Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda jag är rädd för är att göra något otroligt korkat val/fel så jag sabbar helt för mitt lag. Tävlar man i enmanslag så blir ingen annan än jag lidande.
Ähum, alltså, sånt kan ju hända.

Fast att hinta så grovt att hela laget förlorar, se till att få sin egen tvilling lynchad, råka lyncha sin ulvkollega dag ett eller skicka lyans käk-PM till en god är exempel på saker som ALDRIG har hänt. :angel:

Eller vad säger ni, @Sasse och @Myrten..? ;)

LL: Asko
Tema: Lion King
1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Lilltess
5. Mirtai
6. Snurrfian
7. Koppen
8. sedna
9. Lobelia - men jag hoppar av om det blir mer än 12-13. Jag vill inte ha 2 heltidsjobb.
10. FiaM - beroende på start och antal
11.bollen__ - beroende på start o antal, hoppar av om det blir för många!

Du kommer lära dig både det snygga och väl genomtänkta :)

Du kommer få några tips från coacherna efter leken som är nu

Angående tips från coacherna - vore det inte tänkbart att nybörjare som är intresserade av att vara med och leka kunde vara bisittare i lyan eller med eventuella tvillingar så att de kommer in i tänket lite mer än om de bara läser lektrådarna rakt upp och ner? Alltså inte vara lekdeltagare utan få vara med och läsa, prata och fråga lite i de hemliga trådar som pågår utanför lektråden.

Angående tips från coacherna - vore det inte tänkbart att nybörjare som är intresserade av att vara med och leka kunde vara bisittare i lyan eller med eventuella tvillingar så att de kommer in i tänket lite mer än om de bara läser lektrådarna rakt upp och ner? Alltså inte vara lekdeltagare utan få vara med och läsa, prata och fråga lite i de hemliga trådar som pågår utanför lektråden.

Fast man lär sig ju på sina misstag (pekar på sig själv som gjorde historiens sämsta lek som första lek ).

Risken är väl att det befäster en norm hur man "ska" spela, vilket kan göra leken förutsägbar och tråkig. Det är roligt med olika spelstilar. :)

Jätterolig idé @Dentaku jag tänker att det inte behöver vara tvillingar eller lyan, det kan vara vem som? Alltså att den som vill säger att den kan var mentor eller vad som i kommande lek, den som vill haka på någon säger till LL att den vill vara praoelev och LL säger "Ah, men PMa med Mammas" så har jag och praon Pm-kontakt, hen vet min roll och jag berättar hur jag tänker, varför jag kommer fram till det jag gör etc.

Sedan kanske man inte kan alltid (tex hade jag varit en kass mentor i förra leken, hann ju knappt läsa leken, än mindre hade jag hunnit ha kontakt med någon för att förklara hur, vad och varför), men att man kan kolla vilka som kan i kommande lek och så får den nya haka på om den vill.

Tänker att det kan vara roligt även för någon som är mer erfaren också, jag skulle gärna haka på någon i kulisserna när jag inte har tid att leka tex. Vem vill ha mig som praoelev? :D

Risken är väl att det befäster en norm hur man "ska" spela, vilket kan göra leken förutsägbar och tråkig. Det är roligt med olika spelstilar. :)

Fast jag tror inte att man hakar efter så mycket för att man får haka på någon och lär sig hur den tänker? Men det kanske man gör, jag vet faktiskt inte.

Jag uppskattar också olika spelstilar! :)

Jag tror inte den risken är så stor - då skulle väl det vara samma problem med nybörjare som suttit i lyan eller varit tvilling första leken?

Jätterolig idé @Dentaku jag tänker att det inte behöver vara tvillingar eller lyan, det kan vara vem som? Alltså att den som vill säger att den kan var mentor eller vad som i kommande lek, den som vill haka på någon säger till LL att den vill vara praoelev och LL säger "Ah, men PMa med Mammas" så har jag och praon Pm-kontakt, hen vet min roll och jag berättar hur jag tänker, varför jag kommer fram till det jag gör etc.

Sedan kanske man inte kan alltid (tex hade jag varit en kass mentor i förra leken, hann ju knappt läsa leken, än mindre hade jag hunnit ha kontakt med någon för att förklara hur, vad och varför), men att man kan kolla vilka som kan i kommande lek och så får den nya haka på om den vill.

Tänker att det kan vara roligt även för någon som är mer erfaren också, jag skulle gärna haka på någon i kulisserna när jag inte har tid att leka tex. Vem vill ha mig som praoelev? :D

Om du bidrar med dina kunskaper att teori är du välkommen att vara min prao-elev any day :p

Skämt å sido, skulle aldrig våga ha dig som prao. Du skulle ju vara så mycket smartare än mig att jag skulle skämmas ;)

Jag tror inte den risken är så stor - då skulle väl det vara samma problem med nybörjare som suttit i lyan eller varit tvilling första leken?

Förvisso. Jag tycker bara det låter så prestationsinriktat att lära sig tänket innan man själv är med, är nog mest det jag reagerar på. Är tråkigt om folk blir avskräckta eller känner sig dåliga för att de inte förstått tänket. Man ska ju inte behöva vara rädd att göra "fel". Det handlar ju om att ha roligt, inte att spela "korrekt" och vinna. Även om det såklart är roligt att vinna. :)

Förvisso. Jag tycker bara det låter så prestationsinriktat att lära sig tänket innan man själv är med, är nog mest det jag reagerar på. Är tråkigt om folk blir avskräckta eller känner sig dåliga för att de inte förstått tänket. Man ska ju inte behöva vara rädd att göra "fel". Det handlar ju om att ha roligt, inte att spela "korrekt" och vinna. Även om det såklart är roligt att vinna. :)

Det handlar inte om att vinna, mer om att det känns som om flera nya spelare på sistone tappat sugen helt efter bara ett par lekar. Det kanske man kan undvika om man får en lite djupare inblick i hur spelet fungerar innan man kastas in i det?

Kanske även ett sätt att få fler nya att våga hoppa på? Tänker att det inte är ovanligt att frågan "hur kommer ni fram till allt?" dyker upp från intresserade, då kanske en sån grej kan vara det som får dem att våga ta steget och spela.

Det handlar inte om att vinna, mer om att det känns som om flera nya spelare på sistone tappat sugen helt efter bara ett par lekar. Det kanske man kan undvika om man får en lite djupare inblick i hur spelet fungerar innan man kastas in i det?

Jag hade tappat sugen direkt om jag kastats in i Discwordleken. Timmar att enbart läsa ikapp är för mycket för de flesta.

Fast jag tror det är relativt vanligt att nya bara provar på och upptäcker att det inte riktigt passade dem ändå, en del blir tex ledsna på riktigt av att bli misstänkta för saker och/eller vill inte vara "elaka" mot andra spelare genom att misstänka och anklaga. Då är det ju inte alls kul att spela, snarare plågsamt! Ett visst "svinn" bland nya spelare tror jag är naturligt, det är verkligen helt omöjligt att uppleva hur det är att vara i ett spel utan att faktiskt delta. Det är först när man spelar som man vet om man gillar det, tror jag...

När det gäller att nya kan få haka på någon mer erfaren eller få kika bakom kulisserna hos LL tror jag det kanske skulle kunna funka... Men jag tror ändå inte att de kommer att veta vad de gett sig in på förrän de själva spelar! :laugh:
Men att praoa hos nån som frivilligar sig kan säkert vara värt ett försök - själv hade jag inte klarat av att ha en enda person till som ställde frågor till mig i den här leken (jag var själv prao hos @Myrten - och när hon ledsnade på mig fick @Niyama hjälpa till att ro skeppet också :o), men det finns säkert möjligheter hos andra LL :D! Jag tror inte det är så stor risk att man tar efter sin "mentors" spelstil? Själv satt jag i lyan med @Mammas i min första lek, och jag misstänker att inte många anser att vi har liknande spelstil? :laugh:

Men jag kan hålla med om att om det skulle leda till ökad prestationsinriktning så är det verkligen inte önskvärt! Men det kan kanske vara värt ett prov?

Jag tycker också att det låter som en bra idé! :)
Jag har saknat att ha någon att bolla med i vissa lägen och har inte riktigt velat störa LL med dumma frågor. :o Speciellt i mina sista lekar när jag satt på information som jag behövde få ut men inte visste hur mycket jag skulle bära mig åt för att få fram det utan att det blev en hint. O_o Så jag räcker upp handen, men vill hellre ha en mentor än en prao-elev... :D

Jag hade tappat sugen direkt om jag kastats in i Discwordleken. Timmar att enbart läsa ikapp är för mycket för de flesta.

För mig har det inte så mycket varit tiden utan mer situationer där jag trott att jag äntligen kommit på något smart bara för att få höra att jag brutit mot en oskriven regel. Nu har jag lite bättre koll men det kändes en smula hopplöst ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar