Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast att hävda att man är god kan väl inte tolkas som en hint?
Nej! Alla hävdar att de är goda. Det är väl när spelare börjar "veta" saker som de bara kan "veta" genom rollinfo som hintningsrisken blir uppenbar. Sedan bedömer många LL det lite olika plus att det beror på var i leken man befinner sig. Men bara utgå från att man är god utan specialförmågor kan inte anses vara hint. Då ska jag (för att citera @cirkus från en annan lek) spola ner mig själv i toaletten.
 
Just nu känns det lite udda, första leken jag är med på som inte Habina lägger första rösten på mig, svårt att ondförklara någon utifrån den observationen. Får leta vidare efter någon slags teori som är något mer gångbar. Det var annars ett himla snack om Habina.

Snurris är snurrig både som god och ond, mest snurrig var hon nog när hon var god förstås och just nu vekar hon i vart fall inte helsnurrig så kanske hon är ond? Också en mycket långsökt teori.
 
Jag vet inte riktigt vad jag syftar på. Jag kanske var dum som gav mig in i detta. Har verkligen ingen koll på detta. :angel:
Men om du skriver att Habina vill förvirra måste du väl mena något med det? Varför skulle hon vilja förvirra, liksom?

Ingen (bortsett från onda) har koll före första DL. Jag vet inte var du står, men det är fullt normalt att tycka att allt är svårläst i det läge leken är i nu.
 
Känner mig lite förvirrad över allas tankar om Habina just nu men jag tolkade det som att Habina bara la fram dom alternativen som finns. Och sen får vi själva bestämma oss för det ena eller det andra. Varken en god eller ondförklaring.

Jag tror att det är lite ett resultat av att när hon skrev sitt inlägg så var det det enda inlägget som inte handlade om ett annat spel, typ :D
 
Nej! Alla hävdar att de är goda. Det är väl när spelare börjar "veta" saker som de bara kan "veta" genom rollinfo som hintningsrisken blir uppenbar. Sedan bedömer många LL det lite olika plus att det beror på var i leken man befinner sig. Men bara utgå från att man är god utan specialförmågor kan inte anses vara hint. Då ska jag (för att citera @cirkus från en annan lek) spola ner mig själv i toaletten.

Alltså det är ju stror skilnad på att säga att en själv är god och att säga att någon annan är det.

Det står tydligt i reglerna att det inte är okej att säga att någon är god/ond utan teori.
 
Angående hintarna så är det väl så att det är okej att hävda att man är god men man får inte antyda att man skulle ha en specifik god roll?
Så har jag tolkat det. Kan jag och @Matmissbrukaren kravla upp ur våra respektive dass, tro?

För övrigt om @Habinas kommentar om demonen: jag tycker också att den skaver lite eller rättare sagt att det var märkligt att hon skrev innan hon tog sig tid att läsa om demonen om hon nu var nyfiken (eller hur föll hennes ord?) på demonen. Samtidigt - Habina vet att hon lätt faller i första lynch. Borde hon inte varit mer försiktig som ond? Fast det borde hon kanske varit som god med.
 
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det som hänt i leken förutom att @Habina har disskuteras väldigt mycket det känns som att det blivit lite väl mycket fokus på vad hon sa eller inte sa.
 
Så har jag tolkat det. Kan jag och @Matmissbrukaren kravla upp ur våra respektive dass, tro?

För övrigt om @Habinas kommentar om demonen: jag tycker också att den skaver lite eller rättare sagt att det var märkligt att hon skrev innan hon tog sig tid att läsa om demonen om hon nu var nyfiken (eller hur föll hennes ord?) på demonen. Samtidigt - Habina vet att hon lätt faller i första lynch. Borde hon inte varit mer försiktig som ond? Fast det borde hon kanske varit som god med.

Ha ha, jag tycker nog allt att ni kan göra det O_o

Jag håller med om att demonkommentaren från habina skaver lite (det skrev jag för några inlägg sen) hel grejen att hon verkar förvirrad känner jag mig tveksam till.
 
Angående hintarna så är det väl så att det är okej att hävda att man är god men man får inte antyda att man skulle ha en specifik god roll?
Så brukar det vara, men det har som sagt förekommit att det varit hint även om sagt att man varit god, när man varit det sas.

Detsamma gäller mig. Att säga att man är god kan inte vara en hint? Hur ska man annars spela? Alla anser ju sig vara goda så det blir ju ingen hint liksom.
Det handlade väl om att man inte fick skriva själva orden "jag är god" eller liknande. Att anse att man är god och linda in sin godförklaring av sig själv, har jag för mig var ok.

Hur ingående motivering måste man ha?
Den kan vara rätt dålig första dagen. Dra till med något bara :)

Förresten @Myrten kan jag meddela dig att du inte lyckades tagga Habina i ditt föregående inlägg :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 357
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp