Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Breaktown Jag håller med dig, just det där att skriva rätt ut att jag är god gör jag emellanåt och ser inget konstigt i det. Dock kan ju en godförklaring vara misstänkt, men det beror snarare på hur den görs än att den görs, om vi säger så.

@Matmissbrukaren Jag tänker på de som är i stil med breaktowns exempel. :) Och hur menar du att man skulle vara lovligt byte för käk, inte mer än annars? Alltså om jag argumenterar och använder att jag är god som del i mitt argument gör ju inte det att alla autoamtiskt tror att jag är god, så det gör mig inte mer attraktiv som käk då anser jag. Dock kan jag ju av olika anledningar bli godförklarad av andra, och då kan ju risken att åka på käk öka, men ja, sånt händer ju. Och det är ju inte världens undergång, även om det är trist såklart.

Det jag reagerade på blev som du säger själv att du kopplade dig själv till den goda sidan. Precis som jag uppfattas som en sur kärring fastän jag bara borde lära mig att lägga till en smiley för att lätta upp stämningen i mitt inlägg :)
Du skrev ju inte "jag är god", det är jag medveten om.

Fast det var ju det jag inte gjorde, alltså kopllade till mig själv. Det var ju det som var min poäng, jag gör ofta det men den inte i det inlägget så vad i inlägget är detdu ser som en godförklaring?

Ja precis det är nog här skiljelinjen ligger. Att folk kopplar sig själva till den goda sidan är inte direkt något jag reagerar på öht. Om glömmerallt verkligen hade skrivit "jag är god" hade min tanke (om jag ens reagerat) varit "kul för dig, det är jag också", ungefär.

Men om du tycker det är jättemisstänkt att skriva om sig själv i positiva ordalag så är det ju inte så konstigt att det blir en stor diskussion av det här.

Ungefär som att jag fick lära mig här att det här är oförlåtligt att bli ledsen när en god dör. Något som fortfarande är obegripligt för mig :D

:)
Du uppfattar det rätt. Tack för att du fyllde i orden jag själv inte kan formulera :p

Och ja, att bli ledsen när någon god ryker eller att bli glad när en ond lynchas är big no no har jag fått för mig.

Fast det var ju det jag inte gjorde, alltså kopllade till mig själv. Det var ju det som var min poäng, jag gör ofta det men den inte i det inlägget så vad i inlägget är detdu ser som en godförklaring?

Jag kopplade dig till den goda sidan pga det du skrev, och då kändes det som en dold godförklaring.

Jag är ledsen men jag kan inte förklara på ett annat vis. Min förklaringsförmåga räcker sig inte längre än så :(

Tycker du dom gör det? Jag tycker bara jag ser det ibland och det är väl då jag reagerar på det. Eller så missar jag dom.
Jag tycker det verkar dumt att godförklara sig. Är man inte lovligt byte för ett käk då?

Men vadå lovligt byte för käk?
Ulvarna vet ju vilka som är goda.

Just nu-biten är inte precis frågan om just nu. Det handlar inte om att man måste vara med 24 timmar om dygnet, det handlar om det som jag skrev: att man skriver en misstanke som inte går att bemöta innan lynch, eftersom man inte kommer tillbaka innan dess. Ja, av praktiska skäl kanske man måste det, eftersom det finns nåt slags "riktigt liv" har jag hört... Men för mig är det ulvigt att inte ge en misstänkt en chans att bemöta misstankarna. Och nej, det betyder inte att jag är bergsäker på att den som gör så är en ulv! Men det är rödflagg för mig.

fast vad skulle alternativet vara menar du? låta bli att rösta? det är ju mot reglerna.

Hur menar du att man måste tänka ett varv till som ond?

Jag tycker nästan att det är enklare att vara ond för då har man dels facit, dels så kan man ventilera med de andra.

Jag tycker definitivt att det är svårare att vara ond. Att hitta de onda är ju onekligen lättare eftersom de sitter bredvid en i lyan. Men att framstå som god är definitivt svårare.

När man är god så vet man ju det man vet och kan utan att tveka skriva om allt man vet. När man är god måste man ju "spela" en roll som besitter mindre kunskaper än vad man egentligen har om facit i spelet. Då blir iaf jag nojig över att jag i resonemang och teorier råkar avslöja saker som jag inte skulle kunna veta om jag var ond. Det är där jag måste tänka ett varv till innan jag postar.

@Monstermom Jag hänger med i hur du menar, och ja, det är klart att du inte kan lita på mitt ord heller (Tänk om jag är i maskopi med bumpo eller BSF? :eek:), men ja så länge du funderar själv är jag nöjd. Alltså jag reagerar ju också om någon aldrig är aktiv, men dag ett är det lite dumt att misstänka för det. Å andra sidan blir det ju så att den som är aktiv dag ett riskerar att få mer ögon på sig, och det är ju skevt det med. Så ja, det går ju inte att säga att det är på ett sätt, för hundra sätt kan ju vara rätt - samtidigt. :cautious: Men det var mest att det känns lite, tja, orättvist att misstänka någon för att den har planer just första dagen. Och lite tacksamt för dig, som kan falla tillbaka på det och inte på samma sätt som vi andra behöver ta ställning till det som sagt senare i leken. Du har redan din röst klar liksom, om du förstår hur jag menar.

Fast alltså, det jag skrev i första inlägget har väl i ärlighetens namn spelat in det med; att det här inte var första gången jag hamnade i "här har du en röst, boom, nu sticker jag" - så ja, jag reagerade säkert mycket starkare på det än jag hade gjort om hon röstat på nån annan (plus att jag som sagt var på lite dåligt "Buke suger"-humör, vilket jag har dåliga skyddsvallar för då det händer så sällan). Det är ju inte precis berömvärt av mig, men det är förmodligen sant.

Och som sagt, jag ser fortfarande inte att det är helt fel anledning att misstänka någon, men jag kan hålla med om att jag kanske behöver omvärdera lite. Inga garantier om vad jag kommer fram till dock... :p

Sen tycker jag nog att det blir lite märkligt att säga att det är en extra svag anledning att misstänka någon just första dagen - det är ju inte som att man har drösavis med andra spår att följa!?:confused:

@Breaktown Jag håller med dig, just det där att skriva rätt ut att jag är god gör jag emellanåt och ser inget konstigt i det. Dock kan ju en godförklaring vara misstänkt, men det beror snarare på hur den görs än att den görs, om vi säger så.

@Matmissbrukaren Jag tänker på de som är i stil med breaktowns exempel. :) Och hur menar du att man skulle vara lovligt byte för käk, inte mer än annars? Alltså om jag argumenterar och använder att jag är god som del i mitt argument gör ju inte det att alla autoamtiskt tror att jag är god, så det gör mig inte mer attraktiv som käk då anser jag. Dock kan jag ju av olika anledningar bli godförklarad av andra, och då kan ju risken att åka på käk öka, men ja, sånt händer ju. Och det är ju inte världens undergång, även om det är trist såklart.

När jag varit ulv så har vi käkat personer som blivit godförklarade. Men jag har varit ond, kanske 4 ggr?
Har bara spelat sen vid nyår, men varenda lek sen dess :p
Så nej, jag vet inte exakt hur man ska tänka som ulv i det läget. Men är någon godförklarad av andra så vill man väl bli av med den spelaren?

Självklart utgår alla från att dom är goda. Lite det leken går ut på, att luras ;)

Jag hade nog inte reagerat alls om det stått att alla ska rösta, och inte bara dom goda. Varför ska onda inte rösta? En ond kan ju bli vald ändå.

Fast det stod väl inte att bara de goda ska rösta? Det stod väl att det var viktigt att alla goda röstar så att inte de onda blir för stor del av de som röstar. Snarare utgick ju ga från att alla onda skulle rösta om något.

Nu satt jag här och försökte hänga med i diskussionen och läsa det som skrivs men jag blir bara mer förvirrad. Lyfte blicken och funderade på vilka jag knappt sett till, jag kanske har missat inlägg? Vart är @Blacksmithfarm? Tror att Killa och Sasse annonserat sin frånvaro va? Men BSF är spårlöst försvunnen?

Självklart utgår alla från att dom är goda. Lite det leken går ut på, att luras ;)

Jag hade nog inte reagerat alls om det stått att alla ska rösta, och inte bara dom goda. Varför ska onda inte rösta? En ond kan ju bli vald ändå.

Det är alltså att det är viktigt attgoda inte låter bli att rösta för att de är osäkra du regaerade på?

Hur du kan få det till att jag säger något om mig själv bergiper jag inte alls.

Sen tycker inte jag det är misstänktbara för att folk skriver om sig själva som goda men det är ju en helt annan diskussion.

När jag varit ulv så har vi käkat personer som blivit godförklarade. Men jag har varit ond, kanske 4 ggr?
Har bara spelat sen vid nyår, men varenda lek sen dess :p
Så nej, jag vet inte exakt hur man ska tänka som ulv i det läget. Men är någon godförklarad av andra så vill man väl bli av med den spelaren?

Jag tycker det är stor skillnad på en som blivit godförklarad av andra och en som i första dagen på något vis antyder att den själv är god.

Jag ser för övrigt inte hellr riktigt hur GA's inlägg kan tolkas som en godförklaring av sig själv

Gällande sasse så var det en misstanke jag ville ta upp till ytan, dels för att se vad andra tänkte om det, dels för att se vad sasse skulle säga. Har kvar det som en liten notering dock.

Jag kan säga, utan att ha annat än skumläst leken, att jag vet hur den onda spionen fungerar, lika mycket som jag vet hur andra onda och goda roller fungerar. Jag har spelat i flera år och i perioder haft egna lekar. Såvida LL inte gjort något annorlunda med den onda spionen, fungerar den som den goda motsvarigheten.

Men jag förstår din notering. Undrar dock om du även misstänker Monstermom av ungefär samma anledning. Hon var ju den som tog upp den onda spionen på tal från början. På det sättet kan man också hinta. Bara en notis.

Nu satt jag här och försökte hänga med i diskussionen och läsa det som skrivs men jag blir bara mer förvirrad. Lyfte blicken och funderade på vilka jag knappt sett till, jag kanske har missat inlägg? Vart är @Blacksmithfarm? Tror att Killa och Sasse annonserat sin frånvaro va? Men BSF är spårlöst försvunnen?

Hon annonserade att hon skulle iväg innan, så det finns ett inlägg med en röst här någonstans i leken från henne :)

fast vad skulle alternativet vara menar du? låta bli att rösta? det är ju mot reglerna.

Men jösses! Nej säger jag!? O_o

Nog har jag väl ändå påpekat ett flertal gånger att jag inser att man måste rösta och att man faktiskt kan ha ett liv utanför leken; att det kan finnas helt oskyldiga anledningar till att göra så?

Jag förstår, helt ärligt, inte det här: är det meningen att jag måste presentera 100% övertygelse, med diarieförda bevis, för att "få" misstänka någon? Jag säger ju att jag är långt ifrån bergsäker (konstigt vore det väl ändå annars), men att det helt enkelt är det jag reagerat mest på idag, denna första dagen.

Jag kan inte peka ut ulvarna åt er och säga "där är de, ta dem!", jag kan bara komma med de misstankar jag har. Och det gör jag, även om de är svaga, eftersom jag som sagt sätter stort värde på diskussionen! Finns det några misstankar som inte har en oskyldig möjlig tolkning också? :confused:

:D :D minns ju hur jag var fullkomligt övertygad om att du var ulv och Niyama var fåret utanför lyan och hur jag lyckades flera gånger läsa in hur hon försökte kontakta dig....Hon var förvissot får, men du var ju god!

Ahh, just det ja... trots att siaren redan siat mig som bybo och skrivit ut klart och tydligt att jag "iaf inte var ulv". Och jag bah "MEN LÄS SIARENS INLÄGG" och du bah "Ja, jag gör det." "Tror Niyama är får och Caisa ulv." ... :banghead:

;) ;)

Så ja, det kan såklart läsas fel. Det kan även vara så att Sasse är ond spion som försökte visa sig för lyan, här stängs inga dörrar. :D

Ah, då måste jag kolla på det för det är något som jag har missat!

Här är inlägget

Nu har jag hittat hit:)
Men eftersom jag tyvärr måste dra iväg igen direkt så behöver jag lägga mina röster nu. Är nämligen osäker på om jag hinner hem innan DL igen.

Det är för många Breaktown's i den här leken! Hmm... Tänk om alla med samma person på sina avatarer har något gemensamt? Mammas, Sasse, Breaktown och Habina.

Ja, det är ju frågan det...

Nåja, nu har jag tyvärr inte tid att fundera mer. Återkommer så fort jag hinner med :)

Blacksmithfarm nominerar glömmerallt till borgmästare och röstar på bumpo.

glömmerallt
för att jag tycker att hon brukar resonera bra. Håller bara tummarna för att hon inte är ond.
bumpo för att hon går emot sin egen logik (som Killaloe har påpekat ovan) med att först skriva att hon kanske inte vill ha Sasse, Mammas eller Breaktown som borgmästare, för att sedan rösta på just breaktown till borgmästare.
Nu har jag hittat hit:)
Men eftersom jag tyvärr måste dra iväg igen direkt så behöver jag lägga mina röster nu. Är nämligen osäker på om jag hinner hem innan DL igen.

Det är för många Breaktown's i den här leken! Hmm... Tänk om alla med samma person på sina avatarer har något gemensamt? Mammas, Sasse, Breaktown och Habina.

Ja, det är ju frågan det...

Nåja, nu har jag tyvärr inte tid att fundera mer. Återkommer så fort jag hinner med :)

Blacksmithfarm nominerar glömmerallt till borgmästare och röstar på bumpo.

glömmerallt
för att jag tycker att hon brukar resonera bra. Håller bara tummarna för att hon inte är ond.
bumpo för att hon går emot sin egen logik (som Killaloe har påpekat ovan) med att först skriva att hon kanske inte vill ha Sasse, Mammas eller Breaktown som borgmästare, för att sedan rösta på just breaktown till borgmästare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar