Tar leken från början, lite tankar från mig medan jag läser.
Angående onda och gå ihop för att rösta fram BM: Är inte det också en sån sak som "onda inte gör" och därför visst skulle kunna göra just för att ingen tror att de skulle göra det?
Monster verkar förvirra sig själv ganska mycket?
Jag förstår inte alls MMs tolkning av GAs "dolda godförklaring"? Alltså, förstår inte hur hon läser in en dold godförklaring där alls.
Jag håller visserligen med Monster om att TLV förstorade upp "lottningen" lite kring chansen att man röstade fram en ond BM, men samtidigt tycker jag Monster respons på det var på lite höga växlar också.
Kanske bara är hennes spelstil iofs.
Håller inte riktigt med om det hon skrev
"det du säger sedan att man borde rösta på en "kompetent" spelare är ju katastrof att fokusera på, eftersom en duktig spelare som är ulv rimligen torde bli en total mardröm om den också blir borgmästare!?" (inlägg
#54) "en total mardröm" känns iaf som att ta i, lite klurigt skulle jag hellre uttrycka det som.
Känns inte som att en ond BM har helt fria händer, den måste ändå tänka sig för innan den ändrar en röst, eller tänka på att inte alltid rösta sist för det kan också ses som skumt, och det blir ju inte lottning var och varannan lynch normalt sett heller... Jag tänkte att en skicklig god spelare förhoppningsvis kunde göra mer nytta än en skicklig ond spelare skulle kunna göra otyg med BM-rollen.
Jag förstod visserligen Habinas resonemang kring Cirkus, för jag har också ibland svårt att "skaka av mig" känslan av att någon är ond från föregående lek, speciellt när lekarna kommer så tätt...
Men även jag sitter och intalar mig själv hela tiden "ny lek, ny roll. Ny lek, ny roll." för vissa spelare ibland.
Tycker Cirkus inlägg
#100 kändes lite hårt i sammanhanget, speciellt som Habina redan "backat" (själv insett att det var lite tokigt tänkt, som jag uppfattade det iaf men jag kanske har fel?
)
Även Monsters inlägg
#109 kändes lite hårt, men ämnet har diskuterats flitigt och jag har lite svårt att uttala mig då jag förstår och håller med alla sidor i ämnet?
Dock brukar ju Bumpo ha lägre aktivitet oavsett roll, så att dra på växlarna just på det gällande henne vet jag inte om det är så klokt...
Det är väl det enda jag vill inflika i diskussionen.
I övrigt är väl det jag reagerat på diskussionen mellan Mammas och MM, att MM verkar så ovillig (oförmögen?) att utveckla sin tanke kring ga.
@Matmissbrukaren Som jag förstår det är det ju så att ingen annan ser det du ser, kan du på något sett omformulera din misstanke eller hur du läst gas inlägg så att även vi kan se hur du tänker?
Tillägg: Sorry MM, ser att du precis försökt, hann posta innan min dator förstått att det fanns fler inlägg.