Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, det var en seriös fråga :)

Kan ju lägga till att angående att det stod att din häst kunde bli skimmel så kan det nog bero på att han fick passet när han var så lite natt det var svårt att veta att han inte skulle skimmla av. Skimmlar föds ju med en för och sedna bleks den bort av skimmelanlaget för att beskriva det lite enkelt. Så han kan inte bli skimmel huxflux utan det var nog svårt att avgöra om han var det eller inte.

Kan ju lägga till att angående att det stod att din häst kunde bli skimmel så kan det nog bero på att han fick passet när han var så lite natt det var svårt att veta att han inte skulle skimmla av. Skimmlar föds ju med en för och sedna bleks den bort av skimmelanlaget för att beskriva det lite enkelt. Så han kan inte bli skimmel huxflux utan det var nog svårt att avgöra om han var det eller inte.
Ja, det har jag listat ut :) (tack och lov då han älskar att rulla sig) har haft busen i snart 8 år. Det roliga är att när jag köpte honom hade han en vit slinga i svansen och han börjar redan bli lite gråhårig... :p

hm
tror
OBS tror
jag kan det mesta om färggenetik utom vad det gäller just fjordingar:crazy: kom igen vad det gäller vissa cremefärger , dun anlag, champagne etc inom quarter så kan vi snacka:cool:
Däremot om öppningar av ensilgebal så kan jag kanske ge dig en match:p
Fjordingar är plättlätt. De vanliga grundfärgerna, black (dun) som de vanligen är homozygota för och gul (creme). Sedan var det slut. Om jag inte är extremt icke uppdaterad vilket är fullt möjligt eftersom jag typ slutade med hästar för nästan tio år sedan.

Jag är totalfärggenetiknörd men har framför allt koll på hundar, så jag får väl stå för en snabbkurs på det området.
Då kan jag stå för hästdelen. Färggenetiknörd med islandshästar som specialområde, dvs i princip allt utom tigrerad ingår. ;)

Black, gul, skäck, bukskäck, silver, you name it. Vi har t.ex en silvergulmusblack i stallet! :D

Kan vi sparka igång nästa lek snart? Jag vill leka NU!!! :D
Eh? Näj, måste ju kunna fylla upp de roller jag har åtminstone :angel::p Väntar på att listan ska nå upp till 12 deltagare.

En allmän befrågan förresten, kan passa på nu, jag tänkte ha dag-DL vid 22 (har märkt att det har funkat rätt så bra hittills) men med natt-dl är det lite knepigare :o:angel: så den blir antingen kl 01 (samma natt) eller kl 14 (nästa dag), vad säger ni? :)

LL: Asko
Tema: Lion King
1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Lilltess
5. Mirtai
6. Snurrfian
7. Koppen
8. sedna
9. Lobelia - men jag hoppar av om det blir mer än 12-13. Jag vill inte ha 2 heltidsjobb.
10. FiaM - beroende på start och antal
11.bollen__ - beroende på start o antal, hoppar av om det blir för många!
12. Shaggy

@Asko nu är vi 12 ;)

Och jag är en sån där "en bra häst har ingen färg"-människa. Förutom just skimmel då. :angel:
mina bästa hästar har varit vanliga bruna och fuxar:)
Men kul är det med annorlunda färger
och har en del spännande på gång där i min egen avel,
ska bli kul att se vad det blir!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar