Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Här var det nog tvärt om när det gäller matvanorna. Jag fick plötsligt ett intresse för mat och näringslära efter att jag köpt min första pulsklocka och börjat powerwalka. Jag kan faktiskt tacka den där pulsklockan, för det var så roligt att analysera resultaten så jag var ju bara tvungen att gå längre och oftare och sen börja springa. Och ännu roligare blev det när jag fick min efterlängtade gps/puls-klocka, för nu kan jag sitta vid datorn och titta på puls- och tempokurvor och se precis på kartbilden var jag sprungit och vad jag haft för parametrar meter för meter. :D

Jag vet att jag är helknäpp, men det bjuder jag på! :banana:

Jag önskar jag kunde ut och jogga och inte bara lunka med barnvagnen.
Men mina knän är slut (har inte med övervikten att göra, de började spöka långt innan)
Kanske inte är så vist att släpa runt på 30 extra kilon när knäna är kassa.
Försöker intala mig själv att det kommer bli värre i framtiden, men det verkar inte fungera :grin:

Motionsrider iaf och tar en timmes promenad om dagen.

Ger ni era bebisar vatten till maten? Vilgot vägrar dricka vatten och jag vet inte riktigt hur jag ska få i honom det. Har iofs bara provat nappflaska. Kanske pipmugg är bättre?

Ja du, allt började med att jag som 11 åring fick schlatter i vänster knä. Inget gjordes åt det. Men jag hade så ont så jag överbelastade högersidan. Så det blev nåt konstigt med menisken, de gjorde en titthålsoperation när jag va 16, vad det gjorde har jag ingen koll på direkt.
Men bra blev det. Men när schlatterknölen fortfarande va kvar när jag va 18 så opererade de bort den. Men ett halvår senare kom den tillbaks, och då gjorde/gör den mycket ondare. Allt detta gör att jag återigen överbelastar högern, så meniskern börjar bli öm där igen.
En enda ond cirkel. Men jag kan hantera det genom att inte springa och gå för mycket i trappor.
Inbillar mig att det inte är idé att ta kontakt med ortopeden förrän jag gått ner i vikt, för de kommer säkert komma med nån pik om det.

Men trots allt detta finner jag ingen motivation att gå ner i vikt :grin:

Usch, det där lät inge roligt. :( Onda knän är inte alls roligt. Har själv haft en del problem, men inte så som du. Men det är väl jättebra att du rider och går timmespromenader! :idea: Det är ju jättebra motion. Sen gäller det bara att hitta motivation till att ändra maten också. Att drastiskt ändra kosten brukar sällan vara någon bra lösning, utan det är bättre att börja med små, små förändringar som man känner är möjliga att klara av under en längre tid.

Apropå ingenting! :D Har du synts till i Ullaredsprogrammet än? Har tittat efter dig i varje avsnitt, men inte sett dig. :laugh:

Försöker att börja äta godis på lördagarna bara, alltid nåt :)

Nej, inte skymtats än.
Hoppas att jag inte gör det heller :D

Gnask, kanelbullar, men det är ju fredag (och jag missade kanelbullens dag)

Jag tror jag har 5 kg kvar, det har stått stilla sedan i somras. Är 2 kg under vikten från v 12. Försöker jumpa men det går soso. (är väl kanelbullarna, bäst att äta en till).

Funkar det att dricka ur kopp/glas alltså? Har inte ens tänkt så långt. Blir det inte väldigt spilligt? Fast det är nog vattnet i sig som är det största hindret. Varför dricka något som inte smakar något?! :idea:

Alicia dricker vatten ur glas, det har hon gjort sen jag gav henne vatten i somrs för det var så varmt. Tycker inte om isvatten dock :)

Nelly föredrar glas eller pipmugg:D

Fick i henne en del välling nu genom pipmuggen, flaskan bara tjafsar hon med..men nästan allt slank ner med muggen:) Drack vatten från ett glas häromdagen, och hon spillde inte något..skitduktig! Stora tjejen..så snabbt tiden går!
Imorse var vi hos min farmor och farfar, min kusin var där. Hon bor i Norge men var nere o hälsade på, med sin fina mage:love: Hon ska ha i Januari! Saknade magen när jag såg hennes, påminde mkt om hur jag såg ut när jag var pregge..Mys!

Nu på kvällen har vi varit på badhus för första gången med Nelly, hon ÄLSKADE det:D Sparkade och busade som tusan!
Var med sina kusiner också, och vi hade så mysigt! Dom åker dit nästan varje Fredag, så vi ska försöka hänga på så mkt som möjligt! Det var mysigt, hela familjen, och sambons bror, hans barn och hans fru(som blir hans fru nu i november rättare sagt) och Nellys faster.

Men Jäklar vad Nellan var uppe i varv nu efter..Galen!!, Låg o skratta så hon skrek och sparkade, helt galet glad och övertrött..Sambon tog nattningen, och jag hörde honom ett par gånger: Nelly, nu räcker det" Sluta nu, ta det lugnt;)

Nu är där tyst uppe, båda har väl slocknat..dax för mig med tror jag!

Natti natt, hoppas ni haft en bra Fredag!

Ebba dricker det hellre lite ljummet... Dricker hon ur flaska så går det bäst. Pipmugg är ok men det är lite slabb när hon dricker ur glas... Men det tycker hon är kul :)

Äsh vatten smakar ju massor :laugh: jag älskar vatten. (A med tror jag han sträcker sig efter muggen när man tar bort den).

Det blir spilligt men han äter ändå som en hel flock geggiga bebisar så vi byter kläder efterråt.

Senast ändrad:

Oscar vill med hellre ha lite ljummet vatten, eller rumstempererat.
Är det kallt så grinar han illa:D

*kl*
Hittade två bilder på mig med fem års mellanrum.
Pinsamt att lägga upp så, men det kanske blir en liten morot för
mig att nån gån kunna lägga upp en ny före och efterbild :bump:

31733816.jpg

31733815.jpg

Meen, fem år är ju jätte lång tid ju! Händer ju mkt med utseendet på den tiden!
Tycker du är fin på båda, fats på olika sätt! Du ser ju mkt yngre ut på första, men det e ju inte så konstigt;)

Jag menar..hrrm..jag för fem år sen
mazzahst.jpg

(full..japp o singel)

Nu:
IMG_0580.jpg

Några år visare(hoppas jag) och något lugnare;)

Värsta partybruden ju ;)

Håller med om att det känns att visheten kommer lite med åren.

Men, vad rolig du är! Jag skulle vara PRECIS likadan, jag är en sån person som hellre springer på löpband där man konkret ser exakt hur länge man sprungit, hur långt.
Jag gillar statistik ;D

Åh sitter på jobbet och irriterar mig.. samtidigt som jag gick på föräldraledigt slutade min kollega så det är två nya häruppe, dom har säkert bra koll men dom har ändrat på bra rutiner så det är jätterörigt och flummigt.
Har mailat min chef om vad jag tycker hur det ser ut i vissa program å så, får se vad han säger om det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 085
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar