Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha ha, jag tycker nog allt att ni kan göra det O_o

Jag håller med om att demonkommentaren från habina skaver lite (det skrev jag för några inlägg sen) hel grejen att hon verkar förvirrad känner jag mig tveksam till.

Samtidigt är det "typiskt" att det blir så här mot Habina första DL. Men det säger ju varken om hon är god eller ond.
 
Så har jag tolkat det. Kan jag och @Matmissbrukaren kravla upp ur våra respektive dass, tro?

För övrigt om @Habinas kommentar om demonen: jag tycker också att den skaver lite eller rättare sagt att det var märkligt att hon skrev innan hon tog sig tid att läsa om demonen om hon nu var nyfiken (eller hur föll hennes ord?) på demonen. Samtidigt - Habina vet att hon lätt faller i första lynch. Borde hon inte varit mer försiktig som ond? Fast det borde hon kanske varit som god med.

Ja ni gör väl ingen nytta i dassen heller. :p

Vet inte vad jag ska tro om demon grejen det konstigaste i det tycker jag är att @bumpo tagga dig för att fråga om demonen. Jag menar det rimligaste hade väl varit att kolla reglerna eller fråga LL och om man frågar andra så är det väl rimligare att fråga någon som lekt mycket med demonen och du började väl leka för bara några år sedan och då hade den väl slutat vara vanlig, fast det kanske inte bumpo vet kom jag på nu men ja lite konstigt i varje fall.
 
Ja ni gör väl ingen nytta i dassen heller. :p

Vet inte vad jag ska tro om demon grejen det konstigaste i det tycker jag är att @bumpo tagga dig för att fråga om demonen. Jag menar det rimligaste hade väl varit att kolla reglerna eller fråga LL och om man frågar andra så är det väl rimligare att fråga någon som lekt mycket med demonen och du började väl leka för bara några år sedan och då hade den väl slutat vara vanlig, fast det kanske inte bumpo vet kom jag på nu men ja lite konstigt i varje fall.

Fast hon taggade ju Myrten och Paddan också, inte bara Sasse. Och Sasse har ju lekt länge, jag har lekt kortare tid än Sasse och har varit med i många lekar med demon med.
 
Just nu känns det lite udda, första leken jag är med på som inte Habina lägger första rösten på mig, svårt att ondförklara någon utifrån den observationen. Får leta vidare efter någon slags teori som är något mer gångbar. Det var annars ett himla snack om Habina.

Snurris är snurrig både som god och ond, mest snurrig var hon nog när hon var god förstås och just nu vekar hon i vart fall inte helsnurrig så kanske hon är ond? Också en mycket långsökt teori.
+ @Myrten
Att jag inte verkar helt snurrig än kan beror på att jag hittills knappt har skrivit, det jag har skrivit har ju blivit rörigt... ;)
Det kommer att bli min black om foten att jag var ond i min första lek och dessutom lyckades bra! :D

Men för att återkomma till den här leken, jag försökte mest hålla med @cirkus, jag har inte kommit så mycket längre än...
Jag fattar inte riktigt varför Myrten är så snabb på att lägga sin röst på mig, speciellt när det är många som inte ens har visat sig här än...

Men mina egna teorier, @Matmissbrukaren känns som om hon har koll den här gången vilket i mitt huvud lutar åt att hon är ond, annars brukar hon vara lika förvirrad som mig. Men å andra sidan så har hon knappt skrivit än... @bumpo har ju sagt att hon inte hade tid ikväll men inledningsvis verkade hon en aning misstänkt, men väldigt lite åter igen...
@Sasse verkar mest lägga tid på att förklara hur det fungera, är det för att det är brist på teorier?
Och var är alla andra?
 
Jag är dessvärre jättetrött nu, så min röst idag kommer vara... rätt dålig.

@Sasse röstar på bumpo för att jag tycker hon snabbt som attan "misstänkte" mig för att jag inte förstod hennes taggning, och sedan släpper hon "misstanken" lika snabbt (vilket jag inte heller förstår :p) och röstar sedan på Habina med typ Matmissbrukarens teori.

Nu vet jag att bumpo röstade först och sådär, men man tager vad man haver och jag behöver seriöst sova.
 
+ @Myrten
Att jag inte verkar helt snurrig än kan beror på att jag hittills knappt har skrivit, det jag har skrivit har ju blivit rörigt... ;)
Det kommer att bli min black om foten att jag var ond i min första lek och dessutom lyckades bra! :D

Men för att återkomma till den här leken, jag försökte mest hålla med @cirkus, jag har inte kommit så mycket längre än...
Jag fattar inte riktigt varför Myrten är så snabb på att lägga sin röst på mig, speciellt när det är många som inte ens har visat sig här än...

Men mina egna teorier, @Matmissbrukaren känns som om hon har koll den här gången vilket i mitt huvud lutar åt att hon är ond, annars brukar hon vara lika förvirrad som mig. Men å andra sidan så har hon knappt skrivit än... @bumpo har ju sagt att hon inte hade tid ikväll men inledningsvis verkade hon en aning misstänkt, men väldigt lite åter igen...
@Sasse verkar mest lägga tid på att förklara hur det fungera, är det för att det är brist på teorier?
Och var är alla andra?

Exakt vad har jag koll på? :confused:
Jag tycker faktiskt du verkar mer förvirrad än vad jag är :o
 
Mina tankar just nu.
Jag känner mig lite allmänt besvärad över detta med förvirring.
-
Habina, förvirrad god eller ond som försöker förvirra? Lurig typ.
Snurrfian var framgångsrikt förvirrad härförleden n och dessutom ond - nu har hon en röst på sig med en motivering i snurr-häradet.
LenaH kämpar på bra med ifrågasättanden och tankar även om de är rätt typiska för en ny - typ - får man en misstanke måste man försvara sig, även om misstanken inte var riktad mot henne
grodan21 känns uppgiven, är det en ensam god eller en ond som spelar lite uppgiven? Skulle inte tro att hon är tvilling i allafall då borde det kommit lite pepp från sin tvilling.
Lobelia har också varit inne och snackat om förvirrning, samtidigt känner jag av att hon har en skärpa nånstans när OT-snack och annat lagt sig. Känns ändock neutral hittills.
Matmissbrukaren ligger ovanligt lågt än så länge, men det är också en lurig spelare som kan vara väldigt på både som god och som ond. Enda gången jag sett henne vara smörig var när hon var ond utanför lyan och det är ju inte en option nu.
 
+ @Myrten
Att jag inte verkar helt snurrig än kan beror på att jag hittills knappt har skrivit, det jag har skrivit har ju blivit rörigt... ;)
Det kommer att bli min black om foten att jag var ond i min första lek och dessutom lyckades bra! :D

Men för att återkomma till den här leken, jag försökte mest hålla med @cirkus, jag har inte kommit så mycket längre än...
Jag fattar inte riktigt varför Myrten är så snabb på att lägga sin röst på mig, speciellt när det är många som inte ens har visat sig här än...

Men mina egna teorier, @Matmissbrukaren känns som om hon har koll den här gången vilket i mitt huvud lutar åt att hon är ond, annars brukar hon vara lika förvirrad som mig. Men å andra sidan så har hon knappt skrivit än... @bumpo har ju sagt att hon inte hade tid ikväll men inledningsvis verkade hon en aning misstänkt, men väldigt lite åter igen...
@Sasse verkar mest lägga tid på att förklara hur det fungera, är det för att det är brist på teorier?
Och var är alla andra?

Fast grejen var att jag tyckte du var SÅ ulvig i din första lek. Och så var du dessutom ulv.
 
@glömmerallt - @bumpo taggade väl inte bara mig? Men hon började leka efter mig och det är lätt att se de som var med när man började som "veteraner". Plus att hon vet att jag har varit demon (i you-know-which-game). Men visst, det naturliga hade varit att fråga LL. Men jag vet inte om taggningen antyder att bumpo är ond för det.
 
Eftersom det inte är så många som har kommit igång och skrivit så mycket. Har jag inte så mycket att gå på när det gäller min röst. Men Habinas sätt att skriva på är misstänkt.

Så därför rösta grodan21 på Habina ikväll.

 
Fast hon taggade ju Myrten och Paddan också, inte bara Sasse. Och Sasse har ju lekt länge, jag har lekt kortare tid än Sasse och har varit med i många lekar med demon med.

Är väl egentligen inte så förvånad över taggningen mot mig och Myrten eftersom jag var LL i den omtalade leken som Myrten var demon i och därför tycker väl hon att vi bör ha koll på rollerna och Sasse är en erfaren spelare.
 
Röstlista, ska fyllas på:

bumpo röstar på Habina
Myrten röstar på Snurrfian
Sasse röstar på bumpo
grodan 21 röstar på Habina


Korrigerade ordningen så det inte blir missförstånd (förvirring vet jag inte om jag vågar säga mer).
 
Fast hon taggade ju Myrten och Paddan också, inte bara Sasse. Och Sasse har ju lekt länge, jag har lekt kortare tid än Sasse och har varit med i många lekar med demon med.

Alltså det var @Myrten jag svarade och alltså myrten jag tyckte var konstigast att hen taggade, om man ska tagga andra hade Sasse absolut känts logisk att tagga.

Men som sagt så kom jag ju på att @bumpo kanske inte har koll på hur länge folk har lekt eler hur vanlig demonen var ett tag så det är väl egennligen inte en så konstig taggning.

Sedan så för mig så känns @Myrten fortfarande som relativt "ny" i lekarna så kan vara därför jag tycker det känns konstigt allt är ju relativt liksom det är nog många som ser henne som veteran:)
 
Sen de riktigt svåra då.
bumpo är inne lite kvickt och gör några snabba kommentarer som jag egnetligen inte reagerar så särskilt på, mer än det som Sasse påpekar, fast jag ser det inte som så grovt att jag blir misstänksam
Myrten ingen aning. Verkligen inte en enda vibb. Vet ju att hon har datortrassel och utan hennes sedvanliga långa inlägg om var och en blir det skitsvårt att hittta nånting där just nu i allafall.
glömmerallt har skrivit mycket och det mesta är saker som jag också reflekterat över - men jag vet inte var det lägger henne. Alls.
Paddington skrivit nånting som jag reagerar på. Inte skrivit så mycket alls i själva verkat. Det är nästan ännu svårare än en som GA som jag håller med ..
Sasse en väldigt simpel röst på bumpo, men samtidigt, det är första dagen och då ÄR det svårt
Niyama har också varit ordentligt aktiv och jag ser ingenting som jag tycker sticker ut, lite som med GA, håller med typ om vad hon skriver


De jag behöver se mer av :
Jfrelin och hjartagna (hoppas att bebin låter dig spela i allafall lite)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp