Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också att det låter som en bra idé! :)
Jag har saknat att ha någon att bolla med i vissa lägen och har inte riktigt velat störa LL med dumma frågor. :o Speciellt i mina sista lekar när jag satt på information som jag behövde få ut men inte visste hur mycket jag skulle bära mig åt för att få fram det utan att det blev en hint. O_o Så jag räcker upp handen, men vill hellre ha en mentor än en prao-elev... :D

:) :)

Hur jobbigt som helst när man typ vill skrika JAG HAR JU FÖRFAN SIAT ...

Eller hur @Hedinn O_o

Jätterolig idé @Dentaku jag tänker att det inte behöver vara tvillingar eller lyan, det kan vara vem som? Alltså att den som vill säger att den kan var mentor eller vad som i kommande lek, den som vill haka på någon säger till LL att den vill vara praoelev och LL säger "Ah, men PMa med Mammas" så har jag och praon Pm-kontakt, hen vet min roll och jag berättar hur jag tänker, varför jag kommer fram till det jag gör etc.

Sedan kanske man inte kan alltid (tex hade jag varit en kass mentor i förra leken, hann ju knappt läsa leken, än mindre hade jag hunnit ha kontakt med någon för att förklara hur, vad och varför), men att man kan kolla vilka som kan i kommande lek och så får den nya haka på om den vill.

Tänker att det kan vara roligt även för någon som är mer erfaren också, jag skulle gärna haka på någon i kulisserna när jag inte har tid att leka tex. Vem vill ha mig som praoelev? :D

Åh! Jag vill praoa hos mammas! :love:

Angående tips från coacherna - vore det inte tänkbart att nybörjare som är intresserade av att vara med och leka kunde vara bisittare i lyan eller med eventuella tvillingar så att de kommer in i tänket lite mer än om de bara läser lektrådarna rakt upp och ner? Alltså inte vara lekdeltagare utan få vara med och läsa, prata och fråga lite i de hemliga trådar som pågår utanför lektråden.

JA TACK! :)

För mig har det inte så mycket varit tiden utan mer situationer där jag trott att jag äntligen kommit på något smart bara för att få höra att jag brutit mot en oskriven regel. Nu har jag lite bättre koll men det kändes en smula hopplöst ett tag.

Vad för oskriven regel?

I mitt fall var det dels att hänvisa till något i en annan tråd, dels att anmärka på aktivitetsnivån.

Aha. Fast man får ju anmärka på aktivitetsnivån, jag har kommenterat hur många gånger som helst typ "x vet jag inte var jag har för hen har knappt varit aktiv, smyger i bakgrunden?".

Aha. Fast man får ju anmärka på aktivitetsnivån, jag har kommenterat hur många gånger som helst typ "x vet jag inte var jag har för hen har knappt varit aktiv, smyger i bakgrunden?".

Skillnaden är väl att det i senaste lekarna blivit ett outtalat krav på att redovisa vad man gör när man inte är aktiv eller varför man inte är superaktiv. Det har också pratats om antalet inlägg snarar än innehållet i dem.

Smyger i bakgrunden skulle jag absolut kunna skriva, att någon knappt varit aktiv känns tveksamt med tanke på att folk känt sig pressade att skriva en massa inlägg. Precis som Mirtai skriver så handlar det ju om innehållet i inläggen snarare än om antalet inlägg men det var inget jag fattade när jag precis börjat leka.

Jag tycker också att det låter som en bra idé! :)
Jag har saknat att ha någon att bolla med i vissa lägen och har inte riktigt velat störa LL med dumma frågor. :o Speciellt i mina sista lekar när jag satt på information som jag behövde få ut men inte visste hur mycket jag skulle bära mig åt för att få fram det utan att det blev en hint. O_o Så jag räcker upp handen, men vill hellre ha en mentor än en prao-elev... :D
"Paddington blev siad igår"......

Jaha?!? Vad säger det mig????

:D

:( :o Som sagt, jag vill ha en mentor!!! Hade först tänkt skriva "siad god" och sedan vågade jag inte... :banghead:
Nejmen det var ju skitkul för allt gick ju åt skogen för goda sidan i den leken! :p
Jag lyckades visserligen skicka paketen rätt men ditt var nog det enda som verkligen kom fram och jag var så lycklig över att jag skulle få ett meddelande! :D

Nejmen det var ju skitkul för allt gick ju åt skogen för goda sidan i den leken! :p
Jag lyckades visserligen skicka paketen rätt men ditt var nog det enda som verkligen kom fram och jag var så lycklig över att jag skulle få ett meddelande! :D
Och då fick du "God dag yxskaft" från mig... :p :banghead:
Aja, nu vet jag förhoppningsvis bättre till nästa gång. :D

Jätterolig idé @Dentaku jag tänker att det inte behöver vara tvillingar eller lyan, det kan vara vem som? Alltså att den som vill säger att den kan var mentor eller vad som i kommande lek, den som vill haka på någon säger till LL att den vill vara praoelev och LL säger "Ah, men PMa med Mammas" så har jag och praon Pm-kontakt, hen vet min roll och jag berättar hur jag tänker, varför jag kommer fram till det jag gör etc.

Sedan kanske man inte kan alltid (tex hade jag varit en kass mentor i förra leken, hann ju knappt läsa leken, än mindre hade jag hunnit ha kontakt med någon för att förklara hur, vad och varför), men att man kan kolla vilka som kan i kommande lek och så får den nya haka på om den vill.

Tänker att det kan vara roligt även för någon som är mer erfaren också, jag skulle gärna haka på någon i kulisserna när jag inte har tid att leka tex. Vem vill ha mig som praoelev? :D

Jag skulle vilja vara prao hos dig :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar