Ahh, hade bara vanliga salstentor och då hade en miniräknare suttit bra...När man skriver uppsatssvammel i mattematik är det mer bokstäver än siffror. Då har du begränsad nytta av miniräknaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ahh, hade bara vanliga salstentor och då hade en miniräknare suttit bra...När man skriver uppsatssvammel i mattematik är det mer bokstäver än siffror. Då har du begränsad nytta av miniräknaren.
Ähum, alltså, sånt kan ju hända.Det enda jag är rädd för är att göra något otroligt korkat val/fel så jag sabbar helt för mitt lag. Tävlar man i enmanslag så blir ingen annan än jag lidande.
Jag fattar bara inte hur folk lyckas få ihop sådana snygga och väl genomtänkta teorier
När jag försöker få ner mina tankar i mina inlägg så blir det ju bara en massa obegripligt surr
Du kommer lära dig både det snygga och väl genomtänkta
Du kommer få några tips från coacherna efter leken som är nu
Angående tips från coacherna - vore det inte tänkbart att nybörjare som är intresserade av att vara med och leka kunde vara bisittare i lyan eller med eventuella tvillingar så att de kommer in i tänket lite mer än om de bara läser lektrådarna rakt upp och ner? Alltså inte vara lekdeltagare utan få vara med och läsa, prata och fråga lite i de hemliga trådar som pågår utanför lektråden.
Fast man lär sig ju på sina misstag (pekar på sig själv som gjorde historiens sämsta lek som första lek ).
Angående tips från coacherna - vore det inte tänkbart att nybörjare som är intresserade av att vara med och leka kunde vara bisittare i lyan eller med eventuella tvillingar så att de kommer in i tänket lite mer än om de bara läser lektrådarna rakt upp och ner? Alltså inte vara lekdeltagare utan få vara med och läsa, prata och fråga lite i de hemliga trådar som pågår utanför lektråden.
Risken är väl att det befäster en norm hur man "ska" spela, vilket kan göra leken förutsägbar och tråkig. Det är roligt med olika spelstilar.
Risken är väl att det befäster en norm hur man "ska" spela, vilket kan göra leken förutsägbar och tråkig. Det är roligt med olika spelstilar.
Jätterolig idé @Dentaku jag tänker att det inte behöver vara tvillingar eller lyan, det kan vara vem som? Alltså att den som vill säger att den kan var mentor eller vad som i kommande lek, den som vill haka på någon säger till LL att den vill vara praoelev och LL säger "Ah, men PMa med Mammas" så har jag och praon Pm-kontakt, hen vet min roll och jag berättar hur jag tänker, varför jag kommer fram till det jag gör etc.
Sedan kanske man inte kan alltid (tex hade jag varit en kass mentor i förra leken, hann ju knappt läsa leken, än mindre hade jag hunnit ha kontakt med någon för att förklara hur, vad och varför), men att man kan kolla vilka som kan i kommande lek och så får den nya haka på om den vill.
Tänker att det kan vara roligt även för någon som är mer erfaren också, jag skulle gärna haka på någon i kulisserna när jag inte har tid att leka tex. Vem vill ha mig som praoelev?
Jag tror inte den risken är så stor - då skulle väl det vara samma problem med nybörjare som suttit i lyan eller varit tvilling första leken?
Förvisso. Jag tycker bara det låter så prestationsinriktat att lära sig tänket innan man själv är med, är nog mest det jag reagerar på. Är tråkigt om folk blir avskräckta eller känner sig dåliga för att de inte förstått tänket. Man ska ju inte behöva vara rädd att göra "fel". Det handlar ju om att ha roligt, inte att spela "korrekt" och vinna. Även om det såklart är roligt att vinna.
Kanske även ett sätt att få fler nya att våga hoppa på? Tänker att det inte är ovanligt att frågan "hur kommer ni fram till allt?" dyker upp från intresserade, då kanske en sån grej kan vara det som får dem att våga ta steget och spela.Förvisso. Jag tycker bara det låter så prestationsinriktat att lära sig tänket innan man själv är med, är nog mest det jag reagerar på. Är tråkigt om folk blir avskräckta eller känner sig dåliga för att de inte förstått tänket. Man ska ju inte behöva vara rädd att göra "fel". Det handlar ju om att ha roligt, inte att spela "korrekt" och vinna. Även om det såklart är roligt att vinna.
Det handlar inte om att vinna, mer om att det känns som om flera nya spelare på sistone tappat sugen helt efter bara ett par lekar. Det kanske man kan undvika om man får en lite djupare inblick i hur spelet fungerar innan man kastas in i det?
Det handlar inte om att vinna, mer om att det känns som om flera nya spelare på sistone tappat sugen helt efter bara ett par lekar. Det kanske man kan undvika om man får en lite djupare inblick i hur spelet fungerar innan man kastas in i det?
Jag hade tappat sugen direkt om jag kastats in i Discwordleken. Timmar att enbart läsa ikapp är för mycket för de flesta.