hunnit läsa leken nu efter jobbet.

Breaktown röstar på Matmissbrukaren, trots pudeln nu på slutet. Jag vet inte, jag tycker hela resonemanget är väldigt konstigt trots ändringen. Nu vill ju Matmissbrukaren få det till att jag förklarat det hela bättre och därför har hon ändrat sig. Men det enda jag gjorde var ju att konstatera att Matmissbrukaren tycker det är misstänkt att godförklara sig själv. Någon utveckling av resonemanget kom ju aldrig.

Ja, nu måste jag rösta och jajemän, jag är osäker. Tycker att det är flera stycken som har resonerat vettigt och det är en rätt skön stämning i leken hittills. Dock finns det några frågetecken som kan vara relevanta nu.

Matmissbrukaren är helt klart ett av dom. Att hon inte vill (eller kan?) peka på vad hon tyckte var misstänkt i GA's inlägg känns konstigt. Jag tycker heller inte att GA's inlägg var godförklarande men det hör inte riktigt hit, alla kan ha olika åsikter. Det är just "the aftermath" som jag ser som skumt. Varför kan hon inte peka på vad hon tycker är skumt? Var det bara en metkrok som kastades på GA som hon hoppas få napp på eller var det bara ett missförstånd? Jag lutar mot det förstnämnda.

Monstermom är ett annat av dom. @Monstermom, det var inte så att jag menade att du var full av hävd och mån om att brösta ut dig. Vad jag menar är att det lät som att du "dumförklarade" din egen röst. Detta är för mig något som jag håller ögonen på men det är nog inget som jag vågar rösta utefter då jag vet själv hur det kan bli ibland. I senaste leken var jag god men lyckades bli utröstad för att mitt röstinlägg var så osäkert.

Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Pga ovanstående orsaker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar