Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem från stallet och läst igenom allt. Sjukt förvirrat. Det här är en av anledningarna att jag inte spelar så ofta längre. Jag har ju inte tiiiiiiiiiiid men det är ju så roligt :p

När jag läste igenom leken så var det @bumpo jag reagerade på. Av exakt samma anledning som @Sasse
Hon misstänker Sasse sen släpper det och sen röstar hon på Habina. Även fast hon var först att rösta så hade hon väl lika gärna haft kvar sina misstankar mot Sasse och försökt teoria om det istället för välja Habina istället. Habina hade ju dessutom varit uppe i en del diskussioner då så känns som ett lätt val när man inte vet vad man ska rösta på.

Jfrelin röstar på Bumpo
 
Alltså det var @Myrten jag svarade och alltså myrten jag tyckte var konstigast att hen taggade, om man ska tagga andra hade Sasse absolut känts logisk att tagga.

Men som sagt så kom jag ju på att @bumpo kanske inte har koll på hur länge folk har lekt eler hur vanlig demonen var ett tag så det är väl egennligen inte en så konstig taggning.

Sedan så för mig så känns @Myrten fortfarande som relativt "ny" i lekarna så kan vara därför jag tycker det känns konstigt allt är ju relativt liksom det är nog många som ser henne som veteran:)


ha ha och nyss så höll jag med dig -nu gör jag det inte :) Myrten är ju en veteran inte minst med avseende på att hon har demonvana

Fast det gör dig inte mer misstänkt
 
@glömmerallt - @bumpo taggade väl inte bara mig? Men hon började leka efter mig och det är lätt att se de som var med när man började som "veteraner". Plus att hon vet att jag har varit demon (i you-know-which-game). Men visst, det naturliga hade varit att fråga LL. Men jag vet inte om taggningen antyder att bumpo är ond för det.

Nä men som jag skrev till @Niyama i minhjärna känns du ny så jag blir förvirrad när folk kallar dig veteran du började ju leka "nyss".:angel:

Nej frågan i stort tyder väl snarare på att hen är god ulvarna borde liksom veta om demonen är i lyan eller ej;) Fast säker kan jag ju inte vara @bumpo ( och @Habina också naturligtvis det är ju samma sak där) kan ju spela ovetande.
 
[...]Sedan så för mig så känns @Myrten fortfarande som relativt "ny" i lekarna så kan vara därför jag tycker det känns konstigt allt är ju relativt liksom det är nog många som ser henne som veteran:)

Men vad sjutton, jag är ju Buke-Robinson! Klart folk taggar mig!:rofl:;)

Nej men allvarligt - med tanke på att jag brukar modifiera och twista rollerna i de lekar jag är LL för samt hitta på egna åt höger och vänster tycker jag inte det är så konstigt att bumpo taggade mig. Plus det som @Paddington skrev ovan. Sedan kan naturligtvis bumpo vara ond ändå, men jag tycker inte den där taggningen pekar åt något sådant håll.
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo

Habina 2
Snurris 1
Bumpo 2

Kvar att rösta:
cirkus
Snurrfian
Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
Hjartagna
Matmissbrukaren
LenaH
Breaktown
Paddington
 
Om man ska se till röstlistan så la @bumpo första rösten och det på @Habina efter min teori. Första rösten för dagen och den är alltid svårast.

@grodan21 hänger på bumpo där och tycker det Habina skriver är misstänksamt.

Grodan är ny och därav kan det vara lätt att följa med på någon annans teori så här första gången. Men jag själv hade inga problem med att hitta teorier i min första lek, där jag dessutom var ond. Så en förvirrad ny god som gör det enkelt för sig eller en förvirrad ond som är ny spelare som väljer att hänga med på en teori?
 
Så roligt att jag varit på allas läppar medan jag krånglat med hästarna. ;) Otur att det ger mig exakt tio minuter på att begripa vem jag borde rösta på.

Hursom. Jag var nyfiken på demonen och läste om den. Men det var i stycket ovanför (om varulvarna) som det stod att demonen var i lyan. Därav mitt misstag.

Jag må åka i första lynch ofta, men jag LEKER, så jag kör mitt vanliga race och har roligt. Verkar jag skummast, ja men rösta på mig då. :P
 
Äh, jag behöver laga middag.
Niyama röstar på glömmerallt
Då det känns som att hon mer vill diskutera saker kring leken (liksom om den som taggas med en fråga har spelat tillräckligt länge?!) än komma med teorier. Det känns som en typiskt ond GA, även om jag sett att hon gjort så nångång som god också. Har dock inget bättre att gå på så.
 
Men vad sjutton, jag är ju Buke-Robinson! Klart folk taggar mig!:rofl:;)

Nej men allvarligt - med tanke på att jag brukar modifiera och twista rollerna i de lekar jag är LL för samt hitta på egna åt höger och vänster tycker jag inte det är så konstigt att bumpo taggade mig. Plus det som @Paddington skrev ovan. Sedan kan naturligtvis bumpo vara ond ändå, men jag tycker inte den där taggningen pekar åt något sådant håll.

När jag läste det där inlägget av @Paddington kom jag på attt leken faktiskt diskuterades i den här tråden och då blir ju taggningen av dig och paddi väldigt logisk:idea:





Jag är rätt hängig idag, uppenbarligen märks det..
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på Snurrfian
Breaktown röstar på matmissbrukaren

Habina 2
Bumpo 2
GA 1
Snurris 2
Paddan 1
Jfrelin 1
MM 2

Kvar att rösta:
cirkus
Snurrfian
glömmerallt
Matmissbrukaren
Paddington
 
Jag har lite svårt att få ihop något vettigt vilket inte är så konstigt eftersom ingen har så mycket att gå på än och flera är osynliga.

Jag vill inte fastna på @Habina just för att jag skämtade om det i början av leken och känner att jag vill ha mer på fötterna där.

@cirkus , @Niyama och @Sasse är väl de jag sett mest av i leken och de har ju mest varit informativa och försökt få mig att utveckla mina tankar så inga vibbar alls där, varken goda eller onda även om jag tänkte tanken att @cirkus kanske slätade över @Habina s eventuella groda men nää...

Förvirring är ju annars ett genomgående tema för leken men det känns nästan lite fånigt att belysa hur förvirrad man är eftersom alla rimligtvis är det första dagen.

Jag tycker att @Jfrelin s röst var lite märklig i sammanhanget, att @Sasse använde den motiveringen kan jag köpa men att en genomläsning ger @bumpo som mest misstänkt tycker jag skaver lite. Så - med det som motivering:
LenaH röstar på Jfrelin
 
Sitter med plattan i knät och en sovande bebis i famnen och försöker få någon ordning på all förvirring i leken. det går sisådär....

I de senaste lekarna som jag läst har Matmissbrukaren varit mest aktiv som god och legat mer lågt som ond. Eftersom jag verkligen måste rösta nu så hamnar min röst där.

Hjartagna röstar på Matmissbrukaren
 
Hur ingående motivering måste man ha?

Såhär första dagen behöver den inte vara speciellt omfattande. Alltså den är ju främst för att du ska förklara varför du tycker/röstar som du gör, och för att andra ska ha saker att gå på angående dig. Så skriver du vad du tänker och hänvisar till det när du röstar är du safe. :)
 
Lobelia röstar på Snurrfian

Snurrfian har varit ovanligt klar och redig i leken hittills, den lilla erfarenhet jag har av snurris är att hon surrar till mer som god ärn som ond och är därför i mina ögon en aning mer misstänkt än övriga.
 
Om man ska se till röstlistan så la @bumpo första rösten och det på @Habina efter min teori. Första rösten för dagen och den är alltid svårast.

Var det verkligen efter din teori? Du nämnde ju det hela absolut men du helgarderade ju dig och sa att det antingen kunde vara det ena eller det andra, och sen kom bumpo sen och valde. Då vet jag inte riktigt om jag tycker att hon röstar efter din terori.

Breaktown röstar på matmissbrukaren eftersom hon försökte ta åt sig äran för teorin och bumpos röst, och för att jag inte har några bra motiveringar att komma med.
 
Dag 1
bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina
Jfrelin röstar på Bumpo
Niyama röstar på glömmerallt
Habina röstar på Paddington
LenaH röstar på Jfrelin

Habina 2
Snurris 1
Bumpo 2
Glömmerallt 1
Paddington 1
Jfrelin 1

Kvar att rösta:
cirkus
Snurrfian
Lobelia
glömmerallt
Hjartagna
Matmissbrukaren
Breaktown
Paddington
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp