Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
´Tycker det är lite förvånande att en halvrutinerad spelare som Habina inte läser igenom rollistan ordentligt, speciellt om det är nya roller som denne inte känner igen. Att inte ha koll på rollistan brukar ifrågasättas speciellt dag1 när det inte finns så mycket att gå på. Vet inte om det säger något om Habinas roll egentligen men det drar ögonen till sig.

Utifrån detta kan man väl säga att Bumpos tidiga röst var ganska så given - fanns inte så mycket annat att gå på. Vet inte om det säger något om Bumpos roll heller.

Den jag reagerar mest på idag är LenaH som igår kväll lite skämtsamt börjar skoja om att Habina och Matmissbrukarn ska gå och kolla djuren, därefter drar analysen om att Habina oftast åker tidigt och är den man därför bör rösta på (nu raljerar jag lite för jag börjar få ont om tid) och sedan att Habina är förvirrad god och eller förvirrad ond. Känns lite som om Lena försöker sprida lite lösa rykten runt Habina.


Paddington röstar på LenaH
 
Jag har också svårt att få till något vettigt.
En sak som jag blir lite besvärad av det är när folk försvinner helt plötsligt och nu upptäckte jag att Breaktown inte visat sig så särskilt sen tidigare ikväll. Eller har jag fel?
 
+ @Myrten
Att jag inte verkar helt snurrig än kan beror på att jag hittills knappt har skrivit, det jag har skrivit har ju blivit rörigt... ;)
Det kommer att bli min black om foten att jag var ond i min första lek och dessutom lyckades bra! :D

Men för att återkomma till den här leken, jag försökte mest hålla med @cirkus, jag har inte kommit så mycket längre än...
Jag fattar inte riktigt varför Myrten är så snabb på att lägga sin röst på mig, speciellt när det är många som inte ens har visat sig här än...


Men mina egna teorier, @Matmissbrukaren känns som om hon har koll den här gången vilket i mitt huvud lutar åt att hon är ond, annars brukar hon vara lika förvirrad som mig. Men å andra sidan så har hon knappt skrivit än... @bumpo har ju sagt att hon inte hade tid ikväll men inledningsvis verkade hon en aning misstänkt, men väldigt lite åter igen...
@Sasse verkar mest lägga tid på att förklara hur det fungera, är det för att det är brist på teorier?
Och var är alla andra?


Min Fetning

Det här är det jag reagera mest på, att rösta mindre än en timme förre deadline och när hon dessutom har datorkrångel är väl inte så snabbt

Glömmerallt röstar på snurrfian
 
Jag har egentligen inga vettiga teorier alls, de enda som har skrivit något som eventuellt känns lite knepigt är @Habina @bumpo och @Matmissbrukaren .. Habina känns som ett allt för lätt val att göra. Bumpo har aviserat att hon inte hade tid ikväll och ja Matmissbrukaren verkar inte riktigt vilja försvara sig, och nu upptäcker jag att Breaktown skriver precis samma sak vilket inte känns helt bra men ändå den enda teori jag har att gå på just nu...

Snurrfian röstar på matmissbrukaren
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Paddington röstar på LenaH

Habina 2
Snurrfian 2
Bumpo 2
Glömmerallt 1
Paddington 1
Jfrelin 1
Matmissbrukaren 2
LenaH 1

Kvar att rösta:
cirkus
Snurrfian
glömmerallt
Matmissbrukaren
 
Var det verkligen efter din teori? Du nämnde ju det hela absolut men du helgarderade ju dig och sa att det antingen kunde vara det ena eller det andra, och sen kom bumpo sen och valde. Då vet jag inte riktigt om jag tycker att hon röstar efter din terori.

Breaktown röstar på matmissbrukaren eftersom hon försökte ta åt sig äran för teorin och bumpos röst, och för att jag inte har några bra motiveringar att komma med.

Den teorin Bumpo skrev hade jag redan skrivit innan henne och det skrev även bumpo själv i hennes teoriinlägg.
Och jag tar inte åt mig någon ära.
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Paddington röstar på LenaH
Glömmerallt röstar på Snurrfian
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren

Habina 2
Snurris 3
Bumpo 2
Glömmerallt 1
Paddington 1
Jfrelin 1
Matmissbrukaren 3
LenaH 1

Obs! Den här måste kontrolleras. Min dator raderar saker ibland!
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Paddington röstar på LenaH
Glömmerallt röstar på snurrfian
Snurrfian röstar på matmissbrukaren

Habina 2
Snurrfian 3
Bumpo 2
Glömmerallt 1
Paddington 1
Jfrelin 1
Matmissbrukaren 3
LenaH 1

Kvar att rösta:
cirkus
Matmissbrukaren
 
Min motivering baseras på det snurrfian skrev i sin röstmotivering på mig. Jag anser inte att jag har något att försvara mig mot och jag fattar mig helt enkelt inte på den motiveringen till hennes röst. Så därför fick hon min röst.
 
Har lite trassel med att buke segar men fick i väg rösten i tid i varje fall.

För att förtydliga tycker jag alltså att det var lite märkligt att snurrfian tyckte det var konstigt att Myrten röstade innan alla skrivit mycket, det är ju ganska vanligt att göra och som jag skrev håller jag inte med om att det var snabbt
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Paddington röstar på LenaH
Glömmerallt röstar på snurrfian
Snurrfian röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på snurrfian

Kvar att rösta:
cirkus? Missade jag?
 
Den teorin Bumpo skrev hade jag redan skrivit innan henne och det skrev även bumpo själv i hennes teoriinlägg.
Och jag tar inte åt mig någon ära.

Jag vet att du skrev om det innan, det nämnde jag i inlägget. Men du skrev ju att det kan antingen vara det ena eller det andra, vilket sedan inte var bumpos motivering när hon röstade. Men nej jag försöker inte påstå att det var någon glasklar röst direkt.
 
Min Fetning

Det här är det jag reagera mest på, att rösta mindre än en timme förre deadline och när hon dessutom har datorkrångel är väl inte så snabbt

Glömmerallt röstar på snurrfian
Men hur ska jag ha koll på att hennes dator strular och hon har ju skrivit massor av inlägg efter det? En timme före och man ändå hänger kvar känns ju lite märkligt... Och dessutom hänga upp sig på en teori om att jag är ond bara för att jag håller med Cirkus om att det egentligen är de goda som behöver ha koll på rolllistan?
 
Sådär, då har min dator gett upp för kvällen, men jag hann rösta i alla fall. :)

Så nu försvinner jag för kvällen, ifall ni vill diskutera mina konstiga kommentarer igen så ses vi imorgon. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp