Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckas till slut få tillräckligt med tid för att kunna läsa leken och upptäcker att det är som det efter vad jag läst i de sista lekarna brukar vara första dagen, = väldigt förvirrat.
Habina är förvirrad god eller ond verkar nästan hugget som stucket.
Snurrfian är snurrig och skriver tom att hon ibland snurrar bort sig själv.
LenaH är en lika förvirrad ny spelar som jag själv.

Om jag missat något ä det amningshjärna blandat med nybörjar förvirring :confused:

Det blir inte lätt att hitta onda bland det här....
 
Alltså var det bara jag som tycker det var alldeles uppenbart vad LenaH menade? :p

Habina blir anklagad för att antingen vara förvirrad god eller förvirrad ond.
Habina svarar att ett av dessa stämmer.
LenaH tycker att det är lite märkligt att Habina bara inte hävdar att hon är god.

Fast nu när LenaH själv inte verkar begripa vad hon menade så blir jag ju lite osäker :D
 
Varför borde hon gjort det menar du?


Jag tänker att första dagen, första rösten behöver man inte känna sig hotad utav på det viset att en behöver försöka tala om för världen hur god man är. Oavsett roll.
Det var det jag menade när jag skrev att hon kanske tyckte det var uppenbart.
 
Jag vet inte hur hård LL är med hintar, men kanske var det det som Habina ville undvika - att hinta? Förutsatt att hon nu är god alltså.
 
Jag tänker att första dagen, första rösten behöver man inte känna sig hotad utav på det viset att en behöver försöka tala om för världen hur god man är. Oavsett roll.

fast oavsett roll är det väl aldrig roligt att första rösten första dagen är emot en - det blir ju nästan som en uppförsbacke man ska ta sig ur så så klart man känner sig kanske inte just hotad, men iaf i skottlinjen. Sedan vet vi av erfarenhet att Habina oftast åker ut tidigt, även om det finns undantag från just den regeln ;)
 
Tror hon mest vill förvirra.

Här förstår jag inte riktigt hur du menar? Vill @Habina förvirra och vad är syftet med det i så fall?

Det är väl snarast på den goda sidan man behöver ha lite koll? För inte var det några onda spioner med den här gången? De onda vet ju vilka de är, som god har man ingen som helst koll. Så vidare man inte är tvilling då... Kluriga roller den här gången, tvillingarna kan ju lätt bli tagna för onda i och med att de antagligen röstar på samma?

Reagerar lite på @Snurrfian. En anledning är att hon som jag uppfattar det rätt ihärdigt framställer sig själv som förvirrad. Det kan man vara, men det kan också vara en taktik att skapa en rökridå att gömma sig bakom som ond. Men sedan är det ovanstående.

Snurris skrev först själv om fördelningen i #10 (men hon var inte ensam om att diskutera den). Sedan gjorde jag inlägg (#67-68) om fördelningen i morse, som gick ut på att det kan vara en ulvtaktik att diskutera den, men att i det här fallet bedömde jag det som sannolikt att diskussionen skedde innan rollerna skickades ut. Detta besvarades av @cirkus (#73, kl 8.57) och Snurris ovan (#74, kl 9.01. Cirkus menar att det inte är en specifik ulvtaktik utan att rollfördelningen diskuteras av båda parter. Sedan kommer Snurris inlägg ovan där hon understryker att det är främst goda som har anledning att diskutera fördelningen, så som jag uppfattar det.

Och det känns lite märkligt - som att det är viktigt att understryka att man är god när man har diskuterat fördelningen.
Att tvillingarna lätt kan tas för onda känns också som att hon påpekar att i den här leken finns det goda roller som kanske spelar som om de vore onda. Nu har Snurris svarat @Niyama om tvillingarna, men jag tycker ändå att hennes understrykande att det främst är goda som har anledning att diskutera rollerna efter att hon själv diskuterat rollerna är märkligt. Speciellt med tanke på att det inte är otroligt att den första diskussionen skedde innan rollerna skickats ut.

Eftersom det tycks som att båda mina datorer är fullständigt rubbade tänker jag rösta nu så jag inte missar. Om jag hittar något jag reagerar på mer än ovanstående före DL kanske jag ändrar. Men just nu är det :devil::devil::devil::devil: att skriva på dator-:devil::devil::devil:!

Myrten röstar på Snurrfian

EDIT: gjorde några fler stycken (dvs styckeindelning). Provar att byta dator.
 
Känner mig lite förvirrad över allas tankar om Habina just nu men jag tolkade det som att Habina bara la fram dom alternativen som finns. Och sen får vi själva bestämma oss för det ena eller det andra. Varken en god eller ondförklaring.
 
fast oavsett roll är det väl aldrig roligt att första rösten första dagen är emot en - det blir ju nästan som en uppförsbacke man ska ta sig ur så så klart man känner sig kanske inte just hotad, men iaf i skottlinjen. Sedan vet vi av erfarenhet att Habina oftast åker ut tidigt, även om det finns undantag från just den regeln ;)

Jag håller faktiskt inte med om det.
I allafall uppfattar jag det inte så när jag får första rösten på mig.

Känns som det borde vara många som inte är aktiva? Lätt att snurra in på ett par deltagare nu :crazy:

Ja, det håller jag med om. Svårt att teoria om andra än de som varit inne.

Det enda man kan säga är typ att de hamnar under radarn...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 355
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp